Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Laitoin kyllä videota, pari sivua taaksepäin löytyy ;-)

Näköjään, meni tuossa viestitulvassa ohi. :D Pudotan tuon sun kuvan perusteella rangaistuksen yhteen pisteeseen, koska sun kuvakulmasta tilanne näyttää huomattavasti lievemmältä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Näillänäkymin olen poissa 22.12 Brazilian gp:stä, jos löytyy varakuskia niin ajamaan vaan, mikäli ei löydy siihen mennessä ja pääsen jostain syystä mukaan ko. ajankohtana ni ilmottelen myöhemmin erikseen että pääsen sittenkin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

En välttämättä kerkee huomenna osallistumaan kisaan, ilmestyn sit paikalle jos olen ajoissa kotosalla.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Aika-ajoissa 12. ruutu. Varsinainen kierros meni pieleen, kun auto karkasi lapasesta kakkossektorissa. Normiveto olisi varmaan riittänyt johonkin sijoille 3-7.

Kisaan sitten hardit alle. Suunnitelmana oli ajaa 12 kierrosta hardeilla, kymmenen mediumeilla ja kuusi softeilla. Lopulta ajoin mediumeilla vain yhdeksän kierrosta ja softeilla viimeiset seitsemän kierrosta. Alku oli ihan OK, nousin seitsemänneksi. Oikeastaan missään vaiheessa kisaa en päässyt ajamaan rauhassa, vaan aina oli joko takana tai sitten edessä joku. Taistelut söivät vauhtia meiltä keskikastin jampoilta ja kärki karkasi. Ensimmäisen stopin jälkeen juutuin Zetorin perään, koska suoranopeutta ei ollut. Toisenkaan stopin jälkeen en päässyt Zetorista ohitse, vaikka alla oli tuoreet softit. Viimeisillä kierroksilla sitten Zeizein ja Viltzun kanssa jaettiin viimeiset pistesijat. Viltzu tuli viimeisessä mutkassa ohi, mutta sitten ainakin omassa kuvassa olin vielä hetki ennen maaliviivaa edellä, kunnes Viltzu punnersi niukasti ohi tuhannesosilla.

Vaikea kisa, kun koko ajan joutui olemaan hoksottimet hereillä ja ei päässyt jauhamaan puhtaita kierroksia. Pisteille sentään, joten ei jääty ihan tyhjin käsin. Kiitoksia jälleen ja sitten reenaamaan Brasiliaa, vaikka taktiikka sinne onkin jo valmiina 2-sarjan kokemuksen myötä.

[video=youtube;5SCWSqKptP4]https://www.youtube.com/watch?v=5SCWSqKptP4[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Tästä sitten omaa koostevideota:

[video=youtube;V3me_CYW1FY]https://www.youtube.com/watch?v=V3me_CYW1FY[/video]

Aika-ajo pipariksi heti alkuunsa. Varikolla näytti sateen tuloon ~10 minuuttia, mutta tulikin sitten 2-3 minuutissa ja rata muuttui heti ajokelvottomaksi. Thuto sitten paineli vielä intereillä kovemman ajan kuin minä softeilla, joten ruutu 14.

Kisaan ihan hyvä lähtö, mutta vähän sumppuun tahdoin jäädä. Sitten päästin vielä Merimaxin ohi, vaikka vielä viime viikolla itse huutelin noiden turhien "illegal overtake"-juttujen takia. Oli Merimax vaan niin lähellä jo, että rupesi Junddun ja storkin viime viikon "DSQ, DSQ!"-huudot tulemaan takaraivosta läpi. :D Koko alkukisa kauttaaltaan hirveää hakemista, mutta parani kierrosten edetessä. Neljännellä kierroksella nätti tuplaohitus Zetorista ja Samadhista ykkösmutkaan (@3:50).

Kärki rupesi tekemään stoppejaan ja huomasin tallikaverin olevan sopivasti muutama sekunti Simon takana kärkikamppailussa. HAAS-logo tunnollisesti rintaani tatuoituna lähdin vähän turhaan vääntämään Simon kanssa ja huonostihan siinä lopulta kävi. 9.kierroksen alussa "rinta-rinnan" ykkösshikaaniin, itselle jarruvirhe, josta rengas lukkoon ja Simon kylkeen. Sen jälkeen missioksi tulikin työntää Simo takaisin menosuuntaan päin mahdollisimman nopeasti. :D Täysin oma moka ja otan tuosta rangaistuspisteitä tuomaristolta, joka saa ilmoittautua. Diktaattorin virassa en omia virheitäni lähde tuomitsemaan.

Jrantala aiheutti muutaman väliin jääneen sydämenlyönnin ensimmäisen stoppini jälkeen, mutta hetkeä myöhemmin näytti myös oikeaa väistämisttapaa. Siinä sitten Zeizein ja Salmingin perässä kakkosstopeille asti ja ajattelin stopilta tullessa, että voi tulla varsin mielenkiintoinen viimeinen stintti. Vääntöä riittikin, vaikka oma vauhti ei tahtonut millään riittää ohitustalkoisiin mukaan. Viimeiselle kierrokselle latasin sitten kaiken, mutta kakkossektorissa meni yksi mutka pitkäksi ja ajattelin kultaisen ananaksen (a.k.a. 11:s sijan) varmistuneen. Salmingille kuitenkin vastaava virhe pari mutkaa myöhemmin ja takasuoralla ohi. Viimeisestä mutkasta rinta rinnan ja maaliviivalle asti tuijotin vain tuloslistaa, että kumpi on maalissa edellä. Selkeällä 55 tuhannesosan erolla olin kuitenkin maalissa edellä ja Zetorin rangaistuksien myötä 9.sija. Eihän tuo tuloksena häävi ole, mutta ihan hauskaa ja tapahtumarikasta ajamista. Rataan vaan en tahdo ikinä löytää mitään jouhevuutta ja kun treenit jäi nolliin niin odotuksissa olikin, että viimeisistä pistesijoista voi parhaimmillaan taistella.

Ensi viikolla minulla jää valitettavasti väliin muuttokiireiden takia, joten olisiko Kiraihilla tai Simolla halukkuutta ottaa hostin hommat hoitaakseen? Minä kiitän jo tässä vaiheessa tästä kaudesta ja neloskausi otetaan tarkempaan syyniin myöhemmin. Pieni joulutauko joka tapauksessa ensi viikon kisan jälkeen edessä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Tosiaan kilkkasin Merimaxin ekalla kierroksella ulos radalta kakkossektorin alussa, minkä takia hänen kisansa meni pipariksi. Tilannehan syntyi siitä virheestäni, että olin katsovani niistä nuolista hänen olevan kokonaan takanani, mutta olin väärässä. Otan rangaistuspisteet hattu kourassa vastaan ja pahoittelen nöyrästi. :eek:

Mieleni tuosta pahoitin enkä päässyt enää nauttimaan oikein kilvanajosta, jota tuli harrastettua lähinnä senaattorin kanssa kisan alkutaipaleella. Muuten perusvarmaa puurtamista koko kisa. Päästin maxin suosiolla hyvityksenä ohitse toisen stintin alkupuolella (olisi varmaan päässyt muutenkin ohi), mutta hänen saadessa enemmän rangaistuksia nousin takaisin hänen edelleen sijalle 4. Mun puolesta sijat voi kääntää takaisin, vaikka maxi ei moista ilmeisesti halunnutkaan. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Kisa:
[video=youtube_share;38INMBLADCA]https://youtu.be/38INMBLADCA?t=1549[/video]

Kooste:
[video=youtube;SZQ8bv6Sy3Y]https://www.youtube.com/watch?v=SZQ8bv6Sy3Y&list=PL8ThAf1E6Co93p33X2T2Cz3fTCuF4ciA5&index=11[/video]

Tällä kertaa ehin kunnolla testaamaan renkaita, niin tiesin, että yks stoppi on paljon kahta nopeempi. Ongelma oli saaha renkaat kestämään, oli just siinä rajoilla. Aika-ajoissa oottelin muutaman minuutin, että muut ehtii ajaa ensin. Sade kuitenkii tuli paljon ennustettua aiemmin, joten kierros mediumeilla jäi kesken. Muutamalta muultakii puuttu aika kokonaan, joten intereillä aika tauluun ja 13. sija.

Tuoreilla renkailla kisaan, joten helpotti vähän tota yhtä stoppia. Kovat alle starttiin, että lopussa saa mediumit. Ekalla kierroksella muutama tilanne Samadhin kanssa, ei kuitenkaa mitään kummempaa. Muuten hyvä alku ja ekan kierroksen jälkeen 8. Ohitukset sitten vielä Salmingista ja Kossusta. Loput sitten jäi stopeilla taakse.

Rauhassa sain ajella stintin loppuun asti. Kierrosajat pysy hyvinä, niin ajoin renkaat 80% kulumaan asti. Takasin radalle kuuenneks, ja muitten pysähyttyä takasin johtoon. Ero Storkkiin pysy tasasesti 4-5 sekunnissa, niin ei ollu mitään hätäpäivää. Simo tuli Storkin takana hirveetä vauhtia mutta oli yli kymmenen sekunnin päässä musta. Joskus kierroksella 24 kattelin minimapista että joku on jo pitempään ajanu ihan Storkin perässä. Sitten kun kello näyttää että Storkin takana pitäs olla Simo 4 sekunnin päässä mutta siellä on pelkkää tyhjää, älysin että kello näyttää eron Simoon väärin.

Seuraavalla kierroksella Simo ohitti Storkin, ja varmistu että Simo on aika lähellä. Ajoin sen minkä pääsin mutta Simo tuli ihan älytöntä vauhtia. Viimesellä kierroksella Simo sai DRS:n, niin peli oli pelattu. Koitin tunkee Simon mahollisimman sisäreunaan, mutta nopeusero oli niin iso että kerkes jo suoralla ohi. Viimeseen mutkaan koitin vielä ulkopuolelta kiertää, mutta ei riittäny pito.


lähdin vähän turhaan vääntämään Simon kanssa ja huonostihan siinä lopulta kävi. 9.kierroksen alussa "rinta-rinnan" ykkösshikaaniin, itselle jarruvirhe, josta rengas lukkoon ja Simon kylkeen. Sen jälkeen missioksi tulikin työntää Simo takaisin menosuuntaan päin mahdollisimman nopeasti. :D Täysin oma moka ja otan tuosta rangaistuspisteitä tuomaristolta, joka saa ilmoittautua. Diktaattorin virassa en omia virheitäni lähde tuomitsemaan.
No eipä toi kovin paha oo, auton leveyden verran menee pitkäks. Lievempi kun Rosbergilla IRL. Tarjoisin yhtä rangaistuspistettä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Tuntuu kyllä että kaikki tän kauden kisat on menny oman sählingin takia pieleen, niin myös tämäkin...

Hyvän aika-ajo sijoituksen jälkeen lähdin yrittään varmoja pisteitä ja kisan alku näyttikin myös siltä, sillä pysyin letkan mukana helposti ja vielä jäi varaa kiristääkkin vauhtia. Ekalle stopille merimaxin kanssa samaan aikaan ja ylinopeudesta läpiajo rankku. Putosin rankun myötä letkan hännille, josta lähin sitten taas nousemaan kohti pistesijoja. Viimeiselle stopille menin sijalta 12 ja vaihtamaan medium pyörät, noh medium pyörät sieltä tuli, mutta aivan loppuun ajetut (ja kyllä mulla oli viikonlopuks varattu kovempi satsi) noo yks kierros niilla umpipaskoilla renkailla ja taas varikolle josta pistin sitten softit alle. En päässy niillä kuin 2 kierrosta niin inssi huutaa, että pitäs tulla varikolle viimeselle pysähdykselle. Olin siinä vaiheessa, että mitä helvettiä tällä ny tapahtuu. Ei siinä auttanu ku tulla uudestaan varikolle ja laittaa uudet softit alle ja ajaa loppuun. Siinä sit suomi-rampa tuli kierroksella ohi, mutta oli varmaan sen verran kuluneet renkaat alla että otin heti kiinni ja painelin ohi. Sitten rupes taas heiluun siniset liput, mutta en välittäny niistä jos saisin tarpeeks ison eron ajettua, että lakkaisivat heilumasta. Nooh eikö siitä tullu 2*5sec ja olin että fuck this shit. Päästin suomi-rampan ohi ja roikuin sit loppu kisan siivessä kiinni kuitenki yrittämättä osua häneen.

Koosteella merimaxin ja suomi-rampan osumasta aitio paikalla. (Meinas tulla ittelläki vähä vetelää housuun)

https://youtu.be/Eop1UU6hn6I
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Tässä ois mun valitus/korjauspyyntö mun rankkuun. Video tapahtuneesta alla:

[video=youtube;LYH_Mtls3lQ]https://www.youtube.com/watch?v=LYH_Mtls3lQ[/video]

Sain siis penaltyn illegal overtakesta kun Merimax ja Suomi-Rampa kolaroi. Ohitin Merimaxin kun hän oli hitaana radan varressa. Hänet ohitti myös moni muukin. Mun ois pelin mukaan pitänyt päästää Max ohi, mutta en sitä voinut tehdä kun meidän välissä oli monta muuta autoa.

Kärsin sit suosiolla penaltyn, joka oli 5 sekan stop and go pitin yhteydessä.

Maalissa olin 14. mutta kaksi edellä olevaa oli alle 3s päässä, joten ilman 5 sekunnin penaltya laskelmallisesti oisin ollut heidän edellään. Ei se pisteille mua nostas, mutta teoriassa sijalle 12.

Toki ymmärrän että ilman penaltya lopputulos ois voinu olla muutakin ja sija sama, koska ratasijoitus ja ajoitukset jne. Mutta lehmät lentää ja tää mahis on meille annettu niin nyt pyydän messiaalta armahdusta. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Täysin oma moka ja otan tuosta rangaistuspisteitä tuomaristolta, joka saa ilmoittautua. Diktaattorin virassa en omia virheitäni lähde tuomitsemaan.

Ensi viikolla minulla jää valitettavasti väliin muuttokiireiden takia, joten olisiko Kiraihilla tai Simolla halukkuutta ottaa hostin hommat hoitaakseen? Minä kiitän jo tässä vaiheessa tästä kaudesta ja neloskausi otetaan tarkempaan syyniin myöhemmin. Pieni joulutauko joka tapauksessa ensi viikon kisan jälkeen edessä.

Ehdotan viltzulle kilpailukieltoa Brasiliaan + yhtä rangaistuspistettä! ;)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Jos noita kisan aikana suoritettuja penalteja hyvitellään, niin vois tehdä niin että muut ei kärsi niistä. Eli muita ei tiputeta alaspäin, vaan sitte kaks jannua saa saman sijotuksen ja yks sija häviää kokonaan listoilta. Omasta mielestä reiluin näin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

[video=youtube;dTZzUwQ0l7U]https://www.youtube.com/watch?v=dTZzUwQ0l7U[/video]

Siitä koostetta. Kisassa ei tapahtunut juuri mitään, joten jutuissani keskityin lähinnä Kiraihin kansallisuuteen aina kun mies tuli vastaan radalla. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Siitä koostetta. Kisassa ei tapahtunut juuri mitään, joten jutuissani keskityin lähinnä Kiraihin kansallisuuteen aina kun mies tuli vastaan radalla. :D

Haha :D Joo kyllä tässä karkotus on tosiasia. Ehkä Etelä-Koreaan loikkariksi.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Siitä koostetta. Kisassa ei tapahtunut juuri mitään, joten jutuissani keskityin lähinnä Kiraihin kansallisuuteen aina kun mies tuli vastaan radalla. :D

:D :D R.I.P. Kiraih.

E: Niin ja huonomuistisena nyt, että toki Kiraihille voidaan nuo elintärkeät pari sijaa hyvittää. Simon ohjeistuksen mukaan sitten kaksi kaveria sijalla 12, eikä yhtään sijalla 14.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Tässä on mun kooste, aika yksinäinen kisa oli mun puolesta ;-) ensimmäinen kieros ja kossu ajoi kylkeen
Ehkä vähän turhan paljon se väisti merimaxia

Edit. Ei siinä mitään ollut katoin just kossun kooste pakkohan sen oli väistä :) olin vaan väärässä paikassa väärään aikaan ;-)

https://youtu.be/lt76HCzKoGU
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Tuomitsen Thutolle ja Senaattorille ikuisen ajokiellon diktaattorin halveksinnasta. Kiraih on myös onnistuneesti poistettu elävien kirjoista yhteishengessä Kim Jong-unin kanssa.

Eli siis suomeksi, lisäsin itselleni yhden rangaistuspisteen, kun ainoat kommentit tähän asti tulivat Thutolta ja Senaattorilta ja ehdottivat yhtä pistettä (+pelikieltoa. ;)). Kiraih taas jatkaa jossain Jumalan selän takana asumista.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Tuomitsen Thutolle ja Senaattorille ikuisen ajokiellon diktaattorin halveksinnasta. Kiraih on myös onnistuneesti poistettu elävien kirjoista yhteishengessä Kim Jong-unin kanssa.

Eli siis suomeksi, lisäsin itselleni yhden rangaistuspisteen, kun ainoat kommentit tähän asti tulivat Thutolta ja Senaattorilta ja ehdottivat yhtä pistettä (+pelikieltoa. ;)). Kiraih taas jatkaa jossain Jumalan selän takana asumista.

Kannatan ikuista hiihtokieltoa ja neuvon kohteliaasti suksimaan kuuseen.

Kim Jong ei ikävä kyllä onnistunut mun nitistämisessä. Loikkariksi pääsin, mutta maa selviää sitten myöhemmin. Ei voi täällä kertoa julkisesti, sillä viimeisten huhujen mukaan Pohjois-Koreassa on jo internet-yhteyksiä.

Lisättäköön aiemmin esittämääsi toiveeseen hostaamisesta, niin ehdotan että Simo hostaa kun mulla ja jatumatusella on joku no connection - taajuus eikä oikein pelitä. Pääsee kaikki ainakin ajamaan.
 
Ylös Bottom