Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One X Enchanced [up to 4K/60 FPS/HDR]

Diablo III on Xbox One X:llä täyttä timanttia. 4K@60 fps säilyy miltei koko ajan, ja pahimmissakin paikoissa dynaaminen skaalaus tiputtaa pikselimäärää alaspäin vain n. 10 prosentilla. Ruudunpäivitys ei tutise eikä vapise käytännössä koskaan.

When Microsoft announced Xbox One X as a true 4K gaming machine, that six teraflop GPU bullet-point seemed exciting on first glance. As a powerhouse in the console arena, it gave console gamers the best chance of hitting 4K's extreme pixel count, but even so, it remains hard to see it happening in every game. But Diablo 3 delivers. Relative to the ballpark 1620p or 1728p average that PS4 Pro pushes out, Xbox One X gets to 4K with few compromises. Yes, the resolution drops, but we'd take that over losing the title's signature, super-smooth 60fps gameplay.

Ja sama liikkuvina kuvina.



Lähde: Eurogamer
 
Vaikuttais vähän siltä että suurin ero X ja Pro:n välillä tulee resoluutiossa, ruudunpäivityksessä puhutaan ehkä noin 5fps erosta.

Johtuu siitä että prosessori on käytännössä sama, hieman enemmän kellotettuna. Tuo jaguar porssu toimii kyllä hyvänä pullonkaulana ruudunpäivitykselle.
 
Xbox One äXällä pääsee pelaamaan uutta Battlefronttia tarkemmalla resoluutiolla ja paremmin yksityiskohtineen kuin tavallisella Xbox Onella.



Lisäksi suomalainen Quantum Break näyttää Xbox One äXällä paremmalta kuin PC-versio.

 
Tässä vielä olisi vertailua 1080p-modella (Xbox One vs Xbox One X)



Hitman (PS4 Pro vs X)
 
Päivittämätön Witcher 3 pyörii 60 fps X1X:llä:

If you put your disc of The Witcher 3: Wild Hunt in your Xbox One X and play the game unpatched it will run at 60 frames per second.

The Witcher 3 was one of the only games to ship with an unlocked framerate. Simply what you're seeing, then, is the extra grunt of Microsoft's new console at work.
http://www.eurogamer.net/articles/2...-of-the-witcher-3-runs-at-60fps-on-xbox-one-x

X1X-päivitys on tulossa myöhemmin.
 
Tässä vielä olisi vertailua 1080p-modella (Xbox One vs Xbox One X)



Hitman (PS4 Pro vs X)
En kyllä huomaa FHD-näytöllä mitään oikeita eroja noissa. Toki tässä on tekijöinä varmasti se, että ei ole kuin FHD-näyttö ja katsotaan Youtuben kautta mutta sen verran voinee sanoa, että tässä tapauksessa erot on aika pienet. Pelistäkin voi toki johtua.

EDIT: Puhun vain Hitmanistä, Battlefronttia en katsonut edes.
 
Myös vähän "yllättäen" ARK: Survival Evolved näyttää melko herkulliselta äXällä. Peli on kärsinyt huonosta optimoinnista, mutta saa nähdä pystyykö peliä pelata vihdoin 1080p/60fps Xbox One äXällä.
 
Viimeksi muokattu:
Mirror's Edge on myös näyttävä Xbox One X -konsolilla. Kylläpä terävä grafiikka tekee jo ihmeitä peleille. Videolla käydään hyvin läpi yksityiskohtia selostuksen kera.

 
Wolfenstein 2:ssa näyttäisi olevan tähän mennessä suurin ero Xbox One X:n ja PS4 Pron välillä. Niinäkin hetkinä kun reso tippuu reilusti 4K:n alle, X1X kykenee pyörittämään Pleikkaria puolet suuremman määrän pikseleitä ruudulla:

 
Tuossa Wolfenstein 2 kohdalla ei nyt nähdä että mikä koko totuus on, koska Pro:n ylin resoluutio on lukittu 1440p.
 
Wolfenstein 2:ssa näyttäisi olevan tähän mennessä suurin ero Xbox One X:n ja PS4 Pron välillä. Niinäkin hetkinä kun reso tippuu reilusti 4K:n alle, X1X kykenee pyörittämään Pleikkaria puolet suuremman määrän pikseleitä ruudulla:

Kieltämättä tämän pelin kohdalla ero alkaa olla jo aika merkittävä. Tässä vielä toinen video aiheesta.

Lisää hyviä uutisia, ei ehkä itselle kolahda niinkään mutta monelle muulle kylläkin. Eli Overwatch tulee myös samaan päivityksen.

 
ARK: Survival Evolved saa myös Xbox One X -päivityksen.

Tärkeimpiin muutoksiin lukeutuu resoluution nosto, paremmat varjo-efektit, tarkemmat tekstuurit ja dynaamisen sään ja ilmaston muutosefektit. Lisäksi mukaan ympätään HDR-moodi, poistetaan jaetun ruudun rajoituksia, parannetaan latausaikoja ja nostetaan pelaajamäärää 50:stä 70:een.

On Xbox One X, ARK has a new “Detail Graphics” option which raises the resolution to 1440p and enables the highest-end graphics effects we’ve got, including long-distance shadows, high-rez textures, volumetric clouds, and dynamic weather systems & atmospheric effects. We also have an HDR mode that players can enable on compatible displays which makes the game’s rich lighting look absolutely stunning. In the gameplay department, the Xbox One X’s extensive memory removes the “distance limit” tether that forced players to stay near each other in local splitscreen, improves load times, and Xbox One X-hosted servers support 70 players, up from 50.

Lisäinfot: https://news.xbox.com/2017/11/13/inside-xbox-one-x-enhanced-ark-survival-evolved/
 
Digital Foundry on vuorostaan ihmetellyt Titanfall 2:n Xbox One X -päivitystä, joka paperilla vaikuttaa erinomaiselta, mutta käytännössä asia ei olekaan ihan niin ruusuinen. Vaikka dynaaminen resoluutio yltää hulppeimmillaan jopa yli 4K-tarkkuuden, saattaa se toisaalta tippua jopa 864p:ksi hetkittäin. Ja tuostakaan huolimatta ruudunpäivitys ei lukitu 60 fps:ään. DF:n kaverit olivat jo yhteydessä Respawn Entertainmentiin,ja voi hyvinkin olla, että sieltä on tulossa skaalauksen korjaavaa päivitystä.
Päivitys on saapunut, ja kaikki ongelmat ovat tipotiessään. Titanfall 2:n konsoliversioiden kruunu siirtyy nyt Xbox One X:lle.

To cover off the matter of resolution scaling, Titanfall 2 improves dramatically on Xbox One X. The 864p/1080p stress point we identified on X/PS4 Pro now shifts markedly to a 1440p/1080p split in favour of the new Microsoft console. In-game pixel-counts in campaign gunplay now seem to vary between 1440p and around 1800p, only rising significantly higher to 4K and beyond when not much is going on (the initial stages of the tutorial remain the best area to see Respawn's dynamic super-sampling in effect).

&

Titanfall 2's revamped patch provides improvements in other areas though. Performance is improved, with a much tighter lock to 60fps than either the pre-patch version or indeed the PlayStation 4 Pro release. The first campaign shoot-out - which could see X drop beneath Pro in terms of both resolution and frame-rate - shows much improvement, with both issues ironed out. A pleasant surprise is that cutscene frame-rates also lock to 60fps in the areas we tested. Generally, Respawn isn't quite so concerned about locking to 60fps in engine-driven cinematics, so there are drops on PS4 Pro and there were on Xbox One X. Microsoft's hardware now ploughs through the cutscenes we tested with no real issue.


Lähde: Eurogamer
 


Kyllä tuo Skate 3 näyttää hienolta X:llä. Huh, huh kyllä terävä grafiikka tekee jo ihmeitä 360-peleille - ihan kuin olisivat remasteroituja.
 
En tiedä kuuluuko tämä "traileri" musikaali tänne! :D Mutta oli sen verran omituinen, hauska ja omaperäinen, lisäksi tämä päivitys on tietääkseni(?) tulossa vain äXälle, niin päätin tämän nyt tänne laittaa. Tiedättekö mikä mahtaa olla kyseessä? Kyllä, Minecraft Super Duper -päivitys! :rolleyes:

 
Ylös Bottom