Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Evil Within 2

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 3274

Guest
3246694-theevilwithin2.jpg


Alustat: PS4, Xbox One, PC
Julkaisupäivä: 13.10.2017
Kehittäjä: Tango Gameworks
Julkaisija: Bethesda Softworks
PS4 Pro & Xbox One X Enhanced (päivitys saatavilla PS4 Pro:lle)

Shinji Mikamin The Evil Within 2 on selviytymiskauhun seuraava kehitysaskel. Etsivä Sebastian Castellanos on menettänyt kaiken. Hän saa mahdollisuuden pelastaa tyttärensä astumalla jälleen kerran STEMin painajaismaiseen maailmaan. Kulmien takana piilee karmivia uhkia maailman vääristyessä hänen ympärillään. Kohtaako Sebastian vihollisensa aseiden kanssa vai hiipiikö hän varjoissa selviytyäkseen?


[video=youtube;rEz5CnEPgps]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Evil Within 2

Onkos joku tätä pelaillut?

Itse en ekasta The Evil Withinistä kauheasti tykännyt, mutta videoita/arvosteluja katsellut tästä, niin näyttää paljon paremmalta ja oma kipale pitäisikin saapua ensi viikolla :)
 
Vastaus: The Evil Within 2

Joo ykkönen oli mekaniikaltaan ja tekniseltä puoleltaan niin paska että peli kaatui siihen ja jäi kesken, tämä taas vaikuttaa arvosteluiden ja videoiden perusteella paljon paremmalta mutta en varmana lähde ostamaan jos demoa ei tule.
 
Vastaus: The Evil Within 2

Katselen paraikaa Giant Bombin Quick Lookkia ja näyttää aikas hyvältä.

[video=youtube;tX5cgfEbF-s]https://www.youtube.com/watch?v=tX5cgfEbF-s[/video]

Jonkin verran tästä tuli TLOU viboja, vaikka peli onkin huomattavasti enemmän kauhupainoitteinen.
 
Vastaus: The Evil Within 2

Ykkönen oli ihan kelpo peli lopulta vaikkakin aiheutti välillä hyvin ristiriitaisia fiiliksiä. Välillä tykkäsin, välillä vihasin.

Suurimmat kompastuskivet oli:
- Liian pitkä peli ja liikaa action ammuskelu kohtauksia äkkikuolemilla
- Huonot kontrollit toiminta painotteisiin kohtiin

Parhaimmillaan pelissä oli hyvinkin tunnelmallisia kohtauksia ja kunnon mind fukkia. Vähän Silent Hillin ja vanhan Resident Evilin sekoitusta.

The Evil Within 2:sta olen nyt parina iltana pelannut ja pelikellossa noin 4,5 tuntia. Kontrollit on paremmat. Tarina vaikuttaa myös paljon tolkullisemmalta.

Suurimpana uutena asiana on ns. semi open world pelattavuus (ainakin pelin alkupuolella, myöhemmin luvassa lineaarisempaa menoa). Tutkiminen on ihan hauskaa tiettyyn pisteeseen asti mutta se syö samalla pelin kauhu fiilistä omasta mielestäni. Ja periaatteessa sivutehtävät ja tutkiminen ei tuo mitään lisää, se antaa vain illuusion siitä. Samoin kuten monessa muussakin avoimen maailman pelissä. Loppujen lopuksi keräät vain samoja romuja ja tutkit itseään toistavia paikkoja uudestaan ja uudestaan. Tämä open world trendi saisi jo loppua pikku hiljaa.

Joka tapauksessa pelaaminen on ollut hauskaa. Odotan pelin parantuvan mitä pidemmälle mennään. Vaikuttaisi että pelaajien mielipiteet on hieman vaihdelleet. Osa tykkää huomattavasti enemmän kuin ykkösestä, osa taas vähemmän (tuohon avoimeen maailmaan viitaten).

Jos tykkäsi ykkösestä niin kannattaa ottaa testiin. Muutoin on vielä liian aikaista antaa lopullista tuomiota.
 
Vastaus: The Evil Within 2

Silent Hill VS. Resident Evil. Feat. The Last Of Us, semmonen peli.
 
Vastaus: The Evil Within 2

Ygönen oli ongelmistaan huolimatta hyvä ja haastava peli. Kakkososa näyttää aika samalta paitsi nykytrendin mukaisesti ei tullut yllätyksenä että maailma on enemmän avoin ja perus craftaus systeemiä on lisätty. Peli on ilmeisesti loppupuolella enemmän lineaarinen. Mun mielestä "putki" toimiim paremmin tämäntyyppisissä peleissä, luo enemmän ahdistavuuden ja kauhun tunnetta.
 
Vastaus: The Evil Within 2


En ole yllättynyt. Jatko-osa jo itsessään oli aika yllättävä veto. Vaikka ensimmäinen osa myi kohtuullisen hyvin niin ei kukaan sitä koskaan pitänyt erityisenä mestariteoksena, joka vaatisi jatkoa. Tähän vielä päälle ensimmäisen osan julkkarin tekniset ongelmat + perus Bethesda, niin ihan ymmärrettävää että potentiaaliset asiakkaat ovat hieman skeptisiä hankinnan suhteen. Metacritic arvosanakin pudonnut viime päivinä aikalailla, jotkut sitä kyttää kuin piru raamattua. Kolmosta tuskin tulee koskaan.

Hieman surullinen on ollut TEW:n taival. Alunperin idea Shinji Mikamin paluusta kauhupeli skeneen kuulosti niin täydelliseltä. Lahjakas mies ja toivottavasti pääsee hyödyntämään taitojaan vielä jossain toisessa projektissa, ehkäpä eri firman alla ja paremmalla menestyksellä.

Jospa tänään ehtisi jatkaa itse pelin pelaamista.
 
Vastaus: The Evil Within 2

En ole yllättynyt. Jatko-osa jo itsessään oli aika yllättävä veto. Vaikka ensimmäinen osa myi kohtuullisen hyvin niin ei kukaan sitä koskaan pitänyt erityisenä mestariteoksena, joka vaatisi jatkoa. Tähän vielä päälle ensimmäisen osan julkkarin tekniset ongelmat + perus Bethesda, niin ihan ymmärrettävää että potentiaaliset asiakkaat ovat hieman skeptisiä hankinnan suhteen. Metacritic arvosanakin pudonnut viime päivinä aikalailla, jotkut sitä kyttää kuin piru raamattua. Kolmosta tuskin tulee koskaan.

Hieman surullinen on ollut TEW:n taival. Alunperin idea Shinji Mikamin paluusta kauhupeli skeneen kuulosti niin täydelliseltä. Lahjakas mies ja toivottavasti pääsee hyödyntämään taitojaan vielä jossain toisessa projektissa, ehkäpä eri firman alla ja paremmalla menestyksellä.

Jospa tänään ehtisi jatkaa itse pelin pelaamista.

Tämä on kyllä harmillista kun näin käy, kyllä itsekkin aijon tälle jossakin välissä mahdollisuuden antaa vaikka ykkönen ei millään tapaa vakuuttanut.
 
Evil Withinin ykkösosaa en ole kuin hieman päässyt kokeilemaan, kaverin antaessa ohjaimen hankalassa paikassa erään hissin luona. Sitten naureskeltiin, kun kuolema korjasi. Enempää en halunnut spoilata kyseistä peliä, mutta ei ole tullut sopivaa saumaa pelata sitä. Nyt kuitenkin päätin aloittaa Evil Withinin kakkososasta.

Osaako joku sanoa, liittyvätkö pelit mahdollisesti toisiinsa, vai pystyykö aloittamaan suoraan uudemmasta painoksesta? Yleensä lähden siltä pohjalta, että peli kuin peli ja en mieti aiempia osia sen kummemmin. Muutenkin ns. terveempi lähtökohta aloittaa tietämättä edeltäjästä juuri mitään, niin kaikki tulee uutena silmien eteen, ilman vertailua.
 
Osaako joku sanoa, liittyvätkö pelit mahdollisesti toisiinsa, vai pystyykö aloittamaan suoraan uudemmasta painoksesta? Yleensä lähden siltä pohjalta, että peli kuin peli ja en mieti aiempia osia sen kummemmin. Muutenkin ns. terveempi lähtökohta aloittaa tietämättä edeltäjästä juuri mitään, niin kaikki tulee uutena silmien eteen, ilman vertailua.

Hyvin voit aloittaa kakkosella, kun tässä aika hyvin selitellään, että miksi mitäkin tapahtuu ja itse en muista ensimmäisestä yhtään mitään, mutta olen silti hyvin perillä tapahtumista :) Välillä tulee takaumia ykkösen tapahtumista, niin nekin auttavat pysymään mukana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hyvin voit aloittaa kakkosella, kun tässä aika hyvin selitellään, että miksi mitäkin tapahtuu ja itse en muista ensimmäisestä yhtään mitään, mutta olen silti hyvin perillä tapahtumista :) Välillä tulee takaumia ykkösen tapahtumista, niin nekin auttavat pysymään mukana.

Aikalailla näin. Ykkösosan tarinaan viitataan vain vähän ja kärryillä pysyy helposti. Fiilikset jatko-osasta tosi positiiviset. Paljon parempi kuin ensimmäinen.
 
Hyvin voit aloittaa kakkosella, kun tässä aika hyvin selitellään, että miksi mitäkin tapahtuu ja itse en muista ensimmäisestä yhtään mitään, mutta olen silti hyvin perillä tapahtumista :) Välillä tulee takaumia ykkösen tapahtumista, niin nekin auttavat pysymään mukana.

Kiitokset tiedosta Piraatille ja myös Fly:lle :). Haastavimmalla tasolla ajattelin aloittaa, se on ollut jo pitkään tapana kauhusävytteisten pelien kohdalla. Striimaan Konsolifinille EW2:sta ensi keskiviikosta alkaen, tutustumatta etukäteen. Voi olla aikamoista säätöä, mutta haastetta pitää olla. Ainoastaan kontrolleihin tutustun hieman etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
EW2 on osoittautunut oikein mukavaksi kauhupeliksi. Toistaiseksi eteneminen on ollut erittäin hidasta, sillä olen vasta chapter 3:n loppupuolella (kait) ja peliaikaa on kertynyt jo lähes neljä tuntia. Kerran peli tuli aloitettua jopa alusta, siitä piti huolen riivatun hankala Nightmare-taso aivan kylmiltään. Nyt toisella kerralla on saanut säästettyä ammuksia ja henki ei ole lähtenyt aivan niin tiuhaan. Loottaaminen on erittäin tärkeässä roolissa, sillä perkkien ja muiden taitojen avaaminen + ammusten ja tarvikkeiden rakentaminen helpottaa etenemistä todella paljon.

Erityisesti suosittelen hiiviskelynopeuden ja askelten ääntä vähentävien perkkien käyttöä, sillä ne mahdollistavat stealth-tapot huomattavasti helpommin. Tällä hetkellä silent steps 2 käytössä ja sillä pääsee (kävellen) jo n. kolmen metrin etäisyydelle pystyasennossa ennen kuin vihollinen kuulee askeleet. Loppu meneekin sitten nopealla hiiviskelyllä, siinä myös kaksi pojoa laitettuna. Staminan kasvattaminen on sekin ollut tärkeä osa peliä. Piilopaikkoina toimivat pusikot eivät kasva joka paikassa, joten terveellisintä on juosta karkuun. Kulman takaa tehtävä (avattava kyky) stealth-tappo on haastava tehdä, mutta muutaman kerran se on toiminut erittäin hyvin, mikäli vihollista lähestyy viistosta. Sen voi tehdä myös edestä, mutta se on onnistunut vain vahingossa. Viimeisenä pitää mainita nämä pienet patsaat, joita on piilotettu ympäriinsä, sillä ne avaavat lokeroita Tatiana-hoitsun luona. Lokeroista saa kaikenlaista pientä hyödyllistä mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
EW2 on osoittautunut oikein mukavaksi kauhupeliksi. Toistaiseksi eteneminen on ollut erittäin hidasta, sillä olen vasta chapter 3:n loppupuolella (kait) ja peliaikaa on kertnyt jo lähes neljä tuntia. Kerran peli tuli aloitettua jopa alusta, siitä piti huolen riivatun hankala Nightmare-taso aivan kylmiltään. Nyt toisella kerralla on saanut säästettyä ammuksia ja henki ei ole lähtenyt aivan niin tiuhaan. Loottaminen on erittäin tärkeässä roolissa, sillä perkkien ja muiden taitojen avaaminen + ammusten ja tarvikkeiden rakentaminen helpottaa etenemistä todella paljon.

Lol mietinkin että niinköhän meinaat aloittaa vaikeimmalla tasolla kylmiltään jos et oo ykköstäkään pelannut :) Meinaan ainakaan eka osa ei ollut mikään sunnuntaipeli normalillakaan ja nightmare oli todellakin haastava. Ilmeisesti tässä pitäydytty samoilla linjoilla ja hyvä niin.
 
Kiitokset Piraatille tarkennuksesta! Mietinkin tänään päivityksen sisältöä. Harmi kyllä en omista 4K-vastaanotinta.

Chapter 7 lähenee loppuaan. On kieltämättä harmittanut välillä, että otin tämän striimipeliksi, koska haluan kuitenkin näyttää katsojille koko tarinan. Tehnyt vain mieli pelata enemmänkin kuin vain suorissa lähetyksissä. Sen verran olen oikonut "mutkia suoriksi", että kaikki loottaukset ja ampumaradan haasteet olen käynyt tekemässä ennen tarinan jatkumista.

Pieniä viitteitä tullut myös siitä, että voisiko pelillä olla useampi erilainen loppu? Erään sivutehtävän tullessa kohdalle
jossa Sykes piti pelastaa zombien invaasiolta turvatalon edessä. Kerran epäonnistuin siinä, mutta peli ei loppunut. Latasin tallennuksen ja hoitelin tilanteen paremmin (Sykes pelastui ja turvatalo aukesi). Entä jos olisin jatkanut Sykesin kuoleman jälkeen = erilainen loppu? Sykes kun tavallaan antoi juttujensa pohjalta vaihtoehdon toisenlaiselle lopulle. Jää nähtäväksi.

Kaduilla vaeltava naureskeleva olio on ollut jo pitempään riesana, mutta toistaiseksi olen vain pakoillut ja vältellyt sitä, ammusten säästämiseksi - tappaminen kun ei ole pakollista. Seuraavana vielä yksi maalaus pois teatterin ovelta ja katsomaan, mitä ihmeen karjahtelua sieltä kuuluu. Edeltävä lause on tavallaan spoileri, mutta ei kerro mitään noin suppealla kuvauksella :).
 
Menihän se läpi! Pelitallennuksen kello näyttää 28 tuntia ja 24 minuuttia. Tuosta voi raapaista ainakin pari tuntia pois turhan kiertelyn vuoksi, mutta pelaamistahan se on sekin. Arvostan tätä pelinä paljon. Sopivassa määrin kauhua, suht paljon toimintaa, hieno tarina ja lopusta kerron myöhemmin spoilerissa. Nightmare-tason läpipeluu avasi New Game plussan, classic moden (Nightmareakin sadistisempi pelimuoto), Magnum-pistoolin, 60 000 green geeliä (taitojen päivittämiseen) ja erilaisia asuja päähenkilölle. Nuo geelit ovat selkeästi kykypuun kalleimmalle avattavalle jutulle, joka maksaa 75 000. Sillä voi hidastaa aikaa tarvittaessa.

Aiemmin arvailin mahdollisista erilaisista lopuista:

On vain yksi tapa viedä peli loppuun.

Sitten vielä tarkemmin pelin läpäisyn jälkeen:

Todella pitkien lopputekstien jälkeen (reilut 10 minuuttia) peli tarjoili vielä upean videopätkän Lilyn, Sebastianin ja Kidmanin elämästä. Mutta pitihän sinne vielä tunkea yksi pieni mahdollisuus tehdä sarjaan myös kolmas osa! Hyvin pieni sellainen, mutta mahdollinen kuitenkin. Tietokone siinä käynnisteli itseään, bootti ja varavirtalähde käyttöön...vai olisiko Myralla tekemistä tämän kanssa? Hieman olisin odottanut, että Kidman joutuu selviytymään kaikista turvamiehistä vain yhdellä lippaallisella. Siinä olisi vaatinut monta headshottia. Yksi vaihtoehto toki jäi kokematta; Entä jos olisi epäonnistunut Kidmanilla pelatessa tai loppujuoksu Sebastianilla Lily sylissä? Olisikohan silloin saanut erilaisen lopun... todennäköisesti ei.

Aika paljon pelistä pystyy kyllä skippaamaan, kuten pari pomotaistelua - voi vain vältellä tai juosta karkuun. Itse pyrin kyllä lahtaamaan joka ikisen vastaantulijan, vaikka ammusten kanssa tekikin välillä todella tiukkaa. Parhaita taktiikoita on vain kärsivällisesti odottaa niitä sneak-tappoja selän takaa. Hiiviskelyn tehostaminen oli tärkeimpiä juttuja heti alussa, se helpotti elämää. Samoin hiiviskelynopeuden parantaminen ja sitten melee-damagen päivitys isompien möllien sneak-tappoja varten. Rynnäkkökivääriä pidin todella turhana, se tuli tarjolle niin myöhään - ja on päivittämättömänä paska verrattuna tehokkaaseen pistooliin, jouskariin ja haulikkoon. Liekinheitin taas on vieläkin turhempi, vaikka sillä onkin hyvä polttaa pienempiä mosia maan tasalle. Liekkari kyllä vaatii sen nopean liikkumisen perkin, muuten ei tee mitään.
 
Toivottavasti tämä myy tarpeeksi, että saadaan myös kolmas osa.

Itse pelasin ekan läpipeluun easyllä, koska olen ihan paska näissä kauhupeleissä, mutta olisi tarkoitus aloittaa nightmarella jossakin vaiheessa. Tykkäsin todella paljon tästä ja oli kyllä vuoden kovin yllättäjä omalla kohdalla (AC: Originsin lisäksi)
 
Ylös Bottom