Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Kolmeen asti vedin eilen. Movekapuloilla seisaaltaan. Prolla pelailen ja perus skyrimiin verrattuna varjoja ja pieniä yksityiskohtia on vain poistettu. Muuten näyttää ihan hienolta vr peliksi. Olisihan tässä mennyt koko yö mutta töihinkin pitäisi mennä. Miekka kilpi pohjalla mennään aluksi kun tuo taisteleminen on niin kivaa. Juuri tällaista menoa olen kaivannutkin vr peleissä. Jäi vähän auki että pystynkö torjumaan pelkällä yhden käden aseella, mikä onnistui perus pelissä.

Perhana nyt tiedän mitä teen koko viikonlopun!
 
Noniin. Olisi kiva saada säädöt siihen, että millä nopeudella pienet huitaisut luetaan iskuiksi.
Aluksi tuli tökittyä miekalla vähän kaikkea mahdollista vahingossa kun ei vielä hallinnut systeemiä.
Minulla kun on tapana eläytyä peliin ja vetää koko tunteen kirjolla lyötejä :D (lihakset kipeät nyt aamulla)

Hauska juttu kun yritin kiusata alemmalla tasolla olevaa vihollista miekalla, niin menin matalaksi yritin huitasta ja kapula osuikin lattiaan, siinä tunsi itsensä hieman.. hassuksi :confused:
 
Nyt tullut testailtua skyrim vr peliä. Onhan tämä huikean hyvin tehty. Käytän moveohjaimia ja vapaata liikkumista, joka toimii yllättävän hyvin. Taistelut on mahtavia kilvellä ja miekalla huiskitaan.Tunnelma on kyllä kohillaan. Puhumattakaan jousiammunnasta. Oma arvioni pelistä on 95. Suositelen kaikille ja mikäli et omista vr, mee hakkeen ja heti!!
 
Kommentteja odotellaan kovasti! Se mitä ehtinyt messuilla kokeilemaan, on grafiikka rujoa mutta sitä korvaa vahva läsnäolon tunne. Liikkumisen pystyy valitsemaan teleporaation ja perinteisen välistä. Ohjauksessa Move-kapulat, mutta ilmeisesti dualshockilla onnistuu myös.
En ole vielä dualshockia kokeillut kun movekapuloilla tämä peli vaan on niin huikea!! Läsnäolon tunne on käsittämätön. Grafiikka ei tunnu huonolta, eikä siihen edes kiinnitä huomiota, koska olet pelin sisällä.
 
En ois kyllä uskonut että tämän VR versiosta tulee näin hyvä.

Itsellä skyrim jäänyt kokonaan pelaamatta ja nyt on myös alkanut vr lasit kiinnostamaan myös, kyllä siittä hyvä tulee kunhan teknologiaa osataan hyödyntää oikein.
 
Nyt vähän enemmän tullut tahkottua tätä move kapuloilla ja on kyllä rehellisesti sanottuna elämäni paras pelikokemus tähän asti. Nimenomaan tuo läsnäolon tunne on niin huikea ja kun pelimaailma/ peli (skyrim jo ennen yksi parhaista peleistä) on niin mahtava niin ei mitään järkeä. Bugeja löytyy jonkun verran ja grafiikka vähän vanhahkoa mutta se ei menoa haittaa, siihen tottui hyvin nopeasti. Ja tuo jousiammunta on kyllä vaan nautittavaa
 
Mikähän vialla kun moveohjaimella toinen käsi tärisee ja vapisee pelissä ja välillä ohjain näkyy ihan moveohjaimena. Olen koittanut muutella kameran asentoa ja asettua kameraan paremmin, ei auta.
Onkohan skyrin peliiin mitään ohje sivustoa tms. En ole peliä aiemmin pelannut kuin nyt vr systeeminä, vähän ihmeissäni siis pelissä pyörin kun uusi tuttavuus peli on.
 
Move-kapuloiden kanssa ei näy crosshair VR-lasien kanssa pelatessa. Kenelläkään sama ongelma? Netistä luin, että jollain olisi auttanut DS4:n asetuksista crosshairin laittaminen päälle (vaikuttaisi muka move-asetuksiin), mutta itsellä ei moisetkaan venkslaamiset auta.
 
Move-kapuloiden kanssa ei näy crosshair VR-lasien kanssa pelatessa. Kenelläkään sama ongelma? Netistä luin, että jollain olisi auttanut DS4:n asetuksista crosshairin laittaminen päälle (vaikuttaisi muka move-asetuksiin), mutta itsellä ei moisetkaan venkslaamiset auta.
Nuolen kärjellähän sitä tähtäillään..
Nooh en ole kaivannu ristikkoa..enkä ole pelannu ku vr laseilla..
On kyllä hieno peli!
 
Pari päivää sitten tuli aloitettua skyrim vr ihan kunnolla ja yllättävän hyvin tämä on vienyt mukanaan vaikka joutuukin pelaamaan ilman modeja.
Oikeastaan ainoa modi jota todella kaipaan on Ars metallica joka muuttaa smithing taidon kehittymistä paremmaksi.
Nythän tuo kehittyy vain kun tekee uusia varusteita, mutta tuon modin kanssa se kehittyy myös kun louhii mineraaleja ja tekee näistä harkkoja sekä nahan valmistamisesta.

Muistelin, että tämä muuttuu ihan yli helpoksi hyvinkin äkkiä normal tasolla, mutta meitsi on nyt 20 tunnin jälkeen tasolla 20 ja olisin aika usein kusessa ilman Lydiaa.
Oma hahmo kun ei paljoa vahinkoa tuota vaikka mulla on se perkkikin joka tehostaa yhden käden aseita 60%. En edes tiedä kuinka monta tuntia mulla on ollut tuo sama 25dmg nuija käytössä ja se on tehokkain yhden käden ase jonka olen löytänyt.
Tällä kertaa päätin pelata vampyyri lordina ja aloitinkin dawnguard tarinan heti 11 tasoisena.
On tuo kyllä paljon hauskempi pelata kuin ihmissusi ja aluksi tuntui todella ylivoimaiselta, kunnes löysin pari maagia jostain linnasta jotka tappoi mut ainakin kuudesti.
Tietenkin päivällä hahmo on pirun heikko, koska haluan pitää vampyyri voimat maksimissa joten aurinko tekee kipeää oikein kunnolla ja esim kestävyys tippuu 150->90.

Toki tähän kaikkeen vaikuttaa paljon se, että nyt en ole tarkoituksella koittanut grindailla skilleja isommaksi vaan ne enimmäkseen kehittyy varsin hitaasti josta tuo oma tasokin kertoo. Kyllähän tässä helposti pääsee 20 tunnissa paljon kovemmalle tasolle jos haluaa.
 
Tuli katsottua muutama päivä sitten video nimeltä why did you love skyrim ja se olikin ihan kiintoisaa katsottavaa.
Käsittelee peliä ja myös kolmea eri quest modia joista kaksi on sellaisia joista itsekin tähän aiheeseen kirjoitin pari vuotta sitten eli falskaar ja forgotten city. Molemmat niin hyviä, että ne voi laskea ihan kunnon lisäreiksi, mutta ovat kuitenkin ilmaisia modeja...paitsi jos pelaa pleikkarilla, koska sille noita ei saa sonyn typerien säännösten takia.

Video ei ole edes sinänsä vanha vaan tehty 9kk sitten.



Nyt on 32 tuntia skyrim vr:ää pelattuna ja edelleen vaikeustaso on ollut just hyvä. Välillä ottaa pataan huolella jos on huolimaton ja välillä ei ole mitään hätää.
Aloin kyllä kaipaamaan yhtä toistakin modia eli sellaista joka mahdollisti minkä tahansa enchantmentin laittamisen ihan mihin tahansa varusteeseen.
Nytkin mulla olisi yksi haarniskasta opittu enchantment jonka olisin halunnut laittaa sormukseen, mutta ei se onnistu. Kengät? nope. Hanskat? No ei.
Kaulakoru? Computer says no.

Se on tullut myös huomattua kuinka äkkiä tuohon vr pelaamiseen tottuu. Pari päivää sitten aloin jo miettimään, että onko se edes mitenkään erilaista kun kaikki tuntuu niin normaalilta ja sitten katsoin yhden videon jossa sattui olemaan samoja paikkoja joissa olin itse juuri saman päivän aikana ollut.
No näyttihän ne tavallaan väärältä. Joku perus taverna on telkkarin ruudulla varsin pieni ja sitten vr:n puolella se näyttää ihan oikeasti isolta.
Jos peliä jollekkin esittelisin vr lasien kautta niin eka paikka johon käskisin menemään olisi dragonreach.
Tosin itsellä kävi niin, että ekan kerran kun tuonne meni niin näky oli varsin vakuuttava, mutta seuraavana päivänä fiilis oli, että tällainenhan tämä on aina ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli katsottua muutama päivä sitten video nimeltä why did you love skyrim ja se olikin ihan kiintoisaa katsottavaa.
Käsittelee peliä ja myös kolmea eri quest modia joista kaksi on sellaisia joista itsekin tähän aiheeseen kirjoitin pari vuotta sitten eli falskaar ja forgotten city. Molemmat niin hyviä, että ne voi laskea ihan kunnon lisäreiksi, mutta ovat kuitenkin ilmaisia modeja...paitsi jos pelaa pleikkarilla, koska sille noita ei saa sonyn typerien säännösten takia.

Video ei ole edes sinänsä vanha vaan tehty 9kk sitten.



Nyt on 32 tuntia skyrim vr:ää pelattuna ja edelleen vaikeustaso on ollut just hyvä. Välillä ottaa pataan huolella jos on huolimaton ja välillä ei ole mitään hätää.
Aloin kyllä kaipaamaan yhtä toistakin modia eli sellaista joka mahdollisti minkä tahansa enchantmentin laittamisen ihan mihin tahansa varusteeseen.
Nytkin mulla olisi yksi haarniskasta opittu enchantment jonka olisin halunnut laittaa sormukseen, mutta ei se onnistu. Kengät? nope. Hanskat? No ei.
Kaulakoru? Computer says no.

Se on tullut myös huomattua kuinka äkkiä tuohon vr pelaamiseen tottuu. Pari päivää sitten aloin jo miettimään, että onko se edes mitenkään erilaista kun kaikki tuntuu niin normaalilta ja sitten katsoin yhden videon jossa sattui olemaan samoja paikkoja joissa olin itse juuri saman päivän aikana ollut.
No näyttihän ne tavallaan väärältä. Joku perus taverna on telkkarin ruudulla varsin pieni ja sitten vr:n puolella se näyttää ihan oikeasti isolta.
Jos peliä jollekkin esittelisin vr lasien kautta niin eka paikka johon käskisin menemään olisi dragonreach.
Tosin itsellä kävi niin, että ekan kerran kun tuonne meni niin näky oli varsin vakuuttava, mutta seuraavana päivänä fiilis oli, että tällainenhan tämä on aina ollut.


Hyvin sanailtu. Sellaisia me ihmiset ollaan. Ensin tulee wow, sitten se tuntuukin jo normaalilta, tosin vanhaan ei halua enää palata, koska se vasta lattealta tuntuukin, kun tietää paremmasta :D Mulla tämä vielä melkein kokonaan vr:nä kokematta, joten jokunen wow fiilis siellä odottaa.
 
Melkein 80 tuntia vr versiota takana ja alkaa jo riittämään.
Peli kyllä maistuisi, mutta ei tätä jaksa oikein enää pelata vr lasit naamalla. Harmi vaan kun tästä oli joku pakko tehdä oma erillinen pelinsä niin ei voi vaan vaihtaa normi moodiin kuten vaikka re7:ssa.
Perus main quest sekä dawnguard ja dragonborn questit sentään tuli tehtyä ja aika paljon muutakin kuten peliajasta voi päätellä.
Samalla tuli todettua, että kaikki se valitus siitä kuinka helposti pelaajasta tulee ylivoimainen tai kuinka helposti pelin saa ns.rikottua tehokkailla enchantmenteilla on ihan silkkaa paskapuhetta.

Kenestäkään ei tule vahingossa ylivoimainen vaan sun täytyy tietää mitä olet tekemässä ja panostaa siihen ties kuinka monta tuntia.
Itsekin pelasin noin ennen, mutta nyt keskityin vain seikkailuun niin vasta nyt alkaa hahmo olemaan hieman kovemmassa kunnossa.
Itseasiassa mun oli pakko tehdä ihan random alkemisti juomia ja echantementeja jotta sain noiden avulla helposti nostettua tasoa jotta sain edes ne tarpeelliset perkit jotka halusin.
Esim smithing mulla on tasolla 62 ja siinä on tasan kaks perk pojoa. Jos haluaisin tehdä dreadric kamaa niin vaaditaan taso 90 joten ei muuta kuin tekemään miljoona tikaria tai kaulakorua. Ei tule mitenkään vahingossa tuokaan eikä edes sillä, että rakennat itselles parempaa varustusta kun tarve vaatii.
 
Skyrimissä tosiaan powergaming pilaa peli-ilon, kun hahmosta tulee nopeasti liian hyvä, jos vain kohottaa taitoja. Varmaan tuo peli-iloa pilaava tapa yleistyi senkin vuoksi, että Oblivionin hahmonkehitys oli sillä tavalla rikki, että tavallisesti pelaamalla hahmosta tuli tosi huono ja se ei pidemmällä enää pärjännyt. Skyrimissä sitten jo varmuuden vuoksi tuli heti alkuunsa kehitettyä hahmoa ylivoimaiseksi ja kun ne temput on kerran oppinut, niistä on vaikea päästää irti. Ylivoimaisella hahmolla pelaaminen on tosi dorkaa, kun tappaa kaikki vastustajat yhdellä iskulla, jopa lohikäärmeet sun muut isot monsterit ja pomot.
 
Innostuin jatkamaan vr versiota muutama päivä sitten ja hyvin maistuu kun taukoa oli melkein vuosi.
Oikeasti jopa switch versio taitaa näyttää paremmalta mitä psvr versio, mutta kun tähän hyppäsi suoraan psvr no man's skysta niin peli näytti jumalaisen kauniilta ja terävältä :D

Quest lista on täynnä tekemistä ja lisää tuntuu löytyvän jatkuvasti. Muistaakseni en ole yhtäkään kiltaa edes pelannut loppuun.
Vaikka nytkin olen pelannut melkein 30 tuntia lisää niin en mä paljoa questeja ole saanut tehdyksi kun aina johonkin mennessä kompassiin ilmestyy uusi paikka.
Mistä noita edes riittää kun kartta alkaa olemaan jo valmiiksi julmetun täynnä.
Eniten aikaa mulla onkin mennyt hahmon parantamiseen sen jälkeen kun katsoin tuon alla olevan videon.
Siinä oli muutama asia joista en edes ollut tietoinen, kuten se, että tavaraa myydessä kannattaa aina myydä yksi tavara kerrallaan, koska jos myyt vaikka 20 sormusta kerralla niin saat vain yhdestä sormuksesta kokemusta speech kykyyn.

Samoin tuon jälkeen oli pakko tarkistaa, että mitäs kaikkea restoration kykypuusta löytyvä necromage oikeen tekee jos oma hahmo on vampire lord kuten mulla on.
Tuon kuvaus kun vaan sanoo, että loitsut on tehokkaampia epäkuolleita kohtaan, mutta jos pelaat vampire lordina niin jopa varusteissa olevat enchantmentit saa 25% bonusta ja tuo vaikuttaa myös niihin standing stone kiviin joista saa perkin ja jopa shouteihin.
Miinuksena olet vielä herkempi tulelle ja jos ruokailu on päässyt unohtumaan niin aurinko rankaisee enemmän.

Samalla opein, että paras tapa nostaa restoration skilliä ei suinkaan ole parannusloitsut kuten voisi luulla, vaan paras tapa on mennä whiterunin hall of the deadin käytäville ja siellä vaan heitellä turn the dead ja repel the dead loitsuja luurankoihin.
On muuten yllättävän tuore video sillä tuo on julkaistu viime elokuussa.

 
No nyt iski ekaa kertaa koko mun skyrim historian aikana kunnon quest bugi.
Sisällissotaa aloittelin legioonan puolella ja hyvin meni, kunnes pitäisi vallata toinen linna stormcloakin puolelta.
Menin leiriin ja Legate Rikke antaa mulle vaan kaksi keskustelu aihetta ja se reporting for duty puuttuu kokonaan joten homma ei etene.

Latasin tallennuksen joka oli edellisen tehtävän lopussa ja sama homma.
Latasin tallennuksen joka tehty kaksi tehtävää sitten ja sama homma.
Odottelin muutaman päivän, koitin hakata siihen järkeä ja huusin sille, mutta ei sekään auttanut.
Noh ilmeisesti se väkivalta ei oikeasti ratkaise kaikkea :D

Joillakin tuo on alkanut toimimaan ihan vaan ajan kanssa ja joillakin on auttanut kun käy vaan juttelemassa leirin asesepälle.
Vielä on kokeilematta se, että menee sisätiloihin odottamaan kymmeneksi päiväksi jonka pitäisi resetoida tuo alue jolloin bugi ehkä poistuu.
Muutenhan tuolla ei olisi väliä, mutta nyt jää platinan saanti paskalla tuurilla tuosta kiinni.
Ellei sitten vielä companions tai maagi questit bugaa. Teen nuo nyt ainakin ensin pois ja menen sitten testaamaan joko se akka on tullut järkiinsä.

Tämäkin bugi on ilmeisesti ollut jo ps3/xbox 360 versiossa, mutta eihän sitä korjata tietenkään ole voitu.
Sinänsä ihme etten mitään tällaista kokenut xbox 360:lla, koska silloin en päivittänyt peliä kertaakaan ja pahimmat bugit oli jotain leijuvia esineitä ja vastaavaa.
 
Kyllähän se questi lähti etenemään eikä sen jälkeen tullut mitään isompia bugeja.
Mitä nyt companions questissa Vilkas hyökkäsi aina kimppuun kun muutuin ihmissudeksi vaikka se itsekin on sellainen.
Tässä tapauksessa onneksi väkivalta oli ratkaisu ja vedin sitä turpaan kunnes se kyyristyi lattialle ja jatkoin eteenpäin.
Tietenkin se aina tuli jossain vaiheessa uudestaan päälle, mutta sitten vaan joko minä tai Serana hakkasi sen uudestaan kun äijä ei vaan tunnu oppivan.

Nyt puuttuu platinasta enää vankilasta karkaaminen ja tonnin bounty jokaisella yhdeksällä alueella joten mahdollisesti bugaavista questeista ei tarvitse enää välittää.
Seuraavaksi päätin kuitenkin lähteä dragonborn lisärin maisemiin sillä silloin vuosi sitten siitä tuli vedettyä vaan se main quest nopeasti ja kartalla näytti olevan ehkä 10 nimettyä paikkaa löydettynä ja lukemani perusteella niitä on 70 joten tutkittavaa on aika pirusti vielä silläkin suunnalla ja kaikki sivutehtävät vielä lisäksi.

Ennen tuonne lähtemistä päätin vielä tehdä uudet varusteet ja tapani mukaan tyylinä on sellainen jack of all trades, master of none.
Eka tein muutaman fortify enchantment juoman ja laitoin neljään random varusteeseen +27% fortify smithing chantit.
Siitä sitten alasimen ääreen ja vielä +50% fortify smithing juoma kurkusta alas ja helvetin nopeasti näpyttelin dragonbone greatswordin, dragonscale armor setin ja tuunasin ne. Samalla tuli paranneltua vielä vanha dragonbone war axe ja dragonscale shield.
Kiire oli siksi, että juoman vaikutus kestää huikeat 30 sekuntia.

Sitten takaisin alttarin ääreen, lisää juomaa ja jokaiseen armorin osaan kaksi chantia ja nyt mulla on:
Armor rating n.850
+50% resist fire, koska hahmo on dark elf
+44% resist shock
+44% resist frost
+67 points of health
+67 points of stamina
+44% one handed
+44% two handed
+103% archery

Lisäksi destruction magic ei maksa mitään joten saa vaihtelua pelaamiseen kun tähän asti huitonut menemään melee aseilla.
 
Ylös Bottom