Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 1

Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Joo, kyllä Dice on sen verran vakuuttanut vuosien mittaan että yksi Hardline välissä ei juuri ostamista hidasta.

Varsinkin kun mennään aikakauteen jossa itse en ole vielä juoksuhautaa pitkin ryöminyt, niin olen lähes satavarma että suhdeluku "hintalappu/pelatut tunnit" tulee olemaan aika pieni.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Täysin oikea suunta palata historiaan ja 100 vuoden taakse WW1 maailmaan. Kaikki lähti aikanaan reippaat kymmenen vuotta sitten WW2 peleistä ja eniten olen odottanut, että aikakausi palaisi nykykoneille. Futuuri jutut ei oikein kiinnosta, mihin esimerkiksi COD-sarja on vahvasti lähtenyt. Liialliset hienoudet kun otetaan aseista pois, niin peli muuttuu mukavaan suuntaan. Pulttilukkokivääri, sohlo konepistooli, perunanuija ja juoksuhaudat - aijai :)

Eiköhän toive vielä toteudu ja BF2 palaa WW2 maailmaan. Tilaus WW2 pelille tämän BF1 (WW1) jälkeen ainakin jää.

Edit: Ehkä BF1 ja BF2 väliin sopisi BF5 (nykyaika), niin pidetään kaikki tyytyväisenä. Kannattaa ostaa Star Wars jos haluaa futuuri leluilla leikkiä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Täysin oikea suunta palata historiaan ja 100 vuoden taakse WW1 maailmaan. Kaikki lähti aikanaan reippaat kymmenen vuotta sitten WW2 peleistä ja eniten olen odottanut, että aikakausi palaisi nykykoneille. Futuuri jutut ei oikein kiinnosta, mihin esimerkiksi COD-sarja on vahvasti lähtenyt. Liialliset hienoudet kun otetaan aseista pois, niin peli muuttuu mukavaan suuntaan. Pulttilukkokivääri, sohlo konepistooli, perunanuija ja juoksuhaudat - aijai :)

Eiköhän toive vielä toteudu ja BF2 palaa WW2 maailmaan. Tilaus WW2 pelille tämän BF1 (WW1) jälkeen ainakin jää.

Edit: Ehkä BF1 ja BF2 väliin sopisi BF5 (nykyaika), niin pidetään kaikki tyytyväisenä. Kannattaa ostaa Star Wars jos haluaa futuuri leluilla leikkiä.

Battlefield 2 on jo tehty :D
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Tästä ilmeisesti tulossa ihan open beta konsoleille ainakin, jännä nähdä koska tulee. Veikkaan että ilmoittavat e3:sessa ajankohdan, vai tekevätkö saman yllätyksen kuin Hardlinessä että beta aukeaa e3:sen aikoihin [emoji2].
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Aika mielenkiintoinen video I maailmansodan aseharrastajilta Battlefield 1:n trailerin pohjalta. Yksi pelkohan tässä on, riittääkö asevalikoima ja niihin iskettävät tilpehööri täyttämään kaiken nähneiden veteraanien tottumuksia. Omaan pelityyliin on aina kuulunut konepistooli ja kranaattien yhdistelmä. Ensimmäisen polven submachinet olivat jo tuolloin 100. vuotta sitten onneksi juuri kehitetty.



Toimittaja pohdiskelee samoja asioita mitä itse pyrkinyt nostamaan pelin teemasta - I. maailmansota ei ole lähelläkään niin helposti lähestyttävä kuin sitä seurannut uusintapainos II. Kuka on sankari ja kuka antisankari? Natsit puuttuvat kuviosta. Lisää aiheesta: http://www.engadget.com/2016/05/09/battlefield-1-WWI-violence-glorification/
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Mä vaan ihmettelen, että mitäs sitten kun super helposti lähestyttävässä WW2-shootterissa pitäis pelata natseilla? Pitääkö hävitä tahallaan ja ampua liittoutuneita vain jalkaan? Muunlainen toimintahan olisi pöyristyttävää. Kuka nyt sankareita haluaisi tappaa?

Mun mielestä ei ole kovin fiksua glorifioida ja hehkuttaa mitään sotaa. On tekopyhää sitten valittaa siitä, jos Dice haluaa tehdä viihdyttävän videopelin niinkin ikävästä aiheesta kuin WW1.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Joko natsit tai örkit, tappamisen problematiikkaa ei tarvitse sen syvemmin pohdiskella. Kun siellä on peilikuva, ei asia ole lainkaan niin yksinkertaista.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Ihmisiä (osa) ne natsitkin on. Ei siellä kaikki pahoja ollut, roolipelaa sellaisen silmin.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Ihmisiä (osa) ne natsitkin on. Ei siellä kaikki pahoja ollut, roolipelaa sellaisen silmin.

Tämä olikin minulle ihan uutta, että tällaisessa "geneerisessä nettiräiskinnässäkin" pitäisi muka olla puolet/joukkueet valittu niin, että "pystyy samaistumaan" siihen "pelaamaansa hahmoon" :D Siis oikeasti, pitääkö tällaisessakin pelissä pystyä "roolipelaamaan", varsinkin moninpelin puolella, missä homma on oikeasti niin yksinkertaista, että "älä ammu omia, mutta ammu noita toisia"? Nyt alkaa tuntua siltä, että eräiden "sankareiden" kritiikki tätä peliä, tai tarkemminkin aikakautta kohtaan, menee niin lapselliseksi ja hiusten halkomiseksi, ettei tiedä, voiko ottaa edes tosissaan...

Maailmansotia on esitelty peleissä ennenkin. On ollut Battlefield 1942, on ollut CoDien alkuajat, Medal Of Honor aloitti myös liittoutuneiden hyökkäyksestä, oli Day Of Defeat modi HalfLifeen jne. Kaikissa noissa on ollut moninpeli, jossa toinen puoli pelasi liittoutuneilla ja toinen akselivalloilla, eikä kukaan valittanut "en mä voi pelata natseilla, kun natsit oli pahoja!". Nyt taas vähän suhteellisuuden tajua siihen kritiikkiin!
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Eikös kaikissa moninpeliräiskinnöissä ole kaksi puolta? Eipä porukka paljoa mieti hahmoja, kun tappaa poliiseja Rainbow Sixissa tai räjäyttelee pommia Counter-Strikessa. Samanlailla sitä voittoa tuuletetaan.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Tämä olikin minulle ihan uutta, että tällaisessa "geneerisessä nettiräiskinnässäkin" pitäisi muka olla puolet/joukkueet valittu niin, että "pystyy samaistumaan" siihen "pelaamaansa hahmoon" :D Siis oikeasti, pitääkö tällaisessakin pelissä pystyä "roolipelaamaan", varsinkin moninpelin puolella, missä homma on oikeasti niin yksinkertaista, että "älä ammu omia, mutta ammu noita toisia"? Nyt alkaa tuntua siltä, että eräiden "sankareiden" kritiikki tätä peliä, tai tarkemminkin aikakautta kohtaan, menee niin lapselliseksi ja hiusten halkomiseksi, ettei tiedä, voiko ottaa edes tosissaan...

Maailmansotia on esitelty peleissä ennenkin. On ollut Battlefield 1942, on ollut CoDien alkuajat, Medal Of Honor aloitti myös liittoutuneiden hyökkäyksestä, oli Day Of Defeat modi HalfLifeen jne. Kaikissa noissa on ollut moninpeli, jossa toinen puoli pelasi liittoutuneilla ja toinen akselivalloilla, eikä kukaan valittanut "en mä voi pelata natseilla, kun natsit oli pahoja!". Nyt taas vähän suhteellisuuden tajua siihen kritiikkiin!

Aikalailla tämä. Mutta hauskaahan se on lukea miten jotkut pelaavat pelejä kuvitellen että ovat itse mukana taistelussa ja tarvitsevat jonkun syyn tappaa se vastapuoli. Tarpeeksi hyvä syy on se että ne ampuu sua.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Itse ainakin roolipelaan bäfää, kuten lähes kaikkia pelejä jota pelaan. On se vaan niin hieno täysillä uppotua siihen rooliin taistelussa ja toimia niin kuten kuuluu eikä vain räiskiä menemään kuin joku ADHD-Jonne.

BF4 pääsi liian harvoin tämän kokemaan ja ehkä senkin takia peliä ei oikein jaksanut pelata. Toivottavasti BF1:ssä pääse oikein kunnolla uppoutumaan pelimaailman sisään.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Eikös kaikissa moninpeliräiskinnöissä ole kaksi puolta? Eipä porukka paljoa mieti hahmoja, kun tappaa poliiseja Rainbow Sixissa tai räjäyttelee pommia Counter-Strikessa. Samanlailla sitä voittoa tuuletetaan.

Kyse on teemasta, kehystarinasta johon koko peli nojaa. Väitän väkivallan nousevan tässä korostettuun rooliin viholliskuvan ollessa epäselvä. Historiallisten tapahtumien kohdalla tällä on merkityksensä.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Kiinnostaa kovasti myös että ketkä valtiot tässä ovat mukana, yliarvostettu Ameriikka on ainakin mutta ovatko Ottomaanit ja Itävalta-Unkari pelattavissa Saksan lisäksi?
Brittien epäonnistunutta maihinousua Gallipolin taistelussa Ottomaanien näkökulmasta olisi mukava pelata.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Kiinnostaisi tietää tukeeko konsolit 64-pelaajan moninpeliä, tämä oli suoraan kerrottu kyllä pc-ennakkotilauksessa mutta ainakaan livessä ei ollut mainintaa.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Kiinnostaisi tietää tukeeko konsolit 64-pelaajan moninpeliä, tämä oli suoraan kerrottu kyllä pc-ennakkotilauksessa mutta ainakaan livessä ei ollut mainintaa.

Olisi suoraan sanottuna hyvin erikoista, jos ei 64 pelaajan tukea olisi myös (nykysukupolven) konsoleilla, koska BF4:ssakin oli jo näin.

Itse en käsitä vieläkään tätä itkua samaistuttavuudesta ja sen puutteesta. Natsit ovat pahiksia, jees, mutta voittajat ovat aina sodassa kirjoittaneet historian. Liittoutuneet mattopommittivat sen kummemmin ajattelematta useita saksalaisia suurkaupunkeja täysin raunioiksi. Onko siis viattoman siviilin sen parempi palaa tuhkaksi kotikaupungissaan vai keskitysleirillä? Se siitä glooriasta.

Maailma on täynnä moninpeliräiskintöjä, joissa "pahikset" eli vastustajatiimi ovat täysin hällä väliä -luokkaa. Jos taas ajatellaan yksinpeliä, niin eiköhän tähän saada joku häijy saksalaiskreivi pahistelemaan.
 
Ylös Bottom