Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Sieltä sivumarginaalista ponnistaa PlayStation VR:n uutuus Astro Bot, joka debytoi brittilistan 22. myydyimmäksi viime viikolla. Mukana vain fyysiset versiot. Arvaan merkittävän osan myynneistä tulleen Storen puolelta.

Lähde
 
Forzan myyntilukuja tiputtaa auttamatta se, että se on suoraan julkaisussa saatavilla Xbox Game Passin kautta. Allekirjoittanut nostaa ainakin käden pystyyn. Pelaan peliä Game Passin kautta, eipä tarvinnut erikseen ostella. Tämä on toki Microsoftilla ja Playground Gamesilla huomioitu. Tasainen rahavirta niistä kuukausimaksuista on varmasti sievoinen summa sekin, mutta se ei yo. mainituissa myyntiluvuissa näy.
Voi tuon todeta myös Eurogamerin tapaan, eli "In happier news, Forza Horizon 4 arrived in third place with launch sales up slightly on Horizon 3, which is impressive when you consider the rise of digital downloads and the fact Horizon 4 is available digitally for just £7/month through Xbox Game Pass." eli kyllähän AAA-osastolla selvästi menee ihan kaikin puolin kovempaa vuosi vuodelta.
 
Joo gamepassi kyllä vaikuttaa Forzan myynteihin kun siihen vielä palataan ja itsekin sen kautta pelin latasin.
Tämä onkin ehkä se kiintoisin myyntilukuihin liittyvä osa-alue tätä nykyä. Tilauspalveluna Game Pass on vissiin se 120 euroa vuoteen ja sillähän jo kuittaa vuodessa kaksi 60 euron peliä mutta riittääkö se pitkässä juoksussa miten pitkälle vai käykö vähän kuin TV:n kanssa, että pitäisi tavallaan olla Netflix ja HBO ja Amazon Prime ja joko jo muutakin, että voisi nauttia "kaikesta" hyvästä. Tai jos tyytyy vähempään niin kuinka pitkälle kantaa malli, jossa tilaaja maksaa sen 120 euroa vuodessa mutta sen eteen palvelusta pitäisi löytyä vähintään se kaksi pakko-ostosta vuodessa ja mieluusti roppakaupalla lisää siihen oheen.

Nimenomaan pelien kohdalla on todella jännä nähdä miten tilauspalvelut pystyvät haastamaan tuon aidosti aika julmetun mehevän, jo vähän perinteeksi käyneen 60 euron pääsylipun; se on kuitenkin sellaista mistä TV-sarjat tai elokuvat voivat vain haaveilla.
 
Japanin myynnit viime viikolta:

  1. Switch – 45,762
  2. PS4 – 11,575
  3. New 2DS LL – 4,788
  4. Vita – 2,635
  5. PS4 Pro – 2,490
  6. New 3DS LL – 2,073
  7. Xbox One X – 747
  8. 2DS – 535
  9. Xbox One – 242

Pelit:

1. [NSW] Super Mario Party – 142,688 / NEW
2. [PS4] Assassin’s Creed Odyssey – 45,166 / NEW
3. [PS4] Warriors Orochi 4 – 24,005 / 124,846
4. [NSW] Mega Man 11 – 14,650 / NEW
5. [PS4] FIFA 19 – 13,426 / 71,197
6. [PS4] Spider-Man – 12,276 / 279,078
7. [PS4] Mega Man 11 – 12,052 / NEW
8. [PS4] The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV ~The End of Saga~ – 12,032 / 97,193
9. [NSW] Minecraft – 11,071 / 315,616
10. [NSW] Splatoon 2 – 10,381 / 2,654,977

Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-10-1-18-10-7-18/
 
Pleikka nelosen dominanssi on aika totaalista Capcomin tämän vuoden myynneissä. Nintendo Switch kurottaa vielä Xbox Onen ohi.

 
Viimeksi muokattu:
2 miljoonaa pelaajaa ekan viikon aikana on Forzalla tulos joka laskee mukaansa myös gamepassi pelaajat. Microsoftin taktiikalla myyntejä ei siis tuttuun tapaan ilmoita ja tämähän myös kattaa pc latakset: https://www.tilt.fi/uutiset/forza-h...arat-huitelivat-pilvissa-jo-julkaisuviikolla/

En muista entistä Forzan myyneistä mutta mitä testailin niin pelaajat ovat tiensä löytäneet koska hyvä peli on kyseessä vaikka genren pelit ei kiinnosta.
 
2 miljoonaa pelaajaa ekan viikon aikana on Forzalla tulos joka laskee mukaansa myös gamepassi pelaajat. Microsoftin taktiikalla myyntejä ei siis tuttuun tapaan ilmoita ja tämähän myös kattaa pc latakset: https://www.tilt.fi/uutiset/forza-h...arat-huitelivat-pilvissa-jo-julkaisuviikolla/

En muista entistä Forzan myyneistä mutta mitä testailin niin pelaajat ovat tiensä löytäneet koska hyvä peli on kyseessä vaikka genren pelit ei kiinnosta.

Edellisen osan ekan viikon myynnit olivat suunnileen 382,089 kappaletta.

http://www.vgchartz.com/article/266...k-units-first-week-at-retail-on-the-xbox-one/
 
Myös Japanissa ymmärretään laadun päälle, Call of Duty: Black Ops 4 ykköseksi valtavalla myynnillä.

Viime viikon myynnit:

  1. Switch – 44,070
  2. PS4 Pro – 15,442
  3. PS4 – 10,030
  4. New 2DS LL – 4,665
  5. Vita – 2,506
  6. New 3DS LL – 1,976
  7. 2DS – 305
  8. Xbox One X – 157
  9. Xbox One – 76

Pelit:

1. [PS4] Call of Duty: Black Ops IIII – 228,775 / NEW
2. [NSW] Super Mario Party – 63,451 / 206,319
3. [PS4] Assassin’s Creed Odyssey – 19,037 / 64,204
4. [PS4] Warriors Orochi 4 – 13,224 / 138,060
5. [NSW] Minecraft – 10,402 / 326,018
6. [NSW] Splatoon 2 – 8,767 / 2,663,744
7. [PS4] Varnir of the Dragon Star: Ecdysis of the Dragon – 8,652 / NEW
8. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 8,352 / 1,797,018
9. [PS4] Spider-Man – 7,590 / 286,668
10. [PS4] FIFA 19 – 5,355 / 76,553

Lähde: https://nintendoeverything.com/media-create-sales-10-8-18-10-14-18/
 
Komeasti jatkaa PS4 ykkösenä ja luvut ovat myös kovaa luokkaa.
 
Sony on selvästi ymmärtänyt parhaiten kuluttajien tarpeet. Kykenee tarjoamaan kilpailukykyisimmän paketin näistä kolmesta. Sisältö ja rauta balanssissa.

Niin on, ja yksinoikeuksien taso on sitä luokkaa että ne myy ja konsolit lähtevät entistä vauhdimmin hyllystä.
 
Ylös Bottom