Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elite: Dangerous

Vastaus: Elite: Dangerous

Eilen iski elämäni ensimmäinen torikammo ja avaruuden ahdistus kun katselin karttaa ja aloin ihmetellä pelin valtavuutta. Ei helvetti mikä peli. Pitää se Frontiers ostaa sittenkin saman tien.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Alkuun pelotti hiukan tuo oppimiskäyrä tähän peliin, mutta aika hyvin tässä sisäistänyt kaiken. Tuli hankittua rahtialus ja sillä nyt kuskailen kamaa ympäriinsä. Aika leppoisaa puuhaa. Kerran kävi piraatti päälle, mutta sen sai äkkiä tuhottua. Ja tuo HOTAS 4 toimii täydellisesti tämän pelin kanssa. Kaikki napit voi määritellä aivan kuten DualShockinkin kanssa. Kyllä tulee tähän peliin upotettua aikaa. :D
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Tässä on kyllä älyttömän hienoa vaan rauhassa tutkia erilaisia systeemejä ja niitä kaikkia kohteita joita sieltä löytyy, ja niinkuin tuossa Mojo hyvin sanoikin, tämä massiivisuus saa hiljaseksi. Olin mielestäni tutkinut jo vaikka kuinka paljon lähialueita ja lennellyt siellä täällä, kunnes satuin vilkaisemaan galaksikarttaa ja zoomasin niin kauas kuin pystyi... :O Tavoitteeksi Sagittarius A* :D Siinä menee hetki kun loikkii sen päälle 20000 valovuotta tutkimattomilla seuduilla, takaisinkin tietty pitäisi päästä.

En tiedä mistä kaikkialta pelissä pystyy aloittamaan kun uuden commanderin tekee, mutta jos satutte olemaan Eravaten lähellä, niin siellä ja sen lähisysteemissä on Community-tehtävä Bounty Huntingin merkeissä. Eli ilmoittaudutte mukaan ja bounteja metsästämään. Mitä enemmän palauttaa viikon aikana sitä suuremman palkinnon saa, ja vähällä vaivalla saa jo ison summan rahaa. Plus tietty itse bounteista saatava raha siihen päälle.

Tietääkö joku onko tämä sisältönsä puolesta samalla viivalla PC-version kanssa? Eli voiko PS4-versiossa esim. törmätä Thargoideihin?
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Tietääkö joku onko tämä sisältönsä puolesta samalla viivalla PC-version kanssa? Eli voiko PS4-versiossa esim. törmätä Thargoideihin?

On samalla viivalla kaikki versiot. Thargoidit palaavat kunnolla vasta seuraavassa isossa päivityksessä, mutta Thargoidiin voi jo nyt törmätä kun oikeat olosuhteet täyttyvät. Sanotaan nyt vaikka niin.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Seuranhakuilmoitus! Haluaisin päästä kokeilemaan suomea puhuvan ihmisen kanssa tuota multicrewtä. Löytyykö muita halukkaita? Ja hitto miks ei muuhunkin elite kikkailuun kaveria. Kaverikutsu psn Kenttis
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Mites, onko se lentely yhtään tylsää vai oikeasti mielenkiintoista? Terveisin Euro Truck Simulator 2:sta ja No Mans Skystä pitävä pelaaja.

Onko äänimailma loistava vai tasoa ok? Sillä luulisi olevan merkitystä noin "rauhallisessa" pelissä.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Mites, onko se lentely yhtään tylsää vai oikeasti mielenkiintoista? Terveisin Euro Truck Simulator 2:sta ja No Mans Skystä pitävä pelaaja.

Onko äänimailma loistava vai tasoa ok? Sillä luulisi olevan merkitystä noin "rauhallisessa" pelissä.

Kyllä mä pidän lentelystä paljonkin tässä, välimatkat on todella pitkiä välillä systeemin sisällä, niinkuin pitääkin olla kun tämä on jonkinasteinen avaruus-simulaattori. Välillä joku npc-piraatti (tai oikea pelaaja jos pelaat openissa) voi yrittää katkaista sun matkaa, jolloin eteen tulee tavallaan pieni minipeli jossa voit yrittää pysyä kurssissa ja estää piraatin yritykset keskeyttää sun lennon. Lentelyssä täytyy vähän huomioida myös oma vauhti, varsinkin pitkillä matkoilla, nimittäin jos matkaa on joku 50000 valosekuntia, niin sitä pitää alkaa jarruttelemaan hyvissä ajoin kun vauhtia on huimaava 250c (1c = 300000km/s) Kyllä, tässä mennään överisti yli valonopeutta cruise-vaihteella :D ) Jos ei huomioi nopeutta niin suhahtaa äkkiä kohteesta ohitse.

Sitten eri tähtisysteemien välillä hypitään perinteisellä hyperjumpilla, ja se paljonko pystyt kerralla hyppäämään riippuu aluksesta, ja myös siitä millainen hyppymoottori on varustettuna ja paljonko aluksessa on massaa kyydissä sillä hetken. Tällä hetken mun Cobra hyppii noin 20 valovuotta kerrallaan.

Siellä täällä rng spawnaa erilaisia signaalin lähteitä joita voi käydä lentämisen ohella tutkimassa, niistä voi löytyä mitä vain erilaista pientä tapahtumaa. Ja mitä olen ymmärtänyt niin joskus saattaa löytää ihan jänniäkin asioita odottamattomista paikoista, esim joku antiikkinen tuhoutunut generation ship keskellä ei mitään, tälläisistä voi ladata vaikka lokitietoja jotka kertovat mitä alukselle on tapahtunut.

Periaate lentelyssä sama kuin No Man Sky:ssa, lataat hyperajon, otat suunnan ja menet, paitsi toisin kuin NMS:ssä, siellä matkakohteessa on yleensä hienot maisemat joita kannattaa ihan pysähtyä ihastelemaan, pelissä kun ei ole kiire mihinkään. Galaksista myös löytyy ihka oikeita oikean avaruuden kohteita joita voi käydä katsomassa, itse olen nyt Seulasten tähtisumun alueella, seuraavaksi varmaan nokka kohti Orionia tai erästä paljon kehuttua systeemiä kohti josta pitäisi löytyä jos jonkinlaista neutronitähteä ja mustaa aukkoa. Tutkimusmatkailemalla saa myös kerättyä dataa jota voi sitten myydä kun pääsee takaisin kotiin, itsellä on nyt joku muutama miljoona krediittiä datana odottamassa myyntiä :)

Äänimaailma tässä on ihan loistava, ja se tukee pelaamista ja immersiota täysin. Lähellä olevat tähdet jyrisee uhkaavasti jos kurvaat liian likeltä, alus natisee liitoksistaan äkkiliikkeissä, ja muuten avaruuden syvyyksissä kuuluu hentoa sci-fi henkistä musiikkia ajoitellen.

Suosittelen kyllä kovasti, tästä saa tehtyä itselleen juuri niin rauhallisen kokemuksen kuin haluaa. Ja todella usein matkakohteiden maisemat ovat postikorttimateriaalia. Oppimiskäyrä voi tuntua vaikealta, mutta siihen pääsee sisälle todella nopeasti. Ja tässä on niin paljon juttuja mitä voi tehdä, niin varmasti kaikkeen makuun löytyy jotain.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

No perkele, vaikuttaa todella hyvältä. Nyt täytyy vain miettiä, että onko aikaa pelata Elite Dangerousia. Jos ottaa sen vanhan säännön käyttöön, että eka backlogista yksi vanha peli läpi ennen kuin ostaa uuden pelin :)
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Ostin kahden illan jälkeen lisäosankin ja ei kyllä tullut pettymystä. Yhden tehtävän tein missä piti etsiä pudonnut rahti. Jäljitin viinalastin erään planeetan pinnalle ja köröttelin hakemaan. Samalla tarttui jalometalleja matkaan, yksi oli 15k arvoinen joka on minulle vielä ihan hyvä raha.
Jännitti vähän palata asemalle koska rahtini oli laitonta mutta alottelijan tuurilla jepet ei skannanneet cargoa ja janoinen tehtävänantaja sai viinaksensa.

Matkaan mahtui haahuilua ja yksi "kuolema" mutta kuten tarinasta aistii, ei hidasteet haitanneet kokemusta. Kyllähän tämä hauskaa ja täysin erilaista puuhaa on. Muut pelit unohtuneet täysin.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Tässä tosiaan pääsee kokemaan onnistumisen riemua. Kerrankin yksi pikku simppeli tavaran kuljetustehtävä parin tähden päähän josta sai hulppeat 140 000 rahaa :D
En sitten muistanut katsoa oliko tavara etes laillista sielläpäin mutta ehjänä selvittiin. Mukavaa kun pitää joskus jopa vähä ajatella, tai tulee turmio jos on ajattelematta.
(kerran kesken pitkän matkan polttoaina loppui eikä lähitähdillä ollut aseman asemaa)
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Jos ootte Eravaten tai Asellus Prime(?):n lähellä ni muistakaa ottaa osaa community tehtäviin. Jos edes yhden bountyn tekee kyseisis systeemeis ja palauttaa pyydettyy asemaan (pitää olla mukana tuossa tehtävässä enne ku palauttaa) ni saa aikarajan loputtua helpot lähemmäs 800k krediittiä taskuun.

Toki jos jaksaa/pystyy tekee bounteja enemmänkin niin saa isommat rahat.

Helppo tapa on mennä vaikka Eravate nav beaconille ja siellä metsästää. Tarttet Kill Warrant scannerin. Skannaat aluksen ja jos se on wanted ni tykit laulamaan. Siellä pyörii myös poliiseja jote niistä saa apua aina.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Jos ootte Eravaten tai Asellus Prime(?):n lähellä ni muistakaa ottaa osaa community tehtäviin. Jos edes yhden bountyn tekee kyseisis systeemeis ja palauttaa pyydettyy asemaan (pitää olla mukana tuossa tehtävässä enne ku palauttaa) ni saa aikarajan loputtua helpot lähemmäs 800k krediittiä taskuun.

Toki jos jaksaa/pystyy tekee bounteja enemmänkin niin saa isommat rahat.

Helppo tapa on mennä vaikka Eravate nav beaconille ja siellä metsästää. Tarttet Kill Warrant scannerin. Skannaat aluksen ja jos se on wanted ni tykit laulamaan. Siellä pyörii myös poliiseja jote niistä saa apua aina.
Tattis, Eravate kuulostaa tutulta ja tuommoinen summa kyllä kelpaa. Kohta siis taas into the void.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Tattis, Eravate kuulostaa tutulta ja tuommoinen summa kyllä kelpaa. Kohta siis taas into the void.

No probs. Ja tuo about 800k tulee jos ottaa sen Eravaten ja sen lähisysteemin (LHS 3447 jos muistan oikein) community-tehtävät työnalle ja tekee edes yhdet bountyt kummassakin. Ne on molemmat lähellä toisiaan, tuo Asellus on hivenen kauempana, mutta siellä se community-tehtävä on miltein tehtynä, hetki on vielä aikaa päästä mukaan. Siellä saa helpolla miljoonia jos jaksaa hetken bounteja siellä tehdä ja palautella.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

No probs. Ja tuo about 800k tulee jos ottaa sen Eravaten ja sen lähisysteemin (LHS 3447 jos muistan oikein) community-tehtävät työnalle ja tekee edes yhdet bountyt kummassakin. Ne on molemmat lähellä toisiaan, tuo Asellus on hivenen kauempana, mutta siellä se community-tehtävä on miltein tehtynä, hetki on vielä aikaa päästä mukaan. Siellä saa helpolla miljoonia jos jaksaa hetken bounteja siellä tehdä ja palautella.
Tuonne on kyllä matkaa, istun vielä Sidewinderissa ilman isompia päivityksiä.
Perhana palautin väärään paikkaan ensimmäisen, jo matkassa olleen bountyn. Mukava Souls-meininki, jos et keskity niin mokaat ja kärsit. Tykkään. Sama juttu kun LHS 3447 matkasin piiitkää reissua Dalton-asemalle jonne bountyt viedään niin erehdyin kahteen kertaan sooloilemaan ja hyökkäämään itseäni isompaa vastaan. Toisen jopa voitin mutta jotain tein väärin kun sheriffit pudotti. Taisin pistää hyperdriven kesken skannauksen, suuttuukohan ne siitä? Virheistä rokotetaan.

Olen kyllä niin kujalla koko pelissä mutta se sopii teemaan. Pitänee manuaali joskus lukea.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Tuonne on kyllä matkaa, istun vielä Sidewinderissa ilman isompia päivityksiä.
Perhana palautin väärään paikkaan ensimmäisen, jo matkassa olleen bountyn. Mukava Souls-meininki, jos et keskity niin mokaat ja kärsit. Tykkään. Sama juttu kun LHS 3447 matkasin piiitkää reissua Dalton-asemalle jonne bountyt viedään niin erehdyin kahteen kertaan sooloilemaan ja hyökkäämään itseäni isompaa vastaan. Toisen jopa voitin mutta jotain tein väärin kun sheriffit pudotti. Taisin pistää hyperdriven kesken skannauksen, suuttuukohan ne siitä? Virheistä rokotetaan.

Olen kyllä niin kujalla koko pelissä mutta se sopii teemaan. Pitänee manuaali joskus lukea.
Joo ne kytät joskus sanoo jotain, ettei saa lähteä ennen kuin kaikki on skannattu.

Minä aika pitkään välttelin taisteluita, kun en edes sitä tutoriaalia päässyt läpi. Mutta nyt olen muutamia bounty ja hakenut. Itselleni on hyvin hankalaa pitää kohde edessäni ja tähtäimessä, joten olen aseistautunut kolmella turretilla ja yhdellä käsin tähdättävällä.

Eilen joku random komentaja hyökkäsi kimppuuni ilman syytä, hermostui varmaan skannaamisesta. Se sai multa kilvet alas ja pari prosenttia rungosta, mutta tuhosin sen helposti.

Jossain noista community event - paikoista pääsin yhdellä 100k bounty llä heti top 75%. Pitää yrittää vielä nousta siinä eventissä, joka on lähes valmis.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Jossain noista community event - paikoista pääsin yhdellä 100k bounty llä heti top 75%. Pitää yrittää vielä nousta siinä eventissä, joka on lähes valmis.

Porukka tekee ilmeisesti paljon niin, että käyvät sen yhden bountyn nakkaamassa sinne jolla pääsevät top100% listalle ja jättävät siihen. Joten sitten itse kun vie vaikka sen muutaman niin pääsee aika helpolla siihen ainakin top 75% listalle jolloin palkkio on moninkertainen.

Tuossa on vaan se huono puoli että jos valtaosa jättää sen yhteen bountyyn, niin se oikealla oleva tier -lista ei nouse kovinkaan ripeästi, ja mitä korkeammalle se nousee niin sitä isompia palkkioita kaikki saa, myös ne top 100% listalla hengailevat.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Porukka tekee ilmeisesti paljon niin, että käyvät sen yhden bountyn nakkaamassa sinne jolla pääsevät top100% listalle ja jättävät siihen. Joten sitten itse kun vie vaikka sen muutaman niin pääsee aika helpolla siihen ainakin top 75% listalle jolloin palkkio on moninkertainen.

Tuossa on vaan se huono puoli että jos valtaosa jättää sen yhteen bountyyn, niin se oikealla oleva tier -lista ei nouse kovinkaan ripeästi, ja mitä korkeammalle se nousee niin sitä isompia palkkioita kaikki saa, myös ne top 100% listalla hengailevat.

Joo, sillaihan mäkin tein, että ensin yhdellä bountyllä listalle ja äkkiä seuraavaan paikkaan. Nythän mulle kävi niin, että se yks eventti ehti loppua ennenkuin töistä pääsin. Täytyy yrittää parantaa asemia jossain muualla.

Mulle on välillä vähän vaikeaa löytää niitä bountyja, vissiin soolona kannattaa metsästää, ettei "kaverit" varasta?
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Tulihan tuo kuitenkin ostettua. Eilen lentelin harjoitukset ja tänään oli peli latautunut niin pääsi kunnolla opettelemaan peliä. Hyvät kontrollit ovat saanneet laitettua DS4:lle ja lentely on hauskaa. Pari rahtia kävin heittämässä ja osallistusin tuohon community bountyyn. Kahden aluksen partion kimppuun hyökkäsin omalla sidewinderillä, toinen wanted tippui nopeasti ja isomman aluksen tiputukseen tuli federationin kavereilta tukea.

Se on kiva, kun välillä vaan tulee asioita vastaan mitä ei vielä ymmärrä ja pitää vaan jättää ne tuonnemmaksi opittavaksi. Hauskalta avaruuspeliltä vaikuttaa ja varmaan joutuu joskus sen Horizons season passin myös hommamaan.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Joo, sillaihan mäkin tein, että ensin yhdellä bountyllä listalle ja äkkiä seuraavaan paikkaan. Nythän mulle kävi niin, että se yks eventti ehti loppua ennenkuin töistä pääsin. Täytyy yrittää parantaa asemia jossain muualla.

Mulle on välillä vähän vaikeaa löytää niitä bountyja, vissiin soolona kannattaa metsästää, ettei "kaverit" varasta?

Niitä on helppo löytää jos meet vaikka eravaten nav beaconille pyörii. Aika ajoin sinne tulee uusia aluksia joilla on wanted status, muistat vaan aina ensin skannata ne kill warrant skannerilla. Sitte riittää että saa ite muutaman laukauksen perille ja joku juu viimeistelee. Isommatkin bountyt saa tollee että ampuu sillotällö ja esim systeemin poliisit viimeistelee.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Aloin sitten mainariksi. Otin kaksi tehtävää jossa piti molemmissa saada kuusi kappaletta tiettyä tuotetta. Halvin laser ja refinery ja eikun hommiin.. Kolme varttia ja ei vielä edes yhtä malmia kasassa. Joutuu vähän opiskelemaan miten tuon tekisi nopeammin!
 
Ylös Bottom