Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Vastaus: Kännykät

Z1 compactiin ei myöskään ole vielä saatavilla OTAna eikä companion apinkaan kautta. Ilmeisesti lähin alue missä ykkössarjalaiset ovat saaneet on Ruotsi. Puhetta on ollut että aika hitaasti valunut saataville vähän joka puolella.

Veikkaan, että odottavat ensimmäisen aallon vikaraportteja ja päättävät sen perusteella tehostetaanko päivitysten jakelua, vai hidastetaanko.
 
Vastaus: Kännykät

Johan se myrkyn lykkäs zeta ykköseen.. Ei toimi automaattinen näytön kääntäjä lainkaan, kuvat ei käänny, internettiä ei voi lukea vaakatasossa jne.. Aivan ku ois pysty näyttö käytössä vaan kyllä se vaan on automaattisella. Vissiin aika yleinen vika mutta ratkaisua ongelmaan en oo löytäny. Muutenkin alkanu Sonyn laatu epäilyttämään kun tuo vibraattori kitisee aivan oudosti väristessään.
 
Vastaus: Kännykät

Johan se myrkyn lykkäs zeta ykköseen.. Ei toimi automaattinen näytön kääntäjä lainkaan, kuvat ei käänny, internettiä ei voi lukea vaakatasossa jne.. Aivan ku ois pysty näyttö käytössä vaan kyllä se vaan on automaattisella. Vissiin aika yleinen vika mutta ratkaisua ongelmaan en oo löytäny. Muutenkin alkanu Sonyn laatu epäilyttämään kun tuo vibraattori kitisee aivan oudosti väristessään.
Eikös tuo ole jo palvellut itsensä hinnan takaisin ja aika vaihtaa uuteen? Kyllähän kaikki hajoaa nykyään.
 
Vastaus: Kännykät

Itselläni on mennyt täysin kiinnostus näihin älypuhelimiin. Julmetun kokoisia ja ei mahdu mihinkään kunnolla ikinä, aina pakko olla reppu mukanana kun johonkin lähtee. Pyörässä mulla on satula laukku ja ei toivoakaan, että se sinne mahtuisi. Muutama kuukausi takaperin tuli ostettua Note 4:n edellinen oli Galaxy S4 ja nyt on hommattu Nokia 215 ja ei ole enään ongelmia mahtumisien kanssa.
 
Vastaus: Kännykät

Itselläni on mennyt täysin kiinnostus näihin älypuhelimiin. Julmetun kokoisia ja ei mahdu mihinkään kunnolla ikinä, aina pakko olla reppu mukanana kun johonkin lähtee. Pyörässä mulla on satula laukku ja ei toivoakaan, että se sinne mahtuisi. Muutama kuukausi takaperin tuli ostettua Note 4:n edellinen oli Galaxy S4 ja nyt on hommattu Nokia 215 ja ei ole enään ongelmia mahtumisien kanssa.
En tiedä millaisia nahkahousuja pidät mutta kyllä minulla mahtuu N6 ihan kaikkien housujeni taskuun suojakuorineen, jotka nekin tuovat hieman kokoa lisää.
 
Vastaus: Kännykät

En tiedä millaisia nahkahousuja pidät mutta kyllä minulla mahtuu N6 ihan kaikkien housujeni taskuun suojakuorineen, jotka nekin tuovat hieman kokoa lisää.

Farkut on käytössä tosin ei ole nämä "muoti" mallit missä on kahta väriä. En kulje muodin mukaan. Ei mahdu Note 4 kokonaan taskuun. Ja ei siinä mitään ongelma on jo ratkaistu kuten sanoin Nokia 215 ratkaisi ongelmat.
 
Vastaus: Kännykät

Farkut on käytössä tosin ei ole nämä "muoti" mallit missä on kahta väriä. En kulje muodin mukaan. Ei mahdu Note 4 kokonaan taskuun. Ja ei siinä mitään ongelma on jo ratkaistu kuten sanoin Nokia 215 ratkaisi ongelmat.

Vähän ihmetyttää, että miksi olet ostanut tuollaisen järkäleen puhelimeksi jos koko ärsyttää. Eikö tossa ole melkein kuuden tuuman näyttö?

Mua kans henkilökohtaisesti ärsyttää tämä nykyisten älyluurien kasvava koko, joten hankin itse viimeksi Sonyn Xperia Z3 Compactin. Hyvä puhelin ja sopivan pieni. Jopa pienempi kuin aikaisempi Samsungin Galaxy S3.

E: Toki tuo Nokian 215 on kanssa aika päheä fyysisine näppäimineen ja pienen kokonsa ansiosta. Sopiva luuri ihan peruskäyttöön, ja esim. rankemmalle ryyppyreissulle. Tai sitten jos tykkää esim. käydä kalassa tai tehdä muuta sellaista jossa on vaarana, että luureille voi käydä köpelösti.

Mullakin on ollut tuo Sony vuoden vaihteesta lähtien.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Jos älypuhelinten ison koon suhteen on ongelmia, niin paras ratkaisu on Sony Xperia Z3 Compact. Vuodenvaihteessa hankin ko. kapulan ja todella tyytyväinen olen ollut.
 
Vastaus: Kännykät

Vähän ihmetyttää, että miksi olet ostanut tuollaisen järkäleen puhelimeksi jos koko ärsyttää. Eikö tossa ole melkein kuuden tuuman näyttö?

Silloin en vielä ollut läpeensä kyllästynyt älypuhelimiin. Ja se kyllästyminen ei tarkoita pelkkää kokoa vaan kaikkea sitä mihin älypuhelinta yleensä kaytetään eli netisssä pyörimistä, uutisten lukemista, sähköpostin tarkastamista kavellessä kauppaan joka sijaitsee asunnostasi 200 metrin päässä. Tuotakaan matkaa ei tunnu ihmiset pärjäävän ilman älyluurinsa hiplailuja. Itsehän en edes ota puhelinta kauppaan mukaan. Lisäksi ei ole tullut enään vähään aikaan tehtyä puhelimella mitään muuta kuin soitettua puheluita ja vastattua niihin joten siinäkin mielessä 215 oli puhelin paikallaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Minuakin on alkanut kyllästyttää älyluurit, ja sen 24/7 kyttääminen, hankin Huawei F615 pöytäpuhelimen. Tuntuu kuin olisi kahleista päässyt eroon, ei tarvitse enää kuljetella luuria mukana. Tuo tekee tehtävänsä hyvin, sillä voi soittaa.
 
Vastaus: Kännykät

Minuakin on alkanut kyllästyttää älyluurit, ja sen 24/7 kyttääminen, hankin Huawei F615 pöytäpuhelimen. Tuntuu kuin olisi kahleista päässyt eroon, ei tarvitse enää kuljetella luuria mukana. Tuo tekee tehtävänsä hyvin, sillä voi soittaa.

Itse tein saman homman konsolipelien kanssa. Nykyään heittelen kiviä pihalla ja öisin kuvittelen itse olevan Yön ritari Arkhamissa. Kyllä ihmiset yllättyvät kun hiivin hiljaa heidän taakseen ja kuristan heiltä tajun kankaalle. Paljon sivutehtäviäkin olen suorittanut, nyt kun tarina alkoi toistamaan itseään.
 
Vastaus: Kännykät

Itse tein saman homman konsolipelien kanssa. Nykyään heittelen kiviä pihalla ja öisin kuvittelen itse olevan Yön ritari Arkhamissa. Kyllä ihmiset yllättyvät kun hiivin hiljaa heidän taakseen ja kuristan heiltä tajun kankaalle. Paljon sivutehtäviäkin olen suorittanut, nyt kun tarina alkoi toistamaan itseään.

Olen minäkin joskus larpannut, tosin siitä on jo parikymmentävuotta aikaa.

Kännykkäboikotissa on taustalla sekin, että minua kritisoitiin välillä aika kovastikkin siitä etten vastaa tekstiviesteihin, tai soittoihin "välittömästi", no nyt ei edes tarvitse.
Elämästä on tullut liian hektistä, kaikki pitäisi saada heti nyt ja mieluummin jo eilen.
Luuria en ole koskaan tykännyt joka paikkaan kuljetella mukana, ja joskus se on saattanut olla pidempäänkin liikuttamatta, jos ei ole ollut kenellekkään asiaa.
Viime aikoina alkoi kuitenkin tuntua että älyluuri alkaa hallita elämää liikaa, ja päätin koettaa vaihtoehtoista ratkaisua, enkä koe hullummaksi.
Tämä nyt on vain tällaista yhden miehen boikottia turhalle kiireelle ja häsläämiselle, olen alkanut nauttia vapaa-ajasta ilman elektronisia vimpaimiakin.

http://yle.fi/vintti/yle.fi/RS/alypuhelin_on_addiktille_helvetinkone_3460200.html

Larppaamisen lisäksi suosittelen joskus kokeilemaan myös lautapelejä kaveriporukalla saman pöydän ääressä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Loman aikana Lumia 925 koko äkkikuoleman ja vain yksinkertaista lopetti toiminnan ilman näkyvää syytä. Puhelin ei tippunut, kastunut tms. vaan kesken kaiken sammui eikä enää ole reagoinut mihinkään - ei laturiin, eikä erilaisiin hard resetteihin.

Nyt pitäisi miettiä minkä tilaan (firman piikkiin luonnollisesti :D ) tilalle. Mietinnässä on joko iPhone 6/Plus tai Sony Expreria Z3 (+/Compact). Ehkä kallistun pienemmän näytön puolelle, sillä isot laudat menevät jo turhan isoiksi kun puhelimesta on kyse. iPadi löytyy jo ennestään, jos kaipaan isompaa ruutua.

Onko Z3:sta tullut käytössä mitään puutteita vastaan? Entä onko kokemuksia miten Androidin MS Outlook/Exchange client toimii verrattuna Lumiaan, joka lienee Lumia yksi harvoja vahvuuksia. iOS:n sähköposti ja kalenteri clientit ovat umpipaskoja, se on jo tiedossa ennestään :p
 
Vastaus: Kännykät

Loman aikana Lumia 925 koko äkkikuoleman ja vain yksinkertaista lopetti toiminnan ilman näkyvää syytä. Puhelin ei tippunut, kastunut tms. vaan kesken kaiken sammui eikä enää ole reagoinut mihinkään - ei laturiin, eikä erilaisiin hard resetteihin.

Nyt pitäisi miettiä minkä tilaan (firman piikkiin luonnollisesti :D ) tilalle. Mietinnässä on joko iPhone 6/Plus tai Sony Expreria Z3 (+/Compact). Ehkä kallistun pienemmän näytön puolelle, sillä isot laudat menevät jo turhan isoiksi kun puhelimesta on kyse. iPadi löytyy jo ennestään, jos kaipaan isompaa ruutua.

Onko Z3:sta tullut käytössä mitään puutteita vastaan? Entä onko kokemuksia miten Androidin MS Outlook/Exchange client toimii verrattuna Lumiaan, joka lienee Lumia yksi harvoja vahvuuksia. iOS:n sähköposti ja kalenteri clientit ovat umpipaskoja, se on jo tiedossa ennestään :p

Ei tainnut olla lukemani mukaan kuin jo tuttuja lämpöongelmia, kun käyttää kameraa oikein kunnolla.
 
Vastaus: Kännykät

Ei tainnut olla lukemani mukaan kuin jo tuttuja lämpöongelmia, kun käyttää kameraa oikein kunnolla.

Jep, sen itsekin luin jostain arvostelusta. Lumia kuumenee ihan pelkästä liian tiukasta tuijotuksesta, joten ei suuri ongelma sinänsä :D
 
Vastaus: Kännykät

PLUSSA kuumenee. Koska Snapdragon 810 -prossu. Normi Z3 siis (vissiin) ihan normilämmöissä.
 
Vastaus: Kännykät

Nyt on Xperia Z5 compact ollut kuukauden käytössä. Halusin pienen puhelimen jossa hyvä akkukesto, ja aika tyytyväinen olen tähän ollut.

Isoin miinus on helposti kamera, vaikea ymmärtää miten Sony edes kehtaa markkinoida tätä maailman parhaana kännykkäkamerana. Uusimmat iPhonet, Samsungit tai LG huippumallit ei lähetä tälle kameralle edes joulukorttia. Vanha puhelimeni LG G2 ottaa joissain tilanteissa parempia kuvia kuin tämä Z5.

Mutta muuten olen aikas tyytyväinen, volume napit on vähän tyhmästi sijoitetut, ja jos ei jotain suojakuorta käytä niin puhelin on niin liukas että huhhuh.
Mutta Sonyn softa on loistava, niinkuin myös akkukesto, ja ehkä tulevat päivitykset onnistuvat kameraakin parantamaan jotenkin.
 
Ylös Bottom