Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost of Tsushima

Mulla latasi ensin tuon alle 5 gigan 1.04 päivityksen ja kun aloin pelaamaan, niin alkoi lataamaan 6 gigan 1.04 päivitystä o_O

Pikkasen ihmettelin tuossa, että mitä tää pleikka sekoilee, mutta ehkä se kuuluinin tehdä noin?

Ihmettelin samaa. Mulle tuli toi ensimmäinen osa päivitystä ennen kuin ehdin peliä edes käynnistää ja sitten siinä alkukohtauksen aikana napsahti vasempaan yläkulmaan ilmoitus, että 1.04 asennettu. Jostain syystä se tuli kai sitten kahdessa eri osassa...
 
Toisekseen en tiedä pidänkö tuosta kepeästä pelattavuudesta ja löysästä otteesta, tekisi vaan mieli mennä hitaasti ja fiilistellä paikkoja mutta se on todella vaikeaa kun hahmo kipittää tuhatta ja sataa jos tattia ei yritä pitää tietyssä asennossa, se taas ei ole mukava tapa pelata. Sellainen RDR2 tyylinen ohjaus olisi voinut toimia paljon paremmin taisteluiden ulkopuolella, katsotaan miten tuohon tottuu.

Ei mulla juokse ainakaan ilman, että painaa ensin L3:sta. Kävelee joka paikassa vaikka tatti olisi ääriasennossa. Vai ymmärsinkö jotenkin väärin?
 
Ei mulla juokse ainakaan ilman, että painaa ensin L3:sta. Kävelee joka paikassa vaikka tatti olisi ääriasennossa. Vai ymmärsinkö jotenkin väärin?

No siis joo se sprinttaa kun painaa L3, mut jos väännät tatin ääriasentoon se tekee sellasta pientä hölkkää ja kävele vain jos tattia vääntää ihan pikkaisen.
 
No siis joo se sprinttaa kun painaa L3, mut jos väännät tatin ääriasentoon se tekee sellasta pientä hölkkää ja kävele vain jos tattia vääntää ihan pikkaisen.

Miksi mulla ei tee niin? Pitääpä testata toisella ohjaimella.

Edit. Joo, joku hämminki oli ohjaimessa. Nyt hölkkää, kun käytin toista ohjainta.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla latasi ensin tuon alle 5 gigan 1.04 päivityksen ja kun aloin pelaamaan, niin alkoi lataamaan 6 gigan 1.04 päivitystä o_O

Pikkasen ihmettelin tuossa, että mitä tää pleikka sekoilee, mutta ehkä se kuuluinin tehdä noin?

Ihmettelin samaa. Mulle tuli toi ensimmäinen osa päivitystä ennen kuin ehdin peliä edes käynnistää ja sitten siinä alkukohtauksen aikana napsahti vasempaan yläkulmaan ilmoitus, että 1.04 asennettu. Jostain syystä se tuli kai sitten kahdessa eri osassa...

Tarkistin tossa vielä tilanteen ja jäin ihmettelemään, kun oman pleikkarin "ilmoitukset"-osiossa oli kaksi erillistä mainintaa tuosta 1.04-päivityksestä. Toisen kohdalla luki "asennettu" ja toisen kohdalla "odotetaan", vaikka molemmista kyllä näin asennusilmoituksen. Toinen asentui ennen pelin käynnistystä ja toinen sitten jonkun aikaa peliä pelattuani. "Lataukset"-osiossa ei kuitenkaan näkynyt mitään, vaikka toisen päivityksen päällä "ilmoituksissa" luki "odotetaan". Eli kai se sieltä on tullut kokonaan, kun mitään ei ladata, eikä mitään latausta näkynyt keskeytettynäkään. Laita myös ilmoittaa, että "asennettu versio on uusin versio".

Voisiko joku tarkistaa, paljonko teillä on Ghost Of Tsushiman koko laitteelle asennettuna, kun se on päivitetty 1.04-versioon, kun itseä jäi ihmetyttämään ja vähän vaivaamaan? Oman version koko on 46,99 Gt.
 
Peli olisi tarkoitus tänään noutaa. Ei kellään sattuisi olemaan ensikäden tietoa siitä saako tätä samaiseen hintaan Prismoista kuten Last of usin kanssa oli eli alta 50 euron?
Ei ole ihan noin halpaan hintaan oikein missään. TLoU 2 oli noin halvalla monessa paikassa siksi, että oli jo tiedossa, että juonipaljastusten takia peli jakoi faneja kahtia. Halvahkolla hinnalla haluttiin vaikuttaa siihen, että juonipaljastukset jo nähneet ja niiden takia kiikun kaakun pelin ostamisen suhteen olleet ostaisivatkin pelin heti julkaisussa, ennen kuin juonipaljastukset sitten vahvistettaisiin tosiksi pelin jo pelanneiden toimesta.
 
Tarkistin tossa vielä tilanteen ja jäin ihmettelemään, kun oman pleikkarin "ilmoitukset"-osiossa oli kaksi erillistä mainintaa tuosta 1.04-päivityksestä. Toisen kohdalla luki "asennettu" ja toisen kohdalla "odotetaan", vaikka molemmista kyllä näin asennusilmoituksen. Toinen asentui ennen pelin käynnistystä ja toinen sitten jonkun aikaa peliä pelattuani. "Lataukset"-osiossa ei kuitenkaan näkynyt mitään, vaikka toisen päivityksen päällä "ilmoituksissa" luki "odotetaan". Eli kai se sieltä on tullut kokonaan, kun mitään ei ladata, eikä mitään latausta näkynyt keskeytettynäkään. Laita myös ilmoittaa, että "asennettu versio on uusin versio".

Voisiko joku tarkistaa, paljonko teillä on Ghost Of Tsushiman koko laitteelle asennettuna, kun se on päivitetty 1.04-versioon, kun itseä jäi ihmetyttämään ja vähän vaivaamaan? Oman version koko on 46,99 Gt.
Asentelen pelin ja päivitykset uudestaan, kun jäi tuo päivitysten sekoilu mietityttämään, niin tarkistan tuon koon sitten :)
 
noiden pyhäkköjen ettiminen tässä pelissä on ihan perkeleen siistiä puuhaa tulee mieleen old school tomb raiderit missä etittiin patsaita. ties minkälaiste tasohyppely kiemuroiden kautta.
 
noiden pyhäkköjen ettiminen tässä pelissä on ihan perkeleen siistiä puuhaa tulee mieleen old school tomb raiderit missä etittiin patsaita. ties minkälaiste tasohyppely kiemuroiden kautta.

Pelasin Death Strandingin ilman ennakkovideoita ja -opastuksia. Kaiken piti pelin mekaniikasta ja kartalta itse hoksata ja löytää. Antoi paljon ja sitä kohti myös tämän pelin kohdalla. Löytämisen iloa.
 
Voisiko joku tarkistaa, paljonko teillä on Ghost Of Tsushiman koko laitteelle asennettuna, kun se on päivitetty 1.04-versioon, kun itseä jäi ihmetyttämään ja vähän vaivaamaan? Oman version koko on 46,99 Gt.
Nyt on asennettu ja päivitetty, niin kokoa on tuo 46,99 Gt

Edit: Ei perkele, nyt sieltä tulee jo kolmannen kerran toi 1.04 päivitys o_O

Ota tästä nyt, sitten selvää että onko toi peli nyt oikeasti päivitetty vai ei :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt on asennettu ja päivitetty, niin kokoa on tuo 46,99 Gt

Edit: Ei perkele, nyt sieltä tulee jo kolmannen kerran toi 1.04 päivitys o_O

Ota tästä nyt, sitten selvää että onko toi peli nyt oikeasti päivitetty vai ei :D

Justiinsa tarkistin, niin täällä ei lataa mitään enää niiden kahden jälkeen, vaikka kuinka napsuttelin "tarkista päivitykset". Ilmoittaa vaan, että uusin versio on jo ja kokoa se 46,99 Gt. Ehkä sulla vaikutti asiaan, että poistit ja asensit uudelleen. Kyllä sieltä silti kaikki varmaan on tullut ja asennettu, kun meillä on kuitenkin ihan tismalleen sama koko noissa.
 
Digiversio tuli suoraan 1.04:ään päivitettynä, ja kokoa ”vain” 35,3 gigaa.

Tuo että sama päivitys tulee uudestaan ja uudestaan, kuulostaa bugilta.
 
Digiversio tuli suoraan 1.04:ään päivitettynä, ja kokoa ”vain” 35,3 gigaa.

Tuo että sama päivitys tulee uudestaan ja uudestaan, kuulostaa bugilta.

Tosi mielenkiintoinen case, koska joidenkin uutisten mukaan sitä ladattavaa olisi ihan oikeasti ollut se noin 11 gigaa, kuten esim. linkin uutisessa. Region vaikuttaisi asiaan. Kokoero tässä casessa meidän kohdalla on myös aikalailla justiinsa se 11 gigaa.

 
Itselläni tuli eilen tuo 1.4 versio kahteen kertaan melkein peräkkäin kun sen latas (sitä vähän ihmettelin) mut ei sittemmin enää sitä ole lataillut. Mulla se oli jotain varmaan 5 gigan kieppeillä (muista enää tarkkaan eilistä :D ) mitä se latas tuolloin... mut jos se vetäs sen jotenkin "kahdessa osassa" niin tuostahan tulis se noin 11gigaa sit. Meikäläisellä siis levyversio Collector's Editionista.
 
Huikealta vaikuttaa kyllä ainakin muutaman tunnin pelaamisen jälkeen! Maaginen samuraitunnelma ja upea grafiikka kyllä tukee juuri loistavasti tuon tunnelman luonnissa. Pieniä ongelmia FPS:n kanssa jopa videopätkissä, mutta en ole mikään grafiikkahifisti, joten tuo ei haittaa pätkääkään. Lisäksi pienenä moitteena ehkä se, että taistelut ovat ehkä hivenen liian nopeatempoisia omaan makuuni. Toki niistä saa ”viivyttelevämpiäkin” tehtyä omalla pelaamisellaan ja taktikoinnilla. Suhteellisen hyvin nuo taistelutkin ovat joka tapauksessa näinkin toimineet.

Tarina ja sen mieleenpainuvuus tulevat lopulta määrittämään minulle sen, onko tämä jopa todellinen mestariteos. Nyt tuntuisi, että ensimmäisen kerran God of Warin ja Days Gonen jälkeen en joudukaan pettymään Sonyn yksinoikeusjulkaisuun. Nuo kaksi kun ovat minulle ne Sonyn todelliset helmet yksinoikeuspeleistä.

Outo juttu tosiaan tuon päivityksen kanssa. Kun heti yöllä klo 00.00 jälkeen kokeilin peliä näytti silloin pelin koko olevan n. 36 gigaa. Nyt kun kuitenkin jatkoin peliä tänään iltapäivällä niin olikin jo 47 gigaa. Oli siis ilmeisesti ladannut vielä jonkun päivityksen yön aikana? Outoa, kun luulin pelin jo päivittyneen silloin keskiyöllä, kun sitä ensimmäisen kerran kokeilin.
 
Viimeksi muokattu:
Muistan miks en Zeldassa aloittanut uutta läpipeluuta.
3,5h lopettelin pelailua äsken. Päätin et pisteessä x lopetan, koska halusin pikamatkustus paikan sinne. Sinne oli matkaa 1,5km. Ja se matka kesti tuon 3,5h. :D

Ja tuon miekkailun kanssa saa olla oikeasti tarkkana. Itse olen joka pelissä todella huono taistelemaan, joten aina hiivin. Mutta koska se on täysin vastoin samurain sääntöjä, niin olen mennyt haastolla sisään ja läiskinyt menemään. Muutamassa paikassa vihut on olleet yksistään jo oikeasti vaikeita normal tasollakin, mutta kun niitä on 10 ympärillä.
Toisaalta taistelu toimii kerrankin mun makuun niin hyvin, että toi on todella hauskaa ja onnistuessaan tuo huikean fiiliksen.
Mutta jos sivutehtävien pomovastukset saa yrityskertoja 5-10, koska on niin vaikeita mulle.

Tämän vaikeuden seurauksena olen löytänyt yhden älyttömän ison ongelman tän pelin kanssa. Vaatetus.
Se matkaajan vaatetus avaa karttaa ja kertoo niitä löydettäviä paikkoja täristämällä ohjainta. Mutta taisteluun on ihan turha lähteä ilman haarniskaa.
Eli tän 3,5h aikana vaihdoin aina vaatetusta kun metsässä tuli joku vastaan ja tehtävissä jne. Varmaan sen 30-40 kertaa. Päähine, maski, puku kaikki yksitellen joka kerta.
Ymmärrän tuon idean. Mutta sit täytyis olla pikavalinta muutamalle eri asu kokonaisuudelle. Ei tässä tälläisenään ole järkeä.
 
Hitto täähän on hyvä!

Odotukset eivät itselläni olleet kovin korkealla, useimmat hehkutustakin keränneet open world pelit ovat olleet usein meikäläiselle pettymyksiä, vaikka genrestä tykkäänkin.
Pidän erityisen paljon tuosta elokuvamaisesta meiningistä, mikä näkyy oikeastaan kaikessa, mutta eritoten siitä että HUD on pyritty minimoimaan. Aina jotenkin ärsyttää ja syö immersiota jos ruutu on ihan jatkuvasti täynnä kaikennäköistä palkkia ja mittaria ym. Toi guiding wind mekaniikka on hieno keksintö.

Tykkään myös kovasti combatista, vaikka aika alussa vielä olenkin. Sekä Jiniltä, että vihollisilta lähtee henki ihan parin, muutaman osuman jälkeen ja näin sen pitää ollakkin. Haastetta tuntuu myös piisaavan Hard-tasolla ainakin rutkasti.

Äänimaailma ja eritoten musiikki on myös parasta mitä olen hetkeen videopeleissä kuullut. Ainoa iso miinus on, että olisin mielelläni pelannut pelin japanilaisilla äänillä, mutta lip sync on japsi-dubissa (toki ymmärrettävästi) niin päin peetä että oli pakko vaihtaa englantiin heti ekan cutscenen jälkeen :D
 
Ainoa iso miinus on, että olisin mielelläni pelannut pelin japanilaisilla äänillä, mutta lip sync on japsi-dubissa (toki ymmärrettävästi) niin päin peetä että oli pakko vaihtaa englantiin heti ekan cutscenen jälkeen :D
On loppupeleissä todella todella harvat keskustelut missä naama ees näkyy. Kyllä se japsi ääni tuo niin älyttömästi enemmän fiilistä että itse ainakin nuo hyvin satunnaiset lip synkit annan anteeksi.
 
Ylös Bottom