Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Modern Warfare 2019

Ground waria pelanneena herää huomaamaan kuinka hyvä battlefield on siinä mitä se tekee, poislukien Bf V. Varsinkin ajoneuvojen mallinnus on hyvin alkeellista ja arcademaisen kankeaa.
Kentän lippujen sijainti on suunniteltu aivan päin helvettiä joka näkyy siinä täysin järjettömässä kaaoksessa keskellä kenttää killstreak- spämmin säestämänä.
Saa nyt nähdä miltä julkaisun jälkeen näyttää muissa kentissä.
 
Yksi kova juttu ainakin itselleni olisi Barebones pelilistan takaisin tuominen. Tämä oli jossain Codeissa, mutta viime vuodet on tainnut loistaa poissaolollaan. Jos esim. tähän tulisi barebones TDM niin saattaisin jopa harkita ostoa. Nuo hemmetin killstrekit taivaalla näissä peleissä on vaan perseestä. Black Ops 4:ssa aivan älyttömiä killstreakkejä kuten se Sniper helikopteri. Black Ops 4:n olisi ollut varmasti yksi Codeista jota olisi jaksanut pelata pitempääkin, mutta se olisi vaatinut niiden specialistien poistoa tai sitten juurikin pelilistaa missä niiltä on poistettu ne erikoiskyvyt. Yksi asia mikä oli hyvää Blops 4:ssa oli se värimaailma. Tässä taas se on liian väritöntä mun makuun. Pidän myöskin tuosta Three lane mappi suunnittelusta mitä tulee Codeihin.
 
Ihan hyvältä maistuu vaikka paljon bugeja tullu tänää x:llä vastaan itelle. Toivottavasti korjattu julkaisuun. Tosiaan tekstuurit levis tyypeistä aika sairaasti välillä peittäen näkyvyyttä ihan kunnolla, näytti ku äijillä olis jäätävä pressu viittana välillä. Äänet mulla sekos sen jälkeen ku realistic mode tuli. Kuulosti joka matsi ihme kaikumiselta vaikka kuinka käynnistelin uusiks. Audio valikossa äänet oli normaalit kyllä, mutta pelissä ei. Välillä jengi käveli tyytyväisenä miinoista läpi vaikka selvästi kävelivät päältä. En ainakaan huomannut, että olis mitää perkkiä siihen.. Siinä ne pahimmat. Välillä tekstuurit muutenki teki pieniä pugeja ja jotku varjokohdat vmäisiä kun ei sitten yhtään erota onko siellä joku ja kovin useinhan niissä mustissa koloissa joku piti leiriä.
 
Tuli crossplayta testattua muutama tunti kaverin kanssa joka pelasi pc:llä. Itse boxilla. Pelaaminen itsessään toimi hyvin, gamechat ei nyt ihan niin hyvin. Loading screeneissä ei toimi, jos toinen on kuollut (cyber attack) ei kuulu. Paitsi joskus kuului? Ei oikein saatu selvyyttää että kumpi oli ns. "oikein". Oma pelini myös automutesi kokoajan kaikki lobbyn pelaajat. Mukaan lukien kaverini. Äänenlaatu oli myös xbox 360 tasolla. Eli aika huono. Muutaman pelin jälkeen virittelin sitten headsetin mikin discordiin siten että peliäänet kuitenkin tulivat kuulokkeisiin boxin kautta. Jos ei tuosta parane tuo game chattin laatu, niin varmaan aika must olla joku kommunikointisofta auki samalla.
Taisivat ottaa tuon keskustelun pelinsisäisesti pois päältä kokonaan idioottien takia, koska toimi ihan hyvin torstaina ja sen jälkeen loppui.
 
Yksi kova juttu ainakin itselleni olisi Barebones pelilistan takaisin tuominen. Tämä oli jossain Codeissa, mutta viime vuodet on tainnut loistaa poissaolollaan. Jos esim. tähän tulisi barebones TDM niin saattaisin jopa harkita ostoa. Nuo hemmetin killstrekit taivaalla näissä peleissä on vaan perseestä. Black Ops 4:ssa aivan älyttömiä killstreakkejä kuten se Sniper helikopteri. Black Ops 4:n olisi ollut varmasti yksi Codeista jota olisi jaksanut pelata pitempääkin, mutta se olisi vaatinut niiden specialistien poistoa tai sitten juurikin pelilistaa missä niiltä on poistettu ne erikoiskyvyt. Yksi asia mikä oli hyvää Blops 4:ssa oli se värimaailma. Tässä taas se on liian väritöntä mun makuun. Pidän myöskin tuosta Three lane mappi suunnittelusta mitä tulee Codeihin.
Kyllähän tuo Barebones peimuoto löytyy Black Ops 4:sta...sitä juuri viimeksi pelasin kun jaksoin BO4:sen käynnistää
 
Huh huh. Olipa pahemman luokan pettymys tuo ground war. On suorastaan vaikea uskoa miten voikaan epäonnistua näin pahasti tuollaisen lähes vuosikymmeniä vanhan pelimuodon kopioiminen.

Mikä tässä sitten meni pieleen:

1. Karttasuunnittelu. Kartta on aivan liian iso ja monimutkainen. Ihan älyttömästi on talojen kerroksia, ikkunoita, ovia, kattoja, varjoja ym. ym. Kartta on liian monitahoinen. Mittasuhteet ja välimatkat on myös älyttömän isoja. Iso osa kartasta on ihan turhaa kun ei liity mitenkään lippuihin. Ja kun kartta on vielä täysin staattinen, niin hohhoijakkaa. Tuohon olisi tarvinnut edes yksinkertaista seinien tuhoutumista, kuten vaikka Rainbow sixissä.

2. Tiimipelaamisen täydellinen puuttuminen. Ainoa tiimipelaamiselementti ground warissa on, että omaan squadiin voi syntyä. Se oli siinä. Mitään muuta syytä tai kannustetta tai edes mahdollisuutta tiimipelaamiseen ei ole. Tuo on ihan täyttä yksinröpöttelyä. Tämä peli olisi ihan eri peli, kun tiimeilyyn annettaisiin syy ja mahdollisuus. Pitäisi pystyä nostamaan ylös kavereita. Tuo lisäisi samalla "koetun elämän pituutta". Lisäksi tietysti pitäisi pystyä spottamaan/pingaamaan. Ja liiderin pitäisi pystyä antamaan "käskyjä". Samalla killstreakit saisi olla squadikohtaisia siten, että vain squadleaderi voi tilata killstreakkeja. Tämä vähentäisi mahdottomiin mittasuhteisiin mennyttä killstreak määrää ja kannustaisi olemaan aktiivinen liideri. Squadikohtaisista streakeista tulisi pisteetkin koko squadille. Kävisi oikeastaan ihan cooldownilla toimiva systeemi tai sit squadin kokonaispisteistä täyttyvä systeemi.

3. Informaatio tulva. Ground warissa paukutetaan aivan liikaa informaatiota silmille ja korville koko ajan. Ja tästä informaatiosta on vain haittaa. Minimapissa näkyy joka puolella punaisia pisteitä ja kompassi vasta punaisena loistaa. Tiedossa on siis, että joka puolella on koko ajan porukkaa, mutta onhan siellä sitten puolet porukasta joka ei siinä näy. Ihan turhaa tietoa. Ja sitten tulee se jatkuva jankutus UAVeitten tulemisesta ja menemisestä ynnä muista killstreakki hommista. Mitään juoksemisen ääniä tai ampumisten suuntia on turha yrittää kuunnella. Ja taas - ihan turhaa tietoa mikä vain peittää tarpeellista tietoa.

Edit: 4. Ajoneuvot eivät ole hauskoja. En tiedä miten tuota erittelisi enempää. Ne on ihan ok, mutta ei ne ole samalla tavalla hauskoja kuin Battlefieldeissä (varsinkin vanhemmissa). Liian yksinkertaisia.

Infinity ward on onnistunut kopioimaan Battlefieldistä täydellisestä vain ne huonoimmat puolet. Ja unohti kaikki ne paremmat puolet ja toi soppaan vielä CoDin huonoimmat puolet. Voi pojat.

MUTTA positiivista pelissä on ollut tuo realism-pelimuoto. Se on oikeesti ihan viihdyttävää röpöttelyä, missä tulee esille tuon CoDin parhaimmat puolet (ampuminen, aseiden mallinnus ja tiivis lähitaistelu). Tuohon jos oikeasti tulee remasteroituna vanhat CoDin suosikkiareenat, niin enpä nää mitään syytä hangata mitään muuta pelimuotoa. Moni tuntuu toivovan realismiin jotain muuta pelimuotoa kuin TDM. Ja tavallaan oon samaa mieltä itsekin, mutta sitten taas on vaikea keksiä millainen pelimuoto voisi olla, että homma pysyis yhtä puhtaana/kliininä. En haluaisi tuohon mitään ikoneita pyörimään ruudulle enkä selostuksia lippujen valtauksista ja menetyksistä.
 
Sama edelliseen. Muutenkin alku huuman jälkeen jäänyt todella ristiriitaiset fiilikset tästä. Tuntuu hyvältä mutta jotenkin ei vaan toimi, ehkä aika vaan on ajanut codien yli jo. Peli tulee silti hommattua ja s&d pelimuoto luultavasti on se mitä tulee pelattua lähinnä. Yksinpeli kiinnostaa jopati enemmän kuin mp.
 
Vaikka Battlefieldistä tykkään ja menee itellä Codin ohi niin en vain oikeen päässy sisälle tähä Ground Warin.. Tuntuu jotenkin ufolta pelata tällästä modia pelissä joka on aina keskittynyt pienempiin mappeihin ja toimintaan.

Voi toki johtua siitäkin, että olen nykyään ihan täys paska Codeissa. Ground Warissa tuli turpaan nii, että tukka lähti.
 
Huh huh. Olipa pahemman luokan pettymys tuo ground war. On suorastaan vaikea uskoa miten voikaan epäonnistua näin pahasti tuollaisen lähes vuosikymmeniä vanhan pelimuodon kopioiminen.

Mikä tässä sitten meni pieleen:

1. Karttasuunnittelu. Kartta on aivan liian iso ja monimutkainen. Ihan älyttömästi on talojen kerroksia, ikkunoita, ovia, kattoja, varjoja ym. ym. Kartta on liian monitahoinen. Mittasuhteet ja välimatkat on myös älyttömän isoja. Iso osa kartasta on ihan turhaa kun ei liity mitenkään lippuihin. Ja kun kartta on vielä täysin staattinen, niin hohhoijakkaa. Tuohon olisi tarvinnut edes yksinkertaista seinien tuhoutumista, kuten vaikka Rainbow sixissä.

2. Tiimipelaamisen täydellinen puuttuminen. Ainoa tiimipelaamiselementti ground warissa on, että omaan squadiin voi syntyä. Se oli siinä. Mitään muuta syytä tai kannustetta tai edes mahdollisuutta tiimipelaamiseen ei ole. Tuo on ihan täyttä yksinröpöttelyä. Tämä peli olisi ihan eri peli, kun tiimeilyyn annettaisiin syy ja mahdollisuus. Pitäisi pystyä nostamaan ylös kavereita. Tuo lisäisi samalla "koetun elämän pituutta". Lisäksi tietysti pitäisi pystyä spottamaan/pingaamaan. Ja liiderin pitäisi pystyä antamaan "käskyjä". Samalla killstreakit saisi olla squadikohtaisia siten, että vain squadleaderi voi tilata killstreakkeja. Tämä vähentäisi mahdottomiin mittasuhteisiin mennyttä killstreak määrää ja kannustaisi olemaan aktiivinen liideri. Squadikohtaisista streakeista tulisi pisteetkin koko squadille. Kävisi oikeastaan ihan cooldownilla toimiva systeemi tai sit squadin kokonaispisteistä täyttyvä systeemi.

3. Informaatio tulva. Ground warissa paukutetaan aivan liikaa informaatiota silmille ja korville koko ajan. Ja tästä informaatiosta on vain haittaa. Minimapissa näkyy joka puolella punaisia pisteitä ja kompassi vasta punaisena loistaa. Tiedossa on siis, että joka puolella on koko ajan porukkaa, mutta onhan siellä sitten puolet porukasta joka ei siinä näy. Ihan turhaa tietoa. Ja sitten tulee se jatkuva jankutus UAVeitten tulemisesta ja menemisestä ynnä muista killstreakki hommista. Mitään juoksemisen ääniä tai ampumisten suuntia on turha yrittää kuunnella. Ja taas - ihan turhaa tietoa mikä vain peittää tarpeellista tietoa.

Edit: 4. Ajoneuvot eivät ole hauskoja. En tiedä miten tuota erittelisi enempää. Ne on ihan ok, mutta ei ne ole samalla tavalla hauskoja kuin Battlefieldeissä (varsinkin vanhemmissa). Liian yksinkertaisia.

Infinity ward on onnistunut kopioimaan Battlefieldistä täydellisestä vain ne huonoimmat puolet. Ja unohti kaikki ne paremmat puolet ja toi soppaan vielä CoDin huonoimmat puolet. Voi pojat.

MUTTA positiivista pelissä on ollut tuo realism-pelimuoto. Se on oikeesti ihan viihdyttävää röpöttelyä, missä tulee esille tuon CoDin parhaimmat puolet (ampuminen, aseiden mallinnus ja tiivis lähitaistelu). Tuohon jos oikeasti tulee remasteroituna vanhat CoDin suosikkiareenat, niin enpä nää mitään syytä hangata mitään muuta pelimuotoa. Moni tuntuu toivovan realismiin jotain muuta pelimuotoa kuin TDM. Ja tavallaan oon samaa mieltä itsekin, mutta sitten taas on vaikea keksiä millainen pelimuoto voisi olla, että homma pysyis yhtä puhtaana/kliininä. En haluaisi tuohon mitään ikoneita pyörimään ruudulle enkä selostuksia lippujen valtauksista ja menetyksistä.
Itsekkin kyllä petyin ground wariin, tosin perus codin pelimuodot 6v6 ja 10v10 toimi hyvin. Katsotaan mitä siellä saataisiin fiksattua lopulliseen peliin... Kyllä battlefield händlää nää isot sodat ehdottomasti.
 
Piti vielä käydä muutama rundi ottaa ennenko tää herkku loppuu. Huikee paluu CODilta juurilleen, 6vs6 tuntuu ihan kuin pelaisi MW2 ja siihen vielä isommat 32vs32 ja realistinen pelimode niin kaikille on kaikkea. Ehdottomasti lähtee ostoon PClle koska se näyttää paremmalta ja pyörii paljon paremmin. Siihen vielä cross-platform savet ja pelaaminen konsolinistien kanssa niin herkkua on tiedossa. Katsotaan vielä millainen tuo kampanja on mutta kyllä tämä lähtee ostoon erinomaisen MP takia, loistava kampanja on sitten vaan bonusta. Kiitokset Infinity Wardille erinomaisesta betasta ja toivottavasti kaikki pelaa launchissa yhtä hyvin, sinne kun tuskin on odotettavissa samanlaista pelaajatunkua kun ilmaiseen betaan.
 
Millainen tuo realism pelimuoto on?

Toivottavasti saadaan peliin myös se ihan normaali HC, ettei tuo vaan korvaisi sitä. Realismissa aseiden damat tuntuivat nimittäin samalta kuin coressa ja itse kaipaan lähinnä niitä tehokkaampia aseita (tai pienempiä player heloja). Hudien näkyminen tai puuttuminen on aika yhdentekevää.
 
Toivottavasti saadaan peliin myös se ihan normaali HC, ettei tuo vaan korvaisi sitä. Realismissa aseiden damat tuntuivat nimittäin samalta kuin coressa ja itse kaipaan lähinnä niitä tehokkaampia aseita (tai pienempiä player heloja). Hudien näkyminen tai puuttuminen on aika yhdentekevää.

Sama damage tosiaan. Hedut tappaa siege tyyliin laakista ja aim assist pois päältä.
 
Piti vielä käydä muutama rundi ottaa ennenko tää herkku loppuu. Huikee paluu CODilta juurilleen, 6vs6 tuntuu ihan kuin pelaisi MW2 ja siihen vielä isommat 32vs32 ja realistinen pelimode niin kaikille on kaikkea. Ehdottomasti lähtee ostoon PClle koska se näyttää paremmalta ja pyörii paljon paremmin. Siihen vielä cross-platform savet ja pelaaminen konsolinistien kanssa niin herkkua on tiedossa. Katsotaan vielä millainen tuo kampanja on mutta kyllä tämä lähtee ostoon erinomaisen MP takia, loistava kampanja on sitten vaan bonusta. Kiitokset Infinity Wardille erinomaisesta betasta ja toivottavasti kaikki pelaa launchissa yhtä hyvin, sinne kun tuskin on odotettavissa samanlaista pelaajatunkua kun ilmaiseen betaan.
Veikkaan että konsolipelaajat disabloivat aika nopeasti tuon crossplayn, jollei ole force enable. Kyllähän tuo on tehty pc-pelaajille, konsolipuolella tuolle tuskin paljoa tarvetta on pelaajia riittää yleensä kyllä. Aika näyttää.
 
Millainen tuo realism pelimuoto on?

Ruudulle ei syötetä ylimääräistä informaatiota, lukuunottamatta sen mitä killstreakit kertovat. Tässä tulee tukeuduttua enemmän omiin havaintoihin ja vaistoihin kuin muuten pelatessa. Äänimaailmaa on ratkaisevassa roolissa.

Pelaan videolla padilla ja tietokoneella. Pelimuotona on "Realism".
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom