Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]
Tuossa olis taas kisa kokonaisuudessaan.
Kisan kuumottavin hetki 33m27s
Tuossa olis taas kisa kokonaisuudessaan.
Kisan kuumottavin hetki 33m27s
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lisäksi vituttaa tuo jokakisan jälkeinen toisten syyttely yms.
Ajelen vielä Espanjan ja kattelen sitten pidänkö taukoa pelistä. Toisin kuin muilla, niin miulla ei hirveesti oo iloa tullu näistä kisoista vaikka tasaista onkin ollut näiden lume SC:n takia.
Ensimmäisenä noista rangaistuksista. Sain tasan kolme varotusta, joista yks johtu täysin siitä kun jouvuin väistämään Storkkia. Näitä vissiin ei kuitenkaan oo ollu tapana hyvitellä jälkikätteen. Sitten napsahti taas kerran toi 10 sekunnin rankku maaliviivan kohalta, se vissiin kuitenkii hyvitettään.
Sitten vielä nämä Storkin kiilaamiset. Kaks melkein identtistä tilannetta, joissa oon selvästi sisällä, mutta Storkki ajaa sisäkanttarin päältä, jollon mä joudun väistämään radan sisäpuolelle. Aika selkeitä mun kuvassa, mutta Storkilla voi taas näyttää tilanteet ihan erilaisilta.
Itteenikkii ärsyttää kisan jälkeen lukkee tota raivoomista muista kuskeista. Oon itekkii valittanu monesti muitten tekemisistä heti kisan jälkeen, mutta oon mielestäni ollu asiallinen ja en oo raivonnu tai syytelly liikaa. Kyllä noi tilanteet ärsyttää, mutta pitää muistaa, että monesti näissä tilanteissa on ollu lagia.
Mun mielestä se, että rangaistuksia ei käytännössä oo, pahentaa vaan tota syyttelyä. Mä ottasin käyttöön jonkun pikkurangaistuksen, jonka voi aina heittää kun näyttää että joku syyllistyy rikkeeseen. Esim. 5 sekunnin rankku. Ja mielellään samaan kisaan, eikä seuraavaan esim. aika-ajokieltoo.
Sitten takaisin tuohon syyttelyyn. Ymmärrän toki, että joillekin nämä kisat ovat tärkeitä ja keskeytyshetkellä/maalissa toisen kuskin syyltä vaikuttava tilanne ärsyttää. Toivoisin kuitenkin pientä malttia, josta esimerkkinä nyt vaikka Thuton storkin kanssa käymät tapahtumat. Muutenkin ihmetyttää (ihan positiivisella tavalla), että miten paljon porukka jaksaa vielä treenata kisoihin. Kuten jo viime viikolla mainitsin, niin itselläni menee ihan torstai-illan hauskanpidosta tuloksesta viis. Enkä tällä siis tarkoita sitä, että treenaminen tulisi lopettaa vaan ehkä pikkuisen höllätä sitä treenaamisen luomaa kilpailuviettiä ja heikomman kisan tuomaa v*tutusta.
Kyselin silloin rangaistuksia käyttöönottaessa, että olisiko muita halukkaita "tuomaristoon" antamaan noita pisteitä. Ei ilmaantunut, joten jäi mun vastuulle. Rangaistusten käyttöönoton jälkeisten kisojen teksteistä voi käydä katsomassa, paljonko päänvaivaa se itselle aiheutti. Rangaistukset voidaan minun puolesta ottaa uudelleen käyttöön, mutta edes jaettua vetovastuuta toivoisin siihen muiltakin. Omasta norsunluutornistani rangaistuspisteiden jakaminen tuntuu pointittomalta, kun kisojen perusteella saanut sellaisen kuvan, ettei kukaan muita tarkoituksella estele/seiniin kiilaile.
![]()
Nyt kun näin noi mun ja Storkin tilanteet Storkin kuvakulmasta, niin toi eka (kierroksella 20) on kyl ihan ok, nuoli näyttää että mä oisin takana. Toi viimesen kierroksen tilanne menee kyllä mun mielestä Storkin piikkiin. Vähän kinkkinen tilanne, Storkin kuvassa tuun aika kaukaa, kun taas omassa oon rinnalla jo 150m kyltin kohalla, joten ei se sukellus ollu. Kun taas mun mielestä Storkilla on riittävästi aikaa reagoida.
Näihin pienet kommentit. Molempien kanssa samaa mieltä tuosta muiden syyttelystä ennenkuin on edes toinen saanut vuoroansa kertoa, miltä se toisen vinkkelistä näytti. Tämä on peli (varsin buginen sellainen), joten autojen sijainnit heittää välillä ihan miten sattuu. Noita kolmen sekan rangaistuksia ollaan tosiaan harvoin poisteltu, kun ei niistä oikein kukaan ole ikinä jaksanut valittaakaan. Ei minulla tosin ongelmaa, vaikka niitä poisteltaisiinkin, kunhan videotodisteet löytyvät. Harva tähän asti vaan ilmeisesti jaksanut noista kommentoida.
Sitten takaisin tuohon syyttelyyn. Ymmärrän toki, että joillekin nämä kisat ovat tärkeitä ja keskeytyshetkellä/maalissa toisen kuskin syyltä vaikuttava tilanne ärsyttää. Toivoisin kuitenkin pientä malttia, josta esimerkkinä nyt vaikka Thuton storkin kanssa käymät tapahtumat. Muutenkin ihmetyttää (ihan positiivisella tavalla), että miten paljon porukka jaksaa vielä treenata kisoihin. Kuten jo viime viikolla mainitsin, niin itselläni menee ihan torstai-illan hauskanpidosta tuloksesta viis. Enkä tällä siis tarkoita sitä, että treenaminen tulisi lopettaa vaan ehkä pikkuisen höllätä sitä treenaamisen luomaa kilpailuviettiä ja heikomman kisan tuomaa v*tutusta.
Jatkellaan ensi viikolla Espanjassa. Ja tällä kertaa Kiraih ei muuten ole mun edellä maalissa.![]()
Nyt tuli pieni hämmennys.Mut oliko tää siis hyvä esimerkki hyvin hoidetusta jälkipyykistä ? Ku ei meillä ainakaa mitään suurta syyttelyä ollut.
![]()
Muutenkii sanon samaa mitä aiemmin, jos joku on sisäpuolella, niin kyllä sinne pitäis sitä tilaa jättää. Näky olevan muitakii vastaavia tilanteita, ainakii Rantalan ja Salmingin koosteissa.
Jos tota tuomarointia halutaan, niin voin kyllä olla osa tuomaristoo. Tosin niinkun ootte varmaan huomannu, niin mulla ois liipasinsormi aika herkässä.
Voin ilmottautua tuomaristoon mikäli se helpottaa sinun työtaakkaa, ja mikäli rankut otetaan uudelleen käyttöön.
Ja samaa mieltä että ei kukaan tahalleen muita töni mutta rankkujen myötä turhat riskit vähenevät, niillä kuitenkin useimmiten pilataan muidenkin kisat samalla.
Harmi kun en tajunnu ottaa kisaa videolle, mutta mun kuvassa siinä kossun ja mun tilanteessa oli yli auton mentävä rako jota tottakai halusin lähtee koittaa, kuka nyt ei ottais ohituksessa optimaalista linjaa kun ohitus tapahtuu?
Thutolle sellane huomautus... Koska oon rähjänny kolareista ym? Tää tais olla eka kerta multa, ja ottaa huomioon mitä paskaa oon ite saanu kestää. Sä et sentään joutunu keskeyttää italian gpstä asti niin että joka kisa jää keskeytykseen. Tollanen nyt ***** vaan syö miestä. Ymmärräthän? Tehny jo mieli monesti heittää hanskat tiskiin mut hei sit vaan se sama ajatus niinku aina "Tää on vaan peli" mut ei tääkään nyt enään hauskaa ole.
Vähän intoa nostattaa uudet ratit ja polkimet. Niillä on ilo ollut ajaa, ja aiemmat ongelmat on poissa. Siksipä ehkä itse nyt kaipaisin normaalinpaa kisailua, en tämmöistä väkisin tehtyä. Defaultit on ollu hyvä kokeilu, mutta se ikävä kyllä on mulla ainakin vienyt intoa pelailuun. Tuntuu että ite on niin oppimisvaiheessa vielä ajopelien suhteen niin se, etten voi tehdä autolle niitä asioita, jotka tekee siitä miellyttävää itelle, vie sitä intoa pois. Enkä ees kehtaa enää sanoa mitä ajattelen näistä aiheettomista SC-pätkistä.
Voi olla mahollista ettei nyt onnistu. Mulla on Espanjasta 100 % podium-putki, mutten usko sen enää jatkuvan.![]()
Tuo default-juttu on kyllä harmi ja siihen silloin alun muutospaineessa otin itsekin kantaa. Yritä löytää jossain välissä vapaata aikaa hetki ja totuttelet defaultiin niin rupeaa luultavasti paremmin sujumaan. Ei sulla se vauhti kuitenkaan ihan umpisurkeaa ole.Mutta helvetti repeää silti jos oot taas Espanjassa podiumilla.
![]()
Korjataan nyt tämä. Mä nimenomaan oon välttäny tota lausetta. Vaikka toivonkii että ei menis liian totiseks täällä, niin en tarkota etteikö ajettais kilpaa tosissaan. Itekkii kyllä laitan joka torstai kaiken peliin, ja haen aina mahollisimman hyvää sijaa.Thuton "tää on pelkkää peliä" kommenttiin sen verran, että kyllähän kilpa-autoiluun keskittyvässä pelissä se kilpailu on olennainen osa tätä touhua.
Tässä kooste kisasta missä on myös enkmannin ja mun tilanne... ite en mielestäni tee mitään kääntöliikettä eteen, mutta siitä saa taas jokainen tehdä omat johtopäätöksensä https://youtu.be/CzfQSDBlYcg
Korjataan nyt tämä. Mä nimenomaan oon välttäny tota lausetta. Vaikka toivonkii että ei menis liian totiseks täällä, niin en tarkota etteikö ajettais kilpaa tosissaan. Itekkii kyllä laitan joka torstai kaiken peliin, ja haen aina mahollisimman hyvää sijaa.
Korjataan nyt tämä. Mä nimenomaan oon välttäny tota lausetta. Vaikka toivonkii että ei menis liian totiseks täällä, niin en tarkota etteikö ajettais kilpaa tosissaan. Itekkii kyllä laitan joka torstai kaiken peliin, ja haen aina mahollisimman hyvää sijaa.
Nyt en kyllä edes löydä, että olisit ainakaan eilen näin sanonut. Saattaa olla, että luin yöllä ihan mitä sattuu ja kommentoin tänään sen pohjalta. Pahoittelut jos näin.
Mitä nyt 20 kisaa ajanut ja 1 puhdas kisa. Kyllä potti menee simolle.Perustelut:
Maxi: Ajaa aina nopeasti ja kierrokset on tasasia aina. Ei sorru virheisiin yleensä. Aika-Ajot aina Top-3 porukassa, TT:ssä aika monessa radassa naurettavan kovat kierrokset.
Simo: Laadukas kuski todellakin. Lähes joka kisassa nopein kierros, mutta tasaisuus puuttuu. Heti kun homma ei luista niin sortuu tyhmiin virheisiin joista ei onnistu palaamaan.
Simo: Laadukas kuski todellakin. Lähes joka kisassa nopein kierros, mutta tasaisuus puuttuu. Heti kun homma ei luista niin sortuu tyhmiin virheisiin joista ei onnistu palaamaan.
Tää on vaan mun oma näkemys mitä nyt olen nähnyt![]()