Tarinan tehtävät toimii siten, että lähes jokaisessa tehtävässä on välipätkä. Se yleensä aktivoituu kun kohdehirviö löytyy. Ennenkuin tuo välipätkä on nähty, kukaan ei voi liittyä questiin. Sen lisäksi myös questiin liittyvien on täytynyt nähdä kyseinen pätkä. Helpoin tapa edistää tarinaa kimpassa on se, että kaikki aloittavat oman questinsa yksin, pelaavat välipätkään asti ja jättävät questin kesken palaten hub alueelle. Tämän jälkeen kaikki pystyvät liittymään questiin jo ihan alusta asti. Kömpelö systeemihän tuo on, mutta ei sille mitään mahda. Tarinan seassa pystyy ja kannattaakin tehdä muitakin questeja ja niiden suorittaminen yhdessä onkin jo paljon helpompaa.
Tarina on kuitenkin aika pieni osa koko peliä, ja sen jälkeenkin riittää vielä puuhasteltavaa uusien haasteiden muodossa. Lisäksi peliin tulee uutta ilmaissisältöä ja päivityksiä ainakin vielä toistaiseksi. Muuten peli on aikalailla omien taitojen sekä gearin parantamista. Grindaustahan se on, ei siitä pääse mihinkään, mutta erittäin palkitsevaa sellaista.
Kuoleman jälkeen peli vaan heittää turva-alueelle josta pääsee hyvin nopeasti takaisin mätkimään. Suurimmassa osassa tehtäviä tiimin kesken on jaettu kolme kuolemaa, ja kolmannen kuoleman sattuessa tehtävä epäonnistuu.