Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Nyt sitä hirviötä olis vihdoin esittelyssä, massiivinen on vähättelyä tämän kortin koosta. Sen lisäksi 2080 vaatii 8+8 lisävirtaliittimet, mutta 2080 Ti vaatii 8+8+6 lisävirtaliittimet, joten olkaa tarkkana jotta virtalähteestä löytyy tarpeeksi piuhoja. Mukana tulee myös tukirauta jolla kortti pysyy toivonmukaan suorassa.

Mutta tässä ne ovat MSI RTX 2080 Gaming X Trio ja MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio

 
On kyllä aikamoinen möhkäle. :D Onneks nyt jokainen noista 2080Ti malleista ei tarvii tuota 8+8+6 virtaliitin settiä,useimat taitaa olla vaan 8+8 ja 2080 useimmat on 8+6 malleja. Saapa nähdä mihin aikaan huomenna alkaa testilukemia tippumaan,kiinostaa meinaan erittäin paljon että onko se noin 1300e hinta mitenkään perusteltua.
 
Sampsa IO-Techistä sai odotetun paketin. Huomenna saadaan jo maailmalta testituloksia.

DnYmWfuW0AAaodB


Melkoinen tiiliskivi toi MSI:n RTX 2080. Kokoa on reilusti ja painoakin yli 1,5 Kg. Mukana tulee tuki, jolla estetään ikävä roikkuminen.

 
Viimeksi muokattu:
Hmm... täytyy alkaa säästämään uuteen koneeseen. Niin että tällä kertaa joku muu kokoaa sen kuin minä itse. Olisi kiva tietää kuinka tehokas tuo on verratuna nykyiseen näyttikseeni:

EVGA GeForce GTX 1070
 
Hmm... täytyy alkaa säästämään uuteen koneeseen. Niin että tällä kertaa joku muu kokoaa sen kuin minä itse. Olisi kiva tietää kuinka tehokas tuo on verratuna nykyiseen näyttikseeni:

EVGA GeForce GTX 1070
Tänään klo16 loppuu NDA testitulosten osalta,niin sitten alkaa viimeistään tippumaan dataa tehoista.
 
Esittelyvuorossa Asuksen Strix ROG RTX 2080 ja 2080Ti. Itsellä on tällä hetkellä samainen malli 1080 kortista ja on ollut kyllä hyvä kortti, äänetönhän kortti on kun sillä ei tee mitään koska tuuletimet ei pyöri. Näitä Asuksia ei taida 2080 Ti mallia ainakaan suomesta pystyä mistään vielä tilaamaan ja hintaa huhujen mukaan 1500€, vaikea kuvitella että se 150€ edestä tekee mitään paremmin kuin tuo MSI joten aika merkki uskollinen saa olla tämän kortin suhteen.



EDIT: nyt on strixiä ennakkovarattavissa ja hintaero MSI korttiin onkin 200€ joten Asus lisä on tälläkertaa aika huima.
 
Viimeksi muokattu:
Digital Foundry kertoo mielipiteitään DLSS teknologiasta uusissa 2080 ja 2080Ti korteissa. Omasta mielestäni näyttää kyllä todella hyvältä verrattuna aitoon 4k/TAA kuvaan verrattuna ja tarjoaa huikean FPS boostin, FF XV demossa parhaimmillaan yli 20 framea lisää 2080Ti 4k/TAA Vs DLSS.



Mutta se miten se toimii oikeissa peleissä jää nähtäväksi kunhan teknolgia saadaan käyttöön ensi kuussa.


EDIT: Sitten vielä itse korttien arvostelut.

 
Viimeksi muokattu:
Itse teen niin että pelaan nykyisellä koneellani siihen asti kun Cyberpunk 2077 julkaistaan. Sitten hankin uuden koneen, johon tulee lippulaiva malli, eli esim tuollainen super näytönohjain.

Kun pelaan en halua kuulla lainkaan koneen ääntä. Mutta en myöskään halua käyttää kuulokkeita.
 
Ihan komian näkönen, harmi että sinne koneen sisälle kurkataan niin harvoin että ihan sama miltä se kortti näyttää. Toki niille kiva joilla on lasi paneeli ja kone näkyvillä.
 
Ensimmäisen kerran esillä Aoruksen 20-sarjalainen. Tästä lähtee seuraava näytönohjain.

Sen verran upeat RGB:t tuulettimissa, että täytyy jo harkita asentamista pystyasentoon. Toisaalta on tuo Kotka-logo pirun nätti myös, valaistuna of course. :D.

 
Ensimmäisen kerran esillä Aoruksen 20-sarjalainen. Tästä lähtee seuraava näytönohjain.

Sen verran upeat RGB:t tuulettimissa, että täytyy jo harkita asentamista pystyasentoon. Toisaalta on tuo Kotka-logo pirun nätti myös, valaistuna of course. :D.

Kannattaa olla tämän asennus tavan kanssa varovainen, varmaan kopasta ja kortista riippuvainen mutta omasta kotelostani katsoin jonkun lämpötila testin ja näytönohjaimen lämpötilat pomppas 15 astetta ylöspäin kun sen asensi pystyasentoon.

Oli kyllä ihan komian näköinen peli. Itse en ole vielä ihan satavarma otanko tuon MSIn kortin josta puhunut, tässä kun on aikaa vielä vaihtoehtoja miettiä niin kauan kun kortteja ei saada kauppoihin asti että minkä ottaa. Katsellut myös MSI Seahawk vesijäähdytteistä mallia jolla sais melun ja lämpötilat alemmas.
 
Windows päivitys versio 1809 on nyt saatavilla ja se avaa Ray tracingin sekä DLSSn kaikkien käyttöön, nyt tarvitaan enään näytönohjain ja päivityksiä peleihin jotta päästään kokeilemaan niitä.
 
Lämpötaskujen vaara aina olemassa. Tuossa omassa kopassani löytyy suoraan emolevyyn tökätty SSD-kovalevy, jonka päällä on kyllä jäähdytyslevy mutta varmasti säteilee lämpöä lähiympäristöönsä. Sijainti sopivasti siinä näytönohjaimen alla.

Näissä uusissa 20-sarjalaisissa näkyy olevan järeät jäähdytinratkaisut.
 
Ylös Bottom