Nuo ovat aika subjektiivisia hyötyjä. Itselle mikään näitä ei ole erityisen oleellinen ominaisuus. Kokonaiskustannus on kutakuinkin sama kone/konsoli/peli ja käyttöoikeus/peli mallien välillä. Toisessa on alkuinvestointi on suurempi, toisessa jatkuvat käyttökustannukset suurempia. Tietyn ajan jälkeen alkuinvestointi on kuoletettu jonka jälkeen konsoli/kone -malli on edullisempi. Tämä toki vaihtelee laitteen ja stream-palvelun mukaan.
Stadiassa 100% varmuudelle pitää päivittää laitteistoa, ehkä jopa useammin kuin vaikka konsolia, koska jos palvelu elää useita vuosia tulee Google siihen tuomaan ominaisuuksia, jotka edellyttävät uudempaa Chromecastia, ohjainta tai muuta komponenttia. Toki kyseessä on pienempi kustannus.
PC/konsolien pelien pelaaminen mobiililaitteella on enempi gimmick ja kuriositeetti ainakin toistaiseksi, koska ne on suunniteltu kunnollisella ohjaimella ja isolla näytöllä pelattavaksi. Tilanne voi muuttua jos kehittäjät näkevät liiketoimintansa kannalta järkeväksi erikseen huomioida Stadian vaatimuksia. Nykyisellä tilaajakannalla se ei ole järkevää liiketoimintaa.
Ymmärrettävä businessmalli tämä on vain alustan omistajan näkökulmasta, eli tässä tapauksessa Googlen. Kehittäjille ja etenkin julkaisijoille tämä tie on epätoivotta. Kyseessä on kärjistetysti tavallaan pyramidimalli, jossa Googlen on ylimpänä, jolle alemmat tasot (kehittäjät, julkaisijat ja kuluttajat) maksavat palvelumaksuja, käyttömaksuja ja rojalteja. Nähtäväksi jää miten tiukasti Google haluaa alustaa ja sen avulla tehtävää liiketoimintaa kontrolloida.