Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mario Kart 8 Deluxe

Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Kertokaas samalla mikä niiden kolikoiden keräyksen merkitys on? Ja onko kisoista saatavilla pisteillä muuta merkitystä, kuin vain maine. Eli mitä väliä jos pelaat niin huonosti, että tiput vaikkapa nolliin?

Jos sulla on täydet 10 (vai oliko se 8) kolikkoa niin huippunopeus on suurempi.
Tuon jälkeen ne on täysin turhia ja sitäkin ärsyttävämpiä kun peli antaa niitä kunnon puolustus tai hyökkäys tavaroiden sijaan.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Olipas kivat pelit suomiporukalla. Hiukan suomea maailmankartalle:
292a8deaac788f464f76943fc134815b.jpg

Täällä karjuttiin kurkku suorana ilosta kahden miehen voimin tuon kisan tuloksille :D MegaMies siis meikäläisen kämppäkaveri jonka kanssa pelattiin tänään, Torilla tavataan!

Onko muilla muuten ollut ongelmia kun yrittää liittyä jonkun kaverin kanssa pelaamaan? itselläni heittää aina erroria kun yrittänyt liittyä. tulee teksti Unable to connect to the other user's console.

Meillä oli tänään samaa ongelmaa. Ensin ajateltiin että oli vaan porukka täynnä (mikä tietysti voi joskus olla mahdollista). Eteen tuli kuitenkin myös sellainen tilanne että disconnectia tuli kesken kisan, eikä päästy takaisin vaikka alettiin heti rämppäämään joinausta. Kisassa oli siis ennen meidän disconnectia noin 8 pelaajaa, eikä kisa varmasti ollut ehtinyt loppua ennen kuin alettiin yrittämään uudelleen liittymistä. Toisin sanoen kaiken järjen mukaan olisi pitänyt päästä mukaan ja tilaakin olisi pitänyt olla, mutta ei vain onnistunut. Muut samalla langattomalla netillämme pyörivät laitteet toimivat ongelmitta, joten ei ollut vika meidän netissäkään. Hieman turhauttavaa, jos tällaisia tulee enempikin. Onneksi saatiin muutama kisa ajettua sentään.

Mut kertokaas nyt kovat nimet miten olette kisasta toiseen kärjessä. Mitä teette eritavalla? Vaikka pääsen itse kärkeen, niin kyllä sieltä kohta tulee sen tason ammusvarasto niskaan, että hetkessä löytää itsensä häntäpäästä. Ei siinä paljoa lohduta, että on pitänyt kilpeä perässä suojana. :/

Itse olen voittanut vissiin viisi kisaa, sijoilla 2-5 sitten ehkä 15 kertaa. Muuten aina häntäpäässä.

Sit ku servulle tulee teitä 3000-5000 pisteen jannuja, niin kisasta toiseen kärjessä. Miten se tapahtuu. Mitä alan opettelemaan?

Jos sulla on aikaa ja kiinnostusta, niin suosittelen katsomaan maailman parhaiden pelaajien time trialien haamuaikoja eri radoilla. Niistä saa vinkkejä parhaisiin reittivalintoihin ja huomaa oikoteitä. Tässäkin pelissä on lähes jokaisella radalla haarautuvia kohtia, joista toinen reitti on vain yksinkertaisesti parempi kuin toinen. Tällaisilla valinnoilla saa nipistettyä joitakin sekunteja omista ajoista.

Lisäksi suosittelen opettelemaan ainakin aluksi pelaamaan hahmoilla ja autoilla, joilla on kova kiihtyvyys. Tämä on ainakin itseäni jeesannut niissä kaoottisissa tilanteissa, kun osumaa tulee joka suunnalta. Kun taidot ja ratojen tuntemus kehittyy, niin siirryn varmaan pikkuhiljaa raskaampiin ja nopeampiin vempaimiin.

Suosittelisin myös pitämään AINA suojaavaa esinettä (banaani tai kuori) perässä, kun se on mahdollista. Tällä välttää monet ryöpytykset. Lopulta sitä lokaa tulee kuitenkin, mutta huomattavasti vähemmän kuin ilman suojausta.

Tähänastisen kokemuksen perusteella vaikuttaa omaan silmään myös siltä, että kisan alku ratkaisee voittajan todella usein. Jos kärkimies saa ensimmäisestä laatikosta suojaavan esineen ja kerää parhaat kolikot ensimmäisissä mutkissa, niin vaikeaa tulee olemaan hänen saavuttaminen. Kolikot parantavat kärkimiehen nopeutta, ja luonnollisesti tätä etua ei muille yhtä helposti suoda kun ne kolikot on juuri kerätty edestä pois. Keskikastissa jytisee jatkuvasti, eikä ruuhkassa pysty löytämään "täydellisiä" ajolinjoja kun pitää koko ajan keskittyä vaarojen väistelyyn ja muiden tulitukseen. Alussa kaikki ovat supussa, joten pauke keskiryhmässä on todella kovaa, ja kärkimies voi kasvattaa nopeasti hyvän etumatkan jos pääsee rauhassa mutkan tai parin päähän karkuun. Sinisiä kilpiäkin vaikuttaisi tulevan paljon harvemmin kuin ennen, eivätkä ne vaikuta hidastavan yhtä paljoa kuin aiemmissa Mario Karteissa.

Jos kisaan itse jotakin taitavampaa pelaajaa vastaan, yritän heti startissa saada äkkiä aseen ja tulittaa tuota parempaa pelaajaa, jotta hän jumittuisi keskikastin ruuhkaan eikä pääsisi porskuttamaan taivaanrantaan. Tämä ei tietenkään aina onnistu, mutta jos kohtaan selkeästi itseäni taitavamman pelaajan jota en usko "taidolla" voittavani, niin pyrin juurikin heti alussa sabotoimaan niin paljon kuin mahdollista.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Kylläpäs nyt pukkaa tälle illalle paljon uutta infoa. Tämä onkin syvällisempi peli, kuin olen ajatellut.


Itselle suurin ongelma on kontrollit. Ei vain omaan takaraivoon uppoa se, ettei liipaisin ole kaasu. Yritän driftata välillä jarrusta, heitän aseeni pois jos meinaan tippua radalta ja yritän jarruttaa. Toisinaan ison rytinän jälkeen yritän kaasuttaa driftillä jne.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Driftaamista kannattaa harjoitella ja yrittää tehdä mahdollisimman pitkiä driftejä, koska mitä pidempi drifti sen isomman boostin saa. Itse kun Wii U:n Mario karttia yli sata tuntia pelannut, niin alkaa oleen radat aika hyvin muistissa ja pystyy lähes joka kentän menee melkein kokoajan driftaamalla niin saa paljon niitä boosteja. Tässä kun voi olla vielä kaksi noita aseita kerralla niin pystyy paremmin taktikoimaan. Itse yritän pitää aina kun mahdollista niin takana aseen ja jos on esim kaksi banaani niin heitän toisen pois juuri ennen seuraavaa aselaatikkoa ja toivon parempaa asetta. Ekana ollessa yleensä yritän saada itselleni sen paineaalto aseen, koska sillä pystyy oikealla ajotuksella blockkaamaan lähes kaikki aseet myös sinisen kilven.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

WiiU versiota olen itse vasta pelaillut ja joskus aikanaan myös Wii versiota ja driftillä tosiaan kannattaa mennä käytännössä jokaikinen mutka ja kaikkien hyppyrien nokalla kannattaa tehdä niitä temppuja, koska niistä saa aina buustia myös. Driftatessa on ne liekit renkaiden alla indikaatio siitä, millon saa parhaan mahdollisen buustin jos driftauksen lopettaa. Sininen liekki oli muistaakseni heikompi buusti ja punainen paras. WiiU versiossa 10 kolikkoa taskussa takaa nopeimman vauhdin ja muistaakseni sellaisen hetkellisen mikrobuustin sai myös jokaisesta kerätystä kolikosta, oli niitä miten monta hyvänsä jo entuudestaan. Kärjessä jos ajelee niin aina kannattaa pyrkiä saamaan joku esine perään roikotettavaksi. Jonkun perässä jos ajelee niin kannattaa mennä imussa, koska siitä saa myös buustia. :)
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

WiiU versiota olen itse vasta pelaillut ja joskus aikanaan myös Wii versiota ja driftillä tosiaan kannattaa mennä käytännössä jokaikinen mutka ja kaikkien hyppyrien nokalla kannattaa tehdä niitä temppuja, koska niistä saa aina buustia myös. Driftatessa on ne liekit renkaiden alla indikaatio siitä, millon saa parhaan mahdollisen buustin jos driftauksen lopettaa. Sininen liekki oli muistaakseni heikompi buusti ja punainen paras. WiiU versiossa 10 kolikkoa taskussa takaa nopeimman vauhdin ja muistaakseni sellaisen hetkellisen mikrobuustin sai myös jokaisesta kerätystä kolikosta, oli niitä miten monta hyvänsä jo entuudestaan. Kärjessä jos ajelee niin aina kannattaa pyrkiä saamaan joku esine perään roikotettavaksi. Jonkun perässä jos ajelee niin kannattaa mennä imussa, koska siitä saa myös buustia. :)

Tässä swittch versioss tosin drifti boostia on 3eri tasoa sininen, punainen ja tosi pitkistä drifteistä saa violetin. Ja tosiaan vaikka sinulla olisikin jo se 10 kolikkoa niin kaikista kerätyistä kolikoista saa todella pienen boostin.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Tässä swittch versioss tosin drifti boostia on 3eri tasoa sininen, punainen ja tosi pitkistä drifteistä saa violetin. Ja tosiaan vaikka sinulla olisikin jo se 10 kolikkoa niin kaikista kerätyistä kolikoista saa todella pienen boostin.

Aaa sinne on lisätty vielä yksi taso lisää. Nice! Perhana pitää kyllä käydä tämä poistamassa jossain välissä niin pääsee peleihin mukaan. :)
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Miten noita yksittäisiä banaaneja tai kilpiä roikotetaan perässä suojana?
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Tässä on hyvä listaus kaikista Switch version uusista ominaisuuksista verrattuna WiiU-versioon:

http://www.ign.com/wikis/mario-kart-8/Switch_Version_Changes

Kyllähän tuo lista on sen verran pitkä että ihan katetta alkaa varmasti olla tällä Deluxe-merkinnällä, vaikkakin jotkut ehkä edelleen pitävät sitä WiiU-versiota parempana. Mitäs sinne vielä jäi niitä "parempia ominaisuuksia" muuten kaikkien jo kumottujen jälkeen jäljelle? Wiimote-rattiohjaimet on parempia?
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Tässä on hyvä listaus kaikista Switch version uusista ominaisuuksista verrattuna WiiU-versioon:

http://www.ign.com/wikis/mario-kart-8/Switch_Version_Changes

Kyllähän tuo lista on sen verran pitkä että ihan katetta alkaa varmasti olla tällä Deluxe-merkinnällä, vaikkakin jotkut ehkä edelleen pitävät sitä WiiU-versiota parempana. Mitäs sinne vielä jäi niitä "parempia ominaisuuksia" muuten kaikkien jo kumottujen jälkeen jäljelle? Wiimote-rattiohjaimet on parempia?

Onko kukaan Mahen lisäksi sanonut Wii U -versiota paremmaksi? Switch-versiota on saatettu sanoa turhaksi tai rahastukseksi, mutta kyllähän se nyt varmastikin parempi versio on. Ei edelleenkään mielestäni ostamisen arvoinen meille Wii U -versioon sijoittaneille, mutta muille kylläkin.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Onko kukaan Mahen lisäksi sanonut Wii U -versiota paremmaksi? Switch-versiota on saatettu sanoa turhaksi tai rahastukseksi, mutta kyllähän se nyt varmastikin parempi versio on. Ei edelleenkään mielestäni ostamisen arvoinen meille Wii U -versioon sijoittaneille, mutta muille kylläkin.

Tuo on toki jokaisen omien mietintöjen paikka. Itse molemmat omistavana olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että jos Switch löytyy, niin ehdottomasti ostoon. Jo yksistään tupla itemit muuttaa pelin luonnetta aika paljon ja mikä nautinto se on hyödyntää Switchin kannettavuutta juuri tämän pelin kanssa. Yks erä netissä siellä täällä koska vain. Siihen päälle muut parannukset ja graafinen parannus.

Ei toki Wii U omistaja missään nimessä konsolia tän vuoksi osta.

Mikähän tänäpäivänä Wii U version hinta käytettyjen markkinoilla lienee?
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Onko kukaan Mahen lisäksi sanonut Wii U -versiota paremmaksi? Switch-versiota on saatettu sanoa turhaksi tai rahastukseksi, mutta kyllähän se nyt varmastikin parempi versio on. Ei edelleenkään mielestäni ostamisen arvoinen meille Wii U -versioon sijoittaneille, mutta muille kylläkin.

Älä nyt käännä takkia ;-) Kyllä sinä siellä Mahen taustakuorossa vaikutit ja ainakin puolsit hänen hyvinkin mustavalkoista näkemystään WiiU version paremmuudesta. Tai sellainen kuva minulle jäi, mutta olen ollut ehkä ennenkin väärässä. Joka tapauksessa nyt kuitenkin varmaan ensimmäistä kertaa myönsit että tämä Switchin Deluxe versio on parempi kuin WiiU versio.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Älä nyt käännä takkia ;-) Kyllä sinä siellä Mahen taustakuorossa vaikutit ja ainakin puolsit hänen hyvinkin mustavalkoista näkemystään WiiU version paremmuudesta. Tai sellainen kuva minulle jäi, mutta olen ollut ehkä ennenkin väärässä. Joka tapauksessa nyt kuitenkin varmaan ensimmäistä kertaa myönsit että tämä Switchin Deluxe versio on parempi kuin WiiU versio.

Höpöhöpö. Sanoin Switch-versiota turhaksi. Olen myös useammassa viestissäni sanonut, että Switch-versio aivan varmasti myy hyvin koska hyvät pelit myyvät. Ei se tee pelistä huonoa, että se julkaistaan muutaman vuoden jälkeen uudelle koneelle. Se tekee uudelleen julkaisusta vähän turhan, eritoten meille Wii U -version omistajille. Kävin jopa vähän vanhoja viestejäni läpi, enkä löytänyt yhtään viestiä jossa kritisoisin pelin paremmuutta. Kritisoin sitä löytyykö pelille kysyntää, järkeä tai eroaako se edeltäjästään. Ei tässä tarvitse olla missään leirissä, jos kritisoi jotain. Tai olla vaihtoehtoisesti jonkin puolella. Takkini ei ole kääntynyt siis mihinkään. Version turhuuden voit lukea siitä lainaamastasi viestistäni.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Höpöhöpö. Sanoin Switch-versiota turhaksi. Olen myös useammassa viestissäni sanonut, että Switch-versio aivan varmasti myy hyvin koska hyvät pelit myyvät. Ei se tee pelistä huonoa, että se julkaistaan muutaman vuoden jälkeen uudelle koneelle. Se tekee uudelleen julkaisusta vähän turhan, eritoten meille Wii U -version omistajille. Kävin jopa vähän vanhoja viestejäni läpi, enkä löytänyt yhtään viestiä jossa kritisoisin pelin paremmuutta. Kritisoin sitä löytyykö pelille kysyntää, järkeä tai eroaako se edeltäjästään. Ei tässä tarvitse olla missään leirissä, jos kritisoi jotain. Tai olla vaihtoehtoisesti jonkin puolella. Takkini ei ole kääntynyt siis mihinkään. Version turhuuden voit lukea siitä lainaamastasi viestistäni.

olen ollut ehkä ennenkin väärässä.
koitin kirjoittaa alkuperäisen viestin kuitenkin pilke silmäkulmassa, joten herneet pois nenästä. Ja lähinnä oli vaan kiva pistää monikkoon wiiu-version paremmuuden ylistäjät, jottei Mahella tulisi niin yksinäinen olo.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Tänäpäivänä julkaistaan uusio versioita lähes kaikista peleistä. On sitten kyse NES aikojen Disney peleistä, PS alkuaikojen Crash Bandicootista, tai muutaman vuoden takaa Lego City. Kaikille on ostajakuntaa aika paljonkin ja porukka on kaikista ihan fiiliksissä. Miksi juuri tämä peli aiheuttaa porua uudelleen julkaisun turhuudesta. Tai huolta siitä onko ostajia. (Nyt jo Briteissä kärjessä)
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

koitin kirjoittaa alkuperäisen viestin kuitenkin pilke silmäkulmassa, joten herneet pois nenästä. Ja lähinnä oli vaan kiva pistää monikkoon wiiu-version paremmuuden ylistäjät, jottei Mahella tulisi niin yksinäinen olo.

Pahoittelut myös omasta puolesta. Näissä keskusteluissa on yllättävän hankala ottaa asoita pilke silmäkulmassa, kun tämä keskustelu on välillä vähän mitä on.

Kuitenkin jos peli julkaistaan kolmen vuoden jälkeen uudelleen lisäominaisuuksilla, niin silloin se yleensä on parempi versio, jos käännöstä uudelle alustalle ei ole ryssitty. Tämä ei edelleenkään tee julkaisusta välttämättä järkevää. Se että Mahe tahallaan kärjistää niinkin paljon kuin tässäkin ketjussa on nähty, niin se on vaan vastapainoa sokealle ylistämiselle. Se, että jotain peliä kritisoidaan ei tee pelistä huonoa (tuskin tässä ketjussa keskustelevista kukaan pitää Mario Kart 8:aa huonona pelinä), mutta saa sitä silti kritisoida.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Tänäpäivänä julkaistaan uusio versioita lähes kaikista peleistä. On sitten kyse NES aikojen Disney peleistä, PS alkuaikojen Crash Bandicootista, tai muutaman vuoden takaa Lego City. Kaikille on ostajakuntaa aika paljonkin ja porukka on kaikista ihan fiiliksissä. Miksi juuri tämä peli aiheuttaa porua uudelleen julkaisun turhuudesta. Tai huolta siitä onko ostajia. (Nyt jo Briteissä kärjessä)

Onhan tätä tässäkin ketjussa jo käsitelty. Lainaan itseäni:
Dragonfly sanoi:
Joku ottaa lämmöllä, joku ei. Ei Lego City Undercoverin uusiopainos kiinnosta yhtään sen enempää kuin Mario Kartin uusiopainos. Jos peli olisi kiinnostanut, olisin sitä pelannut jo Wii U:lla. Mario Kart kiinnostaa ja useamman kymmenen tuntia onkin sen parissa kulunut Wii U:lla. Hauska peli ja siksi juuri myykin miljoonan myös uudelleen julkaistuna. En sitä tietenkään ostaisi Switchille, kun se minulla on jo Wii U:lla. Ihan samalla tavalla, kun en ostaisi Lego City Undercoveria Switchille, pleikkarille tai mille tahansa muulle alustalle, jos olisin jo hankkinut sen Wii U:lle (jos se siis olisi kiinnostanut).

Miksei uusiopainosta saisi kritisoida ihan samalla tavalla kun sitä saa hehkuttaa? Keneltä se on pois?

Se ei myöskään vaadi aina sitä, että täällä noustaa barrikaadeille, "Kun se on Nintendo, niin se on paskaa". Kun ei. Ei esim. uusin Zelda ole paskaa, vaikka kuinka on Nintendoa. Joku peli, sen uusiojulkaisu tai vaikka dlc-rahastus voi olla paskaa, eikä sillä ole mitään väliä kenen julkaisemaa paskaa se on.
 
Vastaus: Mario Kart 8 Deluxe

Kritisoida saa jos on kritisoitavaa. Itse en vain edelleenkään ymmärrä sitä, miksi vaivautua kritisoimaan siitä että on uusioversio. Tai siis mikä siitä tekee turhan? Yleensä uusio versioihin on lisätty asioita ja paranneltu. Kohderyhmä ei lähtökohtaisesti yleensä ole se aikaisemman version ostanut. Jos nyt puhutaan siis nyt legosta tai Mario Kartista. Niissä tärkein pointti on tarjota peli niille, jotka sitä ei ole kokenut. Miksi se siis on kritisoinnin arvoista? Yleensä näissä on jotain sellaista, joka houkuttelee jo vanhan pelin ostaneita, kuten Legon kaksinpeli.
Sit on ne loput jotka on tyytyväisiä alkuperäiseen ja nauttii siitä, mutta miksi se tekee julkaisusta turhan, että nii moni voi siitä nauttia?

Sit toinen uusiojulkaisu kategoria on nuo jotka myy nostalgia muistojen vuoksi.
 
Ylös Bottom