Tuli sorruttua Monster Energyn pariin ja kyllähän tuo olikin erittäin positiivisesti yllättävä kokemus.
Pyörä elää vihdoin kun olla ja peliä on kiva ajaa jne.
Edit: Jospa pistäis näin aamusella enempi mietteitä, kun ei neljältä yöllä ajatus kulkenut.
Aloitetaan siitä, että eikö tuossa ole simu fysiikoita? Siinä oli joku oletus ja sit normal oli simumaisempi.
Vedin sillä ja sit hard vaikeustasolla, vaihteistoa lukuunottamatta manuaaleilla ja sit se Real thing viikonloppu asetuksella.
Olen siis pelannut about kaikkia Milestonen ajopelejä ja mxgp ykkösen omistan myös. Kakkosen demoa olen pelannut.
Meno oli täysin tuttua, mutta hyvässä mielessä. Ajaminen tuli heti takaraivosta, mutta pyörä eli radalla tosi hyvin ja virheiden vuoksi perä lähti alta ja kääntyi pyörä liikaa jne.
Pelasin urassa kaksi viikonloppua. Sikäli jatkui muistakin Milestonen peleistä tuttu ongelma mulle. Aika-ajoissa ekassa kisassa 3sek perässä _toiseksi viimeistä_. Toki myönnettävä, etten tässä lajissa pelimuodossa ainakaan koe lähtöpaikalla olevan mitään väliä. AI menee sumppuun ekassa mutkassa ja pääset parhaiten kun jättäytyy viimeiseksi ja menee sisämutkaan.
No siitä heat 1:een. Siinä vaiheessa luulin sen olevan vain viikonlopun ensimmäinen lyhyt kisa. No eihän se ollutkaan, vaan aika-ajoista kisaan meni 15 parasta ja tässä viisi parasta lunasti paikkansa itse kisaan.
Luulin kisaksi ja olin fiiliksissä siitä, että olin koko kisan 3-6 sijoilla. Noh, viimeisessä mutkassa toinen tuli rinnalle ja maalihypyssä se oli edellä noin puolet eturenkaasta. Olin kuudes ja aivan fiiliksissä. Olipa hieno startti. Kunnes totuus paljastui..olin ensimmäinen itse kisasta pudonnut kuljettaja..
Aloitin uran KTM:llä ja vähän tuskastelin pyörän hitauden kanssa. Kävin kisan jälkeen katsomassa pyörän tuunausta ja huomasin, ettei siellä olekaan pelkkää värijuttuja, vaan myös suorituskykyyn vaikuttavia asioita.
Tässä kohtaa hieman jo huolestuin, kun ostin tasan yhden osan. Pakoputken. Kiihtyvyys ja huippuvauhti nousi kahdella pykälällä, kun asteikko on vain kymmeneen asti. Eli yli kasiin kutosesta. Ekan kisan jälkeen rahaa tälläiseen..hieman liian nopea tahti.
Kisaviikonloppuun mentäessä huomasin heti eron. Pyörä hyppäsi hypystä seuraavan hypyn alastuloon, ei enää vastamäkeen. Ajoin pari kierrosta ja en enempää jaksanut. Olin siinä vaiheessa 13:sta. Skippasin taas loput...viimeinen...taas. Eroa toiseksi viimeiseen enää sekunti.
Heatissa kilpailin tällä kertaa ilman varsinaista taistelua kärkipaikoista. Viimeiselle kierrokselle lähtiessä tipuin toiseksi ja jäin lopulta selkeästi, mutta eka kisa uralle edessä.
Siinä lähin ruudusta neljä. Ilmeisesti heatin kaksi parasta lähtee aika-ajojen kahden kärjen takaa? Vai miten toi toimii?
No kisassa tuli nappilähtö. Ekasta mutkasta asti kärjessä. Kisa oli keskipitkänäkin niin pitkä, että loppuakohden hermoilin ja muut otti kiinni. Jälleen viimeisessä mutkassa toinen ohi ja olin kakkonen.
Mutta siis hardilla ”Milestone-veteraani” pärjää ainakin liian hyvin.
Peli pyörii prolla hyvin, eikä suoraansanottuna 30fps ole häirinnyt.
Grafiikka on jotenkin valjun väristä. Säädin pelin sisältä gammaa pienemmäksi ja hdr asetuksen siihen tuhanteen, vaikka en tiedä mitä se tarkoittaa. Paransi vähän asiaa, mutta edelleen jotenkin hailakka.
Monster energyn kisafiilis ja tv-lähetys systeemi on hyvin tehty ja on fiilis kunnon showsta. Ongelmaksi tullee vain enemmällä pelaamisella se, että kaikki radat on areenoilla.
Mxgp ulkoradat tuovat variaatiota aivan eritavalla ja radalta toiselle hyppiminen ei ole niin iso ongelma.
Kaiken kaikkiaan peli oli tosiaan todella positiivinen yllätys ja pelaaminen oli todella hauskaa. Täytyy joskus katsella rataeditoria, sillä siitä voi tulla iloa myös pitkäksi aikaa.