Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

Eli onko tosiaan ainoa tapa heittää jokaisen auton muistiin nuo kyseiset asetukset?

Manuaalivaihteet saa asetettua pysyväksi, mutta traction control pitää erikseen säätää joka autosta. Onneksi se voi tehdä myös ajon aikana lennosta, muuttaa vaan TCS arvon nollaan.
 
Ensi viikon päivityksessä tulee ilmeisesti Span rata sekä vesisade. Saa nähdä kuinka moni rata sitten tukee vesisadetta vai tukevatko peräti lähes kaikki.

Pitäisi ajella GT Sporttiakin taas pitkästä aikaa, kaikki ajoaika menee aina DR2.0:aan.
 
Ensi viikon päivityksessä tulee ilmeisesti Span rata sekä vesisade. Saa nähdä kuinka moni rata sitten tukee vesisadetta vai tukevatko peräti lähes kaikki.

Pitäisi ajella GT Sporttiakin taas pitkästä aikaa, kaikki ajoaika menee aina DR2.0:aan.

Uu, se on yks lemppari radoista, pitää varmaan jotain poistaa kovolta, että saa päivitettyä pelin. Ja sadetta en usko, ennen kun nään itte :D Toisaalta en paljoo ratapelissä sadetta edes kaipaa, mut onhan se kiva löytyä, niin saa vaihtelua.
 
Michelin on Gran Turismon uusi yhteistyökumppani ja virallinen FIA-GT -rengastoimittaja. Videossa käydään yhteistyökuvioita läpi yksityiskohtaisemmin - lyhyesti: rengassimulaation luvataan paranevan.

Videolla nähdään virtuaaliratin takana myös Juan Pablo Montoya (videossa alkaen 22:22), joka osallistui perjantai-illan Pro-Am -näytöskisaan Gran Turismon maailmanmestarin Igor Fragan parina. Omien sanojensa mukaan JPM ei ollut ratin takana ollut Gran Turismossa ennen tapahtumaa, joten nopeasti oli näköjään omaksunut GT:n kommervenkit.


Nyt lauantai-sunnuntaiakselilla otellaankin sitten vakavammassa hengessä New Yorkin eventissä. Sadetta ja Spata luvassa, kuten ylempänä jo mainittiin.
 
Tasokas tapahtuma, kunnes "Human drama" iski kunnolla. Sen enempää vielä finaalia paljastamatta, Gran Turismolla on nyt oma Senna-Prost -taistelupari.
Juu oon aikasemminkin kattonu tätä samaa World Touria. Helpompi mun on tämmöstä kattoa kun en esim räiskintäpelejä pelaa juurikaan verkossa. :)
Mielenkiintosta et ne oli Jimmyn saanu mukaan asiantuntijaks. Kaverin ajamista tulee kans usein katottua kun kaveri tubeen striimaa jotain.
 
Tänään tulee päivityksenä kahteen Red Bullin rataan sadekeli. Ja muutama auto.

 
Jee, pitkästä aikaa pääsi ajamaan Hondan S2000:lla, oli yksi mun lemppariautoista Gran Turismo 3:ssa.

Sadekeli oli ihan toimiva. Eka kokeilin GT Leaguen (Amateur, J-Series) puolella ja siellä oli ihan vain tihkusade, pärjäsi hyvin soft-renkailla. Rankempaa sadetta menin kokeilemaan Custom-kisan puolelle. Siellä ei aivan välikelin renkailla pärjännyt, mutta kunnon sadekelin renkailla alkoi auto pysymään varmasti hanskassa.

Ihan kelvollisesti sade peliin on tehty, mutta lisää saderatoja toki tarvitsisi olla. Kenties sitten tulevissa päivityksissä. Ajomallinuksesta ei pysty sen tarkempaa kommentoida, kun ainoat vertailut sadekelistä löytyy Project Cars 1:stä ja Dirt Rally 2.0:sta. Ja eipä GT Sporttiakaan niin kovin usein tule pelattua.

Autona oli Honda S2000 viritettynä, ratilla ajoin ja TCS 0.
 
"Wet Bull Ring" tuli ja kourallinen vähintäänkin puolilegendaarisia JDM-autoja.
Sadekeli kannattaa ajaa totisemmin niiissä moodeissa, joissa 'Grip Reduction' on mahdollista laittaa 'Realille'. Ainakin time trialiin Arcade-moodiin on jäänyt bugi, jossa esim. superslikseillä voi ajaa ja jopa nopeammin kuin saderenkailla, esim GT:n omalla formulalla F1500T-A:lla.
 
Selittäkääs ratti-nyypälle nuo FFB-asetukset.

Controller Steering Sensitivity - vaikuttaa vain padilla pelatessa?

Force Feedback Max. Torque - huomaan tässä vain että mitä pienempi tuo arvo 1-10 on, sitä kevyempiä rattia on kääntää. Ilmeisesti kannattaa mun ratilla (G29) pitää suht pienellä välttääkseen clippailun?

Force Feedback Sensitivity - asetusta säätämällä 1-10 en huomaa oikeastaan mitään eroa, mitä pitäisi huomata/tapahtua?

Rattina siis Logitech G29. Assetto Corsaa ja Project Cars 2 tullut enemmän pelattua ja niissä tietysti paremmat forcet kuin tässä, mutta en saa oikeastaan mitään fiilistä GT Sportin ajamiseen. Millaisia asetuksia käytätte?
 
Selittäkääs ratti-nyypälle nuo FFB-asetukset.

Controller Steering Sensitivity - vaikuttaa vain padilla pelatessa?

Force Feedback Max. Torque - huomaan tässä vain että mitä pienempi tuo arvo 1-10 on, sitä kevyempiä rattia on kääntää. Ilmeisesti kannattaa mun ratilla (G29) pitää suht pienellä välttääkseen clippailun?

Force Feedback Sensitivity - asetusta säätämällä 1-10 en huomaa oikeastaan mitään eroa, mitä pitäisi huomata/tapahtua?

Rattina siis Logitech G29. Assetto Corsaa ja Project Cars 2 tullut enemmän pelattua ja niissä tietysti paremmat forcet kuin tässä, mutta en saa oikeastaan mitään fiilistä GT Sportin ajamiseen. Millaisia asetuksia käytätte?
Itsekin rattinyyppänä pähkäilin noita aikani, päädyin pitämään torquen maximilla ja sensitivityn melko pienellä. (1-3)

Mitä isommalla senssi, sitä enemmän ratti vispaa suoraa ajaessa, enkä havainnut siinä olevan mitään logiikkaa.

edit. ja sama ratti täälläkin.
 
Selittäkääs ratti-nyypälle nuo FFB-asetukset.

Controller Steering Sensitivity - vaikuttaa vain padilla pelatessa?

Force Feedback Max. Torque - huomaan tässä vain että mitä pienempi tuo arvo 1-10 on, sitä kevyempiä rattia on kääntää. Ilmeisesti kannattaa mun ratilla (G29) pitää suht pienellä välttääkseen clippailun?

Force Feedback Sensitivity - asetusta säätämällä 1-10 en huomaa oikeastaan mitään eroa, mitä pitäisi huomata/tapahtua?

Rattina siis Logitech G29. Assetto Corsaa ja Project Cars 2 tullut enemmän pelattua ja niissä tietysti paremmat forcet kuin tässä, mutta en saa oikeastaan mitään fiilistä GT Sportin ajamiseen. Millaisia asetuksia käytätte?

Kannattaa pitää G29:llä sensitive 1-2, jos haluaa jotain erinlaisia palautteita, muuten kaikki voimatärinät samanlaista. Ittellä muistaakseni 2, kun pienemmällä jo niin heikkoja ettei tuo fiilistä, vaikka periaatteessa silloin onkin paremmat. Kyllä ne huomaa, kun testaa peräkanaa 0-3 arvoja, ajaa vaikka kiekan ja sitten muuttaa. Onnettomat ne on, jos vertaa AC tai PC2:seen.
 
GT Sportista tulee huomenna 4.10. Spec II. Tämä todennäköisesti tarkoittaa vain* sitä, että pelistä tulee myyntiin kaksi versiota, spesiaalimmassa pelaajalle annetaan 2,5 milj. crediittiä ja autopakettina 10 menestyksekkäintä 2018 FiAGTC-kauden valmistajasarjan GT3-autoa. Tuo versio on myös päivitetty miltei pelin uusimpaan versioon.
Toinen versio on päivittämätön ja se liittyy PlayStation Hits -kirjastoon ja maksaa siten alle 20 euroa.
*Tuo ylärivin " vain" siksi, että tänään tuli peliversio 1.46. Se ei lisännyt peliin kuin korjauksia ja Spec II -videon:


Lokakuu toivon mukaan tuo peliin kauan odotetun ja jo FiA-GT World Tour -ympyröissä nähdyn Spa:n moottoriradan. Myös Gran Turismon ja Michelinin yhteistyökuvio rengasfysiikoiden parantamiseksi saattaa saada ensipäivityksen jo tässä kuussa.
 
Hetken jo kuvittelin Spec II version tuovan mukanaan, jotain parannuksia vr puolelle, kun kanteen lisätty hienosti maininta tuesta. Asensin 1.46 päivityksen ja pöh, ei ollut tullut mitään. Edelleenkään Ai kuskin tasoa ei voi muuttaa, liikkuvasta sikaanista mihinkään :confused: Mulle riittäisi vr puolelle, ai kuskin tason säätö, tai 1vs1onlinekisat. Tuskin on edes teknistä ongelmaa noiden parannusten suhteen.

Ihan siisti oli kuitenkin käydä pyörähtämässä pitkästä aikaa, visiiri päässä, vanhan NSX GT2:n ratissa, pari kiekkaa Dragon Trailissa.

37DB2096-0649-4B3A-AB0F-1712BCA569AB.png
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun on peli ylittänyt jo kahden vuoden iän, niin mikäs tilanne muilla kampanjan suhteen? Itsellä kaikki muut pelattu läpi paitsi muutama endurance kisa puuttuu edelleen. Kyllä tätä loistavaa autopeliä on tullut tahkottua. Pelikello näyttää 121 tuntia. Tätä pelaan kyllä siihen asti kunnes GT7 tulee PS5:lle.
 
Ylös Bottom