Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Virheitä ja mokia tapahtuu, ja sitten on myös makuasioita. En ole aivan varma kummasta on nyt kyse mainitsemassasi kohdassa Detroit: Become Human-pelissä.

Sen tiedän kuitenkin, että ainakin minua häiritsee jos kirjoittaa noin varmaan ja tietävään sävyyn ja samaan aikaan kirjoittaa tekstissään pariinkin kertaan käyttäen sanaa, jota ei ole olemassa englanniksi tai suomeksi.

Kyllä, voin olla joskus niuho kielipoliisi. Varsinkin jos saman väärän sanan käyttö alkaa toistua useammissa viesteissä...

http://m.sanakirja.org/search.php?id=54555&l2=17

P.S. Kirjoitat sinänsä mielestäni ihan asiallisella ja kuitenkin sopivan leppoisallakin tavalla, enkä kaikkiaan ole millään tavalla sinua kirjoittelijana vastaan. Ne ovat vain pariin kertaan tapahtuneet heitot, joissa olet virheellisesti heittänyt jotain, kovin tietäväiseen sävyyn mikä vaan sattuu ainakin itselleni särähtämään. Reagoin varmasti sinänsä liian jyrkästi.

No olipas aika turha ja pikkumainen vastaus siihen, kun joku vain kertoo asiallisesti mitä mieltä on pelistä. Joo, tekstistä löytyi kirjotusvirheitä mutta se oli kuitenkin asialliseen sävyyn kirjoitettu teksti. Varmasti jokainen täällä ymmärsi mitä kirjoittaja tarkoitti sanalla, jota ei mielestäsi ole suomen- eikä englanninkielessä. Vähän voisi mielestäni pipoa löysätä ja keskittyä puhumaan pelistä toisten kielioppivirheistä niuhottamisen sijaan.

PS. Pahoittelut off-topicista. Peliä ei ole tullut vielä hankittua, kun jäin koukkuun Hitmaniin mutta demosta pidin sen verran, että tämä on hankintalistalla kyllä.
 
Fabre, mitä uutta toit keskusteluun lainaamalla kahta viestiä ja kirjoittamalla itse nolla sanaa? Tuliko hyvä mieli?

Sillä on myös aina merkitystä miten apua kysytään ja miten siihen vastataan. Monesti nämä kyselyt lähtevät väärille raiteille jo heti alussa, kun toinen hyökkää ja sitten toinen puolustaa.
 
Fabre, mitä uutta toit keskusteluun lainaamalla kahta viestiä ja kirjoittamalla itse nolla sanaa? Tuliko hyvä mieli?

Nyt kun kerran suoraan kysyt, niin voin vastata, että kyllä tuli hyvä mieli. Ja mitäpä sitä tuota lainausta pidemmästi asiaa avaamaan, kun kaikki olennainen on kahdessa lauseessa. Toinen väittää, vieläpä kahdessa eri viestissä kahdella eri onelinerilla "Ei siinä Boksin käyttiksessä oo mitään vikaa! LOL, opetelkaa vaan käyttään, älkääkä valittako tai kritisoiko!". Näin siitäkin huolimatta, että alkuperäinen asian ihmettelijä on todennut, että joku vika tai bugi siellä oli olemassa, eikä homma toiminut oikein ilman pientä säätöä ja tuunausta.

Syy lainaukselleni oli puhtaasti H-kirjaimella alkavan jäsenen tapa vastata ja reagoida tapaukseen ja yleisestikin tapauksiin, joissa käytännössä millään lailla kritisoidaan mitään Xboxiin liittyvää. Ajattelin, että laittamalla nuo lainauksen lauseet vielä toiseen kertaan oikein yksinkertaisesti ja kaiken ylimääräisen niiden ulkopuolelta poistamalla, kyseinen jäsen saattaisi ymmärtää, että kyllä nyt vika oli tässä tapauksessa muualla kuin "LOL, sä et vaan osaa käyttää sitä" tyylisesti käyttäjässä. Laitoin vielä toki kyseiseen lainaukseen lihavoinnin ja alleviivauksen lisäksi tehostamaan ja selventämään asiaa.

Eli kyllä, hyvä mieli tuli. Lainauksen aiheutti jäsen H ja hänen ulosantinsa ja tapansa reagoida.
 
"Ei siinä Boksin käyttiksessä oo mitään vikaa! LOL, opetelkaa vaan käyttään, älkääkä valittako tai kritisoiko!".

"LOL, sä et vaan osaa käyttää sitä"
Kerroppa, ketä lainasit ja mistä? Lainausmerkeissähän nämä selvästi ovat. En ihan pikaisesti löytnyt lähdettä.

Asioiden irroittaminen kontekstista ja olemattomien(?) lainausten esittäminen ja hyvä mieli jäi, kertoo kyllä jotain. Ei kai kannattaisi ruokkia...

Kuten Dragonfly asiallisesti yllä totesikin, asoita voi kysyä monella tapaa. Kun ladataan tunnetta jo kysymykseen, voi olla että vastauksessa tulee tunnetta takaisin kaksin verroin.
 
Syy lainaukselleni oli puhtaasti H-kirjaimella alkavan jäsenen tapa vastata ja reagoida tapaukseen ja yleisestikin tapauksiin, joissa käytännössä millään lailla kritisoidaan mitään Xboxiin liittyvää.

Tämänkaltaiseen reagointiin on ehkä aikaa myöten vaikuttanut eräällä toisella kirjaimella alkavan jäsenen tapa reagoida erääseen toiseen konsoliin liittyvissä asioissa. ;)

No eniveis, olen pellen kanssa siinä samaa mieltä, että Boxin nykyinen dashboard ei ole todellakaan intuitiivinen käyttää ja saattaa vaikuttaa ensinäkemältä hemmetin sekavalta. Aikaisemmin kritisoin myös Xbox-näppäimellä esiin pomppaavaa Guidea, mutta siinä täytyy myöntää mielen muuttuneen. Tähän mennessä en ole MISSÄÄN konsolissa kokenut mitään ominaisuutta yhtä näppäräksi.

Mutta nämä ovat tietysti omia näkemyksiäni. Toivottavasti jokainen pääsee sinuiksi konsolin käytön kanssa.
 
Kerroppa, ketä lainasit ja mistä? Lainausmerkeissähän nämä selvästi ovat. En ihan pikaisesti löytnyt lähdettä.

Asioiden irroittaminen kontekstista ja olemattomien(?) lainausten esittäminen ja hyvä mieli jäi, kertoo kyllä jotain. Ei kai kannattaisi ruokkia...

Kun kyseisen jäsen H:n viestejä on tässä muutaman vuoden tällä foorumilla tullut vastaan ja on tullut luettua, niin kyllä se vaan noin menee, että tuollaiset vaikutelmat niistä jää, mitä nyt lainausmerkkeihin laitoin. Jää sellainen ignorantti kuva ja vaikutelma, että hänen mielestään Xboxissa ja sen käyttöjärjestelmässä ei ole koskaan mitään vikaa ja jos joku erehtyy tällaista vihjaamaan tai kritisoimaan jotain, niin vastaus on aina luokkaa "Sä et vaan osaa käyttää sitä! Älä tule tänne kritisoimaan, kun et osaa käyttää!".

Lainausmerkkien sisältö on vapaasti muotoiltua tekstiä, enkä missään kohtaa tainnut edes väittää niitä täysin sanatarkoiksi. Sanatarkat lainaukset toki sitten ihan foorumin lainaustoiminnolla, mutta eilen ei vaan ollut aikaa eikä kiinnostusta lähteä foorumin syövereistä kaivamaan esimerkkejä. Tehdään se nyt tässä sitten selväksi, niin kukaan ei ymmärrä väärin, vahingossa tai tahallaan.

Se on sitten jo aika herkkähipiäistä hommaa, jos esim. jäsen Pellen toteamus "Tuli 4 gigan päivitys ja tämä uusi käyttiksen dashboard on kyllä kamalin koskaan." menee niin ihon alle, että pitää tuota niin ennakkoasenteisena, että se muka oikeuttaa minkäänlaista takaisinpäin huutelua, kun kaveri selvästi kysyy neuvoa, että mitä tälle on tehtävissä ja miten saan muokattua tätä ominaisuutta X.
 
Eli kyllä, hyvä mieli tuli. Lainauksen aiheutti jäsen H ja hänen ulosantinsa ja tapansa reagoida.

Eli halusit vaan ivailla, koska sinulla on kaunoja tiettyä käyttäjää kohtaan. Erittäin kypsää käytöstä. Hienointa tässä on se, että sinulla ei taida edes olla Xbox Onea, joten et voi oikein tietää oliko vika käyttäjässä vai käyttöliittymässä. Omakohtainen tartuntapinta puuttuu.

Jos ajattelet jostain käyttäjästä tietyllä tavalla hänen viestiensä perusteella, niin ymmärrät varmaan ettei tämän kaltaiset viestit sinun sunnaltasi ainakaan paranna omaa imagoasi. Tai ehkä haet Xbox-vihaajan tai tiettyä käyttäjää vainoavan henkilön statusta. Mene ja tiedä.
 
Eli halusit vaan ivailla, koska sinulla on kaunoja tiettyä käyttäjää kohtaan. Erittäin kypsää käytöstä. Hienointa tässä on se, että sinulla ei taida edes olla Xbox Onea, joten et voi oikein tietää oliko vika käyttäjässä vai käyttöliittymässä. Omakohtainen tartuntapinta puuttuu.

Ei toki kaunoja ole. Kyseinen henkilö ei merkitse minulle mitään, mutta hänen kirjoitustapansa hyppää naamalle hyvin usein ja sen pohjalta nyt halusin korjata ja tuoda esille asioita. Tässä kuitenkin koitetaan kovasti tehdä ja pitää foorumia siistinä ja informatiivisena, joten mielestäni tuollaiset "Sä et vaan osaa käyttää sitä! Älä kritisoi, kun et osaa käyttää."-tyyliset jutut eivät mielestäni kuulu asiaan. Varsinkin, kun nyt on osoitettu, että tässä tapauksessa ei ollut edes kyse käyttäjäpohjaisesta ongelmasta, vaan ihan jostain muusta.

Mielestäni mitään omakohtaista tartuntapintaa ei myöskään tarvita, koska ongelman itsensä esittäjä on tuonut jo esille, missä vika oli. Minähän en missään kohtaa edes kritisoinut laitetta tai mitään siihen liittyvää, vaan ainoastaan yhden käyttäjän tapaa, valitettavasti toistuvaa sellaista, vastata viesteihin, joissa laitetta kritisoidaan. Olisin toki voinut alkuperäiseen viestiini lainausten perään tai eteen kirjoittaa onelinerin "Niin nythän se vika ei siis ollut käyttäjässä, vaan laitteessa/ohjelmistossa itsessään.", mutta sama asiahan luki jo toisessa lainaamassani lauseessa, toki hieman eri sanamuodoin, joten jätin sen toiston vuoksi sitten kirjoittamatta. Olisiko se viesti sitten ollut "vähemmän ivallinen", jos olisin kirjoittanut sen noin? No sekin varmaan riippuu sitten lukijasta ja lukijan ennakkoasenteista.

Kiitokset huolestasi koskien foorumimagoani. Ei tarvitse kuitenkaan kantaa siitä huolta, koska kyseisellä imagolla ei sinällään ole minulle mitään merkitystä. Jos jotain, niin näköjään esille nostamani asiat ovat keränneet viesteihini tykkäyksiä, joten ilmeisesti "imagoni on parantunut" joidenkin silmissä :D Ei sillä, että kyseisellä asialla olisi minulle sen suurempaa merkitystä. Tykkäyksiä on tietysti aina kiva saada, ei siinä mitään :) Xbox-vihaajan titteli? Nääh, en minä mitään laitetta vihaa, korkeintaan pidän yhdentekevänä. Pleikkareilla olen reilut pari vuosikymmentä pelaillut ja pelaan varmasti vastakin, mutta ei sekään mikään täydellinen laite ole. Siinäkin on asioita, joita olisi voinut hoitaa paremmin ja jotka pistävät tasaisen epätasaisesti ärsyttämään tai vähintään ihmetyttämään. Kyseisistä asioista olen tällekin foorumille kirjoitellut useamman kerran ja varmaan useampaankin paikkaan.

Haluatko vielä jatkaa aiheesta, vai siirrytäänkö eteenpäin?
 
Viimeksi muokattu:
Jatketaan vaan, sillä viestissäsi on epäjohdonmukaisuuksia.

Jos haluat pitää foorumin siistinä ja informatiivisena, niin miksi postasit viestin, jossa et tuo mitään uutta informaatiota keskusteluun? Eikä yksi uusi informatiiviton viesti tee foorumista ainakaan siistimpää. Pikemminkin päinvastoin. Se että olisit kirjoittanut "Niin nythän se vika ei siis ollut käyttäjässä, vaan laitteessa/ohjelmistossa itsessään." ei myöskään olisi tuonut mitään lisäinformaatiota, kun asia oli edellisissä viesteissä jo mainittu. Tämän jätit toiston vuoksi kirjoittamatta, mutta toistit kuitenkin muiden viestit sellaisenaan. Loogista?

Omakohtainen tarttumapinta olisi hyvä olla, että pystyt sanomaan toteen sen mitä väität. Tässä tapauksessa Pelle sanoo, että homma lähti toimimaan kunhan taustakuvan vaihtoi. Ilman että olisit tätä itse kokeillut, et oikein voi tietää oliko esimerkiksi pakko ensin lisätä oma taustakuva ennenkuin liukukytkimet ylipäätään toimivat.

Xbox-vihaajan titteli oli ehkä liioiteltu. Olisko Xbox-ilkkujan tai Xboxin virheiden/huonojen puolien kuuluttajan titteli parempi?
 
Jos haluat pitää foorumin siistinä ja informatiivisena, niin miksi postasit viestin, jossa et tuo mitään uutta informaatiota keskusteluun?

Kunhan nyt halusin alleviivata sen faktan, että kyseessä ei ollut pelkkä käyttäjäpohjainen vika, vaan ihan oikea bugi jossain kohtaa. Pieni lihavointi ja alleviivaus ei selvästi ollut pahasta, koska ainakin yhdelle käyttäjälle oli aikaisemmasta viestistä jäänyt tämä asia epäselväksi.

Ja lisäksi laitoin sen, koska kyseinen juttu oli minusta hauska ja siitä tuli hyvä mieli! Se, että kyseinen simppeli viesti meni jonkun/joidenkin ihon alle näin pahasti, että asiasta täytyy näin monta viestiä vääntää...Noh, kai se on sitten kiinni ennakkoasenteista.

Omakohtainen tarttumapinta olisi hyvä olla, että pystyt sanomaan toteen sen mitä väität. Tässä tapauksessa Pelle sanoo, että homma lähti toimimaan kunhan taustakuvan vaihtoi. Ilman että olisit tätä itse kokeillut, et oikein voi tietää oliko esimerkiksi pakko ensin lisätä oma taustakuva ennenkuin liukukytkimet ylipäätään toimivat

Tämä taas on ihan täyttä saivartelua. Pelle ilmoitti, missä vika oli ja kuinka se korjaantui. Ei siihen omaa konsolia tarvita, että kyseisen asian voi lainaukseen ottaa ja todeta, että ei ollut käyttäjäpohjainen vika, vaan bitti poikittain jossain välissä.

Xbox-vihaajan titteli oli ehkä liioiteltu. Olisko Xbox-ilkkujan tai Xboxin virheiden/huonojen puolien kuuluttajan titteli parempi?

Saat hani kutsua mua ihan millä nimellä tahdot. Ihan mikä vaan tuntuu itsestäsi parhaalta ja auttaa läpi päivästä seuraavaan helpoiten.

(Ja kyllä, viimeinen oli vitsi. Ymmärrä se ihan juuri niin kirjaimellisesti kuin haluat, vedä ihan niin monta hernettä nenääsi kuin haluat ja revi just niin monet pelihousut kuin haluat.)
 
Eli et halunnut pitää foorumia siistinä ja informatiivisena, kuten ensin väitit. Tätä juuri tarkoitin epäjohdonmukaisuudella. Se että ilkkumisesta tuli hyvä mieli sinulle, ei tarkoita että sama fiilis tuli kaikille muille.
 
Eli et halunnut pitää foorumia siistinä ja informatiivisena, kuten ensin väitit. Tätä juuri tarkoitin epäjohdonmukaisuudella. Se että ilkkumisesta tuli hyvä mieli sinulle, ei tarkoita että sama fiilis tuli kaikille muille.

No saivarrellaan sitten, kun kerran saivartelemaan lähdettiin...

Onhan se informatiivisuutta, että osoitetaan kyseessä olleen bugi, eikä käyttäjäpohjainen vika. Toki siinä samalla oli mukavata vähän hauskutella. Se on toki ikävää, että osa ymmärsi tai halusi väkisin ymmärtää asian mahdollisimman negatiivisesti. Ennakkoasenteet ja näin...

Vaikka tässä nyt onkin tätä asiaa väännetty oikein vaikeimman kautta, niin lopultahan lopputulos on se, että edelliseltä sivulta löytyy ratkaisu ongelmaan, jos taustakuva ei näy oikein. Lisäksi on sitten vielä oikein alleviivausten ja lihavointien kanssa selvennetty, ettei käyttäjän tarvitse tuntea itseään tyhmäksi mahdollisen ongelman esiintyessä ja pohtia, että "enkö mä vaan osaa käyttää tätä?", kun selkeästi on osoitettu, että taitaapi olla bugi järjestelmässä tai joissain tapauksissa bitti poikittain jossain.
 
Jep, kaikesta olisi tosiaan selvitty varsin hyvin ilman sinun alkuperäistä viestiä. Asia oli siinä vaiheessa jo selvinnyt.
 
Jep, kaikesta olisi tosiaan selvitty varsin hyvin ilman sinun alkuperäistä viestiä. Asia oli siinä vaiheessa jo selvinnyt.
Mielenkiintoinen keskustelu teillä tuosta asiasta mutta kerron nyt ulkopuolisen näkemyksen: Mulla on molemmat laitteet ja molemmissa on hyvät ja huonot puolet. En ota siis kantoja, ehkä Switchiä voisin tässä väliin kehua ;) Mutta siis, mä en nähnyt Fabren viestissä kritiikkiä xboxia vastaan, vaan kritiikkiä jäsen H:n viestiä kohtaan. Ja lisäksi, Jäsen H:n viesti "vika oli käyttäjässä" tuli sen jälkeen, kun jäsen p oli todennut, että vika oli järjestelmässä eikä käyttäjässä. Eli tästä näkökulmasta näin jäsen Fabren viestin kyllä tarpeelliseksi, jotta lukijoille ei jää väärä kuva missä vika lopulta oli (vaikka se oli siis jo jäsen p:n viestissä sanottu).

Mutta ah, päivän kuin päivän pelastaa pieni foorumifleimaus! Keep up the good kirjoittelu molemmat! :)
 
Voi hyvää päivää taas teidän kanssa...

Ulkona paistaa aurinko sen verran kivasti, että tällä kertaa en kaiva povarista korttipakkaa, vaan pääsette tällaisella julkisella nuhtelulla ja viestien siirrolla parempaan paikkaan kuin Xbox One -ketju.
 
Mielenkiintoinen keskustelu teillä tuosta asiasta mutta kerron nyt ulkopuolisen näkemyksen: Mulla on molemmat laitteet ja molemmissa on hyvät ja huonot puolet. En ota siis kantoja, ehkä Switchiä voisin tässä väliin kehua ;) Mutta siis, mä en nähnyt Fabren viestissä kritiikkiä xboxia vastaan, vaan kritiikkiä jäsen H:n viestiä kohtaan. Ja lisäksi, Jäsen H:n viesti "vika oli käyttäjässä" tuli sen jälkeen, kun jäsen p oli todennut, että vika oli järjestelmässä eikä käyttäjässä. Eli tästä näkökulmasta näin jäsen Fabren viestin kyllä tarpeelliseksi, jotta lukijoille ei jää väärä kuva missä vika lopulta oli (vaikka se oli siis jo jäsen p:n viestissä sanottu).

Mutta ah, päivän kuin päivän pelastaa pieni foorumifleimaus! Keep up the good kirjoittelu molemmat! :)

Kiitos, mukava piristää päivää. :) Mä näin paljonkin kritiikkiä Fabren viestissä Xboxia kohtaan, mutta se ei ollut tässä se pointti. Vaan se että viesti oli turha muiden viestien lainauskokoelma ilman omaa sisältöä ja vieläpä niin, että lainatut viestit olivat kaksi edellistä postausta samassa ketjussa. Pieni ilkkuva vivahde siihen vielä lihavointeineen ja alleviivauksineen, niin avot.

Kaupan päälle kun vielä tietää miehen viestihistorian, eli "foorumi-imagon", niin siitähän se sitten lähti. :cool:
 
Kiitos, mukava piristää päivää. :) Mä näin paljonkin kritiikkiä Fabren viestissä Xboxia kohtaan, mutta se ei ollut tässä se pointti. Vaan se että viesti oli turha muiden viestien lainauskokoelma ilman omaa sisältöä ja vieläpä niin, että lainatut viestit olivat kaksi edellistä postausta samassa ketjussa. Pieni ilkkuva vivahde siihen vielä lihavointeineen ja alleviivauksineen, niin avot.

Kaupan päälle kun vielä tietää miehen viestihistorian, eli "foorumi-imagon", niin siitähän se sitten lähti. :cool:
Jees :cool: ei muuta kuin aurinkoista päivää modet ja kaikki muut! Muistakaa että switchissä on kaikista paras UI!! :D
 
Mä näin paljonkin kritiikkiä Fabren viestissä Xboxia kohtaan..

Esimerkit olisivat kivoja. Eilisessä viestissä, joka näköjään on poistettukin jo, ettei kukaan vaan loukkaannu kahdesta lainatusta lauseesta, ei sellaista kritiikkiä kyllä ollut. Tämänpäiväisiinkään selvennysviesteihin en mielestäni ole sanaakaan kritiikkiä itse laitetta tai sen käyttöliittymää kohtaan laittanut. Korkeintaan maininnan siitä, että jäsen Pellen eilinen ongelma mitä ilmeisimmin johtui ohjelmistovirheestä, koska se korjaantui kuten korjaantui.

Kaupan päälle kun vielä tietää miehen viestihistorian, eli "foorumi-imagon", niin siitähän se sitten lähti.

No tulihan se sieltä! Eli ennakkoasenteethan ne olivat päällimmäisenä syynä, eikä niinkään se alkuperäinen viesti, jossa oli kaksi lainattua lausetta. Haiskahtaa ihan, että loukkaantua ja pahastua piti, koska kirjoittaja olin minä, eikä joku muu, vaikkei viestissä itsessään tainnut oikeasti mitään isompaa vikaa ollakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Esimerkit olisivat kivoja. Eilisessä viestissä, joka näköjään on poistettukin jo, ettei kukaan vaan loukkaannu kahdesta lainatusta lauseesta, ei sellaista kritiikkiä kyllä ollut. Tämänpäiväisiinkään selvennysviesteihin en mielestäni ole sanaakaan kritiikkiä itse laitetta tai sen käyttöliittymää kohtaan laittanut. Korkeintaan maininnan siitä, että jäsen Pellen eilinen ongelma mitä ilmeisimmin johtui ohjelmistovirheestä, koska se korjaantui kuten korjaantui.

Dragonfly sanoi:
...mutta se ei ollut tässä se pointti. Vaan se että viesti oli turha muiden viestien lainauskokoelma ilman omaa sisältöä...


No tulihan se sieltä! Eli ennakkoasenteethan ne olivat päällimmäisenä syynä, eikä niinkään se alkuperäinen viesti, jossa oli kaksi lainattua lausetta. Haiskahtaa ihan, että loukkaantua ja pahastua piti, koska kirjoittaja olin minä, eikä joku muu, vaikkei viestissä itsessään tainnut oikeasti mitään isompaa vikaa ollakaan.

Se oli kaupanpäällinen, ei aterian varsinainen pihvi. Se oli lisänä viestin tarpeettomuuteen ja siihen vastaamiseen. Tiedätkös, se oli kuin Prisman tuplabonuspäivät. Kävisit siellä kaupassa muutenkin, mutta nyt oli jopa enemmän hyötyä keskittää.

Viestin viat löydät edellisestä viestistäni.
 
Väkisin herää kysymys ja ajatus, että puhuisiko hän noin mukavia ja "voi kun kaikilla olisi vaan kivaa yhdessä"-tyylisiä asioita, jos myyntiluvut näyttäisivät toista. Väkisin herää ajatus, että onko hän oikeasti tuota mieltä, vai onko tämä vain "damage controllia", kun luvut ovat mitä ovat.

Vaikka firmat toki kilpailevat myynneistä, niin kyllähän ne on juuri pelaajat, jotka tuon sotimisen hoitavat. Tälläkin foorumilla on mennyt ilmapiiri sellaiseksi, ettei pahemmin jaksa keskusteluihin osallistua, kun tietyt nimimerkit jaksavat kääntää keskustelut erään tietyn konsolin mollaamiseen kerta toisensa jälkeen. Eräskin keskustelija halusi vuosia sitten oikein vaihtaa jääkiekkoaiheisen nimimerkkinsä, jotta voisi aloittaa puhtaalta pöydältä ilman konsolisotimista, mutta silti näyttää vuosi vuodelta hänenkin keskustelunsa suuntaavaan enemmän taas kuittailun ja sotimisen puoleen. Mutta hei, jos se parin samaa mieltä olevan (ja samaa konsolia kannattavan) keskustelijan dominoima foorumi on toiveissa, niin siihen ei varmaan ole enää pitkä matka, ainakaan sen perusteella, mitä tämän foorumin kehitystä on parin viime vuoden aikana seurannut. Voi olla, ettei tarvi enää itselläkään tämän jälkeen tänne enää kirjautua, mutta toisaalta mitä vähemmän olen käynyt seuraamassa tämän foorumin keskusteluja, sen enemmän olen taas nauttinut rakkaasta harrastuksestani.

Itse en juuri kiinnostavia nimikkeitä ole koko messuilta tähän mennessä löytänyt (ainakaan sellaisia, mitkä ei olisi ennestään ollut tiedossa), mutta kyllähän nyt sokeankin pitäisi huomata, että tähän mennessä Microsoftilla on ollut vahvin menestys. Mitä siitä, että suurin osa oli multiplattareita, sillä pelattavaa ei tule puuttumaan ja komein konsoliversio pyörinee poikkeuksetta Xbox One X:llä. Ainoa mitä olisin Microsoftilta odottanut, oli tietoa tulevista taaksepäin yhteensopivista peleistä, etenkin originaalin Xboxin.

Nintendon esitys tulee seurattua, jotta selviää tuleeko 3DS:lle vielä jotain spektaakkelimaista joutsenlaulua, sillä alkukesästä viimein tajusin kuinka nerokas laite New 3DS XL oikein on, nimenomaan 3d-efektiä käytettäessä.
 
Ylös Bottom