Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Anthem

Tuli katsottua tuo Angry Joen arvostelu ihan ajatuksella ja kokonaan. Mieleni teki nauraa moneen kertaan, kun pelin vikoja ja älyttömyyksiä käytiin läpi, mutta enemmän tuli haikea ja surullinen fiilis, kun muistin, että kyseessä on BioWaren tuotos. Mieleen palasivat ne upeat fiilikset, kun aikanaan pelasin ensimmäisiä kertoja läpi Knights Of The Old Republicia, Mass Effect-trilogiaa, Dragon Age: Originsia ja niin edelleen. Ne hahmot, syvät ja selvästi rakkaudella tehdyt tarinat, oman hahmon luominen, kehittäminen ja ainakin jollain asteella siihen samaistuminen...Nuo ovat niitä asioita, jotka ovat kirkkaimpina jääneet BioWaren peleistä mieleen. Nyt vaikuttaa siltä, että nuo ajat eivät koskaan enää palaa ja se saa surulliseksi.
 
Anthem avasi myynnit ensimmäisen viikon osalta puolet huonommin kuin Mass Effect Andromeda;

Tämä ei toki ota lukuun digitaalisia myyntejä, mutta ei tuo nyt silti hirveän hyvältä näytä. Kaikki heikko julkisuus ja pelin viimeistelemättömyys tähän auttamatta vaikuttaa.
 
Tuli katsottua tuo Angry Joen arvostelu ihan ajatuksella ja kokonaan. Mieleni teki nauraa moneen kertaan, kun pelin vikoja ja älyttömyyksiä käytiin läpi, mutta enemmän tuli haikea ja surullinen fiilis, kun muistin, että kyseessä on BioWaren tuotos. Mieleen palasivat ne upeat fiilikset, kun aikanaan pelasin ensimmäisiä kertoja läpi Knights Of The Old Republicia, Mass Effect-trilogiaa, Dragon Age: Originsia ja niin edelleen. Ne hahmot, syvät ja selvästi rakkaudella tehdyt tarinat, oman hahmon luominen, kehittäminen ja ainakin jollain asteella siihen samaistuminen...Nuo ovat niitä asioita, jotka ovat kirkkaimpina jääneet BioWaren peleistä mieleen. Nyt vaikuttaa siltä, että nuo ajat eivät koskaan enää palaa ja se saa surulliseksi.
Niin paljonkos olitkaan itse tätä pelannut? Aika kova on sinulla ainakin menneisyyden taakka peliin ja sen tekijöihin liittyen. Juuri se mistä todella monen pelin vihaajan osalta on kyse.
 
Betan testailuista jäi hyvät fiilikset, mutta nyt julkaisun jälkeen jonkun matkaa peliä pelailtua on helppo yhtyä kritiikkiin ja ristiriitaisiin fiiliksiin. Ihan kuin kaikki hieno olisi jo kertaalleen nähty betassa. Tuli otettua hypepäissään Origin Access kuukaudeksi Anthemin takia, mikä tavallaan oli siitä hyvä ratkaisu, että ei tullut koko hintaa maksettua ja voi koittaa vielä pelata juonen läpi ennen Division 2:n julkaisua.
 
Niin paljonkos olitkaan itse tätä pelannut? Aika kova on sinulla ainakin menneisyyden taakka peliin ja sen tekijöihin liittyen. Juuri se mistä todella monen pelin vihaajan osalta on kyse.

En yhtään, mutta perehtynyt kyllä olen erilaisten käyttäjäkokemusvideoiden ja arvosteluiden kautta monen tunnin edestä. Koen perehtyneeni ihan riittävästi voidakseni todeta, ettei tämä ole laadultaan sitä, mitä BioWarelta ollaan totuttu näkemään. Arvostelukeskiarvot huitelevat noin 60 pinnassa, joka on kymmenisen pistettä jopa paljon parjausta saanutta Mass Effect: Andromedaa alempi.

En ole vihaaja, vaan enemmänkin BioWaren suurehko fani. Olen vaan erittäin pettynyt ja harmistunut pelin ja varsinkin sen luoneen studion nykytilasta. Olen huolissani BioWaren tulevaisuudesta ja pelkään, etten enää pääse pelaamaan niitä roolipelejä, joista tuo studio on tunnettu ja joista olen menneinä vuosina tykännyt niin paljon, että olen pelannut osan noista peleistä läpi useampaankin kertaan. Puen vain huoliani tekstiksi.
 
Mä en nyt oikein tajua tätä endgamea ollenkaan. Sain grindattua itseni eilen lv30:iin, se oli lopulta jossain määrin helppoa kun hyppäsi peleihin sen quickplayn kautta, siitä saa 200xp bonusta kun menee sen kautta, huonona puolena on se että et pysty itse vaikuttamaan siihen mihin päädyt (voit esim lv4 hahmona quickplayn kautta liittyä viimeiseen tarinatehtävään!).

Quickplaystä muutama sana, se ominaisuus tuntuu olevan aivan törkeän rikki, parhaimmassa tapauksessa pääset jatkuvasti liittymään tehtäviin jotka ovat jo ihan loppusuoralla. Tämän ominaisuutena on se, että vaikka tulisit ihan viime sekunneilla tehtävään mukaan etkä ehdi edes ampumaan ketään, kiitos jaetun ekspan saat tismalleen saman verran kuin muutkin, joskus enemmän kun mukaan lasketaan quickplayn tuoma 200xp bonus.

Sitten kun Quickplay päättää olla toimimatta, rikkoo ominaisuus tehtävän kaikille muillekin. Monta kertaa olen liittynyt peliin jossa on ollut jokin toiminta meneillään, kun minä joinaan, tehtävä hajoaa. Luulen näin itsekin koodarina tuon johtuvan siitä, että pelin tehtävä tsekkaa jostain taustasta pelissä olevien hahmojen tilanteen, ja kun se tsekkaa minun kohdalta niin multa tietty puuttuu tarvittavat merkinnät eikä peli osaa käsitellä tilannetta. Monta kertaa eilen jäi puolustus ikuiseen looppiin, tai tehtävän loppupomoa ei koskaan ilmaantunut paikalle kun satuin liittymään juuri tuossa kohtaa. Huvittavinta oli se, että jos vain jaksoin odottaa että tehtävän oikeasti tehneet lähtevät kiroillen pois ja jään yksin, peli tekee jonkun pakotetun tsekin ja päästää minut tehtävästä läpi eikä tarvi edes pomoa tappaa. Vaikka kaikki lähtee pois saan silti parhaimmat ekspat :D

Noh anyway, tuosta endgamesta. Siinä kohtaa kun lv30 paukkuu, sulla on jo epic kamat päällä ja hahmon voima siinä pisteessä että se grandmaster 1 onnistuu. Jotenkin luulin että tuossa kohtia kaikki varusteet jotka tippuvat, olisivat jotenkin parempia, uusia tai muuten vaan boostattuja, mutta sieltä tippuu niitä samoja kökköjä violetteja, sinisiä, vihreitä ja jopa valkoisia varusteita. Ilmeisesti siis ainut jota tuossa odotetaan saatavaksi, on ne masterworkit ja legendaariset? Endgame muuttui just tolkuttoman turhaksi
 
Noh anyway, tuosta endgamesta. Siinä kohtaa kun lv30 paukkuu, sulla on jo epic kamat päällä ja hahmon voima siinä pisteessä että se grandmaster 1 onnistuu. Jotenkin luulin että tuossa kohtia kaikki varusteet jotka tippuvat, olisivat jotenkin parempia, uusia tai muuten vaan boostattuja, mutta sieltä tippuu niitä samoja kökköjä violetteja, sinisiä, vihreitä ja jopa valkoisia varusteita. Ilmeisesti siis ainut jota tuossa odotetaan saatavaksi, on ne masterworkit ja legendaariset? Endgame muuttui just tolkuttoman turhaksi
Niin siis onks sulle nyt ongelma se, että jokainen droppi mikä putoo ei ole masterwork tai lege? Strongholdin vika bossi on vissiin varma droppi ja mulla on sellanen mutu tuntuma, että lege contractista sais kanssa varmasti(tästä en oo ihan varma) ja muualtakin niitä tuntuu putoavan ihan ok tahtia. Endgamen ideanahan tässä on metsästää parempaa loottia paremmilla buffeilla, että voi pelata taas vaikeammalla haasteella. Sama idea kuin diabloissa siis.
 
Niin siis onks sulle nyt ongelma se, että jokainen droppi mikä putoo ei ole masterwork tai lege?

Ei oikeastaan, oli vain eri käsitys siitä miten toi toimii tässä pelissä. Oisin itse toivonut kokonaan erillisen progression Grand Master -tasoille, silloin olisi niistä muistakin väreistä ollut hyötyä. Nyt joutuu juustoilemaan vihollisia niin kauan että rng on suosiollinen ja saa edes muutaman masterworkin joiden avulla pysyy elossa yhtä osumaa pidemmälle.

En ole saanut lege contractista mitään, strongholdeja en mene tekemään randomien kanssa.

Diablossa oli sentään hauska grindata legendaarisia, niitä tuli sopivan tasaisesti jotta säilyi hyvä progression tuntu, ne olivat varusteina mielenkiintoisia ja mahdollistivat erilaisia buildeja.
 
Viimeksi muokattu:
Ei oikeastaan, oli vain eri käsitys siitä miten toi toimii tässä pelissä. Oisin itse tehny kokonaan erillisen progression Grand Master -tasoille, silloin olisi niistä muistakin väreistä ollut hyötyä. Nyt joutuu juustoilemaan vihollisia niin kauan että rng on suosiollinen ja saa edes muutaman masterworkin joiden avulla pysyy elossa yhtä osumaa pidemmälle.

En ole saanut lege contractista mitään, strongholdeja en mene tekemään randomien kanssa.

Diablossa oli sentään hauska grindata legendaarisia, niitä tuli sopivan tasaisesti jotta säilyi hyvä progression tuntu, ne olivat varusteina mielenkiintoisia ja mahdollistivat erilaisia buildeja.
Olen sit ymmärtänyt tubettajan puheet väärin, kun ymmärsin lege contractista olevan varma droppi. noh näitä sattuu.
On totta, että end gamessa valkosesta vihreeseen kaikki on turhaa roinaa ja jossain vaiheessa liilatkin. Tämähän on tosin pelinhenki monessa tai oikeastaan suurimmassa osasa lootti peleistä. En väitä etteikö diablossa olisi parempi loot table ja mahdollisuus tehdä isoja variaatioita. Tosin tässäkin on suht laaja skaala esim. aseita, jotka vahvistavat monenlaisia buildeja. Lopulta isoa osaa näyttelevät tietysti, että saat haluamasi aseet ja taidot taiat miksi niitä sit haluakaan kutsua mahdollisimman hyvillä rolleilla. Ainahan näissä tietysti on meta buildit, jotka ovat kaikkein vahvimpia. Jännä nähdä miten tässä pelissä saadaan sitten metaa muuteltua. Diablossahan seasoneittain vaihtuu meta.
 
Jos joku alkaa ärsyttää on se että menettää tehtävän tai freeplayn lopuksi jättimäisen kasan ase jne loottia... tunnin pelaat ja sitten vaan yhdenäkin mukamas yhteysvirhe ja sinne meni lootti ja pisteet. :mad::mad::mad: tänään taas 2x moinen.
 
Vertailussa PS4 Pro <> PS4 Pro 1080p <> PS4.

PS4 Pro when outputting at 2160p uses checkerboard rendering and a dynamic resolution with the lowest pixel count found being 3072x1728 and the highest pixel count found being 3840x2160. PS4 Pro renders natively at 1920x1080 when the system is outputting at 1080p with supersampling disabled.

PS4 uses a dynamic resolution with the lowest pixel count found being approximately 1632x918 and the highest pixel count found being 1920x1080. The resolution seems to rarely drop below 1920x1080 on the PS4.

 
Luulitteko että AJ on lopettanut pelistä puhumisen ? Eheeei, tässä on 1h 10 min lisää viihdettä.


Mulla on hieman erilainen käsitys viihteestä. Ensinnäkään en jaksa seurata asioita joista en pidä tai ole kiinnostunut eikä minulla ole kyllä aikaakaan. Enkä kyl ikipäivänä jaksaisi kuunnella aikuisen miehen valitusta tuntia, kun tämän foorumin lukeminenkin saa välillä silmät vuotamaan verta. Kaippa videopeli foorumi on hyvä paikka purkaa pahaa oloa.

Nyt kun tätä on vähän enempi tullut pelattua alkaa olla aika hyvä käsitys pelistä ja täytyy ajan kanssa pistää jossain vaiheessa + ja - kasalle kunhan saa kunnon tuntuman ensin endgamesta.
 
Ei voi kyllä muuta sanoa kuin, että on ollut ihan älyttömän hyvä pelikokemus Anthem itselleni. Mitä enemmän pelaan sitä enemmän haluan pelata lisää. Kaikki toimii hiton hyvin ja itselleni esim. tarinakin on tuntunut varsin mainiolta. Yhteen pieneen bugiin törmäsin pelin alussa, ja sekään ei ollut peliä mitenkään kaatava bugi.

Siis aivan järjetöntä tuo itku tästä pelistä. Siis todellakin tuntuu, ettei hommassa ole järjen hiventä. Tuon Angry Joenkin valitukset ovat kyllä niin surkuhupaisaa tuubaa, ettei meinaa todeksi uskoa. Ihan puhdasta nettiparviälyttömyyttä. Että aikuinen mies kehtaakin moista älyttömyyttä suoltaa. No klikkihuorathan toimivat juuri noin, eli hakevat sen mikä on laumalle muodissa oleva urputuksen aihe ja piehtaroivat sitten siinä valittamisessaan älyttömän parven iloksi. Eipä tarvitse kyllä kyseisen herran tuotoksia sitten enää henkilökohtaisesti koskaan katsella. Sen verran älytöntä meininkiä näyttää olevan noin ihan puhtaan ilmaisutaitonsakin puolesta.

Hulluksi on tämä pelimaailma kyllä mennyt, kun aivan loistavat pelit, kuten Anthem voivat saada massan karmean raivon partaalle, ja samaan aikaan vaikkapa uusimman Zeldan kaltainen erittäin geneerinen ja tylsä pelikokemus saakin tältä massalta kehuja ja on todellinen hittipeli. Täysin vinksallaan on kyllä ollut jo pidempään tämä peliskene. En voi muuta kuin ihmetellä.
 
Ei voi kyllä muuta sanoa kuin, että on ollut ihan älyttömän hyvä pelikokemus Anthem itselleni. Mitä enemmän pelaan sitä enemmän haluan pelata lisää. Kaikki toimii hiton hyvin ja itselleni esim. tarinakin on tuntunut varsin mainiolta. Yhteen pieneen bugiin törmäsin pelin alussa, ja sekään ei ollut peliä mitenkään kaatava bugi.

Siis aivan järjetöntä tuo itku tästä pelistä. Siis todellakin tuntuu, ettei hommassa ole järjen hiventä. Tuon Angry Joenkin valitukset ovat kyllä niin surkuhupaisaa tuubaa, ettei meinaa todeksi uskoa. Ihan puhdasta nettiparviälyttömyyttä. Että aikuinen mies kehtaakin moista älyttömyyttä suoltaa. No klikkihuorathan toimivat juuri noin, eli hakevat sen mikä on laumalle muodissa oleva urputuksen aihe ja piehtaroivat sitten siinä valittamisessaan älyttömän parven iloksi. Eipä tarvitse kyllä kyseisen herran tuotoksia sitten enää henkilökohtaisesti koskaan katsella. Sen verran älytöntä meininkiä näyttää olevan noin ihan puhtaan ilmaisutaitonsakin puolesta.

Hulluksi on tämä pelimaailma kyllä mennyt, kun aivan loistavat pelit, kuten Anthem voivat saada massan karmean raivon partaalle, ja samaan aikaan vaikkapa uusimman Zeldan kaltainen erittäin geneerinen ja tylsä pelikokemus saakin tältä massalta kehuja ja on todellinen hittipeli. Täysin vinksallaan on kyllä ollut jo pidempään tämä peliskene. En voi muuta kuin ihmetellä.

Täytyykö minun viedä sarkasmitutkani huoltoon, vai oliko tämä nyt oikeasti ihan tosissaan kirjoitettu? Onneksi en syönyt tai juonut mitään, kun luin tätä, koska ainakin lihavoitu kohta ja kappale olisi varmasti saanut suun sisällön lentämään näytölle ja näppäimistölle...

Siis vakavasti sanottuna toki jokaisella on oikeus omaan pelimakuunsa ja olen minäkin tässä 25+ pelailuvuoden aikana nauttinut peleistä, jotka eivät ole arvosteluissa saaneet 6-7 kummempia keskiarvoja, mutta en minä niitä silti ole "loistaviksi peleiksi" kutsunut. Ei siinä mitään, jos sattuu jostain keskinkertaisesta pelistä tykkäämään tai nauttimaan, mutta joku roti pitää silti olla. Pitää pystyä ottamaan kritiikkiä vastaan.

Yllä oleva viesti kirkuu minun silmiini sarkasmia ja satiiria. Tosin jos tuo on oikeasti tosissaan kirjoitettu, niin sitten päällimmäisenä tulee mieleen, että kirjoittajan mielestä "vihaajat" ja kriitikot ovat arvostelleet ja kritisoineet peliä väärin :D "Väärin kritisoitu ja arvosteltu!", kun et tykkää pelistä, josta mä tykkään! :D

Hyvä, jos Anthem maistuu Alqimukselle ja Ipelle! Aika moni kokee kuitenkin tuotoksen pettymyksenä ja pohtii samalla BioWaren tulevaisuutta. Nykypäivän sosiaalisen median aikana tuo herättää paljon keskustelua ja mielipiteitä puetaan videomuotoon. Kannattanee jättää lukematta ja katsomatta, jos ei kyseistä kritiikkiä pysty käsittelemään.
 
Ylös Bottom