Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Nyt kun tarina on epilogejaan myöten suoritettu, ja ei kyllä sitten yhtään nappaa tuolla Marstonilla pelailu, niin ajattelin aloittaa tarinan alusta. Syitä tähän mm. sellaiset asiat, että tuntuu todella tyhmältä metsästää noita lege elukoita Marstonilla, kun Morgan sen aloitti. Sama kaloihin, kalliokaiverruksiin, kultahatkkoihin, kasveihin etc.. Myöskin kaipaan tuota leirin tunnelmaa, jossa ihmisistä täytyi pitää huolta ja leiriä kehittää. Heille pystyi myös juttelemaan ja suorittamaan mini tehtäviä.

Tarkoituksena olisi siis pelata siihen asti tarinaa(3.luku?), että aukeaa nuo saavutukset, Rhodesin lähistöllä olevaan leiriin asti. Ideana on myös jättää päätarinan suorittaminen kokonaan pois ja alkaa keskittyä leirin kehittämiseen, ruokkimiseen, kalastus/metsästys ja muiden matkan varrella tulleiden juttujen suorittamiseen.

Mitäs mietteitä tällaisesta ja onko muut ajatellut samanlaisia toimenpiteitä?

Ite kerroin jo oman mielipiteen tarinan jälkeen, kyllä se muaki päähän otti mutta siitä pääsin yli. Se tarina ja se elämä jatkuu, loppuelämää ei voi elää leirissä ja olla outlaw jne, marston sai oman ranchin ja sieläki voi tehää kaikkea ns "leirin hommaa". Kaipaan kyllä leiritunnelmaa ym, mutta se on ohi. En ajatellut kyllä aloittaa alusta, ihan jo sen takia että ei ole edes koko mappia auki eikä voi tehää täysin kaikkea. Arhrurilla itsekin olisin mielellään pelannut, mutta tämä on tosiaan Red Dead Redemption, samaa kohtaloa sai kokea jo RDR ykkösessä. Life goes on jne...
 
Kyllä,
Sivujutut ka strangerit jatkuu entisellään. Joo suoraan Artturiin liittyvät vain muuttuu puheissa alkuun et miksei se oo tekemässä sitä

Erittäin hyvä jos:
Dialogi yms. muuttuu ja ottaa huomioon sen että tehtäviä suorittava heppu on vaihtunut. Säilyy immersio.

Tosiaan harmittaa että loppu on itselleni spoilaantunut vähän ennen kuin saan pelin läpi. Toisaalta taas osasin loppuratkaisun aika tarkkaan arvatakin. Tänä päivänä ei pitäisi vilkaista mitään sivustoja joissa saattaa olla peliin liittyvää juttua, kunnes peli on pelattu. Tällä foorumilla on kyllä hyvin käytetty spoiler-tageja :)
 
Ite kerroin jo oman mielipiteen tarinan jälkeen, kyllä se muaki päähän otti mutta siitä pääsin yli. Se tarina ja se elämä jatkuu, loppuelämää ei voi elää leirissä ja olla outlaw jne, marston sai oman ranchin ja sieläki voi tehää kaikkea ns "leirin hommaa". Kaipaan kyllä leiritunnelmaa ym, mutta se on ohi. En ajatellut kyllä aloittaa alusta, ihan jo sen takia että ei ole edes koko mappia auki eikä voi tehää täysin kaikkea. Arhrurilla itsekin olisin mielellään pelannut, mutta tämä on tosiaan Red Dead Redemption, samaa kohtaloa sai kokea jo RDR ykkösessä. Life goes on jne...
Ymmärrän kyllä näkökulmasi tarinan kertomisen näkökulmasta, mutta itse en jaksa ihan noin syvällisesti lähteä miettimään. Tarina on pelattu ja Arthurin kohtalo koettu yms.

Pääideana tässä oli se, etten edes juuri kerennyt kehittää leiriä, kun olin siinä käsityksessä että 5.luvun jälkeen jengi siirtyy virkavallan kuumotuksen vuoksi viimeistä kertaa johonkin uuteen leiriin tms ja siksi jäi käytännössä kokonaan kehittämättä tuo leiri ja sen upgradet tappiin asti. Samoin mainitsemani suoritukset jäivät aivan alkutekijöihin ja paljon mieluummin ne Arthurilla suoritan.

Tuolla 6.luvun jälkeen auenneella alueella pyörin hyvän tovin ja ei se kyllä ollut mitään verrattuna muuhun pelimaailmaan. Niin vähän oli siellä tekemistä, ettei harmita vaikka se ei ole auki.

Ja onhan mulla tuo ekan läpipeluukerran save tallessa, jos mieli halajaa tuonne alueelle.
 
Ootko koittanut dynamiittia? Mitä se kaakki siihen sanoo. :) Onneksi en ennakkotilannut peliä ja säästyin noilta ylimääräisiltä hömpänpömpiltä.
Se sanoo Boom! ja hyvästi.

Nyt tuli talliin tilaa ja ostin mustan arabialaisen tilalle. Mukavasti hevosissa on kyllä eroja, mutta ei siitä ollut päihitämään luottoratsuani Dakota Kissiä. Sen upean American Standarbreadin aikoinaan poimin pelin alkuvaiheessa itselleni, kun se hellävaraisesti päätti mojauttaa suukon kavioillaan entistä isäntäänsä päähän.

Vielä pitää löytää jostain sopiva valkoinen hevonen Jolly Jumperiksi, valkoinen arabialainen ei sittenkään taida olla oikea vaihtoehto siihen. Lucky Luken asusta puuttuu enää valkoinen cowboyhattu ja punainen kaulahuivi.
 
Ymmärrän kyllä näkökulmasi tarinan kertomisen näkökulmasta, mutta itse en jaksa ihan noin syvällisesti lähteä miettimään. Tarina on pelattu ja Arthurin kohtalo koettu yms.

Pääideana tässä oli se, etten edes juuri kerennyt kehittää leiriä, kun olin siinä käsityksessä että 5.luvun jälkeen jengi siirtyy virkavallan kuumotuksen vuoksi viimeistä kertaa johonkin uuteen leiriin tms ja siksi jäi käytännössä kokonaan kehittämättä tuo leiri ja sen upgradet tappiin asti. Samoin mainitsemani suoritukset jäivät aivan alkutekijöihin ja paljon mieluummin ne Arthurilla suoritan.

Tuolla 6.luvun jälkeen auenneella alueella pyörin hyvän tovin ja ei se kyllä ollut mitään verrattuna muuhun pelimaailmaan. Niin vähän oli siellä tekemistä, ettei harmita vaikka se ei ole auki.

Ja onhan mulla tuo ekan läpipeluukerran save tallessa, jos mieli halajaa tuonne alueelle.
No sen takia onkin hyvä että on useampi save, ite tosiaan haluan yrittää pelistä sen 100% joten sen takia en kaipaa takas. Mutta joo, jos haluu kokea kunnolla sitä leirielämää ja pelata Arthurilla enimmäkseen niin mikä ettei. On se munki mielestä karismaattisempi hahmo ylipäänsä.
 
Ymmärrän kyllä näkökulmasi tarinan kertomisen näkökulmasta, mutta itse en jaksa ihan noin syvällisesti lähteä miettimään. Tarina on pelattu ja Arthurin kohtalo koettu yms.

Pääideana tässä oli se, etten edes juuri kerennyt kehittää leiriä, kun olin siinä käsityksessä että 5.luvun jälkeen jengi siirtyy virkavallan kuumotuksen vuoksi viimeistä kertaa johonkin uuteen leiriin tms ja siksi jäi käytännössä kokonaan kehittämättä tuo leiri ja sen upgradet tappiin asti. Samoin mainitsemani suoritukset jäivät aivan alkutekijöihin ja paljon mieluummin ne Arthurilla suoritan.

Tuolla 6.luvun jälkeen auenneella alueella pyörin hyvän tovin ja ei se kyllä ollut mitään verrattuna muuhun pelimaailmaan. Niin vähän oli siellä tekemistä, ettei harmita vaikka se ei ole auki.

Ja onhan mulla tuo ekan läpipeluukerran save tallessa, jos mieli halajaa tuonne alueelle.

Ehdottomasti olisi pitänyt pelata noin että tekee kaikki keräilyt ja metsästykset ennen Chapter 4:n pankkikeikkaa. Marstonille jättää vain kaikki mitä ei Arthurilla voi tehdä (löytää loput haudat yms.).
Paras puoli Johnilla seikkailussa on tavata vanhoja hahmoja joihin Arthur vaikutti. esim tyyppi rannalla heittelemässä leipiä, jolla oli naishuolia. Joka kirosi päivää kun eräs toinen Cowboy antoi todella huonon neuvon :D

Itsekin olisin aloittanut alusta, mutta kuitenkin jo 95% tehty, niin Marstonilla menee loppuprosentitkin hammasta purren.
 
Itse pelasin ratsastukset third personista ja melkein kaiken muun first personissa. Varsinkin ammuskelut ja sisätiloissa liikkuminen on first personissa paljon helpompaa.
 
hiukan vajaa 3 tonnia sai rahaa siitä. Tais mennä aika pahasti pieleen sulla se. :D

Edit: katoin keskusteluja kaverin kanssa ni olin maininnut et 2750 sain siitä

Mitäköhän ihmettä mulla on sit tapahtunu siinä Kumminkin kassakaapit tyhjennettiin ja niissä ei yksinkertasesti ollu rahaa enempää ja sitä ne hahmot siinä kiroskin

Edit. Kysymys ööö otetaan nyt varuiks chapter 5 pelanneille
jaaha stuntti seis. Siis hetkonen onko tua Saint denisissä (chapter 4/5 en muista mis kohti vaihtu) kaks pankkiryöstöö melkein peräkanaa ihan perus versiossa joista ensimmäisestä ei saa juuri mitään?YouTubesta kun katoin pari videoo tosta spessu version pankkiryöstöstä niin on ihan erilainen tehtävä minkä mä tein.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäköhän ihmettä mulla on sit tapahtunu siinä Kumminkin kassakaapit tyhjennettiin ja niissä ei yksinkertasesti ollu rahaa enempää ja sitä ne hahmot siinä kiroskin
On kyllä outoa.
Mulla kun tuon summan täytyi olla todella iso, kun tuo oli se mulle jäänyt osuus siitä.
Eikä siinä sun mielestä tapahtunut mitään et ois menny jotenkin ”pieleen”?
 
Mitäköhän ihmettä mulla on sit tapahtunu siinä Kumminkin kassakaapit tyhjennettiin ja niissä ei yksinkertasesti ollu rahaa enempää ja sitä ne hahmot siinä kiroskin

Edit. Kysymys ööö otetaan nyt varuiks chapter 5 pelanneille
jaaha stuntti seis. Siis hetkonen onko tua Saint denisissä (chapter 4/5 en muista mis kohti vaihtu) kaks pankkiryöstöö melkein peräkanaa ihan perus versiossa joista ensimmäisestä ei saa juuri mitään?YouTubesta kun katoin pari videoo tosta spessu version pankkiryöstöstä niin on ihan erilainen tehtävä minkä mä tein.
Siis se spessuversion ryöstö on
Rhodesin pankki ja siinäki youtubessa eri rahasummia tulee porukalla. Mikähän siihen vaikuttaa?
 
Varmaan jo +60h takana, eikä tarina vielä edes puolessavälissä. Ylivoimaisesti haastavin asia mikä tässä pelissä on tullut vastaan on, metsästää noita kolmen tähden jäniksen nahkoja. Enkä näköjään ole ainut, kun netistä löytyy useita opasvideoita ja keskusteluketjuja pelkästään tätä aihetta koskien :D

Aina tulee vastaan vaan 1 ja 2 tähden jäniksiä ratsastamalla, eikä niitä pirulaisia oikein jalkaisin metsästämällä niin kauheasti edes spawnaa esille. Pari saanut vasta hoidettua ja tänäänkin tuli yksi perfect esille, mutta oli ilmeisesti vermaint rifle niin likainen ettei se jänis siihen kuollutkaan ja piloillehan se nahka sitten meni.

No onpahan ainakin ollut haastetta ja kaikenlaista muuta jännää mahtunut matkan varrella noita rusakoita metsästäessä. Tuohon porkkanan jyrsijään verrattuna on kyllä kaikki muu metsästäminen todella helppoa, oli sitten kyseessä perfect orava, karhu tai legendaarinen eläin. Fuck the rabbits!
 
Se sanoo Boom! ja hyvästi.

Nyt tuli talliin tilaa ja ostin mustan arabialaisen tilalle. Mukavasti hevosissa on kyllä eroja, mutta ei siitä ollut päihitämään luottoratsuani Dakota Kissiä. Sen upean American Standarbreadin aikoinaan poimin pelin alkuvaiheessa itselleni, kun se hellävaraisesti päätti mojauttaa suukon kavioillaan entistä isäntäänsä päähän.

Vielä pitää löytää jostain sopiva valkoinen hevonen Jolly Jumperiksi, valkoinen arabialainen ei sittenkään taida olla oikea vaihtoehto siihen. Lucky Luken asusta puuttuu enää valkoinen cowboyhattu ja punainen kaulahuivi.

Toi mun cowboy on muovautunu aika eksentriseksi tapaukseksi. Kaveri ryöstää, sitoo, kantaa junaraiteille ja muutenkin lahtaa kokonaisia kyliä silmääkään räpäyttämättä. Samalla kuitenkin jaksaa päivittää päiväkirjaa, piirrellä sen täyteen kukkasia ja ratsastaa valkoisella hevosella jonka nimi on Marshmallow, merirosvohattu päässä.
 
Toi mun cowboy on muovautunu aika eksentriseksi tapaukseksi. Kaveri ryöstää, sitoo, kantaa junaraiteille ja muutenkin lahtaa kokonaisia kyliä silmääkään räpäyttämättä. Samalla kuitenkin jaksaa päivittää päiväkirjaa, piirrellä sen täyteen kukkasia ja ratsastaa valkoisella hevosella jonka nimi on Marshmallow, merirosvohattu päässä.

Minun cowboy:llä on muuten hyvin paljon samoja piirteitä paitsi, että se auttaa hädässä olevia, antaa rahaa kerjäläisille, silittelee kulkukoiria, välttää väkivaltaa sekä tervehtii kaikkia kylässä olevia silmääkään räpäyttämättä. Merimieshattukin löytyy tai löytyisi jos se ei olisi aina hukassa.
 
Jonkun kanssa täällä oli juttua, että Saint Denisissä ollessa 4k resot päällä fps on niin heikko, ettei pelaamisesta tule mitään ja on pakko vaihtaa fullhd asetukset päälle. Olen nyt pari päivää tuolla kaupungissa eri vuorokaudenaikoina pyörinyt enkä ole mitään tavallisesta poikkeavaa fps droppia nähnyt. HDR on pois kytketty pelin asetuksista. Televisiona pari vuotta vanha 7-sarjalainen samsung ja ps4 pro ja näyttää toimivan varsin hyvin kyllä.
 
Jonkun kanssa täällä oli juttua, että Saint Denisissä ollessa 4k resot päällä fps on niin heikko, ettei pelaamisesta tule mitään ja on pakko vaihtaa fullhd asetukset päälle. Olen nyt pari päivää tuolla kaupungissa eri vuorokaudenaikoina pyörinyt enkä ole mitään tavallisesta poikkeavaa fps droppia nähnyt. HDR on pois kytketty pelin asetuksista. Televisiona pari vuotta vanha 7-sarjalainen samsung ja ps4 pro ja näyttää toimivan varsin hyvin kyllä.
Se olin minä. Pystytkö ottaa tuosta vaikka youtubeen pleikalla pätkän?
Mulla kun muuten peli toimii 4k:lla ongelmitta. Voi tulla jossain droppaus sekunniksi.
Mutta Saint Denisissä kun olen, niin en voi juosta, enkä ratsastaa kun veikkaisin fps:n olevan 15-20. Se on ihan diashowta.
Fullhd:llakin selvästi laskee, mutta pysyy pelattavana. Droppailulla väliä, mutta kun äijä ei reagoi enää kontrolleihin fps vuoksi.
 
Jonkun kanssa täällä oli juttua, että Saint Denisissä ollessa 4k resot päällä fps on niin heikko, ettei pelaamisesta tule mitään ja on pakko vaihtaa fullhd asetukset päälle. Olen nyt pari päivää tuolla kaupungissa eri vuorokaudenaikoina pyörinyt enkä ole mitään tavallisesta poikkeavaa fps droppia nähnyt. HDR on pois kytketty pelin asetuksista. Televisiona pari vuotta vanha 7-sarjalainen samsung ja ps4 pro ja näyttää toimivan varsin hyvin kyllä.

Täällä ihan samat huomiot, sekä olis DF siitä maininnut testeissän jos siellä olis pahempaa droppia.
 
Kerran saint dennisissä tuli joku hirveä fps lagi, mutta muuten ihan pelattava 4k resolla. Ja tuo pätkiminen oli siis sen yhden kerran niin pahaa, että en pystynyt edes liikkumaan. Odotin jonkun minuutin liikkumatta ja sitten toimi taas.
 
Ostin uuden helvetin nopeen kaakin ja paahdin sillä sitten erämaapolkua niin lujaa ettei kerenny väistää ollenkaan kun tulee kaks tyyppiä hevosillaan vastaan. Noh, täystörmäys toiseen, konien kallot varmaan murtu tuosta perkeleenmoisesta pamahduksesta.

Pystyyn jäänyt heppu sitten suuttui kaverinsa kaltoinkohtelusta ja alkoi ammuskelemaan, pakkohan siinä oli itseään puolustaa ja pistää kaverit kylmäksi. Vilkaus ympärille, ei näy ketään, joten nopeet lootit ja kohti horisonttia.

Mutta eikös joku sivullinen siihen sitten kuitenkin kerennyt ihmettelemään tapausta ennen kun olin kokonaan kadonnut kauas mäen toiselle puolelle ja tunnisti tämän pyssysankarin kai takaraivosta tai hevosen perseestä ja seuraavassa hetkessä taas wanted for murder.

Mutkun mä olen syytön, herra tuomari, se oli itsepuolustusta!
Ei auta ei. XD XD
 
Ylös Bottom