Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Lisäksi vituttaa tuo jokakisan jälkeinen toisten syyttely yms.

Ajelen vielä Espanjan ja kattelen sitten pidänkö taukoa pelistä. Toisin kuin muilla, niin miulla ei hirveesti oo iloa tullu näistä kisoista vaikka tasaista onkin ollut näiden lume SC:n takia.

Ensimmäisenä noista rangaistuksista. Sain tasan kolme varotusta, joista yks johtu täysin siitä kun jouvuin väistämään Storkkia. Näitä vissiin ei kuitenkaan oo ollu tapana hyvitellä jälkikätteen. Sitten napsahti taas kerran toi 10 sekunnin rankku maaliviivan kohalta, se vissiin kuitenkii hyvitettään.

Sitten vielä nämä Storkin kiilaamiset. Kaks melkein identtistä tilannetta, joissa oon selvästi sisällä, mutta Storkki ajaa sisäkanttarin päältä, jollon mä joudun väistämään radan sisäpuolelle. Aika selkeitä mun kuvassa, mutta Storkilla voi taas näyttää tilanteet ihan erilaisilta.

Itteenikkii ärsyttää kisan jälkeen lukkee tota raivoomista muista kuskeista. Oon itekkii valittanu monesti muitten tekemisistä heti kisan jälkeen, mutta oon mielestäni ollu asiallinen ja en oo raivonnu tai syytelly liikaa. Kyllä noi tilanteet ärsyttää, mutta pitää muistaa, että monesti näissä tilanteissa on ollu lagia.

Mun mielestä se, että rangaistuksia ei käytännössä oo, pahentaa vaan tota syyttelyä. Mä ottasin käyttöön jonkun pikkurangaistuksen, jonka voi aina heittää kun näyttää että joku syyllistyy rikkeeseen. Esim. 5 sekunnin rankku. Ja mielellään samaan kisaan, eikä seuraavaan esim. aika-ajokieltoo.

Näihin pienet kommentit. Molempien kanssa samaa mieltä tuosta muiden syyttelystä ennenkuin on edes toinen saanut vuoroansa kertoa, miltä se toisen vinkkelistä näytti. Tämä on peli (varsin buginen sellainen), joten autojen sijainnit heittää välillä ihan miten sattuu. Noita kolmen sekan rangaistuksia ollaan tosiaan harvoin poisteltu, kun ei niistä oikein kukaan ole ikinä jaksanut valittaakaan. Ei minulla tosin ongelmaa, vaikka niitä poisteltaisiinkin, kunhan videotodisteet löytyvät. Harva tähän asti vaan ilmeisesti jaksanut noista kommentoida.

Sitten takaisin tuohon syyttelyyn. Ymmärrän toki, että joillekin nämä kisat ovat tärkeitä ja keskeytyshetkellä/maalissa toisen kuskin syyltä vaikuttava tilanne ärsyttää. Toivoisin kuitenkin pientä malttia, josta esimerkkinä nyt vaikka Thuton storkin kanssa käymät tapahtumat. Muutenkin ihmetyttää (ihan positiivisella tavalla), että miten paljon porukka jaksaa vielä treenata kisoihin. Kuten jo viime viikolla mainitsin, niin itselläni menee ihan torstai-illan hauskanpidosta tuloksesta viis. Enkä tällä siis tarkoita sitä, että treenaminen tulisi lopettaa vaan ehkä pikkuisen höllätä sitä treenaamisen luomaa kilpailuviettiä ja heikomman kisan tuomaa v*tutusta.

Rangaistusten jakamisesta sen verran, että lopetin sen käytännössä siksi, että
A) itselläni aika vähän kortilla, enkä mieluiten käytä siitä hirveän isoa osaa konsolipelin rikkeiden arvioimiseen. :rolleyes:
ja
B) Jos niitä ylläpitäisin, haluaisin niiden olevan tehty sitten kunnolla. Voisin toki puolihuolimattomasti lätkiä rangaistuspisteitä sinne sun tänne oman mielen mukaan, mutta se tuskin edesauttaisi mitään.

Kyselin silloin rangaistuksia käyttöönottaessa, että olisiko muita halukkaita "tuomaristoon" antamaan noita pisteitä. Ei ilmaantunut, joten jäi mun vastuulle. Rangaistusten käyttöönoton jälkeisten kisojen teksteistä voi käydä katsomassa, paljonko päänvaivaa se itselle aiheutti. Rangaistukset voidaan minun puolesta ottaa uudelleen käyttöön, mutta edes jaettua vetovastuuta toivoisin siihen muiltakin. Omasta norsunluutornistani rangaistuspisteiden jakaminen tuntuu pointittomalta, kun kisojen perusteella saanut sellaisen kuvan, ettei kukaan muita tarkoituksella estele/seiniin kiilaile.

Omasta kisasta lopuksi sen verran, että huono aika-ajo, jonka kruunasi lopun "oikaisu" metri ennen maaliviivaa (videossa 18:46->). Ilman tuota törkeää tekoa olisin ollut ilmeisesti kuudes, mutta nyt ruuduksi tuli 12.

Lähdössä pystyin ohittamaan muutaman tyypin. Icemankimin ja Salmingin osuman jälkeen löysinkin itseni sijalta 7. Thuton ja kossun perässä meni muutama kierros ja Thuto päästeli sitten pariinkin otteeseen ohi tallikaverinsa, vaikken tainnut olla nopeampi kuin tuon DRS:n avulla. Nauratti kun molemmille Thuton ohituskerroilla ajoin vielä seuraavan mutkan pitkäksi. Turva-auton takana koomailin sitten komeasti itselleni läpiajorankun, kun taktiikkaa pohtiessa unohdin deltan kokonaan. 0,2 sekunnista jäi lopulta kiinni. :mad: Kävin ensiksi heittämässä varikolla mediumit alle, mutta päätin vielä SC:n takana ottaa supersoftit alle, kun menetettävää ei paljoa ollut. Loppukisan ajelinkin aika pitkälti yksin. Ohituksia tuli kaksi, ensiksi Suomi-Rampasta ja myöhemmin Kiraihista. Maalissa yhdeksäntenä ja sille tilalle tuloksissa kuulunkin, kunhan Thutolta otetaan tuo turha rike pois.

Oma striimi:

[video=youtube;mFMJEpDnyS0]https://www.youtube.com/watch?v=mFMJEpDnyS0[/video]

Jatkellaan ensi viikolla Espanjassa. Ja tällä kertaa Kiraih ei muuten ole mun edellä maalissa. :mad:

Sitten takaisin tuohon syyttelyyn. Ymmärrän toki, että joillekin nämä kisat ovat tärkeitä ja keskeytyshetkellä/maalissa toisen kuskin syyltä vaikuttava tilanne ärsyttää. Toivoisin kuitenkin pientä malttia, josta esimerkkinä nyt vaikka Thuton storkin kanssa käymät tapahtumat. Muutenkin ihmetyttää (ihan positiivisella tavalla), että miten paljon porukka jaksaa vielä treenata kisoihin. Kuten jo viime viikolla mainitsin, niin itselläni menee ihan torstai-illan hauskanpidosta tuloksesta viis. Enkä tällä siis tarkoita sitä, että treenaminen tulisi lopettaa vaan ehkä pikkuisen höllätä sitä treenaamisen luomaa kilpailuviettiä ja heikomman kisan tuomaa v*tutusta.

Nyt tuli pieni hämmennys. :confused: Mut oliko tää siis hyvä esimerkki hyvin hoidetusta jälkipyykistä ? Ku ei meillä ainakaa mitään suurta syyttelyä ollut. :D

Mun mielestä tuo defu setup on ollut hyvä juttu ku voi tulla kylmiltään ajamaan eikä tarvi olla edes setuppia tehty valmiiks niinku aikasemmin. Iha rento ajella vaa kisa ja ei mulla ainakaa tuloksella oo merkitystä. Tietysti kiva jos "pärjää hyvin", mutta loppujen lopuks ei mitään väliä.

Lisätään vielä syytettyjen penkkiin Rantala ja Junddu, molemmat ohitti mut eka mutkassa oikasemalla.

Nyt kun näin noi mun ja Storkin tilanteet Storkin kuvakulmasta, niin toi eka (kierroksella 20) on kyl ihan ok, nuoli näyttää että mä oisin takana. Toi viimesen kierroksen tilanne menee kyllä mun mielestä Storkin piikkiin. Vähän kinkkinen tilanne, Storkin kuvassa tuun aika kaukaa, kun taas omassa oon rinnalla jo 150m kyltin kohalla, joten ei se sukellus ollu. Kun taas mun mielestä Storkilla on riittävästi aikaa reagoida.

Mutta jos multa se 10 sek otetaan ajasta pois, niin eiköhän meillä oo tämän kisan tulokset siinä.

Muutenkii sanon samaa mitä aiemmin, jos joku on sisäpuolella, niin kyllä sinne pitäis sitä tilaa jättää. Näky olevan muitakii vastaavia tilanteita, ainakii Rantalan ja Salmingin koosteissa.

Jos tota tuomarointia halutaan, niin voin kyllä olla osa tuomaristoo. Tosin niinkun ootte varmaan huomannu, niin mulla ois liipasinsormi aika herkässä.

Kyselin silloin rangaistuksia käyttöönottaessa, että olisiko muita halukkaita "tuomaristoon" antamaan noita pisteitä. Ei ilmaantunut, joten jäi mun vastuulle. Rangaistusten käyttöönoton jälkeisten kisojen teksteistä voi käydä katsomassa, paljonko päänvaivaa se itselle aiheutti. Rangaistukset voidaan minun puolesta ottaa uudelleen käyttöön, mutta edes jaettua vetovastuuta toivoisin siihen muiltakin. Omasta norsunluutornistani rangaistuspisteiden jakaminen tuntuu pointittomalta, kun kisojen perusteella saanut sellaisen kuvan, ettei kukaan muita tarkoituksella estele/seiniin kiilaile.
:mad:

Voin ilmottautua tuomaristoon mikäli se helpottaa sinun työtaakkaa, ja mikäli rankut otetaan uudelleen käyttöön.
Ja samaa mieltä että ei kukaan tahalleen muita töni mutta rankkujen myötä turhat riskit vähenevät, niillä kuitenkin useimmiten pilataan muidenkin kisat samalla.

Nyt kun näin noi mun ja Storkin tilanteet Storkin kuvakulmasta, niin toi eka (kierroksella 20) on kyl ihan ok, nuoli näyttää että mä oisin takana. Toi viimesen kierroksen tilanne menee kyllä mun mielestä Storkin piikkiin. Vähän kinkkinen tilanne, Storkin kuvassa tuun aika kaukaa, kun taas omassa oon rinnalla jo 150m kyltin kohalla, joten ei se sukellus ollu. Kun taas mun mielestä Storkilla on riittävästi aikaa reagoida.

Juu. Tuo on vaa siitä hankala paikka just ku oon alottanu jarruttamisen suurinpiirtein tos 150m kohilla ja silloin se linja on valittu mitä mennään eikä sitä voi oikeen enää muutella. Etenkin ku jarrualue kääntyy vasemmalle ja apexi on oikeella.

Harmi kun en tajunnu ottaa kisaa videolle, mutta mun kuvassa siinä kossun ja mun tilanteessa oli yli auton mentävä rako jota tottakai halusin lähtee koittaa, kuka nyt ei ottais ohituksessa optimaalista linjaa kun ohitus tapahtuu? Lähin ottaa videoo heti ku huomasin et paikka on ja varmaan yks parhaimpii ohituksia olis ollu koko kisassa, no mutta en mä jaksa enemmän parkuu. Mun kuvassa oli tilaa, lähdin hakee sitä, yks kaks oho kossu tuli eteen. En tiedä oliko sit lagin piikkiin mut aluks kun lähdin ohitusta hakee niin tilaa riitti mun kuvassa.

Thutolle sellane huomautus... Koska oon rähjänny kolareista ym? Tää tais olla eka kerta multa, ja ottaa huomioon mitä paskaa oon ite saanu kestää. Sä et sentään joutunu keskeyttää italian gpstä asti niin että joka kisa jää keskeytykseen. Tollanen nyt ***** vaan syö miestä. Ymmärräthän? Tehny jo mieli monesti heittää hanskat tiskiin mut hei sit vaan se sama ajatus niinku aina "Tää on vaan peli" mut ei tääkään nyt enään hauskaa ole.

Toki myönnän tossa kossun tilanteessa olisin voinu lähtee vasemmalta, mutta ku oma kuva näytti oikeella ihan vapaata niin miks en sinne menis? Jos ei suoralla olis tullu ohitusta niin se olis tapahtunu mutkassa. Mä en kuitenkaan harvemmin täällä itku parkua harrasta vaan nautin siitä että porukalla ajetaan....

Ajetaan nyt 5 kautta, monesti ollu siellä 10-4 porukassa ja kisat menny pilalle kun joku törmää muhun, mä törmään toiseen. Pisteteet edellenki 0p vaikka 5kausi menossa. Kyl tää nyt vaan syö ja kovaa.

Ja tohon tilan jättämiseen, varmasti moni on huomannut että annan tilaa kuskille, oli se sit ulko- tai sisäpuolelta. Mutta sillon en anna tilaa jos toinen vetää nurmikolle ja pyrkii takas radalle mun eteen. Mun mielestä ei tulla toisen eteen jos vauhti ei oo sitä mitä kisatilanne vaatii. :)

Muutenkin ihmetyttää toi, heti kun kärki päässä ajat niin osumia ei tuu, heti kun tippuu sinne 10 porukkaan niin ***** ei tiedä millo sitä osumaa tulee, oli se sit suoralla tai mutkassa...

Näihin pienet kommentit. Molempien kanssa samaa mieltä tuosta muiden syyttelystä ennenkuin on edes toinen saanut vuoroansa kertoa, miltä se toisen vinkkelistä näytti. Tämä on peli (varsin buginen sellainen), joten autojen sijainnit heittää välillä ihan miten sattuu. Noita kolmen sekan rangaistuksia ollaan tosiaan harvoin poisteltu, kun ei niistä oikein kukaan ole ikinä jaksanut valittaakaan. Ei minulla tosin ongelmaa, vaikka niitä poisteltaisiinkin, kunhan videotodisteet löytyvät. Harva tähän asti vaan ilmeisesti jaksanut noista kommentoida.

Tarkennan vielä sen verran, että toki saa palautetta antaa ja kyseenalaistaa. Mutta en oikein pidä tuosta hirveestä mesoamisesta heti kisan päälle miten X, Y ja Z on ajaneet päälle. Video vaan foorumille, asiallinen palaute ja raati sitten tuomitkoon. Sen enempää nyt kehenkään siis kohdistamatta.

Pahoittelen myös tietysti omaa tunteenpurkaustani. En mie tiesti syytä kuin itteeni, mutta silti.

Tuohon torstai-illan hauskanpitoon ja peli-iloon: Sehän tässä ois optimi-tilanne, että pelaaminen ois hauskaa ja tuloksesta ei niin väliä. Näinhän se on, en mie tuloksen puolesta tätä pelaa, koska harvoin saan pisteitä niin jos se mua turhauttas niin oisin quitannu jo ekan kauden jälkeen. Mutta ite en oo hirveesti peli-iloa kokenut viime aikoina tästä pelistä. Voi olla kyllästymistä, voi olla omat kiireet kun häiritsevät. Työssä on raskasta (ne ketkä tietää missä oon töissä niin voi samaistua:D) ja kun tuun kotia niin ei oo ekana mielessä joku Kiinavenäjän rengastestin tekeminen. Välillä on fiilis ettei jaksas lähteä arki-iltana kisaamaan kun ei siitä enää nauti.

Vähän intoa nostattaa uudet ratit ja polkimet. Niillä on ilo ollut ajaa, ja aiemmat ongelmat on poissa. Siksipä ehkä itse nyt kaipaisin normaalinpaa kisailua, en tämmöistä väkisin tehtyä. Defaultit on ollu hyvä kokeilu, mutta se ikävä kyllä on mulla ainakin vienyt intoa pelailuun. Tuntuu että ite on niin oppimisvaiheessa vielä ajopelien suhteen niin se, etten voi tehdä autolle niitä asioita, jotka tekee siitä miellyttävää itelle, vie sitä intoa pois. Enkä ees kehtaa enää sanoa mitä ajattelen näistä aiheettomista SC-pätkistä.

Eli luultavasti Espanjan jälkeen pidän taukoa pelistä. Ajelen careeria kun se on jäänyt kesken. Palailen myöhemmin varmasti kisaamaan, mutta ehkä odotan että asetukset taas vapautuu. Tätä on fiilistä on vaikea selittää, kun itekin kannatin Defaulteja, ja ne on mielestäni hyvin tasoittanut ajoja. Ja ne toimii tosi hyvin pelissä ne setupit. Silti se ei nostanut motia itellä, vaan murentaa sitä.

EDIT. Tarkoitan siis, että tasoittanut kärkipään taisteluja, mutta itellä myös suurentanut väliä edelläoleviin. Eli nyt parin kisan perusteella itellä on ollu aika yksinäistä kisailla ja jään pääsääntöisesti viimeiseksi reilulla marginaalilla. Tähän vielä opeteltavaksi tuli ABS-kielto niin on vähän huono kombinaatio ollut. Ja sit ärsyttää nuo ihme SC:t kun ne luo illuusion että oon letkassa mukana, vaikka oon molemmissa kisoissa melkein pisteille päässyt vain ja ainoastaan hurjalla munkilla. Tästä en pidä. Aiemmin pidin siitä, että mulla oli ees joku etu rengaskuluman kanssa ja pystyin ajamaan paljon erilaisemmilla taktiikoilla kuin muut. Mun mummo-tyylille defaultit ei vaan sovi.

Jatkellaan ensi viikolla Espanjassa. Ja tällä kertaa Kiraih ei muuten ole mun edellä maalissa. :mad:

Voi olla mahollista ettei nyt onnistu. Mulla on Espanjasta 100 % podium-putki, mutten usko sen enää jatkuvan. :D

Nyt tuli pieni hämmennys. :confused: Mut oliko tää siis hyvä esimerkki hyvin hoidetusta jälkipyykistä ? Ku ei meillä ainakaa mitään suurta syyttelyä ollut. :D

Siis joo, juurikin hyvä esimerkki. Eli siis foorumille viesti videon ja omien kommenttien kera ja perään vielä mahdollisuus toiselle perustella, miksi näin.

Muutenkii sanon samaa mitä aiemmin, jos joku on sisäpuolella, niin kyllä sinne pitäis sitä tilaa jättää. Näky olevan muitakii vastaavia tilanteita, ainakii Rantalan ja Salmingin koosteissa.

Ylläolevaan vahva sama. Sisäpuolella se tila mieluiten jätetään jos toinen on vähänkin rinnalla. Ei tarvitse koko mutkaa kiertää neljän metrin päästä, mutta jättää sellaisen raon, että optimilinjalla siitä pääsee läpi. Jos sisällä oleva venyy pitkäksi niin 95% kerroista vain hän pyörähtää ja ulompana ollut jatkaa matkaa ilman mitään ongelmia. Otan nyt esimerkiksi vaikka omasta kisastani Zeizein ja mun tilanteen (kuva alla). Tilanne voi Zeizein kuvakulmasta toki näyttää erilaiselta, mutta omassa kuvassa jätän melko täydellisen verran tilaa. (Ehkä pari senttiä enemmänkin olisi voinut tosin jättää. Mutta pääpointtina se, että oma linja seuraavaan mutkaan ei kärsi liikaa ja sisällä on juuri ja juuri riittävästi tilaa toiselle autolle). Tuossa tilanteessa Zeizei osuu lopulta mun takapyörään, mutta ei spinnaa.

iQGEAw4.jpg

Jos tota tuomarointia halutaan, niin voin kyllä olla osa tuomaristoo. Tosin niinkun ootte varmaan huomannu, niin mulla ois liipasinsormi aika herkässä.

Tuomaristo voidaan ottaa käyttöön ja Thuto on minun lisäksi siinä jäsenenä...

Voin ilmottautua tuomaristoon mikäli se helpottaa sinun työtaakkaa, ja mikäli rankut otetaan uudelleen käyttöön.
Ja samaa mieltä että ei kukaan tahalleen muita töni mutta rankkujen myötä turhat riskit vähenevät, niillä kuitenkin useimmiten pilataan muidenkin kisat samalla.

...samoin kuin Junddu.

Harmi kun en tajunnu ottaa kisaa videolle, mutta mun kuvassa siinä kossun ja mun tilanteessa oli yli auton mentävä rako jota tottakai halusin lähtee koittaa, kuka nyt ei ottais ohituksessa optimaalista linjaa kun ohitus tapahtuu?

Thutolle sellane huomautus... Koska oon rähjänny kolareista ym? Tää tais olla eka kerta multa, ja ottaa huomioon mitä paskaa oon ite saanu kestää. Sä et sentään joutunu keskeyttää italian gpstä asti niin että joka kisa jää keskeytykseen. Tollanen nyt ***** vaan syö miestä. Ymmärräthän? Tehny jo mieli monesti heittää hanskat tiskiin mut hei sit vaan se sama ajatus niinku aina "Tää on vaan peli" mut ei tääkään nyt enään hauskaa ole.

Tosiaan, harmi ettei sulla jäänyt kisa nauhalle. Itse ainakin uskon ihan jokaisen mielipiteen tapahtumista, koska tässä pelissä ei todellakaan välillä tiedä, missä toinen liikkuu omassa kuvassa. Esimerkkejä on todella paljon.

Alempaan taas, että ainakin minä ymmärrän hyvin, että turhauttaa kun huonoa tuuria osunut kohdalle naurettavan paljon viime aikoina. Sulla on menossa vähän sama juttu kuin jrantalalla ensimmäisillä kausilla, että mikään ei tunnu onnistuvan. Eli eiköhän sieltä onnistumisiakin putoile jossain vaiheessa, koska välillä se tuuri kääntyy myös suotuisaksi. Ja vauhtiahan sulla kuitenkin riittää TOP5-paikoille saakka.

Vähän intoa nostattaa uudet ratit ja polkimet. Niillä on ilo ollut ajaa, ja aiemmat ongelmat on poissa. Siksipä ehkä itse nyt kaipaisin normaalinpaa kisailua, en tämmöistä väkisin tehtyä. Defaultit on ollu hyvä kokeilu, mutta se ikävä kyllä on mulla ainakin vienyt intoa pelailuun. Tuntuu että ite on niin oppimisvaiheessa vielä ajopelien suhteen niin se, etten voi tehdä autolle niitä asioita, jotka tekee siitä miellyttävää itelle, vie sitä intoa pois. Enkä ees kehtaa enää sanoa mitä ajattelen näistä aiheettomista SC-pätkistä.

Voi olla mahollista ettei nyt onnistu. Mulla on Espanjasta 100 % podium-putki, mutten usko sen enää jatkuvan. :D

Tuo default-juttu on kyllä harmi ja siihen silloin alun muutospaineessa otin itsekin kantaa. Yritä löytää jossain välissä vapaata aikaa hetki ja totuttelet defaultiin niin rupeaa luultavasti paremmin sujumaan. Ei sulla se vauhti kuitenkaan ihan umpisurkeaa ole. :D Mutta helvetti repeää silti jos oot taas Espanjassa podiumilla. :D

Tuo default-juttu on kyllä harmi ja siihen silloin alun muutospaineessa otin itsekin kantaa. Yritä löytää jossain välissä vapaata aikaa hetki ja totuttelet defaultiin niin rupeaa luultavasti paremmin sujumaan. Ei sulla se vauhti kuitenkaan ihan umpisurkeaa ole. :D Mutta helvetti repeää silti jos oot taas Espanjassa podiumilla. :D

Defaulti on hyvä, ja hyvä että uusia juttuja kokeillaan. Pitkäänhän tässä on samalla formaatilla jo ajeltu. Mut vähän nyt harmittaa kun tuolla ratilla tuntuu että vauhti on parempaa ja ajaminen helpompaa jos sais mieleisellä setupilla ajaa ;) Ainakin TT:ssä kun kokeilin muutamaa rataa niin meno oli eri luokkaa kuin ennen. Ja defaulteilla pääsin esim Bahrainissa kovempaa kun omilla säädöillä, ja Venäjällä jäin vaa 0.2 sekkaa omasta PB.

Joo ja ei se vauhti umpisurkeaa ole, mutta tasaisuus on vaikea saada. Menetän helposti rytmin jos takana on 4 autoa nopeampana ja sitten oonkin helposti pihalla. Lisäksi kaksintaisteluissa annan liikaa periksi kun pelkään kontakteja ja että pilaan jonkun kisan sillä. Tätä kävi eilen paljon.

Piti muuten erityiskehu antaa jrantalalle. Jätkä on petrannu ekoista kisoistaan ihan sikana ja tasaisuus on löytynyt. Vauhti siinä sivussa. Näitä kehittymisiä on aina ilo nähdä.

Thuton "tää on pelkkää peliä" kommenttiin sen verran, että kyllähän kilpa-autoiluun keskittyvässä pelissä se kilpailu on olennainen osa tätä touhua. Se ei tarkoita sitä, että torstain F1-kisat olisivat joillekin viikon tärkein asia, mutta itse ainakin lähden joka kisaan voittamaan tai realistisemmin ajamaan podiumista. Osa lähtee ajamaan pisteistä jne, mikä nyt on jokaiselle se oma "voitto". Sehän ajamisesta tekee hauskaa, että on jotain mitä tavoitella eikä vain kierrä rataa ympäri varoen muita. Toki se ei oikeuta ylilyönteihin, mutta kyllähän yrittäessä välillä menee hermot mullakin, jos jonkun selkeä moka pilaa kisan. Pitäisi vain odotella vartti ennen kommentointia :D Kakkoskausi taisi olla pahin tässä.

Hauskuus oli eilen koetuksella, kuten jo etukäteen arvelinkin. Ilman syytä ollut turva-auto pilasi taktiikan ja jouduin vielä loppukisaksi jo podiumtaistosta pudonneiden haastamaksi kuluneemmilla renkailla. Defaultsäädöt olikin sitten toinen hauskuuden este. Aika-ajoissa ja stinttien aluissa tuota ei oikeastaan edes huomaa, mutta renkaiden kuluessa ajaminen oli sen verran vaikeaa, että ei viides (vai kuudes) sija tehnyt kilpailusta missään nimessä nautittavaa. Ihan hirveää taistelua ja ainakin nelossija meni oikomisiin, kun tuntuma ihan älyttömän huono viimeiset 10 kierrosta. Pystyin pitämään Thuton takana puolustamalla ja hieman karkaamaan, kun Thuto ja storkki taistelivat jossain välissä.

Tästä syystä jätänkin Espanjan väliin, koska yksi inhokkiradoistani ei todellakaan taitu ilman kunnon setupia. Bakun voisi ajella, koska siellä ei säädöillä varmaan ole merkitystä, mutta sen jälkeen voisi odotella säätöjen vapauttamista.

Rantalalle kanssa kehuja, kun nopea vauhti näkyi kerrankin myös tuloksissa.

Thuton "tää on pelkkää peliä" kommenttiin sen verran, että kyllähän kilpa-autoiluun keskittyvässä pelissä se kilpailu on olennainen osa tätä touhua.
Korjataan nyt tämä. Mä nimenomaan oon välttäny tota lausetta. Vaikka toivonkii että ei menis liian totiseks täällä, niin en tarkota etteikö ajettais kilpaa tosissaan. Itekkii kyllä laitan joka torstai kaiken peliin, ja haen aina mahollisimman hyvää sijaa.

Tässä kooste kisasta missä on myös enkmannin ja mun tilanne... ite en mielestäni tee mitään kääntöliikettä eteen, mutta siitä saa taas jokainen tehdä omat johtopäätöksensä https://youtu.be/CzfQSDBlYcg

Tässä kooste kisasta missä on myös enkmannin ja mun tilanne... ite en mielestäni tee mitään kääntöliikettä eteen, mutta siitä saa taas jokainen tehdä omat johtopäätöksensä https://youtu.be/CzfQSDBlYcg

Ei mun mielestä ainakaan mitään väärää ollut tossa. Olit jo pitkän matkaa siirtymässä oikeeseen reunaan. Enkmanni yritti todella pieneen rakoseen ku vasemmalla ois ollu tilaa reilusti. Ohittajan oma tietonen riski.

Tosin ei tiiä miltä on näyttäny Enkmannin kamerasta jos on ollut vaikka pieni lagihyppy tai jotain vastaavaa.

Korjataan nyt tämä. Mä nimenomaan oon välttäny tota lausetta. Vaikka toivonkii että ei menis liian totiseks täällä, niin en tarkota etteikö ajettais kilpaa tosissaan. Itekkii kyllä laitan joka torstai kaiken peliin, ja haen aina mahollisimman hyvää sijaa.

Nyt en kyllä edes löydä, että olisit ainakaan eilen näin sanonut. Saattaa olla, että luin yöllä ihan mitä sattuu ja kommentoin tänään sen pohjalta. Pahoittelut jos näin.

Nyt en kyllä edes löydä, että olisit ainakaan eilen näin sanonut. Saattaa olla, että luin yöllä ihan mitä sattuu ja kommentoin tänään sen pohjalta. Pahoittelut jos näin.

Minä tuota olen ainakin viljellyt. Enkä sillä kommentilla tosiaan tarkoita sitä, että pitäisi päästää muut ohi ja ajella sunnuntaiajelua huvin vuoksi, vaan että heikommilla hetkillä tunteenpurkaukset suhteuttaa siihen, että "tää on vain konsolipeli". :D

E: Niin ja en minäkään näe kossun kuvan perusteella tuossa tilanteessa mitään väärää. Mutta hankala sanoa, miltä näytti Enkmannin vinkkelistä. Isoa eroa ei tarvitse niin saa vaikutelman, että sisällä olisi tilaa.

[video=youtube;pnhUuB0236k]https://www.youtube.com/watch?v=pnhUuB0236k[/video]

Ei paljoa kommentoitavaa kisasta. Hyvästä sijoituksesta huolimatta aika paskaa taaperrusta näillä säädöillä :rolleyes:

Jälleen Senaattori teki hyvän koosteen selostuksen kera! Heti kun nostan kännykän niin sulle tulee 1 subbaaja, hyviä nää sun videot! :)
Edit: Ei malttanu odottaa, 1 subbaaja lisää :D

Ainoa asia jota jäin miettii oli toi "Nyt kun Simo on poissa niin kannattaa seurata nopeinta". Kyllä mun mielestä Maxi on sarjan nopein kuski, mutta tiukkaa vääntöä Simon kanssa herroilla on :D
Perustelut:
Maxi: Ajaa aina nopeasti ja kierrokset on tasasia aina. Ei sorru virheisiin yleensä. Aika-Ajot aina Top-3 porukassa, TT:ssä aika monessa radassa naurettavan kovat kierrokset. Todistanut myös vaikka aika-ajon jälkeen on viimiinen (Grid 22) niin on mahdollisuus nousta podiumille (Abu Dhapi)
Simo: Laadukas kuski todellakin. Lähes joka kisassa nopein kierros, mutta tasaisuus puuttuu. Heti kun homma ei luista niin sortuu tyhmiin virheisiin joista ei onnistu palaamaan.

Tää on vaan mun oma näkemys mitä nyt olen nähnyt :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Perustelut:
Maxi: Ajaa aina nopeasti ja kierrokset on tasasia aina. Ei sorru virheisiin yleensä. Aika-Ajot aina Top-3 porukassa, TT:ssä aika monessa radassa naurettavan kovat kierrokset.
Simo: Laadukas kuski todellakin. Lähes joka kisassa nopein kierros, mutta tasaisuus puuttuu. Heti kun homma ei luista niin sortuu tyhmiin virheisiin joista ei onnistu palaamaan.
Mitä nyt 20 kisaa ajanut ja 1 puhdas kisa. Kyllä potti menee simolle.

Tää on vaan mun oma näkemys mitä nyt olen nähnyt :D

Jännät perustelut kyllä sinällänsä, kun Simo ollut podiumin ulkopuolella tasan kolmesti 22 kisan aikana ja pistekeskiarvo huitelee 20 nurkilla. :D

Mutta kuten sanoitkin, niin tuo oli sinun oma näkemys ja se sinulle sallittakoot.

Ylös Bottom