Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Pistä projektikuvia jos teet tuollaisen modin, tuossa kun se ohjeistus olisi saanut olla vähän tarkempi.
Joo ite tykkään kanssa käsijarrusta kytkimellä, enkä tiedä jaksanko tuohon modiin ryhtyä vain yhden digitaalisen napin baindaamiseksi ripustuskoukulle ;)
Ratin vaihdossa ja kaasupolkimen potikan putsaamisessa oli jo askaretta yllin kyllin.

Eiku se olikin tuo itse känkäntekovideo joka oli vähän epäselvä:


Jos tulee tarpeeksi pätevä, niin laittelen kuvien kanssa tänne. Kävin tänään hakee Bebekistä mikrokytkimen ja käsikahvakin jo löytyy. Reissu vielä rautakauppaan, niin pääsee rakentelee.
 
Jätin hanskoihin pelkän etusormen kun sillä tulee vaihdettua läpysköjä, muut katkaisin puolivälistä.

Tämmöiset hanskat, ei oo ainakaan vielä ollut mitään valittamista, en tiedä sitten että kuluttavatko jotenkin erityisen paljon tuota alcantaraa, en ainakaan ole huomannut monen kuukauden käytöllä mitään.
https://www.stokker.com/kindad-peopesas-vahustatud-nitriil-grips-tech-9-gloves-pro/320839680

Nuo on niin hengittävät hanskat että ei edes välttämättä tarvi leikata sormia pois.

Mulla oli vastaavanlaiset mutta ne pirut venyivät, liian joustavat ja siinä kävi niin että käsi liikkui hanskan sisällä, eli rupesi tulemaan väljää hanskan ja käden välille koska kitkapinta rattiin oli hyvin voimakas ja käden välillä olematon, mikä aiheutti sen että puristin liikaa rattia hanskoilla. Yksi ehkä hyvä idea on just hankkia oikean kokoset hanskat, mielummin tiukat kun löysät ettei pääse tapahtumaan tuota luistoa ja normi hanskat tahtoo myös venyä käytössä. Tämä on kai huomioitu sitten oikeissa ajohanskoissa.
 
Nämä on nyt olleet jo vuoden käytössä, pirun hyvät hanskat mutta saisi ehkä olla hivenen ohkasempi sisusta. On toki niin naftit mulle et ei siellä välissä paljon kosteuskaan mahdu olemaan.

2086

Kokeilin aiemmin myös sellasia työhanskoja joissa on rannetuki mutta pa*kat, se vain häiritsi.
 
Mulla oli vastaavanlaiset mutta ne pirut venyivät, liian joustavat ja siinä kävi niin että käsi liikkui hanskan sisällä, eli rupesi tulemaan väljää hanskan ja käden välille koska kitkapinta rattiin oli hyvin voimakas ja käden välillä olematon, mikä aiheutti sen että puristin liikaa rattia hanskoilla. Yksi ehkä hyvä idea on just hankkia oikean kokoset hanskat, mielummin tiukat kun löysät ettei pääse tapahtumaan tuota luistoa ja normi hanskat tahtoo myös venyä käytössä. Tämä on kai huomioitu sitten oikeissa ajohanskoissa.

Itse ajan peleissä avokäsin ja sukkasiltaan, kantapää pitävä, päkiä normaali luistava. Jos käyttäisin hanskoja, niin napakat motocross hanskat hyviä, ohuet, hengittävät, pitoo, eikä veny käytössä. Ajokengiksi, painikengät ihan ykköset, napakat, hengittävät ja ohut taipuisa pohja, joten tuntuma hyvä, imo. Hinta tietysti voi olla överi. Hanskat alkaen about 30€ ja kengät 60-70€.
 
Itse ajan peleissä avokäsin ja sukkasiltaan, kantapää pitävä, päkiä normaali luistava. Jos käyttäisin hanskoja, niin napakat motocross hanskat hyviä, ohuet, hengittävät, pitoo, eikä veny käytössä. Ajokengiksi, painikengät ihan ykköset, napakat, hengittävät ja ohut taipuisa pohja, joten tuntuma hyvä, imo. Hinta tietysti voi olla överi. Hanskat alkaen about 30€ ja kengät 60-70€.
Tästä tuli mieleen et miten hyvin ajattelette et futsal kengät soveltuu ajamiseeen? :rolleyes:
Nappikset siihen ei sovellu kun pohjassa ei tasa maalle ole pitoa.
 
Noita kevyitä tossujahan on nykyään monelaisia jos painitossujen hinta hirvittää satunnaisiin pelituokioihin.
mm halpahalleista löytyvia avantouintitossuja, joissa on hyvin ohut ja joustava kumi,- tai neoprenpohja. Niiden hinta siinä kympin kieppeillä.
Ei ole kokemusta, mutta jospa lähtisi Tokmanniin katsomaan tarjontaa kun asia on mielessä ollut :)
Duunista otin työhanskat jossa kämmenessä pitävä nahka ja muuten mukava tuntuiset eikä hiosta, niillä on ollut hyvä ajaa.
-----------------
edit: Tokmannilta tarttui mukaan neoprentossut joissa pohja ohutta taipuisaa kumia, sivussa vetoketju.
Pari EK:ta DiRT Rallya testanneena totean että ihan hyvä poljintuntuma, mutta nyt hikoaa päästä varpaisiin :)
Hinta 14eur eli ei paha. Sesongin loputtua saa varmaan alelaarista parilla eurolla.
neoprentossu tokmanni.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli uimatossut, kumipohjaiset, niiden ongelmaksi tuli se että pohja kului, eli ihan liian paljon kitkaa polkimen (metallia) ja sen kumipohjan välillä. Mielellään käytän ihan tavallisen lenkkarin pohjamateriaalia, mitä lie se aine on mutta itse raakaa kumia kannattaa välttää (laiskana kyllä ajelen sukilla usein). Se voi toimia kyllä jossain F1 autoissa mutta heel-toe meiningillä se kyllä kuluu heti ja myös siinä kun vahdat poljinta koska jalka laahaa aina vähän poljinta vaihtaessa.
 
No nähtäväksi jää kuinka pitkäikäiset ovat.
Sukilla on tullut aiemmin ajettua, ongelmana vaan jalan kipeytyminen pidemmässä pelisessiossa.
Heel and toe on jäänyt kyllä omissa ajoissa harjoittelematta :)
------------
edit: Nyt kun käyttötunteja on tullut 10-20, niin kyllähän noiden tossujen pohja tosiaan kuluu.
Kumipurua tullut jonkun verran etenkin kaasupolkimen viereen.
Katsotaan kuluuko ne puhki vaiko vain tossujen karhennus, joka sellaista pientä nyppyä.
100-200 käyttötuntiakin olisi jo hyvä 14eur tossuille ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon voisi vaikuttaa myös polkimien asento, itse korjasin kahteen kertaan tuota asentoa kun tuntui että joutuu koukistamaan jalkapöytää liikaa kaasun ollessa ylhäällä. Tekee vieläkin vähän samaa, pitäisi keksiä joku viritys että saisi CSL Elite polkimet ylösalaisin kun GT-asento ei oikein istu.
 
Uudet ajohanskat testiin. Biltemasta alle parilla kympillä motocrossi hanskat, sormenpäät piti leikata heti veks muuten ei tuu mistään mitään :)IMG_20190726_180859.jpg
 
edit: Nyt kun käyttötunteja on tullut 10-20, niin kyllähän noiden tossujen pohja tosiaan kuluu.
Kumipurua tullut jonkun verran etenkin kaasupolkimen viereen.
Katsotaan kuluuko ne puhki vaiko vain tossujen karhennus, joka sellaista pientä nyppyä.
100-200 käyttötuntiakin olisi jo hyvä 14eur tossuille ;)

Jep ja kyllähän sitä itsekin piti imurilla imuroida se puru pois.
 
En jaksa kahlata tätä koko pitkää keskusteluketjua.

Logitechin polkimissa ja miksei varmaan muissakin potentiometrilla toimivissa on ongelmana että potikka likaantuu jossain vaiheessa ja se alkaa takkuilla niin että kaasu,- tai jarrupoljin onkin itsestään päällä.
Siihen auttaa putsaus:
https://www.gtplanet.net/forum/thre...ogitech-g25-g27-pedal-pontentiometers.247510/

Purin nyt oman G29:n (ikää alle vuosi) toistamiseen ja otin samalla potikasta kuvan josko joku löytää jostain vastaavan tai vähän sinne päin, niin voi itse askarrella sopivan.
Itse tilasin nyt tällaisia ja tarkoituksena muokata niistä vaihtokelpoisia ettei tarvitse aina purkaa potikkaa atomeiksi.

Tässä siis kuva ja mitat alkuperäisestä:
Logitech G29 pedal potentiometer.jpg
 
Muuten, tuli tossa mieleen, vanhaa android puhelinta ei kannata hävittää jos se toimii ja siinä toimii wifi. Hanki jostain halvalla kovamuoviset takakuoret, iske reiät ja pulttaa kiinni baseen jos sellainen mahdollisuus on. Halpa teline jos käyttää puhelinta mittaristona. Jos en ihan väärin muista niin androidin pitäs toimia konsolillakin datadisplaynä. PC:llä maailman helpoin tapa on käyttää simhub:ia.
 
Onko kukaan tilannut Logitechin g29/g920 rattiin kuuluvaan H-kaavio vaihdekeppiin sitä palikkaa jolla sen saa muutettua sekventaaliksi? Mistähän sellasen löytäis, Suomen kaupoissa ei taida olla. Verkkokaupassa vielä huomisen hyvä tarjous, 199 € tuo ratti. Omilla sivuilla pyytävät 450 €.
 
Onko kukaan tilannut Logitechin g29/g920 rattiin kuuluvaan H-kaavio vaihdekeppiin sitä palikkaa jolla sen saa muutettua sekventaaliksi? Mistähän sellasen löytäis, Suomen kaupoissa ei taida olla. Verkkokaupassa vielä huomisen hyvä tarjous, 199 € tuo ratti. Omilla sivuilla pyytävät 450 €.

Ebaystä saa, olikohan n. 10€ posteineen, hakusanalla: Logitech Sequential Shifter MOD, works with G25/G27/G29/G920 shifters.
 
Onko kukaan tilannut Logitechin g29/g920 rattiin kuuluvaan H-kaavio vaihdekeppiin sitä palikkaa jolla sen saa muutettua sekventaaliksi? Mistähän sellasen löytäis, Suomen kaupoissa ei taida olla. Verkkokaupassa vielä huomisen hyvä tarjous, 199 € tuo ratti. Omilla sivuilla pyytävät 450 €.

Jotkut ovat myös modanneet tuon vaihdekepin kahdella hieman pitemmällä pultilla ja o-renkaalla toimimaan sekventaalina / käsijarruna.
YouTubesta löytyy siihen ohjeet
 
Ylös Bottom