Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monster Hunter: World

Hmm mulla meni 50h päästä high rankkeihin :) Hitaasti mutta varmasti kohti "loppua".
 
Ite vasta ihan alussa, ehkä noin 3h pelannut, tappanut muutaman monsterin. Saako aseita ostettua erilaisia vai? Oon päivittäny noita kamoja mitkä tuli alkuun mukaan :D oon ihan pihalla tästä vielä, mutta ehkä se siitä? Jos joku jaksais niin kirjottas tähän keskusteluun listan aloittelijalle mitä kannattaa tietää tästä pelistä jne. semmosta yleistä tietoa.
 
Noin 150h peliä takana ja hyvältä maistuu edelleen. Ainoa miinus mikä tähän versioon on tuotu on se, että pelaajan ei ole pakko pelata muiden kanssa. Aikaisemmissa peleissä yksinpelikampanjan pääsi läpi yllättäen yksin, mutta jos halusin parempia materiaaleja, piti pelata verkossa, ja monsuilla oli niin paljon HP:ta että yksin et pärjännyt. Aikaraja tuli vastaan. Worldissä kaiken pystyy hoitamaan yksin. Yhteisöllisyys puuttuu. :(
 
Jos joku jaksais niin kirjottas tähän keskusteluun listan aloittelijalle mitä kannattaa tietää tästä pelistä jne. semmosta yleistä tietoa.
Noita wikejä on netti pullollaan. Ehkä ei tähän kannata niitä kirjoitella. :) Lisää kaverilistoille jos tarvitset pelissä jeesiä.
 
Katsellu vähän tuota Behemoth taistelua ja näyttää hyvin vaikealta, paras puoli on musiikit suoraan FF XIV, taitaa olla HUBissakin musiikit siitä pelistä. Itsehän pääsen ensi viikolla Rathaloksen kimppuun FF XIV, onnea matkaan kaikille metsästäjille :)
 
Mitenkäs pätevä hankinta tämä olisi, jos pääasiallisena tarkoituksena olisi co-opata yhden tietyn saman kaverin kanssa kahdestaan?

Jostain muistelen lukeneeni ettei kampanjatehtäviä pystyisi pelaamaan kaverin kanssa ennenkuin ne on kertaalleen vetänyt soolona. Pitääkö edelleen paikkansa? Lähinnä verkkopelejä pelaavan frendin kanssa muodostunee ongelmaksi saada kaveri yksinpelaamaan 50-tuntinen kampanja.

Olen myöskin lukenut tässä olevan tehtävää useammaksi sadaksi tunniksi, mutta onko tuon yksinpelikampanjan ulkopuolinen toiminta ihan oikeasti mielekkäitä tehtäviä kaverin kanssa pelattavaksi, vai ainoastaan jotain samoissa paikoissa free roamia ja resurssien grindaamista? Pääseekö tähän osaan heti alusta alkaen käsiksi, vai aukeaako vasta kampanjan kuluessa/läpäisyn jälkeen?

Mitä tapahtuu jos hirviötaistelun aikana toinen kuolee? Syntyykö henkensä heittänyt pelaaja Borderlandsien tapaan johonkin lähettyville mistä pääsee nopeasti takaisin mäyhäämään, vai lentääkö tässä Soulsien tapaan johonkin omaan maailmaan mistä on taas hirveä säätö päästä takaisin kimppapeliin?
 
Voitte muistaakseni pelata samaa tehtävää samaan aikaan, eli pelaatte aina keskenään ettei toinen pääse pidemmälle ku toinen. Alkututoriaali joutuu yksin tekemään kyllä. Toinen jos kuolee niin spawnaa semi lähelle aluetta. Joku voi korjata jos olen väärässä.
 
Tarinan tehtävät toimii siten, että lähes jokaisessa tehtävässä on välipätkä. Se yleensä aktivoituu kun kohdehirviö löytyy. Ennenkuin tuo välipätkä on nähty, kukaan ei voi liittyä questiin. Sen lisäksi myös questiin liittyvien on täytynyt nähdä kyseinen pätkä. Helpoin tapa edistää tarinaa kimpassa on se, että kaikki aloittavat oman questinsa yksin, pelaavat välipätkään asti ja jättävät questin kesken palaten hub alueelle. Tämän jälkeen kaikki pystyvät liittymään questiin jo ihan alusta asti. Kömpelö systeemihän tuo on, mutta ei sille mitään mahda. Tarinan seassa pystyy ja kannattaakin tehdä muitakin questeja ja niiden suorittaminen yhdessä onkin jo paljon helpompaa.

Tarina on kuitenkin aika pieni osa koko peliä, ja sen jälkeenkin riittää vielä puuhasteltavaa uusien haasteiden muodossa. Lisäksi peliin tulee uutta ilmaissisältöä ja päivityksiä ainakin vielä toistaiseksi. Muuten peli on aikalailla omien taitojen sekä gearin parantamista. Grindaustahan se on, ei siitä pääse mihinkään, mutta erittäin palkitsevaa sellaista.

Kuoleman jälkeen peli vaan heittää turva-alueelle josta pääsee hyvin nopeasti takaisin mätkimään. Suurimmassa osassa tehtäviä tiimin kesken on jaettu kolme kuolemaa, ja kolmannen kuoleman sattuessa tehtävä epäonnistuu.
 
^ Kiitoksia.

Ei voi kun vaan ihmetellä syytä moiseen ratkaisuun tuon välivideovaatimuksen suhteen, what were they thinking?
 
Ei voi kun vaan ihmetellä syytä moiseen ratkaisuun tuon välivideovaatimuksen suhteen, what were they thinking?
Välivideot kestävät noin 5min, jonka jälkeen voi liittyä. Itse en koskaan kokenut tuota häiritseväksi. Koska peli perustuu grindaamiselle, pelaat yksin tarinaa läpi, ja kun kaverillasi on aikaa muilta peleiltä, annat hänen valita tehtävät ja liityt sitten kun videot on katsottu.
 
Peli on ilmaiseksi kokeiltavissa PS4:lla 12.-17. joulukuuta.

Saa nähdä jaksanko itse latailla pelin, silloin ennen julkaisua tämä vielä jaksoi kiinnostaa.
 
Kokeilin peliä pleikkarilla ihan ja ei iskenyt. Ehkä kaverin kanssa ois hauskempaa mutta yksin ei jaksa grindaamista..
 
Tuli tämä PS Storesta ostettua puoleen hintaan 24,95€. Pitkään kiinnostanut, nyt oli hintakin melkoisen passeli.

Jos vielä löytyy pelaajia, ja intoa auttaa uusi pelaaja jaloilleen ja opastaa pelin mekaniikkoihin niin saapi laittaa kaveripyyntöä: PSN TranssiApina-
 
Nostellaas tätä keskustelua. Itse jatkoin tauon jälkeen MH Worldin tahkoamista ja kylläpä taas koukutti. Vielä ei ole peli läpäisty, olisi yksi monsteri vielä listimättä. Kaikessa rauhassa oon omiani puuhaillu. 100h tuli mittariin ja liki 97 % peliajasta mennyt Switchaxella. KUNNES tein deviljon matskuista hunting hornin ja rakastuin. Nyt mennään sitten support tyylillä verkossa, vaikka kyllähän toi Joen tuuba lyö kovaa kuin nuija.

Tuli myös rakenneltua palicon ympärille buildi, 5 palico rallyn ja 5 wide rangen kanssa. Nyt kisu räjäyttelee liskoja alkupaloiks. Ihan hauskaa hupia, mutta nyt pitää lähtee kunnon endgame pläniä tekemään.

Jäätikkö dlc tä myös innolla odotellen. Peliinhän on pitkin vuotta tullut eventien ja muiden kautta lisähommaa ja härpäkettä, mm. juurikin legendaarinen deviljo. Ja kuka ei tykkää palicon näyttäessä Megamanilta?

Jos peli seuraa löytyy niin sekin ois jees! Pitkään meni soolona, mutta on toi ryhmänä veto vaan tehokkaampaa!
 
Tuli Powerista vihdoin ostettua tämä(kun sai 10e) ja aloiteltua..Ihan hyvin maistuu ja mukava yllätys, että tuo Iceborne lisäri myös asentui perusversion mukana kovolle.. Luulin, että se on erillinen maksullinen DLC..
 
Tuli Powerista vihdoin ostettua tämä(kun sai 10e) ja aloiteltua..Ihan hyvin maistuu ja mukava yllätys, että tuo Iceborne lisäri myös asentui perusversion mukana kovolle.. Luulin, että se on erillinen maksullinen DLC..

Kyllähän se onkin, varmaankin se sinne asentui mutta pelata en usko että pystyy.
 
Jumaleissön se oli matka. Pääpelin kaikki kultaiset kruunut on saavutettu. 270h kellottaa peliaika, toki siinä on ainaki 40h Icebornea.
Nuitten kruunujen metsästys on yhtäaikaa helvetin turhauttavaa ja paikoitellen tylsää että myös äärimmäisen koukuttavaa ja palkitsevaa. Kolme viimeistä kruunua keräsin kyllä rahtusen huijaamalla kun latasin tallennuksen pilveen ja rumppasin samaa 5 laatikon tempered investigationia siihen asti kunnes rngjumala minulle palkinnon soi.
Enää 18 kappaletta arena questia platinaan., nämä on pelin ylivoimasesti turhin ja tylsin osa-alue. Ei jaksa kun pari kertaa tehtävää päivässä pelata.
Iceborne on koukuttanut samalla tavalla mutta tuskin tästä jaksaa nuita kaikkia kruunuja kerätä, etenkin jos ei tule nuita monen monsterin eventtejä jossa suurempi sauma saada niitä.
Kaiken kaikkiaan jos saisi ostaa vuodessa vain yhden pelin se olisi kyllä tämä.
 
Ylös Bottom