Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi tietokone

Hyvin on toiminut ebayn parin euron Windows-lisenssit useampien vuosien ajan. Eettisyydestä tms en tiedä, mutta jos vaan toimivan lisenssin haluaa niin säästää kyllä hyvän määrän rahaa..
 
Ottaa lisenssin mistä vaan, niin onko nykyisin enää väliä ottaako homen, vai pro:n? Muistelen et xp aikana pro:lla saatiin jotain juttuja kikkailtua enempi.
 

Tuolta ostin minä.
 
Noita OEM koodeja löytyy esim. huutonetistäkin noin 5e hintaan ja kyllä ne ilmeisesti täysin toimivia ovat.
 
Nyt tuli mieleen yksi toinen juttu. Bluetooth olisi hyvä löytyä.
Toki Jimms myy usb donglea 12 eurolla ja sellaisen voi ottaa tämän suunnittelemani emon kylkeen kiinni.

Mutta miten paljon tuo Bios tulee ongelmaksi näiden uusien prossujen kanssa? Tuo Max sisältää kaksinkertaisen tilan biossille ja pitäisi tukea täysin. Vanhat voidaan päivittää, mutta käsitin että tilan puutteen vuoksi ominaisuuksia karsitaan. Näkyykö tuo oikeasti käytännössä jotenkin?

Sillä tässä emossa olisi BT (ja myös wlan) sisäänrakennettuna, mutta täytyisi päivitellä.


Eli toinen emo suoraan, vai tuo max sillä BT donglella?
 
Mulla olisi kysymyksiä näppäimistöstä. Eli nykyinen näppäimistö vaurioitui muuton yhteydessä ja nyt olisi tarkoitus hommata uusi näppis. Mekaanisia olen katsellut, mutta niissä kaikissa tai ainakin melkein kaikissa on valmiina joulukuusi efektit joita ei vissiin saa pois päältä ilman erillistä ohjelmistoa. Tausta valaistus pitää löytyä, mutta se ei saa olla välkkyvä vaan yhtenäinen väri ilman mitään värin sykkimisiä. Ja mielellään myös sellainen näppäimistö missä saa pimennettyä näppäimistön napin painalluksella tarvittaessa kuten nykyisessä näppäimistössäni. Löytyykö sellaisia mekaanisia?
 
Mulla olisi kysymyksiä näppäimistöstä. Eli nykyinen näppäimistö vaurioitui muuton yhteydessä ja nyt olisi tarkoitus hommata uusi näppis. Mekaanisia olen katsellut, mutta niissä kaikissa tai ainakin melkein kaikissa on valmiina joulukuusi efektit joita ei vissiin saa pois päältä ilman erillistä ohjelmistoa. Tausta valaistus pitää löytyä, mutta se ei saa olla välkkyvä vaan yhtenäinen väri ilman mitään värin sykkimisiä. Ja mielellään myös sellainen näppäimistö missä saa pimennettyä näppäimistön napin painalluksella tarvittaessa kuten nykyisessä näppäimistössäni. Löytyykö sellaisia mekaanisia?

Lähes kaikissa mekaanisissa missä on välkkyvät rgb valot ne saa pois napin painalluksella tai ohjelmiston kautta. Saa myös valita efektin millä värit näkyy ja yksi näistä on yhtenäinen väri jonka saa valita vähän kalliimissa malleissa. Jos langaton kiinnostaa niin Corsairin K63 on erinomainen, se on itsellä käytössä, ainut miinus on että siinä ei saa valita väriä vaan se on joko sininen tai ei mitään.
 
Langaton olisi kyllä hyvä, mutta niissä on melkeinpä vain yksi vaihtoehto eli Logitechin K800. Tuossa langattomassa näppiksessä on yksi ominaisuus mikä muista langattomista puuttuu eli se on ladattava. Itselläni oli aikoinaan tuo kyseinen näppis ja olin siihen tyytyväinen, mutta sitten kun käy niin, että näppäinten väliin menee likaa niin puhdistaminen ei olekkaan ihan simppeliä.

Mekaanisista olen katsellut Corsair K70 sekä Logitechin G513 näppiksiä. Molemmat taitavat olla päälle 150 euron näppiksiä. Mites näissä menee tuo pimennys toiminto, saako jommassa kummassa napin painalluksella näppiksen pimeäksi ja taas uudelleen painamalla valitun valaistuksen päälle. Tuosta Logitechista löytyy ainakin kahta eri versiota, kumpikohan niiitä on parempi kirjoittamiseen? Myöskin tuossa Logitechissa pitää vissiin asentaa koneelle ohjelmisto ennen kuin saa joulukuusi efektit pois. Unohtui mainita vielä, että näppiksen tulee olla ns. full size keyboard.
 
Viimeksi muokattu:
Langaton olisi kyllä hyvä, mutta niissä on melkeinpä vain yksi vaihtoehto eli Logitechin K800. Tuossa langattomassa näppiksessä on yksi ominaisuus mikä muista langattomista puuttuu eli se on ladattava. Itselläni oli aikoinaan tuo kyseinen näppis ja olin siihen tyytyväinen, mutta sitten kun käy niin, että näppäinten väliin menee likaa niin puhdistaminen ei olekkaan ihan simppeliä.

Mekaanisista olen katsellut Corsair K70 sekä Logitechin G513 näppiksiä. Molemmat taitavat olla päälle 150 euron näppiksiä. Mites näissä menee tuo pimennys toiminto, saako jommassa kummassa napin painalluksella näppiksen pimeäksi ja taas uudelleen painamalla valitun valaistuksen päälle. Tuosta Logitechista löytyy ainakin kahta eri versiota, kumpikohan niiitä on parempi kirjoittamiseen? Myöskin tuossa Logitechissa pitää vissiin asentaa koneelle ohjelmisto ennen kuin saa joulukuusi efektit pois. Unohtui mainita vielä, että näppiksen tulee olla ns. full size keyboard.

Kyllä tuo Corsairin K63 on myös ihan ladattava. Eipä se mikään ihmeellinen ominaisuus ole nykyään, mutta jos sen on oltava full size niin sen voi tietty unohtaa. Jokaisesta Corsairin näppiksestä missä on valaistus saa sen pois napin painalluksella. Noita K70 mallejakin on tusina erilaista joten tiedä mitä niistä olet katsellut.
 
Kyllä tuo ladattavuus tuntuu olevan nykypäivänäkin todella harvoissa näppiksissä*(*Full Size). Ei tästä kovin kauaa ole kun katselin verkkiksen tarjontaa lagattomissa full size näppiksissä niin ei tainnut olla yhtäkään ladattavaa langatonta heillä myynnissä. Corsairista olen katsellu tätä mallia:

 
Kyllä tuo ladattavuus tuntuu olevan nykypäivänäkin todella harvoissa näppiksissä*(*Full Size). Ei tästä kovin kauaa ole kun katselin verkkiksen tarjontaa lagattomissa full size näppiksissä niin ei tainnut olla yhtäkään ladattavaa langatonta heillä myynnissä. Corsairista olan katsellu tätä mallia:


Itsellä on myös tämä

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...RGB-MK-2-mekaaninen-nappaimisto-Cherry-MX-Sil

Varmaan aika samanlainen kun tuo sinun linkkaamasi mutta vaan äänettömillä kytkimillä. Itse pidän näistä Corsairin näppiksistä todella paljon, ja tuossa sinun linkkaamassa rapid fire versiossa on kyllä kaikki ominaisuudet jota siltä hait, voi valita värin ja saa yksittäisen värin ja saa napin painalluksella kaikki päälle ja 3 eri himmeys tasoa myös.
 
  • Like
Reactions: Zod
Ylös Bottom