Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moottoripyöräpelit

Tässä yksi lyhyt kierros ilman ajoapuja.
Tuo on loppupeleissä aivan yhtä helppoa kuin ajoavuilla.
Tuo on nimittäin tehty siten, että jarrutuksessa vedät tatin taakse. Jos et tee sitä, kaadut. Jos teet, et kaadu. Ei siinä tunnu välimuotoa olevan.
Kiihdytyksessä tatti eteen, tai keulii ympäri.

Eli ei kovin syvällinen mekanismi ole. Näyttää olevan ihan on/off.
 
Juuri itsekin luin ja aika samaa mieltä.

Sellaiselle joka jaksaa yksin kelloa vastaan ajaa (Assetto Corsa tyyppinen), saa tästä parhaan prätkäpelin konsoleille.

Muille sisältöä ei käytännössä ole.
 
Juuri itsekin luin ja aika samaa mieltä.

Sellaiselle joka jaksaa yksin kelloa vastaan ajaa (Assetto Corsa tyyppinen), saa tästä parhaan prätkäpelin konsoleille.

Muille sisältöä ei käytännössä ole.
Ite pidän tätä selkeesti parempana pelinä kun ne aikasemmat moottoripyörä pelit mitä oon pelannu.

On ajomalliltaan aivan toista luokkaa kun ne muut joita olen pelannut.

Johtuu enemmän tai vähemmän siitä kun MilesTone tekee kaiken "ihan hyvin" mutta ei mitään loistavasti.

Toinen iso plussa tulee näistä radoista joita tässä on. En tiedä miten kuvitteellisia ne muut radat on mutta on nekin hienosti tehty paljon löytyy yksityiskohtia tien varrelta.

TT rata on sitten vissiin ihan omassa luokassaan sen suhteen miten se on tehty. No siinä on 60km rataa mitä ei todennäköisesti missään muussa pelissä pääse ajamaan.

Mielipide se on tämäkin. :)

Eipähän tartte tämmöstä kakspyöräisten peliä tälle sukupolvelle enää ostaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuli sorruttua Monster Energyn pariin ja kyllähän tuo olikin erittäin positiivisesti yllättävä kokemus.
Pyörä elää vihdoin kun olla ja peliä on kiva ajaa jne.

Edit: Jospa pistäis näin aamusella enempi mietteitä, kun ei neljältä yöllä ajatus kulkenut.

Aloitetaan siitä, että eikö tuossa ole simu fysiikoita? Siinä oli joku oletus ja sit normal oli simumaisempi.
Vedin sillä ja sit hard vaikeustasolla, vaihteistoa lukuunottamatta manuaaleilla ja sit se Real thing viikonloppu asetuksella.

Olen siis pelannut about kaikkia Milestonen ajopelejä ja mxgp ykkösen omistan myös. Kakkosen demoa olen pelannut.
Meno oli täysin tuttua, mutta hyvässä mielessä. Ajaminen tuli heti takaraivosta, mutta pyörä eli radalla tosi hyvin ja virheiden vuoksi perä lähti alta ja kääntyi pyörä liikaa jne.

Pelasin urassa kaksi viikonloppua. Sikäli jatkui muistakin Milestonen peleistä tuttu ongelma mulle. Aika-ajoissa ekassa kisassa 3sek perässä _toiseksi viimeistä_. Toki myönnettävä, etten tässä lajissa pelimuodossa ainakaan koe lähtöpaikalla olevan mitään väliä. AI menee sumppuun ekassa mutkassa ja pääset parhaiten kun jättäytyy viimeiseksi ja menee sisämutkaan.

No siitä heat 1:een. Siinä vaiheessa luulin sen olevan vain viikonlopun ensimmäinen lyhyt kisa. No eihän se ollutkaan, vaan aika-ajoista kisaan meni 15 parasta ja tässä viisi parasta lunasti paikkansa itse kisaan.
Luulin kisaksi ja olin fiiliksissä siitä, että olin koko kisan 3-6 sijoilla. Noh, viimeisessä mutkassa toinen tuli rinnalle ja maalihypyssä se oli edellä noin puolet eturenkaasta. Olin kuudes ja aivan fiiliksissä. Olipa hieno startti. Kunnes totuus paljastui..olin ensimmäinen itse kisasta pudonnut kuljettaja..

Aloitin uran KTM:llä ja vähän tuskastelin pyörän hitauden kanssa. Kävin kisan jälkeen katsomassa pyörän tuunausta ja huomasin, ettei siellä olekaan pelkkää värijuttuja, vaan myös suorituskykyyn vaikuttavia asioita.
Tässä kohtaa hieman jo huolestuin, kun ostin tasan yhden osan. Pakoputken. Kiihtyvyys ja huippuvauhti nousi kahdella pykälällä, kun asteikko on vain kymmeneen asti. Eli yli kasiin kutosesta. Ekan kisan jälkeen rahaa tälläiseen..hieman liian nopea tahti.

Kisaviikonloppuun mentäessä huomasin heti eron. Pyörä hyppäsi hypystä seuraavan hypyn alastuloon, ei enää vastamäkeen. Ajoin pari kierrosta ja en enempää jaksanut. Olin siinä vaiheessa 13:sta. Skippasin taas loput...viimeinen...taas. Eroa toiseksi viimeiseen enää sekunti.

Heatissa kilpailin tällä kertaa ilman varsinaista taistelua kärkipaikoista. Viimeiselle kierrokselle lähtiessä tipuin toiseksi ja jäin lopulta selkeästi, mutta eka kisa uralle edessä.
Siinä lähin ruudusta neljä. Ilmeisesti heatin kaksi parasta lähtee aika-ajojen kahden kärjen takaa? Vai miten toi toimii?

No kisassa tuli nappilähtö. Ekasta mutkasta asti kärjessä. Kisa oli keskipitkänäkin niin pitkä, että loppuakohden hermoilin ja muut otti kiinni. Jälleen viimeisessä mutkassa toinen ohi ja olin kakkonen.
Mutta siis hardilla ”Milestone-veteraani” pärjää ainakin liian hyvin.

Peli pyörii prolla hyvin, eikä suoraansanottuna 30fps ole häirinnyt.
Grafiikka on jotenkin valjun väristä. Säädin pelin sisältä gammaa pienemmäksi ja hdr asetuksen siihen tuhanteen, vaikka en tiedä mitä se tarkoittaa. Paransi vähän asiaa, mutta edelleen jotenkin hailakka.

Monster energyn kisafiilis ja tv-lähetys systeemi on hyvin tehty ja on fiilis kunnon showsta. Ongelmaksi tullee vain enemmällä pelaamisella se, että kaikki radat on areenoilla.
Mxgp ulkoradat tuovat variaatiota aivan eritavalla ja radalta toiselle hyppiminen ei ole niin iso ongelma.

Kaiken kaikkiaan peli oli tosiaan todella positiivinen yllätys ja pelaaminen oli todella hauskaa. Täytyy joskus katsella rataeditoria, sillä siitä voi tulla iloa myös pitkäksi aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
MotoGP 18 on tulossa 7.6.2018.



Ominaisuudet tiivistettynä:

- Täydet kuljettajalisenssit MotoGP, Moto 2, Moto 3 ja Red Bull MotoGP Rookies Cupiin. 19 virallista rataa mukaan lukien Thaimaan Buriram International Circuitin.

- Radat on laserskannattu lennokkien avulla ja kuskien kasvot on skannattu 3D-skannausmenetelmällä.

- Paljon uusia paranneltuja ominaisuuksia. Uusia välinäytöksiä ja paljon interaktiivisia harjoituksia.

- Paranneltu tekoäly, moottopyörän fysiikat sekä törmäyssysteemi.

- Skaalattava vahinkomallinnus sekä renkaiden hallinta systeemi.

- Urapelimuodossa mahdollista nousta Red Bull MotoGP Rookies Cupista MotoGP:hen asti. Lisäksi uramuodossa kehitetään omaa moottoripyörää.

Lisää pelistä voit lukea täältä.
 
Voisko joku selittää sen motocrossin sääntö systeemin.
Eli mikä merkitys aika-ajoilla ja Heatilla on.

Jossain tuloksissa aika-ajojen 15 parhaalla on erivärinen merkki sijoituksessa, joten luulin heidän pääsevän suoraan kisaan. Olin itse parhaimmillaan 16, yleensä viimeinen. Jouduin aina Heat 1:een ja sieltä 5 parasta pääsee itse kisaan. Tämä on selvä homma.

Mutta vaikka olin lopulta aika-ajoissa kuudes, niin jouduin yhtälailla heat 1:een.
Vaikka aika-ajoissa kuudes, lähtöpaikkani valitsin yhdeksäntenä.
Heat 1:ssä olin kolmas ja kisassa valitsin lähtöpaikkani neljäntenä.

Eli miten voi A-A miltä vain sijalta (1-40) päästä heat 1:een jossa on vain 20 kilpailijaa ja kisaan pääsee vain 5 parasta, joten onko ne 15 muuta kuitenkin jo päässeet kisaan, mutta minä en pääse suoraan?
 
Onko joku jo kokeillut tuota Isle of Manin 1.3 päivitystä? :D Lähinnä @Omenanraato osaa vastata tähän... Olet se toinen tällä saitilla joka sitä pelaa.
 
En oo itseasiassa pelannut, kun on kaikkea muuta ollut. Teamvvv tehnyt videon päivityksen muutoksista.
 
Ylös Bottom