Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]
Sitten Singaporen raporttia. Olihan tapahtumia kerta kaikkiaan. Oikeastaan vielä tänään aamulla oli täysi arvoitus, että millä taktiikalla lähden kilpailuun. Iltapäivällä sitten kun reenailin hieman, yksi setuppi nasahti kohdilleen mukavasti ajotuntumaltaan ja kierrosajoiltaan. Päätin lähteä kilpailuun yhden stopin taktiikalla aloittaen supersofteilla ja vaihtaen ne sitten softeihin.
Aika-ajoissa ajoin vain supersofteilla. Ensimmäinen kunnon kierros meni mönkään, joten hölläsin hieman ja sitten ajoin toisen kierroksen putkeen, kun tiesin, että kuluma ei tule olemaan ongelma kisassa. Ei se toinenkaan kierros mikään ihmeellinen ollut ja olin lopulta aika-ajoissa 15. Sain tuoreet supersoftit alle, joka oli hyvä juttu. Tarkoitus oli tulla varikolle kierroksilla 13-15 tilanteesta riippuen.
Lähtö oli ihan jees, nousin kerrankin pykälän Singularityn ohi. Sen jälkeen sitten ajoin vain varmasti letkassa, jotta en kolhi siipeäni. Tällä kertaa se onnistuikin eikä Venäjän sähläys toistunut. Zetorin ja Suomi-Ramman perässä oli mukava körötellä. Kertaalleen pääsin piipahtamaan Zetorin edellä, mutta hän kuittasi seuraavalla kierroksella. Zeizei puolestaan pysyi koko ajan takana sopivan etäisyyden päässä. Kärkimiehet alkoivat tekemään sitten stoppejaan ja Merimax tuli muun muassa sopivasti meikäläisen taakse mankeloitavaksi. Hetken aikaa onnistuin pysymään edellä, kunnes Max tuli suoralla ohi, mutta juuttui sen jälkeen Zetorin perään ja pyörähtikin sitten kierroksella 11 juuttuen uudestaan minun taakse. Max tuli kuitenkin uudestaan ohi ja storkki tuli samalla ovenavauksella. Kierroksen 14 lopussa SC tuli radalle juuri täydelliseen aikaan. Olin viimeisissä mutkissa ja tulossa muutenkin sisään. Stopin jälkeen delta-aikaa ei enää ollut ja pääsin ohittamaan turva-auton. En aluksi edes tajunnut paahtaa täysillä, mutta sitten kun peli kertoi, että turva-auton saa ohittaa, tajusin, että tässähän on mahdollisuus napsia sijoja, joten painoin kaasun pohjaan renkaiden säästelystä huolehtimatta ja nousin neljänneksi Simon eteen. Turva-auton poistuttua Simo ja Merimax hiillostivat perässä, kunnes sitten Simo osui meikäläiseen jarrutuksessa ja hänen kisansa oli siinä. Merimax juuttui samaan ruuhkaan ja Zeizei nousi tulpaksi meikäläisen taakse.
Oma taktiikka oli turva-auton jälkeen vain pitää muut takana niin kauan kuin mahdollista, koska näin, että Senaattori oli toisena Thuton perässä. Ajattelin, että jos kykenen pitämään muut takana, Senaattori saa hyvän turvaraon takana tuleviin ja mahdollisesti voisi pitää podiumsijansa, mutta siellä oli otettu urakalla penalttia, joten tuo ei lopulta toiminut. Itse en saanut softeihin yhtä hyvää tatsia kuin supersofteihin ja auto tuntui huonommalta. Siksi ajaminen oli melkoista taistelua välillä. Suomi-Rampa ja storkki tulivat supersofteilla ohitse vuorotellen ja Merimaxkin pääsi kolme kierrosta ennen loppua edelle. Insinööri oli kertonut, että hänellä on aikasakko, joten viimeiset kierrokset koitin vain pysyä kolmen sekunnin päässä ja se onnistui. Lopputuloksena lopulta viides sija, joka taitaa olla tuon Itävallan kakkostilan jälkeen paras suoritus tässä pääsarjassa näin ulkomuistista heitettynä. Kiitoksia kilpailusta, hyvää taistelua oli useammankin kuskin kanssa.
[video=youtube;5v4qzI8s7t0]https://www.youtube.com/watch?v=5v4qzI8s7t0[/video]