Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe
Olipas kivat pelit suomiporukalla. Hiukan suomea maailmankartalle:
Täällä karjuttiin kurkku suorana ilosta kahden miehen voimin tuon kisan tuloksille

MegaMies siis meikäläisen kämppäkaveri jonka kanssa pelattiin tänään, Torilla tavataan!
Onko muilla muuten ollut ongelmia kun yrittää liittyä jonkun kaverin kanssa pelaamaan? itselläni heittää aina erroria kun yrittänyt liittyä. tulee teksti Unable to connect to the other user's console.
Meillä oli tänään samaa ongelmaa. Ensin ajateltiin että oli vaan porukka täynnä (mikä tietysti voi joskus olla mahdollista). Eteen tuli kuitenkin myös sellainen tilanne että disconnectia tuli kesken kisan, eikä päästy takaisin vaikka alettiin heti rämppäämään joinausta. Kisassa oli siis ennen meidän disconnectia noin 8 pelaajaa, eikä kisa varmasti ollut ehtinyt loppua ennen kuin alettiin yrittämään uudelleen liittymistä. Toisin sanoen kaiken järjen mukaan olisi pitänyt päästä mukaan ja tilaakin olisi pitänyt olla, mutta ei vain onnistunut. Muut samalla langattomalla netillämme pyörivät laitteet toimivat ongelmitta, joten ei ollut vika meidän netissäkään. Hieman turhauttavaa, jos tällaisia tulee enempikin. Onneksi saatiin muutama kisa ajettua sentään.
Mut kertokaas nyt kovat nimet miten olette kisasta toiseen kärjessä. Mitä teette eritavalla? Vaikka pääsen itse kärkeen, niin kyllä sieltä kohta tulee sen tason ammusvarasto niskaan, että hetkessä löytää itsensä häntäpäästä. Ei siinä paljoa lohduta, että on pitänyt kilpeä perässä suojana. :/
Itse olen voittanut vissiin viisi kisaa, sijoilla 2-5 sitten ehkä 15 kertaa. Muuten aina häntäpäässä.
Sit ku servulle tulee teitä 3000-5000 pisteen jannuja, niin kisasta toiseen kärjessä. Miten se tapahtuu. Mitä alan opettelemaan?
Jos sulla on aikaa ja kiinnostusta, niin suosittelen katsomaan maailman parhaiden pelaajien time trialien haamuaikoja eri radoilla. Niistä saa vinkkejä parhaisiin reittivalintoihin ja huomaa oikoteitä. Tässäkin pelissä on lähes jokaisella radalla haarautuvia kohtia, joista toinen reitti on vain yksinkertaisesti parempi kuin toinen. Tällaisilla valinnoilla saa nipistettyä joitakin sekunteja omista ajoista.
Lisäksi suosittelen opettelemaan ainakin aluksi pelaamaan hahmoilla ja autoilla, joilla on kova kiihtyvyys. Tämä on ainakin itseäni jeesannut niissä kaoottisissa tilanteissa, kun osumaa tulee joka suunnalta. Kun taidot ja ratojen tuntemus kehittyy, niin siirryn varmaan pikkuhiljaa raskaampiin ja nopeampiin vempaimiin.
Suosittelisin myös pitämään AINA suojaavaa esinettä (banaani tai kuori) perässä, kun se on mahdollista. Tällä välttää monet ryöpytykset. Lopulta sitä lokaa tulee kuitenkin, mutta huomattavasti vähemmän kuin ilman suojausta.
Tähänastisen kokemuksen perusteella vaikuttaa omaan silmään myös siltä, että kisan alku ratkaisee voittajan todella usein. Jos kärkimies saa ensimmäisestä laatikosta suojaavan esineen ja kerää parhaat kolikot ensimmäisissä mutkissa, niin vaikeaa tulee olemaan hänen saavuttaminen. Kolikot parantavat kärkimiehen nopeutta, ja luonnollisesti tätä etua ei muille yhtä helposti suoda kun ne kolikot on juuri kerätty edestä pois. Keskikastissa jytisee jatkuvasti, eikä ruuhkassa pysty löytämään "täydellisiä" ajolinjoja kun pitää koko ajan keskittyä vaarojen väistelyyn ja muiden tulitukseen. Alussa kaikki ovat supussa, joten pauke keskiryhmässä on todella kovaa, ja kärkimies voi kasvattaa nopeasti hyvän etumatkan jos pääsee rauhassa mutkan tai parin päähän karkuun. Sinisiä kilpiäkin vaikuttaisi tulevan paljon harvemmin kuin ennen, eivätkä ne vaikuta hidastavan yhtä paljoa kuin aiemmissa Mario Karteissa.
Jos kisaan itse jotakin taitavampaa pelaajaa vastaan, yritän heti startissa saada äkkiä aseen ja tulittaa tuota parempaa pelaajaa, jotta hän jumittuisi keskikastin ruuhkaan eikä pääsisi porskuttamaan taivaanrantaan. Tämä ei tietenkään aina onnistu, mutta jos kohtaan selkeästi itseäni taitavamman pelaajan jota en usko "taidolla" voittavani, niin pyrin juurikin heti alussa sabotoimaan niin paljon kuin mahdollista.