Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Sulle tuntuu nää nopeet radat sopivan.

Unohin kirjottaa tosta AI:sta turva-auton takana. Oli vähän epäselvää että saako sen ohittaa vai ei, kun se kerran on haamu. Sehän selkis tossa kisan aikana, kun tultiin Singularityn kanssa Samadhin haamun taakse. Eli sen saa ohittaa, niinkun Singularity teki heti varikoltatulon jälkeen. Paitsi että ei saa ohittaa, kun mä ohitin. Eikä myöskään sillon, kun peli käski seurata Singularityä. Mut sen saa ohittaa, kun haamu lyö jarrut pohjaan suoralla. Eli siinä muillekkii toimintaohjeet vastasuuden varalle :D

No, ei onneks vaikuttanu kisaan mitenkää, huvitti vaan kisan aikana.

Mulla kävi Samadhin haamun kanssa niin että se tuli SC-letkassa minusta ohi. Sain kuitenkin ohittaa sen sijan takas. jrantala yritti mun takana samaa ja nauratti ku joutui pysähtymään suoralle kun vissii ei ollutkaan ok :D

Mut kyllä ne AI:t sijoituksista ajaa niin periaatteessa ei saa ohitella.

Sitä ennen kävi kisan päättyminen pelottavan lähellä kun Junddu tuli ohituksen jälkeen suoraan eteen (ao. videossa ajassa 6:44). En tiedä oliko tarkkaa työtä, lagia vai mitä, mutta monesta millistä ei jäänyt osuma kiinni. :D

Eihän se ollut lähelläkään, auton mitat tuntien on helppoa tulla juuri sopivasti eteen. Ei vaan pahoittelut jos tuo tilanne aiheutti sydämen tykytyksiä ja stressiä :D
Onneks ei kuitenkaan osunut, olis ollut aika paha virhe minulta jos sun kisa olisi mennyt pieleen tuon takia.
Katsoin omasta koosteesta tuon tilanteen ja aika hyvin ne peilit näytti kuitenkin sen että missä vaiheessa voi kääntää takaisin linjalle, ei siinä lagia ollut.
Vastaisuudessa yritän kuitenkin välttää tuommoiset tilanteet ettei käy huonosti kellekkään. Täytyy muistaa ettei ihan noin läheltä kannata kääntää vielä eteen koska lagin mahdollisuus tässä pelissä on kuitenkin suhteellisen suuri eikä olis paljon lagia tuossakaan tarvittu niin oltaisiin ehkä molemmat oltu ulkona.

Italian rapsaa

Aika-ajo: 2.

Eka yritys supersofteilla aika keskinkertainen. Toisella yrityksellä softit ja näytti pitkään, että vedän edellisen ajan alle, mutta tyrin vikan mutkan. Tarkoitus oli ajaa toinen heti putkeen, mutta jotkut sähelsi T1:ssä, niin meni se siinä. Lopussa toinen yritys supersofteilla ihan ok.

Grand Prix: 8.
Taktiikka: Supersoft(qual+3 laps) -> Medium(16 laps, joista 6 sc:n takana.)->Soft(8 laps).
[video=youtube;BRTA_1vgZWk]https://www.youtube.com/watch?v=BRTA_1vgZWk[/video]
Kisa meni aikalailla suunnitelmien mukaan ja näytti toiselle sc:lle asti, että Ferrarit vois olla molemmat podiumilla. En itse käynyt hakemassa uusia mediumeja sc:n aikana, vaikka niitä oli tallissa. Jälkeenpäin mietittynä voitto olisi kyllä stoppia vaatinut. Mutta stintin pituudesta olisi tullut niin pitkä, että olis menny lotoks puhkeeko kumit vai ei. Kierrokselta 19 uudet softit alle, mutta harmittavasti ylinopeutta varikolla. Hieman liian myöhänen jarrutus, vaikka tuota oli reenattu, ja jostain syystä jarrut katos täysin lukkiutumisen jälkeen vaikka aivan varmasti jalka oli jarrulla. Vaikein varikon sisäänmeno ja samalla suurin aikamenetys drive thru -penaltista, mitä missään radalla. Tippuminen sijalle 12. Lopussa nousu sijalle 8. Ilman tuota penaltia olis tullut luultavasti Storkin kanssa kakkossijasta lopussa pieni vääntö.

Kummia nuo safety carit. En tiedä mistä syystä tässä kisassa safety carit tuli, ei ainakaan replan perusteella kukaan ollut paikallaan. Eikä tullut keltasta lippua ennen safety caria.

Palautetta kaikille: Otetaan nyt oikeasti semmonen sääntö, että vapaaehtoisesti retireä saa painaa vain varikolla. Quittaaminen aina vasta retiren jälkeen. Ei ikinään suoraan(paitsi sovitun uudelleenlähdön vuoksi lämppärillä), koska me ei todellakaan haluta turhia haamuja pyörimään radalle, eikä turhia safety careja.

Ehdotan muutenkin sellaista, että jokainen tallentaisi kisansa nettiin. Olisi hauska katsella kaikkien kuvakulmasta eri kisoja ihan kokonaisuudessaan. Se ei kuitenkaan ihan hirveesti vaadi. Niistä vois joku näppärä tehdä kauden päätteeksi koosteen. Esim. top5 ohitukset jne.

Takasuoralla vissiin Merimaxille tuli se kuuluisa puhelu, sen verran helpolla pääsin ohi?
Juu tuli päälliköltä puhelu "Thuto is faster than u, don't hold him back" :D Päätin päästää sut ohi kun huomasin, että sulla SS enkä halunnut pidätellä sua takanani. :)

Omat mietteet kauden toisesta kisasta

Aika-Ajo:

Tarkoituksena oli yrittää Softeilla saada kierros alle 1:23.
Alkuun oli kierros paranemassa -0.6, mutta sähläilyni takia vedin ulos ja renkaat menivät siinä pilalle sekä autosta alkoi bensa olemaan lopussa.
Viimeinen oljenkorsi oli ottaa Superit alle ja lähteä kellottamaan sitten täysillä.
1 Sektorissa näytti purppuraa ja kakkosessa oltiin vielä hyvin mukana, mutta sama virhe kuin softeilla. Mutka pitkäksi ja kierros pilalle.
Oli tyydyttävä 1:23:064 kierros aikaan.

Kisa:

Taktiikaksi päätin ottaa M - M - S, mutta bensaa en ehtinyt laittamaan kisaa varten, tarkoituksena oli ajaa varmoja kierros aikoja perä jälkeen, mutta alkoi jo heti kaduttamaan päätös kun ei saanut sitä bensaa laitettua kuntoon.
Toiset tuli suorilla jatkuvasti ohi kun piti Standard mixillä ajaa lähes koko kisa.
Päätin kuitenkin pysyä taktiikassani ja katsoa mihin se oikein riittäisi.
Toiset Mediumit tuli haettua kun SC tuli radalle, tähän ratkaisuun olin tyytyväinen, tarkoituksena oli ajaa kierrokseen 21 josta sitten haen Softit alle ja olisin tosissani lähtenyt ottamaan porukkaa kiinni kun Rich mix optio olisi onnistunut siinä kohtaa.
Noh kolarihan siinä SC:n aikana tuli ja taktiikan ja siiven vaihto oli pakollinen.
Kolarin vuoksi tuli menetetty niin paljon aikaa ettei mahdollisuuksia ollut enään taistella pisteistä ja piti tyytyä loppujen lopuksi 15.sijaan.

Kaikenkaikkiaan mieluisa kisa oli, pyrkisin ajamaan niinkuin aina. Herrasmiesmäisesti jättäen aina tilaa toisille mutta myös itse tietenkin yritin sijoistani taistella. Tällä kertaa sydän oli mukana, mutta ralli jumalat näköjään paheksuivat :D

[video=youtube;wiBUCXMPodY]https://www.youtube.com/watch?v=wiBUCXMPodY[/video]

Pidän aina Driving Linea siihen asti, että pääsen varikolle ensimmäisen kerran jos joku sitä ihmettelee. Tuolla yritän välttää sitä etten vahingossa jätä ensimmäistä jarrutusta lähdössä liian myöhäiseen ja onnistun myös ohituksissa arvioimaan jarrutukset paremmin kun on se kauhee cluster fuck siinä ensimmäiset 1-3 kierrosta. Nyt vaan en jaksanut jostain syystä ottaa sitä pois kun kävin varikolla :D

Palautetta kaikille: Otetaan nyt oikeasti semmonen sääntö, että vapaaehtoisesti retireä saa painaa vain varikolla. Quittaaminen aina vasta retiren jälkeen. Ei ikinään suoraan(paitsi sovitun uudelleenlähdön vuoksi lämppärillä), koska me ei todellakaan haluta turhia haamuja pyörimään radalle, eikä turhia safety careja.
Tässä olen täysin samaa mieltä. Ei pitäisi olla paljoa pyydetty jos haluaa jättää kisan kesken niin ajaa sinne varikolle ensiksi ennenkuin poistuu. :)

Niistä vois joku näppärä tehdä kauden päätteeksi koosteen. Esim. top5 ohitukset jne.

Onnistuu, mutta vain lyhyistä koosteista voin ottaa materiaalit. En noita tunnin pätkiä ala parsimaan ja lataamaan. Aiemmin oli jo tätä tarkotus tehdä, mutta silloin vain pari teki koosteita ja muilla oli noi 1.5 tunnin striimit vaan päällä. Tuommoset 5-15 min pätkät on ok.

Ja tuohon Enkmannin ja mun osumaan niin Viltzu vois sitä tuomaroida, vaikkei Enkmanni sitä itse ainakaan vielä oo pyytänyt. Se oli 100 % mun vika niin siitä voin rankkua ottaa. Saa senki omalta tunnolta pois. :)

Ja vielä pahoittelut kolarissa mukana olleille.

Aika ajo:

Kolme vetoa tuli ajettua aika-ajossa. Kaksi ekaa supersofteilla ja viimeinen softeilla, joka olikin sitten nopein niistä. Softeilla siis kisaan ja eroa tallikaveriin vain huimat kaksi tuhannesosaa. :D

Kisa:

Startissa jäin vähän pussiin Salmingin taakse ja hävisin yhden sijan ekassa mutkassa. Sit tulikin SC jo kolmannen kierroksen lopussa ja mietin, että tulisko vaihtamaan renkaat vai ei. No jäin sitten radalle, kuten Viltzukin. SC:n jälkeen oli hyvää ja rehtiä taistelua Viltzun kanssa. Hävittiin vaan jonku verra aikaa siinä ku kokoajan ohiteltiin toisiamme. Kierroksella 10 menin Viltzun edestä varikolle vaihtamaan medium renkaat ja aattelin, että siihen sit kova kierros ja saa sopivan eron aikaan ettei toinen pääse ajamaan imussa. Kävikin niin et heti seuraavalla kierroksella tuli toinen SC ja Viltzu pääs tekemään stopin sen aikana. Olin sit sijalla 10 ja Viltzu sijalla 5. Tuossa vaiheessa myös totesin, että näillä medium renkailla varmaan pääsee maaliin asti ja katoin et monella oli edessä soft renkaat, joten tiesin et ne tulee ainakin viel varikolle kerran.

Kierroksella 16 Viltzu ajautui hiekalle ekassa mutkassa ja siin ohitettiin Singularityn kanssa Viltzu. Seuraavalla kierroksella sit Singularity lähti hakemaan miusta ekaan mutkaan ohitusta ja mentiin rintarinnan. Siinä sit joko oltiin liian lähekkäin tai sit mie käänsin hiukan liian jyrkästi ni spinnasin sitte siinä ku Singun keula osu miun auton perään. Siinä sit tuli kuus autoa ohi miusta. Kierroksella 23 nousin sijalle kaksi ja eroa Viltzuun kärjessä oli 6 sec. Kisan lopussa samat sijat ja eroa oli 3,4 sec eli hiukan sain ajettua kiinni loppuakohden, mutta en tarpeeksi. Oli kyl tasasta ajan nakuttamista viimoset kuus kiekkaa. Kaikki kierrokset oli kolmen kymmenyksen sisällä toisistaan ja oman kisan nopeimman kierroksenkin ajoin yli 50% kuluneilla medium renkailla.

Hyvä tulos Haassille ja kakkossija ihan ok.

Ja tuohon Enkmannin ja mun osumaan niin Viltzu vois sitä tuomaroida, vaikkei Enkmanni sitä itse ainakaan vielä oo pyytänyt. Se oli 100 % mun vika niin siitä voin rankkua ottaa. Saa senki omalta tunnolta pois. :)
Mun mielestä paras rangaistus olis 5-vuoden kilpailukielto KFIN sarjassa!
No ei kai :D
En mä mitään rankkua vaadi, virheitä sattuu. Kyllä mäkin siinä mokasin hieman. Mä oonjo pyyhkiny ton kisan maton alle ja suuntaan katseeni tulevaan Singaporeen
Toki Viltzu itse päättää tuleeko penaltia vai annetaanko asian olla :)

Varmaan joku ymmärsi väärin viestini . Tarkoitan vain että ei kiinosta ajaa kun tekee virheen niin helvetin moinen vittuilu alkaa . Sielä jätkät uppailee youtubeen kolari videota ja ite kolaroivat joka kisassa . Ihan varmaan sinne joku lähtee ajelee että ajaa kolarin, kaikki vaan ei oo niin pro

Varmaan joku ymmärsi väärin viestini . Tarkoitan vain että ei kiinosta ajaa kun tekee virheen niin helvetin moinen vittuilu alkaa . Sielä jätkät uppailee youtubeen kolari videota ja ite kolaroivat joka kisassa . Ihan varmaan sinne joku lähtee ajelee että ajaa kolarin, kaikki vaan ei oo niin pro

Pitää kuitenkin muistaa että tää on vaan peliä, eli ei kannata ottaa asioita niin henkilökohtasesti.
Olen samaa mieltä sun kanssa siitä että kolareita tapahtuu vahingossa välillä ihan jokaiselle. Semmosta kuskia ei ookkaan joka ei joskus kolaroisi/tekisi virheitä.
Mun mielipide näihin rangaistuspisteisiin on se että vaan räikeistä virheistä rangaistaan, kuten esimerkiksi siitä että abu dhabissa missataan totaalisesti jarrupaikka kahdesti peräkkäin. Sen yhden kerran voi antaa anteeksi, mutta sen jälkeen pitäisi ottaa oppia ja jarruttaa mielummin liian aikasin seuraavaan mutkaan, eikä silleen että sama virhe toistuu.
Ja Venäjän aika-ajo kierroksen "pilaamisesta" en taas olisi antanut rankkua, koska jokainen tekee virheitä niinkuin sanoit.
Olisi kuitenkin mukava saada porukkaa mukaan kisailemaan sillä tavalla että saataisiin gridi täyteen, joten toivotaan että muutat mielesi ja jatkat sarjassa, itsellä ainakin ollut ihan hyviä vääntöjä välillä sinua vastaan.

Juu virhe on virhe, mutta nuo sontalajan yritykset abu dhabissa oli ainakin törkeitä torpedointi yrityksiä. Jos ei kiinnosta ajella sääntöjen mukaan ni parempi on jättää ajamatta. Toki niistä voi ottaa opiksi ja jatkaa ajoja.

Ja sontalaja voi sitte kertoa kenelle rankkua ois pitäny antaa venäjällä ja italiassa.

Jos minä sen yhen kisan vedin perseelleen niin tarviiko yleistää . Ite oot kolaroinu joka kisassa mitä oon ajanu.

Ja abusta sen verran että kun huomaa että toinen on sekuntti tolkulla nopeempi voi antaa suosiolla tietä .

Ja abusta sen verran että kun huomaa että toinen on sekuntti tolkulla nopeempi voi antaa suosiolla tietä .

Miksi pitäisi? Ohi päästetään silloin, kun kokee taistelun vievän liikaa aikaa itseltään, eikä koe sen hetkistä sijoitusta tärkeäksi siinä vaiheessa kisaa.

Jos minä sen yhen kisan vedin perseelleen niin tarviiko yleistää . Ite oot kolaroinu joka kisassa mitä oon ajanu.

Haha oot tyhmä! :D Oisko mun pitäny abussa kolaroida sit senaattori pois siitä eestä ku olin kans nopeempi mut en päässy ohi? Joo ja on mullaki tullu kisatilanne kolareita jonkin verran mut en oo kertaakaa pilannu kenenkään kisaa omalla hölmöilyllä, vaikka onhan näitä kfin kisoja ajettu aika monta yhteensä. Ja tuo nyt on ihan paskapuhetta, että oisin kolaroinu joka kisassa missä oot ajanu. :D :D

Tuota en ymmärrä miten voi ottaa noin paljon itseensä jos selvästi hölmöilee yhdessä kisassa ja ei pysty ottamaan siitä opikseen ja homma ois ollu sillä selvä. Nyt on jo uusi kausi ja kaks kisaa ajettu dhabin jälkeen ja vielä painaa mieltä ne rankkupisteet, jotka sait ihan asiasta dhabissa. :confused: :D

Haha kova jätkä

wtf-is-this-shit.jpg

Pikku kooste eilisestä kisasta. Tilanteita kyllä oli mutta kuuluu pelin luonteeseen jotenka en rupea erikseen kitiseen niistä. Itellähä oli koko kisan ajan ongelmia takapään pidon kanssa niinku varmaan takana tulijat huomasivat :D ja jos katsotte koosteen niin kyllä käytän "apuviivoja" ajon aikana, koska en halua missata jarrupaikkaa ja ajaa sen takia jonkun perään ja pilata hänen kisaansa sillä. https://youtu.be/2w8rZmnoekQ

Hei nyt sit... :D

Vetäkääs nyt syvään henkeä ennenkuin syntyy joku isompi riita.
Mä kun käsitin, että täällä vedetään rennosti ja pidetään hauskaa porukalla. Tuli voitto tai ei, kolaroi tai ei, tunaroi tai ei. Tää on peli.
Ei tälläisen takia tartte pelihousujaan repiä.
Tässä sarjassa kuitenkin päällimmäisin sääntö taitaa olla "Pidetään hauskaa yhdessä".
Kyllähän mä sen tajuan, että porukka voittaa haluaa, kukapa nyt ei? Kuitenkin mun mielestä kannattaa ottaa hommat hieman rennommin, oli se sit kisassa tai sen ulkopuolella. Pelihän tämä on edelleen.
Sit mä ymmärtäisin noita sukelluksia, haukkumisia ym jos ajettais työpaikasta miljoonien tuloilla.

Sonta nyt rauhoittuu ja miettii mikä meni vikaan dhabissa, mut ymmärrän toki jos sulle on tullu fiilis että kaikki on sua vastaan tai on leimannut kolari herkäks.
Ei sekään kivaa kyllä ole, ite olin samassa tilanteessa F1 2012. Ei siinä muuta kun ottaa vähän rennommin kisassa.
Turha surra kaatunutta olutta, tilaa ennemmin uuden :D

Enköhän minä oo myöntänyt jo koko homman . Ostin tämän ensimmäisen f1 2kk sitten ja tarkotus oli ajaa sitä 2 sarjaa kun en vieläkään tiedä kaikkia nappeja . Ja vauhtihan oli heti hyvää mut virheitähän sattuu . ja oli arvattavissa että joku pro alkaa vinkumaan

(Tiivistetty tärkeimpään)
Turha surra kaatunutta olutta, tilaa ennemmin uuden :D
JUURI NÄIN! :cool:

Edit: Älä anna tollasen Sonta lannistaa. Oot jo todistanut, että olet erittäin nopea ja pystyt tappelemaan voitosta. Vielä se tasaisuus kisoihin ja kyllä sä ohi pääset hitaammista. Välillä se ei vaan onnistu. Tämäkin tuli itse koettua 2-sarjassa Brasilian geepeessä itse Junddua vastaan. Sori Junddu, mutta tottahan se on. :D

Ylös Bottom