Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Viimeisin kommellus itelläni liittyy susilta ratsain pakenemiseen. Erikoisesti kamera tuntuu nääs alkavan pyörimään ihan omia aikojaan, kun vastaan tulee susia. Koetin niiden hyökätessä kääntää konin niiden vastakkaiseen suuntaan ja lähteä nopeaan laukkaan kauas pois, mutta koska kamera näytti ihan minne sattui, ratsastin hevosen kanssa voltilla alas mihin lie kuivuneeseen joen uomaan.

Tästä kun pääsi ylös, sudet tulivat edelleen perässä, joten koetin tehdä saman, eli hevosella kiireen vilkkaa karkuun, mutta kamera näytti edelleen mihin suuntaan sattui, niin en nähnyt mihin matka suuntasi. Seurauksena oli törmäys kallioseinämään, putoaminen selälleen maahan ja susien kitusiin päätyminen.

Kun herra Morgan palasi takaisin eloon, koetin ratsastaa pois alueelta, mutta sudet yllättivät taas. Tällä kertaa törmäsin tienviittaan, mutta kunhan hevonen ja Arthur kumpikin olivat jaloillaan, pääsin viimein karkuun.

Pitänee tutkia voiko tälle tehdä asetuksissa jotain.
 
^Itse kirosin ihan samaa.
Toki sitä kameraa voi itse kääntää takaisin oikeaan suuntaan, mutta tuota ongelmaa ei alunperinkään pitäisi olla olemassa.
 
Tarkoituksellahan tuo on noin tehty, kun hevonen on paniikissa susien takia niin sitä on vaikeampi ohjata.
 
Eli kun hevonen on paniikissa niin ratsastaja alkaa katsomaan sivulle?
Tuo ei kuitenkaan tapahdu kun perässä on kymmenen jengiläistä ampumassa kohti.

Pelin ongelmien selittely alkaa menemään jo samalle tasolle kuin puhelin valmistajilla "se ei ole vika vaan se on ominaisuus".
 
Kyllä mulla ainakin näyttää aina sinne minne haluan. Jos menen karkuun, katson eteenpäin ja sinne kamera näyttää. Jos ammun susia ni näyttää susien suuntaan.
Rauhallisemmalla hevosella hevosen suunta pysyy vakaana myöskin.
 
Mulla on kaikilla hevosilla alkanut kamera kääntymään sivulle kun sudet hyökkää. Mikään muu eläin tai vihollinen tuota ei ole aiheuttanut.
 
Pakko tulla mukaa "hevonen kääntyy kun susilauma hyökkää päälle" keskusteluun. Kyllä, jokaikinen kerta syystä tai toisesta kun jolkottelee susilauman ohi niin se kamera käänty, eikä mitenkään vähäsen vaa siis ihan kehitysvammasen paljon. Siinä kun yrittää karkuun niin väkisin itte yrittää ohjata sitä kameraa takaisin eteenpäin. Välil itekin ihmettelen näitä puolustajia, siis tässä on oikeesti ensinnäkin jo ihan perus ohjattavuus huono, sen lisäksi tässä on just näitä ihme vammaisia juttuja kuten esim tämä susilauma ja hevonen paniikissa mutta kuljettaja kääntyy katsomaan niitä kun yrittää mennä karkuun. Sekä just mitä olen monesti sanonut, tuntuu kun hahmo olisi välillä norsu posliinikaupassa ilman mitään kordiaatiokykyä. Sit on just näitä "kyllä minulla kaikki toimii täydellisesti 10/10" "kyllä sen kuulu olla raskas ja vammainen" "kyllä sen kuuluu törmätä pitkin seiniä". Ei kuulu!
 
Lähdin metsästämään legenda biisonia pohjoisesta. Löysin sen pienen jäljittämisen jälkeen. Otin biisonin tähtäimeen ja taisi olla liikaa matkaa kun ei heti kaatunut. Biisoni liikkui tämän jälkeen järven jäällä ja ammuin sitä useita kertoja, lopussa se sattui olemaan jäätikön reunan lähellä ja kaatui sitten veteen. Sinne upposi, plumpsis saatana. En voinut uida kun vesi oli kylmää, piti ottaa wiskiä koneeseen kun sattui harmittamaan tämä metsästysreissu. Seuraavaksi lähden jahtaamaan pupuja arolle.
 
Lähdin metsästämään legenda biisonia pohjoisesta. Löysin sen pienen jäljittämisen jälkeen. Otin biisonin tähtäimeen ja taisi olla liikaa matkaa kun ei heti kaatunut. Biisoni liikkui tämän jälkeen järven jäällä ja ammuin sitä useita kertoja, lopussa se sattui olemaan jäätikön reunan lähellä ja kaatui sitten veteen. Sinne upposi, plumpsis saatana. En voinut uida kun vesi oli kylmää, piti ottaa wiskiä koneeseen kun sattui harmittamaan tämä metsästysreissu. Seuraavaksi lähden jahtaamaan pupuja arolle.
Tuolle biisonille ei voi tehdä mitään. Ei voi nylkeä tms.
Kuoleman jälkeen nahka menee automaattisesti trapperille/fencelle. Joten ei tuon veteen kaatumisen pitäisi vaikuttaa.
 
Kutos chäpteri tuli päätökseensä, eli varsinainen tarina tuli vissiin päätökseensä. Rispektit Omenalle ja muille guruille, jotka veditte pelin pakettiin jo ajat sitten. Mä oon hakannu varmaa keskimäärin 8-10h päivässä julkaisusta lähtien, ja silti vasta nyt tuli "theEnd".
Mutta se kiinnostaisi tietää, saako tästä "jatko-osasta" nauttia minkä verran suunnilleen?
 
Kutos chäpteri tuli päätökseensä, eli varsinainen tarina tuli vissiin päätökseensä. Rispektit Omenalle ja muille guruille, jotka veditte pelin pakettiin jo ajat sitten. Mä oon hakannu varmaa keskimäärin 8-10h päivässä julkaisusta lähtien, ja silti vasta nyt tuli "theEnd".
Mutta se kiinnostaisi tietää, saako tästä "jatko-osasta" nauttia minkä verran suunnilleen?

Mitä tarkoitat nauttia minkä verran? Siis sen verran ku itse jaksat :eek: sivutehtäviä mulle tulee vieläki vastaan vaikka päätarina jo läpi, kaikkia kerättäviä ynnä muuta säheltämistä kyllä riittää jos semmonen suinkaa kiinnostaa.
 
Kutos chäpteri tuli päätökseensä, eli varsinainen tarina tuli vissiin päätökseensä. Rispektit Omenalle ja muille guruille, jotka veditte pelin pakettiin jo ajat sitten. Mä oon hakannu varmaa keskimäärin 8-10h päivässä julkaisusta lähtien, ja silti vasta nyt tuli "theEnd".
Mutta se kiinnostaisi tietää, saako tästä "jatko-osasta" nauttia minkä verran suunnilleen?

Riippuu ihan siitä kuinka paljon haluat tehdä kaikkea muuta. Itse taisin pelata 60-70 tuntia eikä tarinan jälkeen ollut muuta kuin muutama bounty ja stanger tehtävä.
Metsästäminen ei pahemmin kiinnosta joten se ei anna mulle lisää tunteja, mutta kun joitakin "50 secrets and easter eggs" videoita olen katsonut niin olen ilmeisesti missannut vaikka mitä.
Pelin maailma kuitenkin on julmetun iso verrattuna siihen millä nopeudella siellä liikutaan joten ei ole motivaatiota tutkia karttaa kun 80% taloistakin on sellaisia joihin ei edes pääse sisälle.

Olen kyllä varmaan missannut myös stranger tehtäviä, mutta kun ne näkyy vasta kun olet lähellä niin päästään takaisin tuohon äskeiseen pointtiin.

Tässä on mulla sama ongelma mitä horizon: zero dawnin kanssa. Pelin maailma on helvetin hieno, mutta se ei tarjoa tutkimisen iloa, koska mihinkään ei pääse.
Esim löysin talon jonka seinät oli täynnä linnunpönttöjä joten luonnollisesti halusin nähdä mitä sisällä on. Nope. Et voi mennä sisälle.
Olisi edes se geneerinen sisusta joka talossa ja pari huonekalua eri paikassa niin olisin tyytyväinen. Toki siihen muutama erikoisempi sisusta päälle. Nyt motivaatio tipahtaa nollaan kun aina jotain löytäessä et kuitenkaan pääse taloon sisälle.

Oli tämä hyvä peli ja sen 59e arvoinen mitä tästä maksoin, mutta ei todellakaan mikään mestariteos tai 10/10.
 
Pakko tulla mukaa "hevonen kääntyy kun susilauma hyökkää päälle" keskusteluun. Kyllä, jokaikinen kerta syystä tai toisesta kun jolkottelee susilauman ohi niin se kamera käänty, eikä mitenkään vähäsen vaa siis ihan kehitysvammasen paljon. Siinä kun yrittää karkuun niin väkisin itte yrittää ohjata sitä kameraa takaisin eteenpäin. Välil itekin ihmettelen näitä puolustajia, siis tässä on oikeesti ensinnäkin jo ihan perus ohjattavuus huono, sen lisäksi tässä on just näitä ihme vammaisia juttuja kuten esim tämä susilauma ja hevonen paniikissa mutta kuljettaja kääntyy katsomaan niitä kun yrittää mennä karkuun. Sekä just mitä olen monesti sanonut, tuntuu kun hahmo olisi välillä norsu posliinikaupassa ilman mitään kordiaatiokykyä. Sit on just näitä "kyllä minulla kaikki toimii täydellisesti 10/10" "kyllä sen kuulu olla raskas ja vammainen" "kyllä sen kuuluu törmätä pitkin seiniä". Ei kuulu!

Laittaa kamera-asetuksista follow camera - Off niin ei kääntyile kuva omiaan, auttaa myös takaa-ajoissa ampumaan taaksepäin. Voi olla tietty bugikin, mut täällä ei ainakaan olla kärsitty moisesta, chapter 4. alussa meen.
 
Jälkikäteen mietittynä kyllähän pelistä löytyy myös miinuksia jonkin verran. Monet sivutehtävähahmot ovat Rockstaria huonoimmillaan, ja hyvin geeteeaamaisia. Mikä siinä on, että jostain hahmosta pitää tehdä joko A. Mahdollisimman ärsyttävästi puhuva, tai B. Femiininen, jopa hinttimäinen, JA ärsyttävästi puhuva keimailija. Pakko oli skipata osa cutsceneistä, ei vaan enää iske sama vitsi kymmenettä kertaa.

Ja toki mr. Morganin epäinhimillinen kyky imeä luoteja itseensä, ilman luotiliivejä, on melko outoa pelissä, joka suurilta osin kuitenkin pyrkii realismiin pelissä. Päätarinan osalta antaisin tässä kohtaa kuitenkin varovaisen 9/10 pistettä. Loistava peli, mutta silti niin kaukana täydellisestä (sellaista tuskin onkaan).
 
Mulla ei kyllä ole mitään ongelmia kameran kääntymisen kans susia kohdatessa vaikka follow camera on high kohdassa.

Sain ton valkosen arabian hevosen vihdoin kiinni, semmosen työn takana vaan oli ettei sitä uskalla edes käyttää:D Ja just kun sen sain rauhoteltua ja olin sillä lähdössä takas "kotikulmille" niin eiköhän sitä hyökänny susilauma kimppuun, onneks toi hevonen pysy ruodussa ja pääsin karkuun:D
 
Viimeksi muokattu:
Laittaa kamera-asetuksista follow camera - Off niin ei kääntyile kuva omiaan, auttaa myös takaa-ajoissa ampumaan taaksepäin. Voi olla tietty bugikin, mut täällä ei ainakaan olla kärsitty moisesta, chapter 4. alussa meen.

Mulla on tuo ja auto level sekä muut vastaavat off asennossa. Kuten sanottu niin ainoastaan susien kanssa tapahtuu tuo kameran kääntyminen sivulle. Kai se sitten on joku bugi.
 
Lopputekstit rullasivat äsken, joten mietteitä tarinasta:
Kokonaisuudessaan jälkikäteen ajatellen todella hyvä tarina. Muutama suvantokohta siinä pelin puolivälissä. Loppupuolella eli chapter 6 alkaen tarina tempaisi mukaansa niin että tuli ahmittua se oikeastaan suoraan tehtävästä toiseen.
Tietyllä tavalla harmittaa Arthurin kuolema, koska sillä hahmolla olisi voinut samoilla ja suorittaa enemmän sivutehtäviä yms, mutta toisaalta pitkän epiloguen ansiosta Marston ajetaan hyvin sisään ja Artun kuolemasta pääsee yli. Eikä sen sairastumisen jälkeen ehkä enää niin paljoa huvittanut Arthurilla liikkua, kun peli teki aika selväksi sen että kuolema koittaa. Marstonin osuus sitoo kyllä hyvin yhteen tämän ja RDR1:en.
Varmasti ainakin hetken aikaa jatkan pelaamista näin tarinan jälkeenkin, koska edelleen on mielenkiintoa peliä kohtaan. 10/10 itselleni helposti.
 
Samoilin tuolla suo-alueella ja eksyin jonkin mökin pihaan, jossa joku sisäsiittonen kaveri pyysi syömään.
Noh, eikun pöytään vaan, ajattelin, ja seurasin tyyppiä sisälle mökkiin. Seuraavassa hetkessä taju pois ja herään kaukana suolta sen jälkeen.
Liekkö Artturilla perse hellänä tällä hetkellä
 
Mulla on tuo ja auto level sekä muut vastaavat off asennossa. Kuten sanottu niin ainoastaan susien kanssa tapahtuu tuo kameran kääntyminen sivulle. Kai se sitten on joku bugi.
Itse olin siinä uskossa, että tuon on tarkoitus "helpottaa" susien ampumista, mutta vihaan sitä ominaisuutta kuitenkin jos haluan vain juosta pakoon, niin pitääkö sen kameran osoittaa niitä perkuleen elukoita jatkuvasti.
 
Itse olin siinä uskossa, että tuon on tarkoitus "helpottaa" susien ampumista, mutta vihaan sitä ominaisuutta kuitenkin jos haluan vain juosta pakoon, niin pitääkö sen kameran osoittaa niitä perkuleen elukoita jatkuvasti.


Voihan se olla, yleensä itte kaivan kiväärin heti esiin ja rauhoittelen konia, kun kuu len suden ulvontaa, lasautan hengiltä jos tulee lähelle. Pitääpä koittaa vaan ratsastaa ohi, jos se kamera alkaa sit kääntyy.
 
Ylös Bottom