Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

No sori vaan ku otin videolle tapahtumat, mut ei täällä oo kukaan mitään vinkunu. Eikä täällä mitään vanhoja kisoja muistella yms. Tsemiä jatkoon sonta.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Kisoihin, rangaistuksiin tai muihinkaan en puutu tässä tai vielä pariin päivään erikseen, mutta ilmoittelen tänne, että F1 2015-pelissä ja tämän version ykköskaudella ajanut Jonttu93 hyppää Manorin kuskiksi. Sontalajan viesteistä en saanut selkoa, että haluaisiko ajaa vai ei, mutta alkuperäisesen viestin kommentti "jätän sarjam" (tarkka lainaus) ei ole mielestäni erityisen tulkinnanvarainen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

[video]https://m.youtube.com/watch?v=qxRxmei0l-w[/video]

Ens viikolla singaporen kisassa ei kannata ajaa läheltäkään tota seinää jos haluaa välttää turhat turva-autot. Rengas lähtee todella kevyesti irti ja auto tökkääkin aika oudosti. Simulation damagella sen voisi ehkä vielä ymmärtää että jotain saattaisi hajota tuossa tilanteessa mutta reducedilla tai full damagella on ehkä jo vähän liioiteltua.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

[video=youtube;K95fc2XmrGg]https://www.youtube.com/watch?v=K95fc2XmrGg[/video]

Jos haluaa nähdä, miten Senaattori voi päästä podiumille niin kannattaa katsoa kooste! ;)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Ja tuohon Enkmannin ja mun osumaan niin Viltzu vois sitä tuomaroida, vaikkei Enkmanni sitä itse ainakaan vielä oo pyytänyt. Se oli 100 % mun vika niin siitä voin rankkua ottaa. Saa senki omalta tunnolta pois. :)

Ja vielä pahoittelut kolarissa mukana olleille.

Nyt kun vihdoin jaksan, niin otetaan se kivi sieltä sun sydämeltä pois. Eli Kiraihille kaksi rangaistuspistettä tuosta Enkmannin perään ajamisesta.

Jatkoon sellainen vinkki kaikille, että kannattaa SC:n takana ajella jatkuvasti vähän eri linjaa kuin edellä ajavat, jotta äkkijarrutukset eivät aiheuttaisi kolareita. Muutenkin väliä edellä ajavaan kannattaa jättää reilummin, koska SC:n sisääntulemisesta tulee kuitenkin ilmoitus hyvissä ajoin ja silloin kerkee ottaa sen parin auton matkan kiinni.

E: Muita kolarijuttuja ei tainnut olla tuomittavana?
E2: Kuten huomaatte, en ole näissä asioissa erityisen tarkka. Alussa noita tarkastelupyyntöjä tuntui puskevan niin tiheästi, että tarkoituksella vetelen aika matalalentoa näiden osalta.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Nyt kun vihdoin jaksan, niin otetaan se kivi sieltä sun sydämeltä pois. Eli Kiraihille kaksi rangaistuspistettä tuosta Enkmannin perään ajamisesta.

Jatkoon sellainen vinkki kaikille, että kannattaa SC:n takana ajella jatkuvasti vähän eri linjaa kuin edellä ajavat, jotta äkkijarrutukset eivät aiheuttaisi kolareita. Muutenkin väliä edellä ajavaan kannattaa jättää reilummin, koska SC:n sisääntulemisesta tulee kuitenkin ilmoitus hyvissä ajoin ja silloin kerkee ottaa sen parin auton matkan kiinni.

Ne onki sitten kauden ainoat pojot missään kategoriassa :D

Tuohon SC ajeluun niin ei kannata jättää hirveesti väliä edellä ajavaan, sillä se kiihdytys-jarrutus-kiihdytys satuttaa silloin aika paljon. Ekalla kerralla ajoin hitaasti letkan tahtia ja ei ollut ongelmaa. Perällä sitten oli vaikeampi nähdä mitä kärki tekee niin sai vauhtia kasvatettua kovemmaksi mitä kärkiauto ilmeisesti limiterillä.

Lisäksi SC:n tullessa radalle kantsii delta-hidastus tehdä poissa ajolinjalta. Senaattorin koosteessa itellä delta oli jotain ihan muuta mitä Senaattorilla takana, niin veti haamuna läpi :D Lisäksi kaasun ja jarrun toiminta tuntuu välillä sekoavan SC:n takana, esim mun ulosajo Parabolicassa SC:n takana oli tosi ihmeellinen, sillä ajoin hiljempaa vauhtia ja silti auto vain liukui ulos vaikka kuinka käänsin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Kävin tossa äskettäin ottaan teille kuvan strategisesta kohdasta ja tämän hetkisestä radan kunnosta teidän torstain kisaan ;) Guruille ei varmaan tarvi kertoa mistä kohti kuva on näppästy http://aijaa.com/Hp9Ekd
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Kävin tossa äskettäin ottaan teille kuvan strategisesta kohdasta ja tämän hetkisestä radan kunnosta teidän torstain kisaan ;) Guruille ei varmaan tarvi kertoa mistä kohti kuva on näppästy http://aijaa.com/Hp9Ekd

Vaikken radan fani ookkaan niin tuosta oon jo vähän kateellinen. Piähän hyvä reissu.

Tänään ei häävit odotukset oo kisaan. Kierrostakaan en oo treenannu. Tänään pitää käydä TT:ssä toteamassa ettei tälläkään kertaan osaa ja muista mutkiin kääntyä. Taitaa kääntymispaikat jälleen tulla tutuiksi.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Semmoset kisat... aika-ajojen hyvä sijoitus vaihtu karvaaseen epäonnistumiseen. Parilla ekalla kierroksella hävittiin pari sijoitusta ja päätin, että ajelen muiden perässä jonossa ja kattelen, että tulisiko virheiden myötä mahdollisuutta ohitukseen. Noo sitte päätin itte ajaan seinään ja rengashan siinä heti lähti...

https://youtu.be/PUxF7Dm9raE
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Sitten Singaporen raporttia. Olihan tapahtumia kerta kaikkiaan. Oikeastaan vielä tänään aamulla oli täysi arvoitus, että millä taktiikalla lähden kilpailuun. Iltapäivällä sitten kun reenailin hieman, yksi setuppi nasahti kohdilleen mukavasti ajotuntumaltaan ja kierrosajoiltaan. Päätin lähteä kilpailuun yhden stopin taktiikalla aloittaen supersofteilla ja vaihtaen ne sitten softeihin.

Aika-ajoissa ajoin vain supersofteilla. Ensimmäinen kunnon kierros meni mönkään, joten hölläsin hieman ja sitten ajoin toisen kierroksen putkeen, kun tiesin, että kuluma ei tule olemaan ongelma kisassa. Ei se toinenkaan kierros mikään ihmeellinen ollut ja olin lopulta aika-ajoissa 15. Sain tuoreet supersoftit alle, joka oli hyvä juttu. Tarkoitus oli tulla varikolle kierroksilla 13-15 tilanteesta riippuen.

Lähtö oli ihan jees, nousin kerrankin pykälän Singularityn ohi. Sen jälkeen sitten ajoin vain varmasti letkassa, jotta en kolhi siipeäni. Tällä kertaa se onnistuikin eikä Venäjän sähläys toistunut. Zetorin ja Suomi-Ramman perässä oli mukava körötellä. Kertaalleen pääsin piipahtamaan Zetorin edellä, mutta hän kuittasi seuraavalla kierroksella. Zeizei puolestaan pysyi koko ajan takana sopivan etäisyyden päässä. Kärkimiehet alkoivat tekemään sitten stoppejaan ja Merimax tuli muun muassa sopivasti meikäläisen taakse mankeloitavaksi. Hetken aikaa onnistuin pysymään edellä, kunnes Max tuli suoralla ohi, mutta juuttui sen jälkeen Zetorin perään ja pyörähtikin sitten kierroksella 11 juuttuen uudestaan minun taakse. Max tuli kuitenkin uudestaan ohi ja storkki tuli samalla ovenavauksella. Kierroksen 14 lopussa SC tuli radalle juuri täydelliseen aikaan. Olin viimeisissä mutkissa ja tulossa muutenkin sisään. Stopin jälkeen delta-aikaa ei enää ollut ja pääsin ohittamaan turva-auton. En aluksi edes tajunnut paahtaa täysillä, mutta sitten kun peli kertoi, että turva-auton saa ohittaa, tajusin, että tässähän on mahdollisuus napsia sijoja, joten painoin kaasun pohjaan renkaiden säästelystä huolehtimatta ja nousin neljänneksi Simon eteen. Turva-auton poistuttua Simo ja Merimax hiillostivat perässä, kunnes sitten Simo osui meikäläiseen jarrutuksessa ja hänen kisansa oli siinä. Merimax juuttui samaan ruuhkaan ja Zeizei nousi tulpaksi meikäläisen taakse.

Oma taktiikka oli turva-auton jälkeen vain pitää muut takana niin kauan kuin mahdollista, koska näin, että Senaattori oli toisena Thuton perässä. Ajattelin, että jos kykenen pitämään muut takana, Senaattori saa hyvän turvaraon takana tuleviin ja mahdollisesti voisi pitää podiumsijansa, mutta siellä oli otettu urakalla penalttia, joten tuo ei lopulta toiminut. Itse en saanut softeihin yhtä hyvää tatsia kuin supersofteihin ja auto tuntui huonommalta. Siksi ajaminen oli melkoista taistelua välillä. Suomi-Rampa ja storkki tulivat supersofteilla ohitse vuorotellen ja Merimaxkin pääsi kolme kierrosta ennen loppua edelle. Insinööri oli kertonut, että hänellä on aikasakko, joten viimeiset kierrokset koitin vain pysyä kolmen sekunnin päässä ja se onnistui. Lopputuloksena lopulta viides sija, joka taitaa olla tuon Itävallan kakkostilan jälkeen paras suoritus tässä pääsarjassa näin ulkomuistista heitettynä. Kiitoksia kilpailusta, hyvää taistelua oli useammankin kuskin kanssa.

[video=youtube;5v4qzI8s7t0]https://www.youtube.com/watch?v=5v4qzI8s7t0[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Mielenkiintoinen kisa.

Aika-ajoissa ajoin kierrosajan vain supersoft renkailla ja ruuduksi jäi 13. Päätin sitten heittää starttiin alle softit ja lähtä niillä katselemaan jonon jatkona mitä kisalla olisi tarjottavana. Kisan alku oli osaltani lähinnä jonossa ajelua ja pientä vääntöä etunenässä Zetoria vastaan. Kerkesin nousta jo toiselle sijalle ennen turva-autoa muiden stoppien takia. Ei ollut aivan optimaalinen tilanne turva-auton tulo radalle tatkiikan kannaltani, mutta lopputulema yllätti positiivisesti. Alle supersoftit ja pienoisella jännityksellä siitä miten renkaat tulisivat kestämään loppuun saakka. Hyvinhän ne kestivät ja pehmeämmät renkaat kuin muilla toimi edukseni.

Uusintastartissa nukuin vähän ja menetin heti yhden sijan. Kierrosta paria myöhemmin menetin vielä toisen sijan ja rikoin siipeni keltaiselle, kun sijoituksista taistellessa ja kierroksella icemankimiä ohittaessa törmäsin hänen takasiipeensä. Harmi homma, kun autosta tuli sen jälkeen vähän aliohjaavampi, jonka seurauksena tuli pari kertaa vedettyä vähän leveäksi mutkia ja saatua parit rangaistukset. Tympeä tilanne, kun kierroksella ohitettavat jää letkaan sekaan turva-autotilanteessa. Anyway muiden kolaroidessa edestä löysinkin itseni jo viidenneltä sijalta taistelemassa ensin Salmingia ja sen jälkeen Senaattoria vastaan. Varsinkin Senaattori osottautui haastavaksi ohitettavaksi, mutta loppujen lopuksi pääsin hänestäkin ohitse. Maaliviivan ylitin peräti toisena, kun thutolla ilmeiesti loppui bensa. (?) Rangaistukset pudottivat neljänneksi, mutta voi olla silti tyytyväinen lopputulokseen.

Mukavaa kilvanajoa, kun ei tarvinnut rengaskulumasta murehtia tänään. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Sellainen kisa tällä kertaa. Ei ollut oikein kiinnostanut treenailla, joten aika pimennosta aika-ajoon. Rengaskuluma pienen testin perusteella oli kuitenkin niin isoa, että päätin jättää aika-ajoon annetun setin supersofteja kokonaan käyttämättä. Aika-ajossa lopulta kuudes ruutu, kun toisella yrittämällä tuntui kuin jäällä olisi ajellut.

Lähtö itsessään kisaan oli hyvä, mutta pari ensimmäistä mutkaa jumiuduin jatkuvasti jonkun muun perään ja aina pääsi joku ohi. Ekan sektorin jälkeen tämän myötä sijalla 9. Siinä sitten arvuuttelin eri taktiikkavaihtoja ja että tulisinko tekemään undercutia joskus kierroksilla 5-7 vai säästäisinkö renkaita. Päädyin sitten jälkimmäiseen, joka lopulta oli väärä ratkaisu SC:n takia (ja ehkä muutenkin, paha sanoa). SC:n tullessa radalle alla oli ~15 prosenttia kuluneet ultrasoftit ja ensimmäisen kierroksen jälkeen päätin jatkaa radalla. Pääsin sitten paahtamaan SC:n ohi ja rupesin uudelleen miettimään ratkaisua ja päätin tulla sisälle. Arvoin pitkään supersoftien ja softien väliltä, mutta vedin varmalla valinnalla softit alle, kun rengaskuluma oli ainakin itsellä niin rajua. SC:n takana sijalla 11. kunnes jatumatuselle tuli ilmeisesti joku illegal overtake tai vastaava(??) ja menin ohi. Kärkiryhmä pääsi siinä jo parin sekunnin päähän, mutta aika nopeasti sai kiinni kun taistelivat.
Merimaxin ja storkin ohi pääsin kun Merimax ilmeisesti oli samassa osumassa Simon kanssa ja storkille tuli illegal overtake. Kyttäilin ohituksen jälkeen taakseni, että päästäisinkö storkin takaisin ohi, mutta koska välissä oli Merimax niin en viitsinyt. Lopulta kun pääsin Zeizein perään niin missasin tyylikkäästi jarrutuspaikan 2.sektorissa ja Merimax sekä storkki samalla ovenavauksella ohi. Zeizeistä pääsin sitten myöhemmin pääsuoralla ohi ja Salmingia varten latasin kaikki viimeisen kierroksen jälkimmäiselle DRS-alueelle, mutta eiköhän perä lähtenyt alta jarrutuksesta ja se ohitusyritys kuivui kasaan ennen aikojaan. Maaliin kahdeksantena, mutta muiden rangaistuksien takia tuloksissa kuudes. Ihan ok, vaikka paljon parempaankin olisi ollut mahdollisuuksia.

[video=youtube;_ZMI3pULBj8]https://www.youtube.com/watch?v=_ZMI3pULBj8[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Erilliseen viestiin pari juttua:

https://youtu.be/5mje6wQn1Wo
Jakakaa mietteenne. Omasta mielestäni olin rinnalla ja oudosti kääntää päälle.

Joo, kyllähän tuo rangaistuksen paikka on. Odottelen vielä iceman92kimiltä kommenttia/videota ennen tuomiota.

Semmoset kisat... aika-ajojen hyvä sijoitus vaihtu karvaaseen epäonnistumiseen. Parilla ekalla kierroksella hävittiin pari sijoitusta ja päätin, että ajelen muiden perässä jonossa ja kattelen, että tulisiko virheiden myötä mahdollisuutta ohitukseen. Noo sitte päätin itte ajaan seinään ja rengashan siinä heti lähti...

https://youtu.be/PUxF7Dm9raE

Jännästi aivan erinäköinen tuo meidän osuma taas sun vinkkelistä vrt. mun. Katsoin jo silloin livenä, että noinkohan oli lagia kun omassa kuvakulmassa ei kuulu/näy osumaa ja silti menet sivuttain siellä. :D

Sitten...

1) Jos niitä illegal overtake-ilmoituksia tulee, niin oman näkemyksen/halun mukaan päästätte ohi tai ei. Niistä saa valittaa kisan jälkeen jos tulee hölmöistä. Tänään sekä storkin että Junddun penaltit olisi hyvin voinut kuitata kisan jälkeen, jolloin molemmat olisivat itse kisatilanteessa voineet jatkaa ongelmitta. Storkki kuitenkin tuolla PSN:n puolella maalaili uhkakuvia hylkäyksestä jos noin tekee, mutta en ainakaan minä ole kertaakaan nähnyt sitä tapahtuneen. Oman rohkeuden pohjalta kuitenkin, mutta ne aikarangaistukset voidaan kyllä aina kuitata kisan jälkeen.

2) Turva-autosta haluttiin äänestystä ja se kyllä minulle käy. Ehdotan kuitenkin, että äänestys hoidetaan tällä puolella julkisesti (tai jos joku ei halua, niin voi laittaa äänen minulle privana), koska nuo netin "äänestä nimettömänä niin monesti kuin haluat"-sivut mahdollistavat tarvittaessa äänien kikkailun suuntaan tai toiseen (koska en usko, että kaikki kuitenkaan äänestävät). Tästä otetaan kommentteja vastaan, mutta saa ruveta äänestämäänkin suorilta käsin, jos siltä tuntuu.

Säilytetäänkö turva-auto?

Oma ääneni menee vaihtoehdolle KYLLÄ.

Tänään oli sellainen "once in a lifetime"-tapahtuma SC:n kanssa, jota tuskin tapahtuu enää myöhemmin (kop kop). Tästä lähtien kuitenkin jos jonkun rage quittaus aiheuttaa SC:n (jos se on käytössä) niin tuomiona on automaattisesti vähintään aika-ajokielto tai pahimmassa tapauksessa ajokielto.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Kisa:
[video=youtube_share;etA7fGFH-i8]https://youtu.be/etA7fGFH-i8?t=1971[/video]

Kooste:
[video=youtube;VtZxcAKbY70]https://www.youtube.com/watch?v=VtZxcAKbY70[/video]


Aikalailla sokkona lähin tähän kisaan. Eilen vasta pääsin treenaamaan, ja kun eiliset pitkät vedot oli ihan hirveitä, tänään vielä setuppi uusiks. Löyty lopulta hyvä, mutta rengastestit jäi tekemättä lähes kokonaan.

Aika-ajoista lupaava kolmas sija. Kisan edetessä tuntu renkaat toimivan paljon paremmin kun eilen, joten aloin harkihtemmaan yhtä stoppia. Kun letka pysy suht nipussa, oli selvää ettei kannata pysähtyä ruuhkaan, vaan jatkaa mahollisimman pitkään radalla.

Siinä sitten oottelin kuumeisesti turva-autoo, mutta kun sitä ei tullu, niin varikolle kierrokselta 12 ja softit alle. Sittenhän se tulikii pari kierrosta liian myöhään. Niin tuoreet renkaat oli alla ettei mitään järkee pysähtyä, joten jatkoin radalla. Mitä kattelin minimapista niin näytti että oisin kyllä Simon eelle ehtiny, vaikka Simo ois kerenny kierrosta aiemmin tulemaan varikolle. Onnekkaasti kuitenkii sain siihen vähän puskuria myös vanhoilla softeilla ajavasta Senaattorista.

Kaikki näytti ihan hyvälle, kunnes Zetor pääs Senaattorista ohi, jonka jälkeen ajo mut nopeesti kiinni. Lopulta DRS-suoralla Zetor pääs ohi, ja vaikka kovasti rimpuilin takana, niin en päässy koittamaan ohitusta. Vedin bensankii ihan limiitille vikan kierroksen DRS:llä, aattelin että loppukoot vikassa mutkassa, jos en ohi pääse, sen verran oli taaksepäin väliä. No loppu vähän aiemmin, niin putosin viienneks, rankkujen jälkeen kuitenkii kolmas.

E: Joo pietään turva-auto. Kyllähän se monesti sekottaa pakkaa, mutta eikös se viehätys oo just siinä. Se että se useimmiten rankasee käressäolevia on myös ihan hyvä, vähän tasottuu mahollisesti. Voihan se olla epäreilua, mutta niin on moni muukii asia.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Tänään oli sellainen "once in a lifetime"-tapahtuma SC:n kanssa, jota tuskin tapahtuu enää myöhemmin (kop kop). Tästä lähtien kuitenkin jos jonkun rage quittaus aiheuttaa SC:n (jos se on käytössä) niin tuomiona on automaattisesti vähintään aika-ajokielto tai pahimmassa tapauksessa ajokielto.

Ajokielto vaan suoraan ku ei tuo tommonen aika-ajokielto hirveesti haittaa.

Ja vois ton SC:n säilyttää ainaki vielä.
 
Ylös Bottom