Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost of Tsushima

On loppupeleissä todella todella harvat keskustelut missä naama ees näkyy. Kyllä se japsi ääni tuo niin älyttömästi enemmän fiilistä että itse ainakin nuo hyvin satunnaiset lip synkit annan anteeksi.

Plus ei sitä naamaa ole aikaa tuijottaa kun pitää lukee tekstiä, toki eriasia jos osaa Japania :D
 
Plus ei sitä naamaa ole aikaa tuijottaa kun pitää lukee tekstiä, toki eriasia jos osaa Japania :D
Sekin. :D ja vielä pitää maskin omalla naamalla ni ei edes näe suuta.

Mut asiasta toiseen. Nyt on yksi typerimmistä syistä minkään asian yhteydessä:

Ghost of Tsushima lataa todella nopeasti, etenkin kuoleman jälkeen.

Sucker Punch -studion pelimoottorin ohjelmoija Adrian Bentley jopa kertoi sivuston haastattelussa, että pelin latausaikoja jouduttiin lopulta aavistuksen pidentämään, vain jotta pelaajat ehtisivät lukea ruudulla näkyvät pelivinkit ja ohjeet. Kehitysvaiheessa peli latasi koostaan huolimatta niin nopeasti pelihahmon kuoleman jälkeen, ettei vinkkejä ehtinyt lukea.

 
perhana ois kyllä kiva jos nuo kaikki avut ja markerit vois vaikka kytkeä pois tästä, mut ku se on et löydät ketun se opastaa sut suoraan shrinelle. Katoa juuri se löytämisen ilo noista inari shrineistä. Onneks noi amulet shrinet joutuu nyt ainaki ite ettimään. samoin noi et meet johki quest paikkaan niin siellä on heti markerit oikeissa paikoissa. pitäs olla vapaaehtosia tällaiset pikku asiat.

aa katos siellä oliki Hud Valikoissa Expert mut tämä ei taida vaikuttaa kumminkaan noihi Kettuihin. Nyt ku testasin sitä niin ei se juuri oikein mitään muuta ainut ikävä asia siinä että se ei näytä myöskään loottia. joten taidan silti jatkaa hud normaalilla kun tykkään lukea noita collectablejen selostuksia aina sitä mukaan kun niitä löytää
 
Viimeksi muokattu:
Outo juttu tosiaan tuon päivityksen kanssa. Kun heti yöllä klo 00.00 jälkeen kokeilin peliä näytti silloin pelin koko olevan n. 36 gigaa. Nyt kun kuitenkin jatkoin peliä tänään iltapäivällä niin olikin jo 47 gigaa. Oli siis ilmeisesti ladannut vielä jonkun päivityksen yön aikana? Outoa, kun luulin pelin jo päivittyneen silloin keskiyöllä, kun sitä ensimmäisen kerran kokeilin.
Jotain tosi merkillistä tuo tekee. Pelasin tuossa aikani ja kun lopetin, olikin konsoli lataamassa lisää dataa peliin. Se ei näkynyt edes minään päivityksenä, vaan ihan normaalina pelilatauksena. Tuon jälkeen koko kasvoi myös Keravalla 46,9 gigatavuun.

No, erittäin todennäköisesti tuon kuuluu sittenkin noin tehdä. En ole vaan koskaan aiemmin moiseen törmännyt.
 
Telia on kyllä uskomattoman nopea toimittamaan pelejä. Eilen iltäpäivällä tilasin ja tänään oli noudettavissa postista. En kyllä muista ihan heti vastaavaa toimitus nopeutta muilta verkkokaupoilta. Yleensä kun tilaat iltapäivällä niin se ei ehdi seuraaavaksi päiväksi perille ei ainakaan jos tilaat neljän jälkeen iltapäivällä kuten minä tein eilen.
 
Telia on kyllä uskomattoman nopea toimittamaan pelejä. Eilen iltäpäivällä tilasin ja tänään oli noudettavissa postista. En kyllä muista ihan heti vastaavaa toimitus nopeutta muilta verkkokaupoilta. Yleensä kun tilaat iltapäivällä niin se ei ehdi seuraaavaksi päiväksi perille ei ainakaan jos tilaat neljän jälkeen iltapäivällä kuten minä tein eilen.
Jep, ite tilasin kanssa tuolta koska VPD kusi toimituksen ja eilen klo 17.30 tuli viesti Telialta, että peli toimitettu ja tänään se jo tuli :)

Pari tuntia pelannut ja olen tykännyt ihan hitosti. On tämä huikea parannus tuosta Infamous Second Sonista joka tuntui enemmänkin olevan pelkkä teknologiademo, jolla esiteltiin mihin PS4 pystyy, mutta tämä on jo ihan toista luokkaa :)
 
Ainoa iso miinus on, että olisin mielelläni pelannut pelin japanilaisilla äänillä, mutta lip sync on japsi-dubissa (toki ymmärrettävästi) niin päin peetä että oli pakko vaihtaa englantiin heti ekan cutscenen jälkeen :D
Ei tuossa ole kyllä mitään ymmärrettävää että tämmöiseen peliin on tehty välivideot ainoastaan tuon enkkupuheen mukaan, järjetön ratkaisu.
 
Ei tuossa ole kyllä mitään ymmärrettävää että tämmöiseen peliin on tehty välivideot ainoastaan tuon enkkupuheen mukaan, järjetön ratkaisu.

Jos näyttelijöiden suoritukset on mo-capattu, niin kyllä se on melkoinen homma rakentaa täysin uudet lip syncit toiselle kielelle. Aika yleinen käytäntö on että yksi kieli on se näytelty ja muut vain dubbeja, vaikka toki poikkeuksiakin on. Varmaan aika ja raha vaikuttaa isosti näissä.
 
Tällainen kasvomaski sieltä lopulta kuoriutui paketista.

Keraaminen ja koko on 1:1, sopisi suoraan pukea päälle.

EdInMCUXsAIjsH3
 
Viimeksi muokattu:
On kuitenkin taas sen kympin halvempi kuin digitaalinen! Maksoin siis näistä kahdesta PS4-yksinoikeudesta yhteensä 110 euroa, joka ei mielestäni ole kovin paha hinta, kun vertaa siihen, että digi-intoilijat maksoivat 140 euroa. "Tienasin" taas kolme kymppiä...

Monet digi-intoilijat tosin ostavat psn setelit prisman -15% alesta, joten hintaa tuollaiselle 70€ pelille jää about sama. Toki fyysisen voi vielä myydä myöhemmin eteenpäin.
 
Jos näyttelijöiden suoritukset on mo-capattu, niin kyllä se on melkoinen homma rakentaa täysin uudet lip syncit toiselle kielelle. Aika yleinen käytäntö on että yksi kieli on se näytelty ja muut vain dubbeja, vaikka toki poikkeuksiakin on. Varmaan aika ja raha vaikuttaa isosti näissä.

Jos ei ole resursseja tehdä välipätkiä monella kielellä, niin olisivat sitten käyttäneet japanilaisia näyttelijöitä.

Voisi kuvitella että niissä maissa joissa ihmiset ovat elokuvissakin tottuneet tekstityksiin, pelaajat myös pelaisivat tämän mieluusti japaniksi, ja taas leffoissakin dubbeihin tottuneilla ei silloin olisi tämän kanssakaan mitään ongelmaa huonon lip syncin kanssa enkkudubilla.
 
Jos ei ole resursseja tehdä välipätkiä monella kielellä, niin olisivat sitten käyttäneet japanilaisia näyttelijöitä.

Voisi kuvitella että niissä maissa joissa ihmiset ovat elokuvissakin tottuneet tekstityksiin, pelaajat myös pelaisivat tämän mieluusti japaniksi, ja taas leffoissakin dubbeihin tottuneilla ei silloin olisi tämän kanssakaan mitään ongelmaa huonon lip syncin kanssa enkkudubilla.

Tämä on kuitenkin jenkkifirman tekele, ja hieman kärjistäen voisi todeta, että siellä ei massoille dubata eikä tekstitellä.

Se, että tässä on tuo vaihtoehto japaniraidalle on jo erinomainen lisä.
 
Keräilijäversion bonus-sisällön koko on Storesta imuroituna 22,1 GB. Arvostan. :D

Vielä on toinen koodi syöttämättä, joka antaa skinejä ym.

Edit: Toinen koodi antoi Samurai-teeman PS4:lle, joka on eri kuin se aiemmin kaikille jaettu Ghost of Tsushima -teema, erikois satulan ja haarniskan ym. Kokoa 25 MB.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on kuitenkin jenkkifirman tekele, ja hieman kärjistäen voisi todeta, että siellä ei massoille dubata eikä tekstitellä.

Se, että tässä on tuo vaihtoehto japaniraidalle on jo erinomainen lisä.
Toki ovat oikeutettuja tekemään oman pelinsä niin kuin haluavat, on vaan niin ristiriitaista kun muka fiilistellään vanhoja samuraileffoja niin että on kaiken maailman Kurosawa-filtterit mukana, ja sitten hahmot puhuvat englantia.
 
Toki ovat oikeutettuja tekemään oman pelinsä niin kuin haluavat, on vaan niin ristiriitaista kun muka fiilistellään vanhoja samuraileffoja niin että on kaiken maailman Kurosawa-filtterit mukana, ja sitten hahmot puhuvat englantia.
No, pelit kuitenkin tehdään yleensä ensisijaisesti mukavaa ja rentoa pelaamista hakeville massoille, eikä muutamille pelitisteille, jotka haluavat jotain äärimmäisen erityisiä ja peliä jotenkin täysin turhaan hankaloittavia elementtejä, jotta peli olisi jokin erityinen ”taide-elämys”. Se on jo puhtaasti pelillisten seikkojen takia hyvä, että peleissä on mahdollisimman vähän tekstiä jota pitäisi lukea ainakaan silloin kun ohjaa hahmoa, tai joutuu muuten tekemään jotain tarkkaa pelimaailman tutkiskelua.

Joka tapauksessa vastaus sinulle tuli jo aiemmin siinä, että tällaiset isojen tuotantoarvojen AAA-pelit on kuitenkin ensisijaisesti suunnattu suurille massoille, joten on aivan turhaa olettaa, että niihin juurikaan laitettaisiin vähemmistöporukkaa kovasti kiinnostavia elementtejä. Ainakin jos sellaisten lisääminen selvästi hankaloittaa pelin tekoprosessia ja tuo myös lisää kustannuksia. Tämä on jo ihan bisneksen määrittelemä tosiasia.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin ekat tunnit koettu ja kyllä vaikuttaa niiden perusteella loistavalta. Hiukan vielä puntaroin että jatkanko enkulla vai siirtyäkö japani-dubbiin. Olen huomannut että itseltä menee kyllä pelaamisen aikana tekstitykset niin helposti ohi, niin on iso etu että puhekielen ymmärtää, mutta pitää ainakin tuota Kurosawa modea testata.

Tuo photo mode vaikutti ihan pirun siistiltä, kun laittoi musiikkiraidan soimaan, tuulen täysille ja vuorokautta kelaili.

Tarinaan ei ollut mitään odotuksia, mutta heti alusta Jinistä saatiin oikein mielenkiintoinen päähahmo ja oikeasti fiilis pelastaa Tsushima tuli alun jälkeen.

Ikävästi tässäkin oli Days Gonen tapaan noita fade to black cutscene siirtymisiä, mitkä heti TLoA2:n jälkeen tuntuu halvalta, mutta Days Gonessa noista pääsi yli ja varmasti tässäkin.

Sneakkailu ei hirveästi ainakaan alun perusteella vakuuttanut, mutta miekkailu oli kyllä herkkua, kun miekat kolisi ja veri lensi.

Huomenna innolla jatkamaan...
 
Ylös Bottom