Gran Turismo Sport

Gunslinger

Well-Known Member
Eli onko tosiaan ainoa tapa heittää jokaisen auton muistiin nuo kyseiset asetukset?
Manuaalivaihteet saa asetettua pysyväksi, mutta traction control pitää erikseen säätää joka autosta. Onneksi se voi tehdä myös ajon aikana lennosta, muuttaa vaan TCS arvon nollaan.
 

Ac3way

Well-Known Member
Ensi viikon päivityksessä tulee ilmeisesti Span rata sekä vesisade. Saa nähdä kuinka moni rata sitten tukee vesisadetta vai tukevatko peräti lähes kaikki.

Pitäisi ajella GT Sporttiakin taas pitkästä aikaa, kaikki ajoaika menee aina DR2.0:aan.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Ensi viikon päivityksessä tulee ilmeisesti Span rata sekä vesisade. Saa nähdä kuinka moni rata sitten tukee vesisadetta vai tukevatko peräti lähes kaikki.

Pitäisi ajella GT Sporttiakin taas pitkästä aikaa, kaikki ajoaika menee aina DR2.0:aan.
Uu, se on yks lemppari radoista, pitää varmaan jotain poistaa kovolta, että saa päivitettyä pelin. Ja sadetta en usko, ennen kun nään itte :D Toisaalta en paljoo ratapelissä sadetta edes kaipaa, mut onhan se kiva löytyä, niin saa vaihtelua.
 

finbaek

Active Member
Michelin on Gran Turismon uusi yhteistyökumppani ja virallinen FIA-GT -rengastoimittaja. Videossa käydään yhteistyökuvioita läpi yksityiskohtaisemmin - lyhyesti: rengassimulaation luvataan paranevan.

Videolla nähdään virtuaaliratin takana myös Juan Pablo Montoya (videossa alkaen 22:22), joka osallistui perjantai-illan Pro-Am -näytöskisaan Gran Turismon maailmanmestarin Igor Fragan parina. Omien sanojensa mukaan JPM ei ollut ratin takana ollut Gran Turismossa ennen tapahtumaa, joten nopeasti oli näköjään omaksunut GT:n kommervenkit.

Nyt lauantai-sunnuntaiakselilla otellaankin sitten vakavammassa hengessä New Yorkin eventissä. Sadetta ja Spata luvassa, kuten ylempänä jo mainittiin.
 

finbaek

Active Member

Jos jota kuta muuta kiinnostaa niin tässä on tällä hetkellä menossa GTS World Tourin New Yorkin Nations Cupin kisa. :D
Tasokas tapahtuma, kunnes "Human drama" iski kunnolla. Sen enempää vielä finaalia paljastamatta, Gran Turismolla on nyt oma Senna-Prost -taistelupari.
 

Barca11910

Well-Known Member
Tasokas tapahtuma, kunnes "Human drama" iski kunnolla. Sen enempää vielä finaalia paljastamatta, Gran Turismolla on nyt oma Senna-Prost -taistelupari.
Juu oon aikasemminkin kattonu tätä samaa World Touria. Helpompi mun on tämmöstä kattoa kun en esim räiskintäpelejä pelaa juurikaan verkossa. :)
Mielenkiintosta et ne oli Jimmyn saanu mukaan asiantuntijaks. Kaverin ajamista tulee kans usein katottua kun kaveri tubeen striimaa jotain.
 

rap

Active Member
Tänään tulee päivityksenä kahteen Red Bullin rataan sadekeli. Ja muutama auto.

 

Ac3way

Well-Known Member
Jee, pitkästä aikaa pääsi ajamaan Hondan S2000:lla, oli yksi mun lemppariautoista Gran Turismo 3:ssa.

Sadekeli oli ihan toimiva. Eka kokeilin GT Leaguen (Amateur, J-Series) puolella ja siellä oli ihan vain tihkusade, pärjäsi hyvin soft-renkailla. Rankempaa sadetta menin kokeilemaan Custom-kisan puolelle. Siellä ei aivan välikelin renkailla pärjännyt, mutta kunnon sadekelin renkailla alkoi auto pysymään varmasti hanskassa.

Ihan kelvollisesti sade peliin on tehty, mutta lisää saderatoja toki tarvitsisi olla. Kenties sitten tulevissa päivityksissä. Ajomallinuksesta ei pysty sen tarkempaa kommentoida, kun ainoat vertailut sadekelistä löytyy Project Cars 1:stä ja Dirt Rally 2.0:sta. Ja eipä GT Sporttiakaan niin kovin usein tule pelattua.

Autona oli Honda S2000 viritettynä, ratilla ajoin ja TCS 0.
 

finbaek

Active Member
"Wet Bull Ring" tuli ja kourallinen vähintäänkin puolilegendaarisia JDM-autoja.
Sadekeli kannattaa ajaa totisemmin niiissä moodeissa, joissa 'Grip Reduction' on mahdollista laittaa 'Realille'. Ainakin time trialiin Arcade-moodiin on jäänyt bugi, jossa esim. superslikseillä voi ajaa ja jopa nopeammin kuin saderenkailla, esim GT:n omalla formulalla F1500T-A:lla.
 

Enemy

Well-Known Member
Selittäkääs ratti-nyypälle nuo FFB-asetukset.

Controller Steering Sensitivity - vaikuttaa vain padilla pelatessa?

Force Feedback Max. Torque - huomaan tässä vain että mitä pienempi tuo arvo 1-10 on, sitä kevyempiä rattia on kääntää. Ilmeisesti kannattaa mun ratilla (G29) pitää suht pienellä välttääkseen clippailun?

Force Feedback Sensitivity - asetusta säätämällä 1-10 en huomaa oikeastaan mitään eroa, mitä pitäisi huomata/tapahtua?

Rattina siis Logitech G29. Assetto Corsaa ja Project Cars 2 tullut enemmän pelattua ja niissä tietysti paremmat forcet kuin tässä, mutta en saa oikeastaan mitään fiilistä GT Sportin ajamiseen. Millaisia asetuksia käytätte?
 

HerraNenä

Active Member
Selittäkääs ratti-nyypälle nuo FFB-asetukset.

Controller Steering Sensitivity - vaikuttaa vain padilla pelatessa?

Force Feedback Max. Torque - huomaan tässä vain että mitä pienempi tuo arvo 1-10 on, sitä kevyempiä rattia on kääntää. Ilmeisesti kannattaa mun ratilla (G29) pitää suht pienellä välttääkseen clippailun?

Force Feedback Sensitivity - asetusta säätämällä 1-10 en huomaa oikeastaan mitään eroa, mitä pitäisi huomata/tapahtua?

Rattina siis Logitech G29. Assetto Corsaa ja Project Cars 2 tullut enemmän pelattua ja niissä tietysti paremmat forcet kuin tässä, mutta en saa oikeastaan mitään fiilistä GT Sportin ajamiseen. Millaisia asetuksia käytätte?
Itsekin rattinyyppänä pähkäilin noita aikani, päädyin pitämään torquen maximilla ja sensitivityn melko pienellä. (1-3)

Mitä isommalla senssi, sitä enemmän ratti vispaa suoraa ajaessa, enkä havainnut siinä olevan mitään logiikkaa.

edit. ja sama ratti täälläkin.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Selittäkääs ratti-nyypälle nuo FFB-asetukset.

Controller Steering Sensitivity - vaikuttaa vain padilla pelatessa?

Force Feedback Max. Torque - huomaan tässä vain että mitä pienempi tuo arvo 1-10 on, sitä kevyempiä rattia on kääntää. Ilmeisesti kannattaa mun ratilla (G29) pitää suht pienellä välttääkseen clippailun?

Force Feedback Sensitivity - asetusta säätämällä 1-10 en huomaa oikeastaan mitään eroa, mitä pitäisi huomata/tapahtua?

Rattina siis Logitech G29. Assetto Corsaa ja Project Cars 2 tullut enemmän pelattua ja niissä tietysti paremmat forcet kuin tässä, mutta en saa oikeastaan mitään fiilistä GT Sportin ajamiseen. Millaisia asetuksia käytätte?
Kannattaa pitää G29:llä sensitive 1-2, jos haluaa jotain erinlaisia palautteita, muuten kaikki voimatärinät samanlaista. Ittellä muistaakseni 2, kun pienemmällä jo niin heikkoja ettei tuo fiilistä, vaikka periaatteessa silloin onkin paremmat. Kyllä ne huomaa, kun testaa peräkanaa 0-3 arvoja, ajaa vaikka kiekan ja sitten muuttaa. Onnettomat ne on, jos vertaa AC tai PC2:seen.
 

finbaek

Active Member
GT Sportista tulee huomenna 4.10. Spec II. Tämä todennäköisesti tarkoittaa vain* sitä, että pelistä tulee myyntiin kaksi versiota, spesiaalimmassa pelaajalle annetaan 2,5 milj. crediittiä ja autopakettina 10 menestyksekkäintä 2018 FiAGTC-kauden valmistajasarjan GT3-autoa. Tuo versio on myös päivitetty miltei pelin uusimpaan versioon.
Toinen versio on päivittämätön ja se liittyy PlayStation Hits -kirjastoon ja maksaa siten alle 20 euroa.
*Tuo ylärivin " vain" siksi, että tänään tuli peliversio 1.46. Se ei lisännyt peliin kuin korjauksia ja Spec II -videon:

Lokakuu toivon mukaan tuo peliin kauan odotetun ja jo FiA-GT World Tour -ympyröissä nähdyn Spa:n moottoriradan. Myös Gran Turismon ja Michelinin yhteistyökuvio rengasfysiikoiden parantamiseksi saattaa saada ensipäivityksen jo tässä kuussa.
 

MAINOS

Ylös Bottom