Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Ota vieltä se restock- kohta, niin varastot täydentyy. Mulla lopputekstit rullasi juuri äsken, lähes kaikki mahdollinen koettu ja pelattu. Olihan tää ainaki ylivoimaisesti "isoin" peli ikinä. Tarina oli kyllä täysi 10/10, jossain jutuissa ehkä pientä viilaamista ois.. onks kukaa nähny Gavinia? Siihen tuli törmättyä matkan varrella monasti, eri puolilla preeriaa. Mutta itse Gavinia siis en kokenut niin kiinnostavaksi, että olisin lähtenyt etsimään. Mikälie miehiään?
 
Te jotka olette pelannut läpi niin oletteko vetänyt tehtävät kultaiseksi?

Itsehän olen vasta chapter kakkosessa ja tarinan % näyttää 20% ja kokonais % about 35%

Itse yritin tuossa erästä tarinatehtävää 3 tuntia :D. Kyllähän sen suoritettua sain 15 minuutissa mutta se että kultaiseksi niin sitä yritin 3 tuntia enkä edes saanut :D
 
Miten leirin saa pidettyä tyytyväisenä, eli valkoisilla kuvakkeilla? Itsellä kaksi ensimmäistä jatkuvasti keltaisia, olisiko ne medicine ja ammunition(?) kuvakkeet?

Rahaa leirissä on kuin roskaa kuten omallakin pankkitilillä, mutta mitään ei saa ostettua, vene, kanala ja muut romppeet ostettuna kirjasta, siellä näkyy alimpana on joku kohta, että 'laita kyläläinen täydentämään varastoja kaupungista maksamalla 50 lanttia', mutta sitä ei voi painaa.
Onko niitä neljä vai kolme eri väriä? Itse aina lopettanut leirin parantamisen tuohon keltaiseen väriin, joten en tiedä tuleeko sieltä vielä neljäs väri. Oman kokemuksen mukaan menee: Punaisesta -> harmaa/valkoinen -> keltainen
 
Haha, koitin huvikseni tehdä Rhodesissa pankkiryöstön. Lopputulemana, en päässyt kassoille, 1400$ bountya ja tavarajunalla karkuun. Ratsun selästä hyppäsin suoraan kyytiin, seuraavalla asemalla oli pakko siirtyy puikkoihin kun kuski otti ritolat. Ajoin nohevana seuraavaan piirikuntaan ja tsekkasin junan, eihän siellä ollut kuin parit korut yhdessä laatikossa, eikä ollenkaan tallelokeroita :D

Veturin saa näköjään räjäytettyä dynamiitilla, mutta raideohjureita ei voi ilmeisesti käyttää?
 
Viimeksi muokattu:
Lopetin ekoina päivinä tämän ketjun seuraamisen, kun koin että oli hauskempi oivaltaa ja löytää asioita itse vs. lukea muiden tehneen niin ja tulla itse perässä. Sivuja tullut näemmä melkein 30 lisää, mutta taitaapi jäädä suurin osa lukematta. Nyt kuitenkin myös itse saavuin maalin ja lopputekstit pyörivät äskön ruudulla. Boxi kellotti 89h ja tallennus näytti 87,7%. Pelissä oli omat heikkoutensa, mutta loppujen lopuksi kuitenkin helposti 10/10 ja samalla yksi parhaimpia koskaan tehtyjä videopelejä. Varmaan täällä tuon 30 sivun aikana jo kerrottu aika kattavasti pelistä kaikki, joten en jaksa sen enempää availla. Onneks kohta pääsee Agentti 47:n saappaisiin. Alkoi vähän kieltämättä loppu kohden tulemaan jo open world ähkyä.
 
EA:n animaattori kokosi yhteen lyhyen videon, missä mies pintapuolisesti vertasi RDR2:n input lagia muihin peleihin:

"Since Red Dead Redemption 2 has taken some criticism for being an unresponsive game, I decided to do some analysis to see how serious the issue really is. Since input response is heavily affected by television sets, I made comparisons with other 3rd person games, using the same hardware. This isn't especially scientific, but it gives a rough indication of how these games compare."



1542009933352.png

Tästä olisi mukava saada tarkempaa analyysia. Olisi mm. kiinnosta nähdä miten RDR2 vertautuu Witcher 3:een ja GTA 5:een. Edellä mainituissa peleissä hahmon ohjaaminen ei tuntunut kovinkaan hyvältä, mutta lopulta oma aivokoppa sopeutui Geraltin ja Michaelin (sekä kumppaneiden) löysiin kontrolleihin. Näin ei kuitenkaan koskaan tapahtunut RDR2:n kohdalla ja vielä tarinan loppumetreillä harmittelin, miten huonolta varsinainen pelaaminen tuntui.
 
Itsellä GTA V:n ja Witcherin pelaamisesta on kulunut ja vuosia eli niihin en osaa enää oikein vertailla. Mutta itseä ei kyllä missään vaiheessa harmittanut tuo hahmon ohjaaminen. Sinällään jännä, koska olen tavallisesti todela herkkä kaikille input lageille. Esimerkiksi eilen kävin vanhempien luona isänpäivän merkeissä ja tuli siinä kokeiltua veljen switchillä fortniteä. Ei voinut kun minuutin verran pelata ja piti antaa ohjain takaisin. Oli meinaa siinä määrin input lagia kontrolleissa että alkoi päätä oikein jomottaa.
 
Mullakaan ei mitään valittamista kontrolleissa ollut ja nautin tuosta, että äijässä tuntui olevan massaa, eikä ollut mikään Spiderman.
Tarina oli sellainen, että halusin päästä RDR1 maisemiin, koska tämä toi sille nyt eri fiiliksen.

No koitin tänään ja noin 20min jälkeen lopetin. Mulla oli ihan rehellisesti ikävä RDR2 kankeaa ohjausta ja en sen RDR1 ohjaukseen päässyt enää yhtään sisälle, tuntui vain todella kamalalta kokoajan.
 
Mulla ei peli suostu enään käynnistymään. Lataa vaan talletusta ja ei käynnisty 30min jälkeenkään.
Siirsin talletukset pilveen ja asensin pelin uudestaan. Uudelleen asennuksen jälkeen ei vieläkään käynnisty. On tullu vanhat talletukset takas. Siirtääkö pleikka ne automaattisesti? Pystynkö jotenkin poistamaan uusimman talletuksen? Mitä tässä voisi koittaa tehä? Peliä kuitenkin n. 50% pelattu ja alusta ei jaksa aloittaa.
 
Mulla ei peli suostu enään käynnistymään. Lataa vaan talletusta ja ei käynnisty 30min jälkeenkään.
Siirsin talletukset pilveen ja asensin pelin uudestaan. Uudelleen asennuksen jälkeen ei vieläkään käynnisty. On tullu vanhat talletukset takas. Siirtääkö pleikka ne automaattisesti? Pystynkö jotenkin poistamaan uusimman talletuksen? Mitä tässä voisi koittaa tehä? Peliä kuitenkin n. 50% pelattu ja alusta ei jaksa aloittaa.
https://www.gamerevolution.com/guides/455185-red-dead-redemption-2-loading-screen-crash-fix
 
Täällä vasta chapter 3 ja yli 100h takana. En ole käynyt vielä kertaakaan edes metsällä! Eli tekemistä riittää ihan helkkaristi ennen kuin viitsii mennä tarinassa eteenpäin.
 
EA:n animaattori kokosi yhteen lyhyen videon, missä mies pintapuolisesti vertasi RDR2:n input lagia muihin peleihin:

"Since Red Dead Redemption 2 has taken some criticism for being an unresponsive game, I decided to do some analysis to see how serious the issue really is. Since input response is heavily affected by television sets, I made comparisons with other 3rd person games, using the same hardware. This isn't especially scientific, but it gives a rough indication of how these games compare."



Näytä liitetiedosto 928

Tästä olisi mukava saada tarkempaa analyysia. Olisi mm. kiinnosta nähdä miten RDR2 vertautuu Witcher 3:een ja GTA 5:een. Edellä mainituissa peleissä hahmon ohjaaminen ei tuntunut kovinkaan hyvältä, mutta lopulta oma aivokoppa sopeutui Geraltin ja Michaelin (sekä kumppaneiden) löysiin kontrolleihin. Näin ei kuitenkaan koskaan tapahtunut RDR2:n kohdalla ja vielä tarinan loppumetreillä harmittelin, miten huonolta varsinainen pelaaminen tuntui.


Tässä on kyse hahmon liikuttamisesta eikä kamerasta, tähtäyksessä ei ole kovin isoa lagia. Tuo hahmon liikuttaminen on hyvin todennäköisesti tahallista Rock Starilta, yrittävät tuoda siihen lisää painon tunnetta. Koska jos tuo johtuisi pelimottorista niin myös oikeatatti ja sitä kautta kameran liikuttaminen ja tähtäys kärsis myös inputlagista, ja niin ei ole.

Ainut ongelma tuossa hahmon liikuttamisessa on itselle se, että analoginen tatti ei liikuta hahmoa analogisesti, vaan hahmo kävelee kun tattia liikuttaa, kun tattia klikkaa kerran se juoksee, ja kun klikkaa vielä yhden kerran niin se sprinttaa, tämä siis first person ohjausasetuksella. Kaikkein paras ois jos tuo tatti ois analoginen, eli mitä enemmän sitä liikuttaa niin hahmokin menee lujempaa ja sitten kun klikkaa niin sprinttaa, first person kameralla ja first person ohjainasetuksella toimii juurikin noin, toivottavasti tulis päivityksenä myös 3rd kameraan.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan täällä törmännyt sellaiseen ilmiöön että sateen alkaessa vesipisaroita ei näy ollenkaan? Maa kastuu, Arthur kastuu, sateen ääni kuuluu, mutta pisaroita ei näy missään. Myös sää vaihtuu jotenkin todella nopeasti. Sade alkaa ja loppuu n. puolessa minuutissa. Yhtään hehkutettua ukkosmyrskyäkään en ole nähnyt vaikka pelitunteja on varmaan jo yli 60.
 
Ylös Bottom