Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Kyl mullaki kävi alussa toi vahinkolaukaus, saints deniksessä oli joku muija joka pyysi jotain rahallista apua. Annoin rahat ja sit halusin kysellä L2 että onko vielä jotain, painoinki R2 ja helvetti oli irti sen jälkeen. Ase kädessä L2 tapahtumia on käyny useemminkin ja silloinki aletaa riehuu paniikissa. Myös se wanted level tulee välil liianki herkästi, tyylii vähänki tönäset jotain tyyppiä niin jumalauta kun alkavat riehuu, tai jos hevosella ajat jonkun yli koska välillä se tuntuu olevan kun norsu posliinikaupassa, siitäkää ei tykätä. GTAassa saat ajella jonkun yli tai piestä jonkun kujalle niin ei siitäkää välttämättä tuu mitää wanted leveliä, tässä pitää olla tosi kiltisti. On sitä herkkää porukkaa kyl villis lännes välillä, kerran olin menossa kylpyyn ja tottakai mulla oli kiire ja juoksin, portaikossa joku äijä ja tönäsin sitä juostes, siitä sit äijä suuttui ja muutki tuli messiin et jumalauta jätkä nyt tulee turpaan, kylpylä reissu päättyiki sit pieksentä illaks ja wanted level perään.

Ja sitten, jumalauta jos kerran laukaset aseen jossain kyläs tai kaupungis. Huuuh huh, GTAs ku ammut siel vaa tyypit juoksee karkuun, jos kytät on lähettyvillä niin ehkä tulee yks tähti. Tässä koko saatanan kaupunki tulee murhaa sua kissojen ja koirien kanssa. Joten joo, villis lännes on herkkiä tyyppejä ja pitää käyttäyty välillä kun pyhimys.
 
Siis miten te ammutte vahingossa? Kertokaa nyt hyvät ihmiset? :D Vasen liipasin tähtää ja oikea ampuu niinku se on ollut jokaisessa räiskintäpelissä jo pitkän aikaa. Ymmärrän jos vahingossa tähtää mutta, että vielä ampuu vahingossa? :)

Helposti :D itte ammuin alussa pari tyyppiä vahingossa, kiitos epäselvien kontrollien. Sittemmin kun muistaa ton kompan niin moisilta on välttynyt. Pelihän neuvoo ”Aim Weapon R2” jos ase ei oo esillä ja painat L2 pohjaan. Siinä saattaa automaattisesti päästää L2 vapaaksi ja painaa vasta sitten edellisen ohjeen mukaan R2 pohjaan ja PAM, tulee ammuttua vahingossa, vaikka piti alkaa osoittelee aseella. Kaiken lisäksi Arthur ei ammu jos napauttaa R2, silloin ottaa vaan aseen esille.

Useissa peleissä vedetään ase nopeiten esille ja aletaan saman tien tähtää painamalla L2. RDR2, pelkkä L2 ei tee muuta kuin avaa sosiaaliset vaihtoehdot, tai neuvoo painaa R2 tähdätäksesi aseella. Aseen saa vedettyä esiin L1 tai R2 mut ei L2 :/ Vois olla noi sosiaaliset jutut vaikka L1 takana ja aseen hallinta samoin kuin muissakin peleissä.

Summasummarum, aika sekavaksi ovat tehneet vaihtoehtoisilla menetelmillä tuon aseen vetämisen/tähtäämisen/ampumisen. Veikkaan et ton takia moni vahinkolaukaus tulee, kiitos epäselvien kontollien ja hämäävän ohjeistuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Miulla on tuohon wanted-tilanteeseen sellainenkin käynyt, että tönäisin hevosella jalankulkijan kumoon vahingossa. Siitä tuli kai "Assault" tai vastaava tutkinta. Tapahtui keskellä Saint Devisiä. Jäin sitten paikalle kun naispuoleinen debutantti tuli paikalle ja totesi vain että lähde äläkä näytä naamaasi enää. Ei siis tullut mitään sanktioo tai bountya, pyysi vain poistumaan paikalta ja investigationi sitten hävisi. Näinkin voi siis ilmeisesti käydä.
 
Toi on @OMI3R vähän ongelma, kun peli ei oikein anna mahdollisuutta olla mikään pahis. Ykkösessä tehtiin niin paljon seriffin kans hommia et vähän ymmärsin. Mut nyt ois luullu et lähtökohtaisesti ois pitäny helpompaa olla pahis jota ei muut uskalla tulla lähellekään.
Nyt se et lootit yksin keskel metsää jonkun ei rikollisen mitä et oo ees tappanu ni honor laskee. Tai ammut jossain hevonpersees jonku ni palkkionmetsästäjät spawnii 50m päähän.

Peli ei kannusta mihinkään muuhun kuin kaikkien auttamiseen.
 
Minä en ole vahinkolaukaissut ketään naamaan, mutta semmoinen vahinkolaaki pääsi kuitenkin kerran käymään kun olin baarissa juomassa viskishottia niin pari kapakan asiakasta kävi uhoamaan siellä ja nyrkkitappeluksihan se lopulta meni. Siinä kun molemmat sain iskettyä lattialle lepäämään niin oli jäänyt sarjatuliasento sormeen päälle ja latasin vahingossa sivullista turpaan sillä seurauksella, että koko ravintolan väki kävi päälle. Eikä kauaa mennyt kun aseet olivat esillä ja meikäläinen reikäjuustona lattialla. Ai hitto kun nauratti :D
 
Aivoissa vaan jokin oikosulku tuli, yhden kerran siis vain sattunut. Samankaltainen ongelma Dishonored 2:ssa, quick load oli valikossa l2 ja quick save r2. Useamman kerran tuli loadi saven sijaan, ja tulva kirosanoja päälle:D
 
Vaikuttaisi siltä, että tarina on kohta menossa pakettiin. Olenko ainoa, joka piti enemmän (spoileria tarinasta):

Epilogi osuuksista
kuin
Pelin ns. päätarinasta eli Arthurin osuudesta?

Pidin todella paljon tuosta hitaamman puoleisesta meiningistä, kun piti elää normaalia karjatilallisen elämää. Valtaosa tehtävistä on ollut mukavan lupsakoita eikä tässä kuin muutaman kerran tarttua aseeseen. Tarinakin tuntui kiinnostavammalta ja vasta Epilogi 1:n lopussa/Epilogi 2:n alussa tajusin, että perhana tuo Uncle taitaa esiintyä myös ensimmäisessä Red Dead Redemptionissa :D Nyt toivoisin ettei tarina tulisi päätökseen, mutta hieman veikkaan ettei tässä enää montaa tuntia ole jäljellä.

Takaisin pelin pariin.
 
Vaikuttaisi siltä, että tarina on kohta menossa pakettiin. Olenko ainoa, joka piti enemmän (spoileria tarinasta):

Epilogi osuuksista
kuin
Pelin ns. päätarinasta eli Arthurin osuudesta?

Pidin todella paljon tuosta hitaamman puoleisesta meiningistä, kun piti elää normaalia karjatilallisen elämää. Valtaosa tehtävistä on ollut mukavan lupsakoita eikä tässä kuin muutaman kerran tarttua aseeseen. Tarinakin tuntui kiinnostavammalta ja vasta Epilogi 1:n lopussa/Epilogi 2:n alussa tajusin, että perhana tuo Uncle taitaa esiintyä myös ensimmäisessä Red Dead Redemptionissa :D Nyt toivoisin ettei tarina tulisi päätökseen, mutta hieman veikkaan ettei tässä enää montaa tuntia ole jäljellä.

Takaisin pelin pariin.
Itse tykkäsin päätarinasta siihen asti, kunnes Arthur sairastui tuberkuloosiin. Tuon jälkeen päätarina tuntui pakkopullalta, kun tiesi mitä tuleman pitää. Pari viimeistä missioo 6.luvussa oli kuitenkin todella hyviä ja tunteikkaita.

Epilogit on kyllä ollut tähän mennessä mukavaa meininkiä, mutta itse odotan vain sitä että saan nekin päätökseen ja pääsen tuonne pelimaailmaan uppoutumaan metsästys/kalastus/tutkimusmatkailu merkeissä.

Arthur oli omasta mielestä karismaattisempi hahmo, mutta kyllähän tuolla Marstonillakin pelailee :D
 
Jääkö tuo ”alkuperäinen” hevonen talliin tuossa tehtävässä, jossa (oliko se nyt) Hosea vie Arthurin metsälle?

Niin ja toinen kyssäri. Kun saa jonku legenaarisen eläimen turkin ja myy se trapperille, niin säilyykö se siellä? Eli voiko sitä käyttää jatkossa kustomoitujen vaatteiden tekemiseen? Yhdestä kun ei oikeen saa mitään aikaan, mutta jos sinne roudais aina välillä kamaa, niin jossain vaiheessa vois ehkä jotain spessumpaa saada aikaan...
 
Itse tykkäsin päätarinasta siihen asti, kunnes Arthur sairastui tuberkuloosiin. Tuon jälkeen päätarina tuntui pakkopullalta, kun tiesi mitä tuleman pitää. Pari viimeistä missioo 6.luvussa oli kuitenkin todella hyviä ja tunteikkaita.

Epilogit on kyllä ollut tähän mennessä mukavaa meininkiä, mutta itse odotan vain sitä että saan nekin päätökseen ja pääsen tuonne pelimaailmaan uppoutumaan metsästys/kalastus/tutkimusmatkailu merkeissä.

Arthur oli omasta mielestä karismaattisempi hahmo, mutta kyllähän tuolla Marstonillakin pelailee :D

Itsellä päätarina meni juuri toisinpäin. Tuntui todella tyhmältä alkupuoli pääjuonta kuinka Dutch epätoivoisoisin keinoin keräsi pikkurahaa, samalla kun omalla Arthurilla oli se 6K taskussa. Oikeastaan juurikin tuo sairastuminen, joka muutti Arthurin asennetta auttamamaan muita (Johnin perhettä, Edithiä, intiaaneja jne.) teki chapter 6:sta parhaan osuuden tarinasta ja nimensä mukaan oli se pelin "redemption".

Ja epiloguet oli kyllä mukavaa vaihtelua, mutta kyllä noissa kaipasi Arthurilla pelaamista, ja muutenkin nyt tuntuu jotenkin väärältä seikkailla Johnilla ja keräillä dinon luita yms. jotka pitäisi olla Arthurin duuneja.
 
Tää peli on siitä hyvä että tää kouluttaa mua :D. Kärsivällisyys ei ole koskaan ollut mun hyviä puolia mutta tämä jos joku peli tarvitsee sitä. Välillä tulee sellainen itseluottamus että kyllä mä kaikki pystyn tekemään mitä pelissä vaan on tehtävänä, mutta sitten tulee päiviä jolloin tuntuu että tekis mieli vaan luovuttaa. Tämä päivä on jälkimmäinen. Toki voi johtua siitäkin että mennyt kukonlaulun aikaan töihin tänään :D
 
Niin ja toinen kyssäri. Kun saa jonku legenaarisen eläimen turkin ja myy se trapperille, niin säilyykö se siellä? Eli voiko sitä käyttää jatkossa kustomoitujen vaatteiden tekemiseen? Yhdestä kun ei oikeen saa mitään aikaan, mutta jos sinne roudais aina välillä kamaa, niin jossain vaiheessa vois ehkä jotain spessumpaa saada aikaan...

Jää talteen ja yhdestä legendaarisesta eläimestä saat tarpeeksi niitä osia koko settiä varten. Niitä ei siis jo edes saada enempää. Toki niihin setteihin tarvii muitakin eläimiä. Mutta kaikki perfect peltit kantsii viiä trapperille niin jäävät sinne "talteen" myöhempään varten.
 
Vaatii se näköjään muutakin namiskojen opiskelua tämä, kuin vain etten vahingossa ammu ketään. En onnistunut muistamaan, millä hevosen pysäyttää paikallensa, niin koni juoksi vasten junan kylkeä himpun liian pitkään ja kuoli. Kyllä se tässä jossain kohin. :D

Homman kruunasi sen jälkeen vastaan tullut henkilö, joka piti auttaa pulasta sekä kuljettaa hevosen kyydissä kotiinsa. Hyvä siinä oli luvata kyytiä, mutta passittaa nainen kävellen matkoihinsa.
 
Ootte työ kyllä ihme säheltäjiä, vahinkolaukauksia ja kaikkee :p

Itselle ei ole kyllä mitään sellasta tapahtunut, vaikka kontrollit paikoitellen aiheuttaa harmaita hiuksia varsinkin ahtaissa tiloissa. Alkuun pelasin silleen että etenin tarinaa välillä ja sivutehtäviä välillä ja muuta random samoilua siihen väliin. Kävi kuitenkin äkkiä selväksi että ei nämä vanhat raakile konsolit pysty tarjoamaan sellaista elämystä minkä tämä peli ansaitsee joten päätin sitten kohdistaa katseeni 90% tarinaan.

Chapter 6 olen juuri aloittanut.

Tarina, hahmot, käsikirjoitus, musiikit on kaikki kyllä olleet 5/5 tavaraa, olen pitänyt todella paljon ja varsinkin chapter 5 ylläri pylläri oli mukava bonus. Mutta pelin kontrollit kuten sanoin aiheuttavat välillä tilanteita missä ukko tekee ihan omia juttujaan ja eivät aina ole sieltä parhaasta päästä mutta eivät myöskään pilaa peliä.

Tehtävärakenne sen sijaan on aika vaihteleevaa ja vaikka pelissä onkin vähän liikaa ammuntaa niin nuo chapter 5 tapahtumat tuntui aivan turhilta ja turhaan venytetyiltä. Sen koko saari tapahtuman olis voinu käsitellä vähän pidemmällä cutscenellä tai jos jotain gameplaytä pitää olla niin ihan jotain survival meininkiä missä kerätään ruokaa ja yritetään selviytyä saarella hengissä. Oli niin puuduttavaa ja turhauttavaa taistella sitä loputonta armeijaa vastaan vailla mitään merkitystä.

Onneksi peli palasi heti raiteilleen palattuaan tuolta saarelta ja toivotaan että chapter 6 ja loppu on sitten pelaamisen arvoinen ja auttaa peliä nousemaan korkeammalle jalustalle noiden töppäilyjen jälkeen.

Se on itselle kuitenkin tullut selväksi että en ole pelistä nauttinut ihan niin paljon sen jälkeen kun lopetin tuolla open worldissä häröilyn suurimmaksi osaksi, joten suosittelen kaikkia etenemään rauhassa jos suinkin vain mahdollista.
 
Onko porukalla kalastukseen antaa vinkkejä? Tänään löysin hyvän spotin joen varrelta, jossa kunnon siikaa tarjolla, mutta menee jatkuvasti siima poikki/syötti lähtee matkoihinsa. Parin kilon pikkukaloja olen onnistunut ongelmitta saamaan aiemmin eri paikoista. Vaatiiko isommat kalat pidempää väsytystä vai onko minulla vain huonot vermeet?
 
Itsellä päätarina meni juuri toisinpäin. Tuntui todella tyhmältä alkupuoli pääjuonta kuinka Dutch epätoivoisoisin keinoin keräsi pikkurahaa, samalla kun omalla Arthurilla oli se 6K taskussa. Oikeastaan juurikin tuo sairastuminen, joka muutti Arthurin asennetta auttamamaan muita (Johnin perhettä, Edithiä, intiaaneja jne.) teki chapter 6:sta parhaan osuuden tarinasta ja nimensä mukaan oli se pelin "redemption".

Ja epiloguet oli kyllä mukavaa vaihtelua, mutta kyllä noissa kaipasi Arthurilla pelaamista, ja muutenkin nyt tuntuu jotenkin väärältä seikkailla Johnilla ja keräillä dinon luita yms. jotka pitäisi olla Arthurin duuneja.
Ymmärrän tuonkin näkökannan asiaan. Itse oli vaan sen verran kiintynyt tuohon Arthuriin hahmona, kun olin aina yrittänyt olla reilu tyyppi ja pelannut Arthurilla jo jonkin verran noita metsästys/kalastussuorituksia, niin vähän tyhmältä tuntuu, että toisella hahmolla voi noita jatkaa.

Siksi aina tuonne sairastumiskohtauksen jälkeiseen aikaan oli minulle peli parasta, kunnes tajusin, että tosiaan kaveri kellä väännetty se vähintään 60h, kuolee. 6.luvun loppu oli kyllä hieno ja Arthurin hyvät teot siinä, en sitä kiellä.

Onneksi kohta Online, niin pääsee aloittaa puhtaalta pöydältä omat seikkailut :D
 
Ymmärrän tuonkin näkökannan asiaan. Itse oli vaan sen verran kiintynyt tuohon Arthuriin hahmona, kun olin aina yrittänyt olla reilu tyyppi ja pelannut Arthurilla jo jonkin verran noita metsästys/kalastussuorituksia, niin vähän tyhmältä tuntuu, että toisella hahmolla voi noita jatkaa.

Siksi aina tuonne sairastumiskohtauksen jälkeiseen aikaan oli minulle peli parasta, kunnes tajusin, että tosiaan kaveri kellä väännetty se vähintään 60h, kuolee. 6.luvun loppu oli kyllä hieno ja Arthurin hyvät teot siinä, en sitä kiellä.

Onneksi kohta Online, niin pääsee aloittaa puhtaalta pöydältä omat seikkailut :D
Joo kyllä komppaan tuota että Arthurilla pitäisi tutkiminen ja keräily hoitaa kokonaan tässä. Olisin tykännyt jos tässä olisi voinut tarinan jälkeen palata vaikka chapter 2:n aikaan kun kaikki oli hyvin, ja siinä ajassa tehdä 100% kaikki.

Mutta joo eiköhän Marstonillakin tämä loppu koluaminen hoidu, ja Onlineen todellakin uudet jutut.
 
Onko porukalla kalastukseen antaa vinkkejä? Tänään löysin hyvän spotin joen varrelta, jossa kunnon siikaa tarjolla, mutta menee jatkuvasti siima poikki/syötti lähtee matkoihinsa. Parin kilon pikkukaloja olen onnistunut ongelmitta saamaan aiemmin eri paikoista. Vaatiiko isommat kalat pidempää väsytystä vai onko minulla vain huonot vermeet?

Siinähä se peli neuvoo mut eipä mitään, eli kun kala varsinkin ne isommat vaatii hieman kärsivällisyyttä mutta sama periaate ku pienemmis kalois. Eli kun se kala alkaa rimpuilee niin älä kela sitä siimaa vaan vasemmalla tatilla väsytät sitä, sitkun kala lakkaa rimpuilemasta niin äkkiä alat taas kelaa, sit kun rimpuilee niin lopetat kelaamisen, näin vältyt siitä että siima katkee. Toista tätä menetelmää kunnes kala on rannassa, isoimmissa kaloissa voi kestää useempi minuutti kunnes sen saa onnistuneesti rantaan. Ite yritän nyt pyydystää niitä legendaarisa kaloja, uistinkin semmoseen on, ei vielä vaa ole onnistunut. En sit tiedä että pitääkö niisä legendaarisis kalois lähtee veneel johonki kauemmas vai onko ihan vaan tuuripeliä?
 
Siinähä se peli neuvoo mut eipä mitään, eli kun kala varsinkin ne isommat vaatii hieman kärsivällisyyttä mutta sama periaate ku pienemmis kalois. Eli kun se kala alkaa rimpuilee niin älä kela sitä siimaa vaan vasemmalla tatilla väsytät sitä, sitkun kala lakkaa rimpuilemasta niin äkkiä alat taas kelaa, sit kun rimpuilee niin lopetat kelaamisen, näin vältyt siitä että siima katkee. Toista tätä menetelmää kunnes kala on rannassa, isoimmissa kaloissa voi kestää useempi minuutti kunnes sen saa onnistuneesti rantaan. Ite yritän nyt pyydystää niitä legendaarisa kaloja, uistinkin semmoseen on, ei vielä vaa ole onnistunut. En sit tiedä että pitääkö niisä legendaarisis kalois lähtee veneel johonki kauemmas vai onko ihan vaan tuuripeliä?


Mulla tais tulla yhdessä jengiläisen kanssa tehtävässä kalareissussa oikeen ilmoitus, että oon legendaarisen kalan alueella. Narrasin tosin juustonpalalla vaan tavallisen ison fisun ja jatkoin seikkailua. Oli aika vonkale, joutu laittaa sen hevosen selkään samalla tavalla, kuin peuran ym. Oon kans törmännyt siihen "kuuluisaan" kalastajaan ja saanut ton legendaaristen kalojen tehtävän ja kartan. Vasenta tattia kanattaa muuten vetää lopuks alas, jos jää taistelee ihan rannan tuntumaan, niin saa tehtyy pienen lisä vedon ja kalan hyvällä säkällä rantaan. Tälläinen tipsi tuli tuolla samalla reissulla.
 
Ihmettelin itsekin, kun ei legenda kala napannut millään. En viitsinyt netistä hakea vinkkejä, mutta tänään pelin sanomalehtiä lukiessa huomasin siellä olevan artikkeleita kalastimesta. Siellä oli muistaakseni vinkkejä miten napata legendakala, mihin aikaan ja millä syötillä.

En ole vielä ehtinyt kokeilla niitä vinkkejä, joten pitääkin koitaa huomenna muistaa laittaa ne käytäntöön ja pyydystä yksi jätti vonkale.
 
Ylös Bottom