Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 2]

Noniin, Excelin äärelle päästy takaisin. Eli lopulta äänet menivätkin aika paljonkin sekaisin:

1. Itävalta, 36p
2. Abu Dhabi, 34p
3. Japani, 30p
4. Australia, 29p
5. USA, 24p
5. Venäjä, 24p
5. Monaco, 24p

Tässä on nyt kaksi tulkintatapaa, joita en sitten tajunnut aiemmin käydä läpi. Eli joko tehdään kolmesta viimeisestä radasta uusi äänestys, johon saa äänestää yhtä rataa tai sitten mennään sen perusteella, mikä rata saanut eniten isoja ääniä. Jälkimmäisellä tavalla jatkoon menisi USA, koska se sai 4p ääniä eniten (2x. 5p äänet Venäjällä ja USAlla 2x.)

Otan pari ensimmäistä kommenttia tästä vastaan ja teen sen perusteella päätöksen.

Kauden avaukseen on muuten samalla kaksi vaihtoehtoa. Japani on edellinen IRL ajettu kisa, joten periaatteessa voidaan aloittaa myös Aasian mantereelta Australian sijasta. Itse melkein suosisin Japanista aloittamista, kun osuu edes jotenkuten kohdilleen oikean kisan kanssa.
Tässäkin teen parin ensimmäisen kommentin perusteella päätöksen.

E: Niin ja jos joku muu on ynnäyksiä tehnyt, niin saa ilmoittaa. Noiden viime hetkien äänien jälkeen on hyvinkin mahdollista, että olen saanut pistemäärät väärin.

Elikkä joo olin tosiaan eilen päivällä muokannut sivulla 1 sijaitsevaa ilmoittautumis topiccia jonne lisäilin mm. omat rataäänet.

#2 Mercedes

Rataäänet:

5pst USA
4pst Mexico
3pst Abu Dhabi
2pst Itävalta
1pst Unkari

Lämppäri mukana vaan, Full damage ois kova, Short Q ehkä toistaseks mulle parempi ja sopii alkaa kausi heti torstaina.

Eiköhän Samadhin äänet sinetöi että USA tulee mukaan viidenneksi.

Aloituskisalla ei itselle ole väliä. Japanista tosin on jo aikaa niin ei enää sitä GP fiilistä juuri ole ainakaan itsellä. Lisäksi me ajeltiin Jaappanissa silloin kisaviikonloppuna aika isolla porukalla. Mutta kaikki käy.

Usalla alotus ku se on tällä viikolla myös oikeasti. Abu dhabi vikaks ja muut siihe välille.

Noniin, eipäs tullut itselleni mieleen käydä ykkössivun viesteistä mahdollisia rataääniä läpi. Samadhin äänien jälkeen TOP5:

1. Itävalta, 37p
2. Abu Dhabi 37p
3. Japani, 30p
4. USA, 29p
5. Australia, 29p

Usalla alotus ku se on tällä viikolla myös oikeasti. Abu dhabi vikaks ja muut siihe välille.

Normaalistihan me ollaan ajeltu ainakin oikeaa GP:tä seuraavalla viikolla vasta kalenterin kanssa yhteen osuvat GP:t? Minulle toki käy kumpikin toimintatapa, mutta alustavasti olin USAlle lukinnut paikan ensi viikolle.

Noniin, eipäs tullut itselleni mieleen käydä ykkössivun viesteistä mahdollisia rataääniä läpi. Samadhin äänien jälkeen TOP5:

1. Itävalta, 37p
2. Abu Dhabi 37p
3. Japani, 30p
4. USA, 29p
5. Australia, 29p

Normaalistihan me ollaan ajeltu ainakin oikeaa GP:tä seuraavalla viikolla vasta kalenterin kanssa yhteen osuvat GP:t? Minulle toki käy kumpikin toimintatapa, mutta alustavasti olin USAlle lukinnut paikan ensi viikolle.
Alotellaan Australialla ja USA vasta oikean kisan jälkeisellä viikolla. Oma mielipide.

No joo parempi se on niin, että USA ois siinä oikean kisan jälkeisellä viikolla.

Usa ens viikolla käy hyvin. Nyt vaa lukkoon aikataulut ja kalenteri niin pääsee treenaan (not).

Usa ens viikolla käy hyvin. Nyt vaa lukkoon aikataulut ja kalenteri niin pääsee treenaan (not).

Ei siitä treenaamisesta sulle haittaakaan olisi. :rolleyes:

Kun ei Japani-idealle tullut kannatusta aamun aikana niin pistin kalenterin lukkoon. Löytyy myös avausviestistä.

20.10. Australia
27.10. USA
3.11. Itävalta
10.11. Japani
17.11. Abu Dhabi

Itseluottamus on ainakin täydellinen, kun vertaa ykköskauden sijoihin 16, 17 ja 8.. :D

Kyllä nyt lyödään lyötyä.

[SELITYKSIÄ]Kakkoskausi on uusi mahdollisuus :D Ja sitä paitsi noi kaks ekaa kisaa meni läpiajorankkujen takia pieleen, Kanadassa olin kuitenkin hyvässä pistevauhdissa. Spa nyt oli jo normaalimpi :D[/SELITYKSIÄ]

No ei vaiskaan. Oli kyllä vaikein kausi näistä mitä oon ikinä ajanu. Pitää oikeasti ottaa asenne ja harjoitella ja testata säätöjä ja taktiikoita. :rolleyes:

Tilasin g29 ratin halvalla kun sai. Uuden kauden kunniaksi. Toivottavasti kerkiää tulla jo austraalian kisaan mutta jenkeissä ajetaan jo varmasti ratilla ainakin [emoji3]

Kyllä nyt lyödään lyötyä.

Kyllä tää vielä kolahtaa mua omaan nilkkaan. :D

Tilasin g29 ratin halvalla kun sai. Uuden kauden kunniaksi. Toivottavasti kerkiää tulla jo austraalian kisaan mutta jenkeissä ajetaan jo varmasti ratilla ainakin [emoji3]

Nyt on oikea toimintamalli! Ratilla ajaminen on kuitenkin aika monta kertaa hienompaa, kunhan siihen vain tottuu. :)

Kyllä tää vielä kolahtaa mua omaan nilkkaan. :D

Lupaan olla silloin kärppänä paikalla. :D

Pitäs kattoo iha jotain ohjevideoita tohon ratilla ajamiseen. Tuntuu kun kattelee muiden menoa, että autot kääntyy paljon terävämmin, kun taas itellä on tunne että auto tavallaan "liukuu" aina vähän leveäksi. En vaan osaa. Tatilla tuntuu että auto menee niinku pitääki, mutta kun ottaa ratin niin liu'un ku märkä paska lahkeessa. Forcetki mulla on varmaan ihan päin hanuria, joten en tiiä oisko niistä apua jos sais kohdilleen.

Säädöt nyt kuitenkin on melkolailla samanlaiset varmaan ku muillaki. Tai ainaki olettaisin.

Ratilla ajo on kuitenkin paljon kivempaa, ei käy kiistäminen. Manuaalivaihteet sujuu jo ihan hyvin, tosin nyt ei ehdi sitten oikein muita nappeja painella enää ajon aikana.

Tai sit mä luovutan ja vedän TC:n täysillä ja urku auki aina vaan.

Lupaan olla silloin kärppänä paikalla. :D

Pitäs kattoo iha jotain ohjevideoita tohon ratilla ajamiseen. Tuntuu kun kattelee muiden menoa, että autot kääntyy paljon terävämmin, kun taas itellä on tunne että auto tavallaan "liukuu" aina vähän leveäksi. En vaan osaa. Tatilla tuntuu että auto menee niinku pitääki, mutta kun ottaa ratin niin liu'un ku märkä paska lahkeessa. Forcetki mulla on varmaan ihan päin hanuria, joten en tiiä oisko niistä apua jos sais kohdilleen.

Säädöt nyt kuitenkin on melkolailla samanlaiset varmaan ku muillaki. Tai ainaki olettaisin.

Ratilla ajo on kuitenkin paljon kivempaa, ei käy kiistäminen. Manuaalivaihteet sujuu jo ihan hyvin, tosin nyt ei ehdi sitten oikein muita nappeja painella enää ajon aikana.

Tai sit mä luovutan ja vedän TC:n täysillä ja urku auki aina vaan.

Mitä itse joskus lukenut, niin yksi ongelma on monella ollut liian vähäinen ratin kääntäminen mutkiin (niin tyhmältä kuin se kuulostaakin). Sopisi tavallaan kuvaukseltaan sunkin ongelmaan, jos kerta ohjaimella mennyt ongelmitta.

Itsellä oli vähän samantyyppisiä ongelmia aiemmin, mutta vain todella tiukoissa mutkissa. Ajan kanssa kuitenkin tajusin kääntää hieman aiemmin ja enemmän mutkaan, niin rupesi kääntymäänkin paremmin. Jäänyt tuon ansiosta ne leveäksi ajotkin vähemmälle juuri sillä tavalla, että auto "vaan valuu" pitkäksi.

Forcet kannattaa kyllä katsoa kuntoon heti ensimmäisenä. En nyt omia asetuksia muista, mutta aika käyttäjän omien mieltymyksien mukaan noissa mennään. Mulla ja Simolla taisi ainakin olla täysin erilaiset forcet F1 2015:ssa. Riippuu ihan siitä, mitä käyttäjä forceilta hakee ja millaisista tykkää.

Mulla on forcet täysillä 100% ja wheel weight on 50%. Environment nollassa.

Mulla on forcet täysillä 100% ja wheel weight on 50%. Environment nollassa.

Meillä tais sama ratti olla nii pitää testailla. Wheel Weight mulla on paljon pienempi, joten innolla kokeilen suurempaa.

Simon forcet sain Jontulta muistaakseni ja ne ei ollu oikein omanlaiset. Viritin sitte jotku itelleni. Oman fiiliksen mukaan tietty mennään.

Pitää testata tuota enemmän kääntämistä, kuulostaa ihan että vois ollaki syynä että käännän liian vähän mutkiin.

Meillä tais sama ratti olla nii pitää testailla. Wheel Weight mulla on paljon pienempi, joten innolla kokeilen suurempaa.

Simon forcet sain Jontulta muistaakseni ja ne ei ollu oikein omanlaiset. Viritin sitte jotku itelleni. Oman fiiliksen mukaan tietty mennään.

Pitää testata tuota enemmän kääntämistä, kuulostaa ihan että vois ollaki syynä että käännän liian vähän mutkiin.
Nuo 100-0-50 mulla on ollu aina. Viime pelissäkin. Mihkään muuhu en ole koskenu.

Vissiin tärkeintä olis just nopeissa mutkissa kääntää niin vähän kuin vaan voi. Tuntee kyllä kun kääntää liikaa. Hitaissa taas ei oikein tunne mitään. Tuntuu, että joihinkin hitaisiin mutkiin 90 astetta on ihan ok, kun taas joihinkin ihan täpöt. Se ei kuitenkaan vissiin ole järkevää, että jarrutuksen aikana vetää ratin linkkuun. Vaan sillai jouheesti. Voihan sitä noilta videoilta apinoida.

Mun oma ajotyyli on ainakin täs pelissä semmonen, että todella harvoin eturenkaat kuluu takarenkaita enemmän. Varmaan paras olis semmonen tasanen kulutus. Symmetrisyyttä ei kuitenkaan kannata tavoitella, kun radat on ympyröitä.

Nuo 100-0-50 mulla on ollu aina. Viime pelissäkin. Mihkään muuhu en ole koskenu.

Vissiin tärkeintä olis just nopeissa mutkissa kääntää niin vähän kuin vaan voi. Tuntee kyllä kun kääntää liikaa. Hitaissa taas ei oikein tunne mitään. Tuntuu, että joihinkin hitaisiin mutkiin 90 astetta on ihan ok, kun taas joihinkin ihan täpöt. Se ei kuitenkaan vissiin ole järkevää, että jarrutuksen aikana vetää ratin linkkuun. Vaan sillai jouheesti. Voihan sitä noilta videoilta apinoida.

No sit mie sain jotku ihan erit Jontulta, jotka oli ku ilmaa ois kääntäny.

miepä tänään noita kattelen että mitä mulla ees siellä on.

EDIT.

Oma ajotyyli on kyllä renkaita säästänyt ihan hyvin. Vertaa vaikka näihin viime kisoihin KFINissäkin niin tuntui että itellä kului paljon vähemmän renkaat mitä monella muulla kun suurin osa valitteli ettei kestä. Ite pääsin 15-20 prosenttiyksikköä vähemmällä kulutuksella stopeille ku monet muut. Ja aika tasaiseen kuluvat itellä. Ei juuri ongelmia etu- tai takarenkaiden kanssa. Ehkä mie vaan ajan liian varovasti ratilla? Puuttuu se viimeinen aggressiivisuus ajamisesta.

Ylös Bottom