Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

No niinku Viltzu eilen sano, niin alunperin CM oli tehny ton deltan ihan sääntöjen mukkaan, mutta sekkään ei pelaajille kelvannu, kun ei deltan takia saatu letkaa välttämättä kiinni, niin muuttivat tohon nykyseen. Kyllähän se delta kaikille tulee, mutta kun se lähtee pois liian aikasiin niin voi käyä noin niinku sulle, että kaikilta muilta se delta on jo hävinny. En tiiä sitten miks sitä letkaa ei saatu kiinni sillä vanhalla mallilla, eihän toi turva-auto liian kovaa tässä aja.

Nii liittyskö jotenkin siihe falling too far penaltiin ja eivät saanu siitä muute korjattua ni toteutti sen tollee? Sehä oli sillo alussa ongelma.

Vois sen deltan poistaa kokonaa ku ei kuitenkaan muita saa ohittaa ja virtuaalisesti ei ole turvallisuusriskejä niin kuin oikeasti. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

En tässä mobiililla jaksa tarkemmin kirjoitella, mutta SC itseasiassa ajaa parilla radalla "liian kovaa", josta se deltan alkuperäinen ongelma syntyi. Ja Simolle vielä tarkennuksena (ja kuten Thuto tuossa yllä jo sanoi), että se delta tulee kaikille. Se delta vaan katoaa maaliviivan kohdalla.

Edelleen, helvetin huonoa tuuria. SC:n jatko kuitenkin näyttää tällä hetkellä todennäköisemmältä, kun äänet ilmeisesti tällä hetkellä 4-0.
Miks hitossa se delta katoaa maalilinjalla, kun sen pitäis kadota vasta sitten kun ollaan saatu sc-letka kiinni? Vittuun koko delta, en nää siihen mitään syytä miksi se edes on olemassa normaaleissa SC-tilanteissa.

Niin kauan kuin tuo delta on olemassa tai se ei ole voimassa kaikilla yhtä kauaa, niin annan ääneni sille että jätetään SC pois.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Kooste:
[video=youtube;xJTAx3PtrUQ]https://www.youtube.com/watch?v=xJTAx3PtrUQ[/video]

Aika-ajo
Täyttä paskaa. Ei ehjää kierrosta, ei sillä että vaikka oisin ehjän kiekan ajanut niin sijoitus tuskin ois sen kummempi.

Kisa
Lähin yhen stopin taktiikalla kun se oli suht helppoa täällä. Tiesin ettei vauhti riitä oikein mihinkään, niin ajattelin että täällä voi pisteillä olla jos vaan maaliin pääsee ehjänä.

Startti meni ok. Tokaan mutkaan vähän ylikovaa ja syöksyohitus Singularityn "ohi". Pahoittelen siitä. Singularity pääsi myöhemmin sitten kuittaamaan sijansa takaisin hienolla ohituksella. Tässä vaiheessa jäin edellä ajavasta letkasta ja takana kovemmilla renkailla olevat puolestaan jäi minusta. Sitten siellä rupesi porukka tekemään stoppeja US-renkailla ilmeisesti ja muodostui iso letka jonka sain kiinni. Siitäkin sitten porukka teki pysähdyksiä ja pääsin niiden turvin nousemaan. Tässä vaiheessa näytti iha ok tilanteelta.

Sitte Zeizein ja Storkin väliin jäin ja kolautin tyhmänä Zeizein perään taas ylikovalla jarrutuksella ja spinnasin. Ilmeisesti Storkin eteen, pahoittelen siitäkin. Oma siipi vähän hajosi ja päätin sitte parin kierroksen jälkeen tulla jo aiemmin pitille. Tarkotus oli ajaa pitkä eka stintti ja vaihtaa loppuun US-renkaat, mutta otin konservatiivisena softit alle loppukisan ajalle.

SC sieltä sitte pamahtikin radalle. Ihan ok ajoitus itselle kun juuri olin varikolla käynyt. Harmi vaan että se tuli toisen quitattua. Ite sitte siinä ihan idioottina ignorasin koko deltan ja otin läpiajorankun. Kisa oli sitten aikalailla siinä. SC:n lähtiessä vielä sitten jotain säätöä siellä edellä ja suunnilleen piti pysähtyä vikaan mutkaan. Ei sillä että siinä mitään enää menetin kun läpiajorankku oli päällä.

Junddun epäonnen vuoksi sitte kirmasin rankun jälkeen sijalla 13 ja eteen ja taakse oli nälkävuoden verran eroa. Simo sieltä sitte keskeytti edeltä ja nousin sijalle 12. Sitte tuttuun tapaani kävi viime vuodelta tutut lost in Singapore osaamiset ja suoraan seinään siipeä vahingoittaen. Junddu sai melkee kiinni, mutta näköjään pyöri sitte iteki sen verran ettei saanut enää kiinni ja ohitettua.

Jonttu sitte vielä pilasi mun päivää keskeyttämällä edestä. Sija 11 oli just se mitä lähdin hakemaan. Pisteille ois ehkä ollu mahis ilman omia mokia. Paha sanoa.

Safetycarista
Mie en halua sen kanssa jatkaa. Täyttä paskaa jos se ei toimi oikein ja se tulee radalle muiden aiheuttamana. Mikään ei oo sitä vastaan että joku sitä hyötyy ja joku häviää, se on pelin henki. Se että kärki häviää ja perästä hyödytään on ihan ok. Kaikilla on kuitenkin mahdollista tehdä ihan nii monta stoppia ja ajaa sillä renkaalla aika-ajo+kisa ku mitä haluaa. Mutta jos noi deltat ei toimi oikein ja aiheuttaa tuota mitä Simolle, nii ei ei kiva. Lisäksi itteä korpeaa toi että se tulee millon mistäkin aiheesta. Italiassa ei vieläkää tiietä mistä se tuli, varmaan jollaki putos lihapullat spagetilta tai jotain. Nyt yhden quittaamisen takia.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Miks hitossa se delta katoaa maalilinjalla, kun sen pitäis kadota vasta sitten kun ollaan saatu sc-letka kiinni? Vittuun koko delta, en nää siihen mitään syytä miksi se edes on olemassa normaaleissa SC-tilanteissa.

Niin kauan kuin tuo delta on olemassa tai se ei ole voimassa kaikilla yhtä kauaa, niin annan ääneni sille että jätetään SC pois.

Se delta poistuu juuri sen takia kun sitä helvetin turva-autoa ei saatu deltan takia kiinni. Monesitko pitää se pointti vielä rautalangasta(/kangesta) vääntää?
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Miks hitossa se delta katoaa maalilinjalla, kun sen pitäis kadota vasta sitten kun ollaan saatu sc-letka kiinni? Vittuun koko delta, en nää siihen mitään syytä miksi se edes on olemassa normaaleissa SC-tilanteissa.
Vastasin tähän jo pleikkarin puolella, mutta laitetaan nyt vielä tännekkii. Eli oikeiden F1-sääntöjen mukaan sen deltan pitäis poistua vasta sitten kun ylitettään SC-linja toisen kerran, eli se ois kaikilla päällä vähintään yhen täyden kierroksen ajan. Tällön kärkimies ehtis aina tehä stopin ennenkun muut saa kiinni. Tuossa vaiheessa kaikki ei välttämättä oo saanu vielä letkaa kiinni, mutta kaikki jotka meinaa tehä stopin on sen jo tehny, joten kenenkään ei tarvii enää ajaa täysillä vaarapaikan ohi.

Tässä vielä kyseinen pykälä sääntökirjasta:

39.7
"All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time
at which all teams have been sent the “SAFETY CAR DEPLOYED” message via the official
messaging system until the time that each car crosses the first safety car line for the second
time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU at least once in each
marshalling sector (a marshalling sector is defined as the section of track between each of the
FIA light panels)."

Toi ECU:n minimiaika on siis tässä pelissä se delta, joka toimii vähän eri tavalla mutta ajaa saman asian. Ja siis alunperin se oli noin koodattu, mutta mitä ilmeisimmin pelaajien valitusten jälkeen muutettiin tohon nykyseen.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Kyllä turva-autolle. Pilasi omaakin kisaa, koska pakotti yhteen stoppiin, mutta se on osa peliä ja kuuluu tähän.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Vastasin tähän jo pleikkarin puolella, mutta laitetaan nyt vielä tännekkii. Eli oikeiden F1-sääntöjen mukaan sen deltan pitäis poistua vasta sitten kun ylitettään SC-linja toisen kerran, eli se ois kaikilla päällä vähintään yhen täyden kierroksen ajan. Tällön kärkimies ehtis aina tehä stopin ennenkun muut saa kiinni. Tuossa vaiheessa kaikki ei välttämättä oo saanu vielä letkaa kiinni, mutta kaikki jotka meinaa tehä stopin on sen jo tehny, joten kenenkään ei tarvii enää ajaa täysillä vaarapaikan ohi.

Tässä vielä kyseinen pykälä sääntökirjasta:

39.7
"All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time
at which all teams have been sent the “SAFETY CAR DEPLOYED” message via the official
messaging system until the time that each car crosses the first safety car line for the second
time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU at least once in each
marshalling sector (a marshalling sector is defined as the section of track between each of the
FIA light panels)."

Toi ECU:n minimiaika on siis tässä pelissä se delta, joka toimii vähän eri tavalla mutta ajaa saman asian. Ja siis alunperin se oli noin koodattu, mutta mitä ilmeisimmin pelaajien valitusten jälkeen muutettiin tohon nykyseen.
Jep tuo FIAn sääntö kuulostaa jo ihan loogiselta. CM on vaan korjannut sen "too far" penaltiongelman jokseenkin kummallisesti. Se vois tulla voimaan vaikka vasta viimeisellä sc-kierroksella tai ei välttämättä koskaan. Luulis että siihen mennessä letka on koossa, jos kaikki menee heti ekalla mahdollisuudella varikolle.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Varmaan tekivät varikkostopin keskellä pääsuoraa . Näppärästi kyllä stoppas
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Minä äänestän EI turva-autoa. Ei ole mitään järkeä, jos turva-auto tulee aivan mistä sattuu syistä radalle, ja puolestaan ei tule kun sille olisi todellisuudessa tarvetta.

Esimerkkinä tähän voidaan sanoa, että kossun, simon ja jundun keskeytyksistä olisi varmasti oikeassa kisassa tullut SC, mutta eipä eilen autoa näkynyt. Okei no simon tilanne oli lähes heti SC:n poistumisen jälkeen, jonka takia ei peli ilmeisesti toista episodia laita putkeen, ihan fine selitys sinänsä, mutta en näe syytä miksei toisista tilanteista tullut. Muutenkin toi kossun keskeytys oli aikaisemmin kuin SC oli radalle tullut. Sitten Italiassa se tuli syystä X (reenikisassa tais tulla jopa kahdesti(?)) ja eilen siitä kun joku quittas.

Delta-aika pöljäilyi hyvin todennäköisesti maksoi simolle voiton. Toki toi oli vaan äärettömän huonoa tuuria, kun SC sattui tulemaan juuri sen 10 sekunnin aikana mikä minulla ja muilla takana olleilla meni viivan ylittämiseen. Simon delta-aika hidasti myös minua sen verran, että takaa pääsi useampi ohitse, koska he puolestaan kerkesivät ajaa varikolle edeltäneeltä kierrokselta. (toki tuommoiset turva-auton takana stoppien takia tapahtuneet ohitukset kuuluu lajiin, mutta tällä kertaa syynä oli ainoastaan se, että kärkiautolla oli delta-aika)

Mielenkiintoahan turva-auto oikein toimiessaan kyllä tuo rutosti lisää, mutta ei näin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Oisko ratti voinu itestään painaa reset to track nappia? Tosin en oo varma onks sitä mihikään laitettu defaulttina. T300 ainaki joskus painelee itestään joitain nappeja, vissiin forcejen voimasta ottaa kosketushäikkää, mut tosi harvoin.

Ei ole semmosta nappia käytössä ja kokeilin vielä ajaessaki kaikki läpi niin ei onnistunu tekemään samaa. Samapa tuo. Tuli vain kisassa mieleen, että mitä täällä tapahtuu
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

https://youtu.be/NkemT5tdxKc

Tuossa koostetta. Ei mitään ihmeellistä. Pariin kohtaan unohtu ainakin laittaa vähän hidastusta. Tais purassa baarikärpänen ja tuli hutiloitua ainiin ja pitäis näkyä oikein laadullaki tämä 1080p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

[video=youtube;daQ9xY3a0nQ]https://www.youtube.com/watch?v=daQ9xY3a0nQ[/video]

Kisa omasta näkökulmasta.

PS: Voidaanko ens kisassa taas ottaa käyttöön Career-kuskit?
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

[video=youtube;daQ9xY3a0nQ]https://www.youtube.com/watch?v=daQ9xY3a0nQ[/video]

Kisa omasta näkökulmasta.

PS: Voidaanko ens kisassa taas ottaa käyttöön Career-kuskit?

Hostin pitä tehdä vissiin aina joka kisaa varten uusi multiplayer championship. Ei saa ladata mitään vanhaa ja vaan vaihtaa rataa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Hostin pitä tehdä vissiin aina joka kisaa varten uusi multiplayer championship. Ei saa ladata mitään vanhaa ja vaan vaihtaa rataa.

Joo, eipä tuosta itselle suurta vaivaa ole. Täytyy varmaan jatkossa tehdä aina uusi lobby.

Sitten muihin asioihin: Iceman92kimiltä ei tullut vastinetta tuohon jrantalan esittämään videoon (en tiedä huomasiko koko viestiä), mutta kaksi rangaistuspistettä tuomitsen siitä. Samalla haluaisin myös puhua turva-auton jälkeisestä tilanteesta, kun minun edellä parillakin kuskilla oli ongelmia päästä iceman92kimin ohi, kun hän ajeli parasta ajolinjaa useamman mutkan ajan, vaikka oli kierroksen kärkeä jäljessä.

En nyt "ennakkotapauksena" tuomitse tuosta rangaistusta (tai no lisäsin pienen lisän edelliseen tuomioon tästä), mutta jatkossa kaikki kierroksella jääneet sitten väistävät kunnolla takana olevia heti SC:n jälkeen. Nyt siellä tuli yksi oikomisrangaistus sen takia ja ilmeisesti muutama pieni osumakin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Joo, eipä tuosta itselle suurta vaivaa ole. Täytyy varmaan jatkossa tehdä aina uusi lobby.

Sitten muihin asioihin: Iceman92kimiltä ei tullut vastinetta tuohon jrantalan esittämään videoon (en tiedä huomasiko koko viestiä), mutta kaksi rangaistuspistettä tuomitsen siitä. Samalla haluaisin myös puhua turva-auton jälkeisestä tilanteesta, kun minun edellä parillakin kuskilla oli ongelmia päästä iceman92kimin ohi, kun hän ajeli parasta ajolinjaa useamman mutkan ajan, vaikka oli kierroksen kärkeä jäljessä.

En nyt "ennakkotapauksena" tuomitse tuosta rangaistusta (tai no lisäsin pienen lisän edelliseen tuomioon tästä), mutta jatkossa kaikki kierroksella jääneet sitten väistävät kunnolla takana olevia heti SC:n jälkeen. Nyt siellä tuli yksi oikomisrangaistus sen takia ja ilmeisesti muutama pieni osumakin.
Laitoin kyllä videota, pari sivua taaksepäin löytyy ;-)
 
Ylös Bottom