Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Oculus Quest -keskusteluketju

Lisää testiä Pavlovin PC-versiosta. Automaatti respauksessa sai pelata siinä missä muut piuhallisilla laseilla. Hakemista tuo silti on, kun jokaisella aseella on omat tavat ladata ase ym. kuvionsa. Muikeaa skopettelua kiikarin läpi, odotan mitä Sniper Elite VR tulee tällä saralla tarjoamaan PSVR:llä. Muuten kentät turhan pieniä team deathmatchiin. Paljon saavat vielä pojat töitä tehdä jotta Pavlovista nousisi jotain suurta. Raakile on vielä pitkään. Pleikkarilla Firewallia vääntävät voivat olla syystäkin ylpeitä teoksesta.

Näiden piuhattomien lasien aarrearkku ja paras myyntivaltti sisältöjen puolelta löytyy SteamVR:stä. Saa nähdä kuinka kauan tämä sallitaan ennenkuin isot pojat tulee ja pistää yhteyden poikki. Jengi käyttää ALVR:ää ja VirtualDesktoppia (maksullinen). Jos ei omaa konetta löydy niin vuokraavat koneen pilvestä Shadow-palvelun kautta.

 
Tänään Pavlovia lisää, mutta nyt Oculus Questin omaa versiota jota ei vielä löydy edes Storesta. Sen Alpha testiversion saa Sidequestilla imuroitua tekijöiden Discord-kanavalta. Raakileestahan tuossa on kysymys eikä voida edes samana päivänä verrata siihen missä Firewall Zero Hour on PSVR:llä. Silti lupauksia antava. Taktiselle tiimiräiskinnälle löytyy kysyntää.

Videolla ensimmäiset seitsemän minuuttia on aseiden testaamista ampumaradalla. Sen jälkeen verkkopeliin. Tuo kuvakulma ei ole aivan sama kuin pelatessa. Tähtääminen tapahtuu aina aseen piippua pitkin. Kiikarit eivät ole vielä koodattu tähän Quest-versioon, siksi pimeänä.

 
Viimeksi muokattu:
Tuo kuvakulma ei ole aivan sama kuin pelatessa. Tähtääminen tapahtuu aina aseen piippua pitkin.
Sinun pitäisi kaapata video oikeasta silmästä niin sitten videollä näkee mihin oikeasti tähtäät. scrcpy:lla -c parametriin siis pitää lisätä puoli näyttöä eli 1440 pikseliä x offsettiin. Vasen silmä 1440:1600:0:0 ja oikea 1440:1600:1440:0.
 
Sinun pitäisi kaapata video oikeasta silmästä niin sitten videollä näkee mihin oikeasti tähtäät. scrcpy:lla -c parametriin siis pitää lisätä puoli näyttöä eli 1440 pikseliä x offsettiin. Vasen silmä 1440:1600:0:0 ja oikea 1440:1600:1440:0.

Kiitos vinkistä. Tallennan pelikuvan Questin omalla tallentimella, mutta laitetaan scrcpy jälleen tulille tämän myötä. Räiskintävideo kaipaa aina sitä tähtäin kuvakulmaa ja tuolla sen saa tehtyä.
 
Näiden piuhattomien lasien aarrearkku ja paras myyntivaltti sisältöjen puolelta löytyy SteamVR:stä. Saa nähdä kuinka kauan tämä sallitaan ennenkuin isot pojat tulee ja pistää yhteyden poikki.

En usko että sideloadingia poistetaan. SteamVR striimaus ALVR tai VD:n kautta on sen verran pienessä roolissa että tuskin sen vuoksi sideloadingia poistetaan. Piratismi voisi olla selkeämpi peruste, mutta sekin hoidettaneen piraattien bännäyksenä.

Sideloadingin yksi kantava idea on se että kehittäjät voivat sillä tavoin testata ohjelmiaan. Toki tuohon voisi tulla joku 100$ rekisteröitymismaksu ”yrityksille” mikä tehokkasti eliminoisi käyttäjien määrää kans sideloading puolella.
 
Viime viikolla ilmestynyt Sairento saamassa lähiviikkoina parannuksen grafiikkaan sekä joukon pienempiä korjauksia. Jatkossa on luvassa mahdollisesti uusia kenttiä ja pelimuotoja. Myös online-yhteistyömuoto mikäli onnistuvat sen tähän Quest-versioon tekemään.

Video kasvojenkohotuksesta: https://reddit.com/link/ca4ne3/video/uudxivyz6u831/player

We are also planning a few more patches over the next few months that would address the following -

- Addition of height calibration for better sliding experience
- Further optimization of the gameplay to provide a better challenge
- New game mode(s)
- Other cool stuff and features that are possible to accomplish with the Quest

Lähde
 
Viimeksi muokattu:
Ostin lopulta Sairenton, kelpo peli, etenkin huokeaan hintaansa nähden. Grafiikka on karua psvr ja pcvr versioihin verrattuna, mutta juuri tämän tapaisessa nopeiden liikkeiden pelissä johdottomuus on iso etu.

Paljon Oculus Questia tunnutaan sanovan ps2/dreamcast tason VR laitteeksi, eikä siinä ihan väärässä olla. Minulle se tarkoittaa positiivista kokemusta, pelaan ps2 ja dreamcast pelejä edelleen OSSC:n kautta nykytöllöilläkin.

Pelivalikoima tuntuu laajenevan turhan hitaasti mutta varmasti. Tällä viikolla ostamani Accounting+, keep talking and nobody explodes (humble alesta) ja Sairento tuntuivat hintaansa nähden kelpo peleiltä.
 
Ostin lopulta Sairenton, kelpo peli, etenkin huokeaan hintaansa nähden. Grafiikka on karua psvr ja pcvr versioihin verrattuna, mutta juuri tämän tapaisessa nopeiden liikkeiden pelissä johdottomuus on iso etu.

Paljon Oculus Questia tunnutaan sanovan ps2/dreamcast tason VR laitteeksi, eikä siinä ihan väärässä olla. Minulle se tarkoittaa positiivista kokemusta, pelaan ps2 ja dreamcast pelejä edelleen OSSC:n kautta nykytöllöilläkin.

Pelivalikoima tuntuu laajenevan turhan hitaasti mutta varmasti. Tällä viikolla ostamani Accounting+, keep talking and nobody explodes (humble alesta) ja Sairento tuntuivat hintaansa nähden kelpo peleiltä.

Vähän ot, mutta ittellä vain psvr ja ottaisin sille mielelläni ps2/3 vr-remakeja useista peleistä, jos vain saisi. Borderlands 2 vr ja Skyrim vr on tästä oivia esimerkkejä. Ne kun on silloin alunperin jo valmiiksi suunniteltu huonommalle resolle ja muutenkin kevyemille graffoille, toimii nyt todella hyvin näillä vr vehkeillä.
 
Ilmeisesti 2D->VR muunnos ei ole niin yksinkertainen mitä luulisi, muuten noita ps2/3 käännöksiä löytyisi varmasti jo paljon.

Vanhempien arcade pelien henkisiä käännöksiä löytyy jo kyllä Questillekkin, sekä sideloading puolelta että Oculuksen storesta.
 
Paljon Oculus Questia tunnutaan sanovan ps2/dreamcast tason VR laitteeksi, eikä siinä ihan väärässä olla. Minulle se tarkoittaa positiivista kokemusta, pelaan ps2 ja dreamcast pelejä edelleen OSSC:n kautta nykytöllöilläkin.

Ehkä paremminkin ollaan siellä PS3:n puolella. Kaverilistat, chattiporukat, sähköinen kauppapaikka jne. Graafisesti emme vielä tiedä mihin tällä tullaan yltämään, eikä sille liian suurta painoarvoa tule mielestäni edes antaa.

Tuo SteamVR on kyllä ihan parasta, katsotaan mihin siinä vielä päästään.
 
Tuo SteamVR on kyllä ihan parasta, katsotaan mihin siinä vielä päästään.

Oletko kokeillut muita kun Pavlovia tai Onwardsia? Kyllähän PSVR tason ylikkin menevä grafiikka houkuttaisi mutta ei oikein tee mieli investoida ennenkuin pääsee kokeilemaan miten tuo käytännössä pyörii. Joku Arizona Sunshine voisi olla hauska kunnon grafiikoilla, eliteä en ole pelannut 2D:näkään vielä vaikka ostin, joten en tiedä innostuisinko VR versiostakaan.
 
Oletko kokeillut muita kun Pavlovia tai Onwardsia? Kyllähän PSVR tason ylikkin menevä grafiikka houkuttaisi mutta ei oikein tee mieli investoida ennenkuin pääsee kokeilemaan miten tuo käytännössä pyörii. Joku Arizona Sunshine voisi olla hauska kunnon grafiikoilla, eliteä en ole pelannut 2D:näkään vielä vaikka ostin, joten en tiedä innostuisinko VR versiostakaan.

Vielä en ole ehtinyt juuri sen pidemmälle, mutta jo noi kaksi ovat elämyksiä. Olen lisäksi pelannut sen lyhyen ja ilmaisen Spiderman VR:n läpi ja seikkaillut pitkin palloa Google Earth VR:ssä. Elite kiinnostaa ja Windlands. Kun vaihtoi reitittimen 5 GHz, hävisi pikselöinti kuvasta.

Arizona Sunshine oli hauska, vedin sen muistaakseni läpi PSVR:llä. Siitä löytyy myös se yhteistyömuoto.

 
Viimeksi muokattu:
Huhuissa Facebookin omistama Oculus olisi kiertämässä pelistudioita yksinoikeusostokset mielessä. Puheissa on ollut Assassins Creed sekä Tom Clancy´s Splinter Cellin VR-versiot.

According to The Information, Facebook plans to bring Assassin's Creed and Tom Clancy's Splinter Cell to Oculus Quest and Rift S. Facebook will reportedly invest less than $1 billion in this approach, but The Information claims Mark Zuckerberg is personally involved.

Lähde: https://www.engadget.com/2019/07/10/facebook-oculus-exclusive-vr-games-quest-rift/
 
Näemmä Gun Club on myös kääntymässä Oculus Questille. Kyseessä on jonkinmoinen ampumaratasimulaattori.

 
Sairento on varma valinta mikäli haluaa vaihteeksi jotain ihan muuta kuin tavanomaista. Kyllä, tässä ammutaan,. loikitaan, juostaan seiniä pitkin ja liutaan miekat tanassa. Silti parasta vaihtelua pelirintamalla aikoihin.

Pelatessa tulee kyykittyä (=liuku), nostettua kädet ylös (=kuperkeikka ilmalennon yhteydessä), sekä huidottua ympäriinsä. Onneksi on Questin seinämät, jotka ilmoittavat kun mennään pelitilan reunamilla. Tietää varoa ettei osu sokkona heilutessa ympäristön esineisiin. Tässä pääsee parhaimmillaan sellaiseen hyvään flow-tilaan yhdessä musiikin kanssa.

 
Viimeksi muokattu:
Sairentoa voi tosiaan sikäli pitää kohtuullisena, että vaikka kenttiä on puolta vähemmän, on hintakin vain 15€.
Itse pidin kans tästä mutfa viime aikojen positiivisin yllättäjä on sideloadingin kautta pelattava Crisis Vrigade. Pirun hauska peli ja on kuin Time Crisis sillä erotuksella että et pelaa sitä vaan olet siellä.
 
Sairentoa voi tosiaan sikäli pitää kohtuullisena, että vaikka kenttiä on puolta vähemmän, on hintakin vain 15€. Itse pidin kans tästä mutfa viime aikojen positiivisin yllättäjä on sideloadingin kautta pelattava Crisis Vrigade. Pirun hauska peli ja on kuin Time Crisis sillä erotuksella että et pelaa sitä vaan olet siellä.

Sairento on saamassa lisää kenttiä Quest-versioonsa, ja kenties myös sen Online-yhteistyömuodon joka löytyy jo PSVR:ltä. Toivotaan tälle pitkää ikää, sen verran upea pelikokemus on kyseessä. Mennään VR:n omilla vahvuuksilla, eikä suoraan kopioida muualta.

Tuosta Crisis Vrigadesta ollaan jo käsittääkseni työstämässä II -osaa. Aivan upea tämäkin ja menee suoraan sinne parhaimpien pistoolipelien joukkoon.
 
Onko joku ehtinyt pelaamaan Tea for Godia? Katsoin pelivideon, jossa kävellään pientä syheröä, tatteja ei siis käytetä kiikkumiseen laisinkaan. Todellista Room Scalea pelin asettamien reunaehdoin. Peli ilmeisesti generoi maailman tilasi pohjalta?

Oculus Questille APK-tiedosto löytyy täältä: https://void-room.itch.io/tea-for-god

Tea For God is a VR roguelite shooter that uses impossible spaces (an euclidean orbifold or Escher-like world or more commonly known as "non euclidean" spaces) and procedural generation to allow player infinite movement within their own home.




Tässä puolestaan pelataan Pavlovia tutunoloisella kentällä... Remake Call of Duty 4:n Backlotista.

 
Ehdin lyhyesti kokeilla Tea for Godia. Onhan ruo hauska jippo että peli luo pelitilan huoneen mukaan. Guardian aktivoitui välillä muttei häiritsevästi.

En ihan oivaltanut pelin pointtia mutta sinänsä ovela juttu miten tuo on toteutettu. Kokeilin myös Deisimiä ja Horror Storya, kummassakin ohjeistus oli sebån verran hämärä että kun en heti keksinyt miten edetä, kokeilut jäivät aika lyhyeen.

Deisim tuntui omaavan Black&White vaikutteita.
 
Ylös Bottom