Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost of Tsushima

Pelissähän sää tulee sitä huonommaksi mitä enemmän käytät kunniattomia keinoja tappamisessa...
Mä olenkin ihmetellyt, että miten Toyotan synnyinseudulla ukkostaa aina, mutta jos asia on noin niin ilmeisesti ei tarvitse auringonpaisteesta kärsiä loppupelin(kään) aikana, koska Jin kyllä laittoi liittymislomakkeen matkaan samantien kun tuli mahdollisuus siirtyä Voiman pimeälle puolelle, siinä unohtui hetkessä vuosisatojen Samurai-kansanperinteet ja niitä käytetään vain pakon edessä.

Tuli saatua Jinille Sakai mask ja sen mukana ilmeisesti aukesi uusi taito, en spoilaa enempää itse taidosta, mutta täytyy sanoa, että 20h peliä pelannut ja siveltanut samuraimiekalla isojakin vihollisjoukkoja, aina yhtä herrasmiesmäisen kylmäverisesti ja sitten kun yhtäkkiä Jin paloitteleekin ihan uudella tapaa niin tulee joka kerta ihan sellanen säpsähdys, että mitäs vit*** nyt tapahtu :D
 
Tuli äsken kolmannella alueella vastaan joku erikoinen bugi. Ratsastelin hepan kanssa ja törmäsin sellaiseen alueeseen joka oli liian vaikea (varmaan joku tarinaan sidoksissa oleva leiri), heppa aktivoi jonkun autopilotin siinä kohtaa enkä pystynyt enää itse ohjaamaan vaan heppa alkoi etsimään reittiä pois. Autopilotti kuitenkin meni rikki ja heppä käytännössä juoksi ympyrää pienen kallion lähellä, minä en myöskään pystynyt hyppäämään pois saatikka ohjaamaan heppaa muualle. Oli pakko käynnistää peli uusiksi.
 
Yksi asia on alkanut pahasti ärsyttämään. Eli se kuinka rajallinen alue tehtävien aikana on. Ei tarvitse kovinkaan pitkälle eksyä, kun jo tulee kehotus palaamaan takaisin tietyn ajan sisällä tai muuten tulee tehtävän epäonnistuminen. Tätä on siis itselleni jo muutaman kerran käynyt.

Edes RDR2:ssa ei ollut muistaakseni näin pahaa alueen rajausta, vaikka siinäkin piti aika orjallisesti tehtävien käsikirjoitusta noudattaa.
 
Hevonen...
Saman hevosen piti puheiden mukaan pysyä mukana läpi koko pelin, eipä pysynyt, sinne tuupertui taistelutantereelle:mad:
 
Yksi asia on alkanut pahasti ärsyttämään. Eli se kuinka rajallinen alue tehtävien aikana on. Ei tarvitse kovinkaan pitkälle eksyä, kun jo tulee kehotus palaamaan takaisin tietyn ajan sisällä tai muuten tulee tehtävän epäonnistuminen. Tätä on siis itselleni jo muutaman kerran käynyt.

Edes RDR2:ssa ei ollut muistaakseni näin pahaa alueen rajausta, vaikka siinäkin piti aika orjallisesti tehtävien käsikirjoitusta noudattaa.
Typerää juu jos liiaksi rajattu on, mutta missä oot seikkailu et moinen teksti tulee? Kun kyliäkin voi kiertää kaukaa toiselle puolen enkä ole moiseen törmännyt kuin kerran kun lähdin vahingossa aivan vika suuntaan jolloin olin vain kiitollinen, että ilmoitus ruudulle tuli.
 
Kuva on napattu Twitteristä.

Eduz27LU4AILpDe


Taidan tietää seuraavan taulusarjani teeman. Näille löytyy kehykset Ikeasta. Muutamia jo tehnyt Death Strandingista ja Tähtien Sodasta.

 
Vasta nyt pääsen tämän kimppuu, vaikka ennakkotilattu olikin. Julkaisu sattui pahasti pohjoisen kesälomareissuni keskelle, joten pääsin hakemaan oman Collector's Editionin vasta tänään. On kyllä vaikuttava paketti! Sakai-maski on isompi kuin oletin eli 1:1 kokoinen ja pääsi jo työhuoneen kaapin päälle katana-telineen edustalle :cool: Kankaat ja liput pitänee kehystyttää ennen seinälle laittamista.

Samalla tuli täydennetty samurai-leffakokoelmaa Kurosawa-paketilla ja pitkään etsimälläni legendaarisella Shogun Assassinillä. Nyt kelpaa sukeltaa feodaaliajan Japaniin pitkäksi aikaa :D

Peli on asentumassa ja vielä pitää syötellä kolme eri bonus-koodia, niin saa digitaaliset höydykkeetkin käyttöön.


3AF55A77-5DB3-4E7B-8735-A6E10C9FBCF9_1_105_c.jpeg9658B810-6666-48FA-919B-AFB06C43EB69_1_105_c.jpeg
 
Eka alue vapautettu ja nyt olisi aika siirtyä sinne toiselle katsomaan, että minkälaista mestaa sieltä löytyy ja toivottavasti olisi vähän erilainen ympäristö, ettei ala kyllästyminen iskemään.

Hyvät naurut sai tänään yhdestä sivutehtävästä, kun joku npc hahmo huusi toiselle "Sytytä itsesi tuleen ja rakastele mongolien pommin kanssa" :D

Saas nähdä, että jaksaako vielä noi loputkin alueet käydä läpi yhtä perusteellisesti, kuin tämän ekan vai tuleeko jossakin vaiheessa alettua suorittamaan tarinaa nopeammin. Tähän mennessä olen kyllä pelin parissa viihtynyt hyvin, niin toivottavasti jaksaa pitää otteessaan loppuun asti.
 
Tässähän pääsee jo melkoiseen hurmeeseen II-vaiheessa. Mongoleiden porukat vain kasvavat ja suojaukset sen mukana. Aika hurjaa hakkaamista ja aavekykyjen käyttöä saa pitää väliin aika pitkäänkin. Jousimiehet ampuivat sarjatulta ja ruutipommeja paukkuu siellä täällä.

Samaa kuin Bloodbornessa ja Dark Soulseissa, epäonnistumisista saa syyttää vain itseä. Vihollisen lukemisen herpaantuminen ja ahneuden iskiessä tulee helposti pataan.

Juoni on todella hyvä.

Ed33nyXXoAEVXuK
 
Viimeksi muokattu:
12 tuntia takana ja voi voi sentään. Enpä tiedä tuleeko tätä pelattua läpi lainkaan. Peli tuntuu jotenkin, masentavan vanhanaikaiselta. Mailma on toki nätti(tosin mielessä kummittelee joku mielikuva siitä että peli olisi ollut aikoinaan nähdyissä maistiaisissa vielä huomattavasti nätimpi) mutta kaikki tekeminen tuntuu monotoniselta ja kovin, kovin tutulta. (saimme siis viimeinkin Assassins creed samurai pelin)

Hahmoihin ei ole saanut oikein mitään otetta. Jin tuntuu täysin tyhjänpäiväiseltä eikä tarinansa tunnu millään herättävän minkäänlaisia intohimoja. Erityisen pahasti tämä onttous iskee heti Last of us kakkosen jälkimainingeissa. Rupeaa tuntumaan siltä että tämä open world genre noin yleisesti rupeaa olemaan aika taputeltu omalta osin. Ass creed valhalla jää varmasti hankkimatta. Ja kysymysmerkit kartalla...pliis ei enään.

Katsellaan. Ehkä tämä tästä paranee loppua kohden, edes tarinansa puolesta.
 
Tässähän pääsee jo melkoiseen hurmeeseen II-vaiheessa. Mongoleiden porukat vain kasvavat ja suojaukset sen mukana. Aika hurjaa hakkaamista ja aavekykyjen käyttöä saa pitää väliin aika pitkäänkin. Jousimiehet ampuivat sarjatulta ja ruutipommeja paukkuu siellä täällä.
Kakkosvaiheessa kun saat auki niitä aaveasentoja jne taivaan iskuja sun muita, niin ei juuri tarvi tehdä ku juosta ovista sisään ja hakata kaikki ja lopulta vihut juoksee vaan karkuun. :D aaveaseita ei juuri tarvi enää. Pelkkää teurastusta vaan.
 
Nyt ois eka mappi kysymysmerkkeineen ja kaikkineen koluttu läpi, on aika siirtyä seuraavalle alueelle seikkailua jatkamaan. Hyvin rauhallisesti otettuna tämä peli maistuu. Mihin tässä nyt kiire on kun seuraava suuri peli (cyberpunk) ilmestyy vasta 4kk päästä.
 
Kolme koodia? Mitä se kolmas on collector ja special editionien koodien lisäksi?

Olenko hukannut jonkin.

Special, Collector's ja Pre-order koodit. Pre-order koodi tuli sähköpostiin Konsolinetista, mistä olin tämän tilannut. Pre-orderilla sai avatarin, teeman ja mini soundtrackin.
 
Ei perkele näitä sarjatulella vetäviä jousimiehiä täällä tokalla alueella. Onhan tuokin yksi tapa nostaa vaikeustasoa alueiden välillä, mutta ei tossa ole mitään järkeä, kun ehdi edes liikkumaan tuon tulituksen keskellä :confused:

Alko sen verran ottamaan päähän, että meinasin jo laittaa koko paskan myyntiin, mutta taidan vaan pitää pientä taukoa ja pelata muita pelejä välillä.
 
Ei perkele näitä sarjatulella vetäviä jousimiehiä täällä tokalla alueella. Onhan tuokin yksi tapa nostaa vaikeustasoa alueiden välillä, mutta ei tossa ole mitään järkeä, kun ehdi edes liikkumaan tuon tulituksen keskellä :confused:

Alko sen verran ottamaan päähän, että meinasin jo laittaa koko paskan myyntiin, mutta taidan vaan pitää pientä taukoa ja pelata muita pelejä välillä.
Kolmannella alueella lisätää vielä vähän vauhtia tuoho taas ;)

sarjatulta ja myrkkynuolten kanssa

Mulla meni paussille peli. Liikaa samanlaisia tehtäviä, jaksa suojella ja juosta yhdenkään maanviljelijän peräs enää samal ku vihujen määrä vaa kasvaa.
 
Kolmannella alueella lisätää vielä vähän vauhtia tuoho taas ;)

sarjatulta ja myrkkynuolten kanssa

Mulla meni paussille peli. Liikaa samanlaisia tehtäviä, jaksa suojella ja juosta yhdenkään maanviljelijän peräs enää samal ku vihujen määrä vaa kasvaa.
Jaahas, voihan paska sentään :confused:

Ei olis pitänyt lähteä sieltä ekalta alueelta ollenkaan :D
 
Tänään ilmeisesti tulossa uusi patch 1.05, joka pitää sisällään uuden "Lethal"- vaikeustason sitä kaipaaville.

New difficulty level: Lethal

  • – Enemy weapons are more deadly, but Jin’s katana is also more deadly
  • – Enemies are more aggressive in combat
  • – Enemies detect you faster
  • – Tighter Parry and Dodge windows
Mukana myös kevyemmän taistelun vaihtoehto, sekä joitakin säätöjä tekstityksiin.

 
Tänään ilmeisesti tulossa uusi patch 1.05, joka pitää sisällään uuden "Lethal"- vaikeustason sitä kaipaaville.

New difficulty level: Lethal

  • – Enemy weapons are more deadly, but Jin’s katana is also more deadly
  • – Enemies are more aggressive in combat
  • – Enemies detect you faster
  • – Tighter Parry and Dodge windows
Mukana myös kevyemmän taistelun vaihtoehto, sekä joitakin säätöjä tekstityksiin.


Tähän olisi kiva saada oma haarniska palkinnoksi haasteeseen tarttuneille.

Omassa pelimaussa klassikon merkit täyttyvät silloin, kun läpäisystä voi onnitella itseään. Ei pakkopullaa, vaan nautinnosta pitkin matkaa. Tässä Ghost of Tsushiman kohdalla nämä merkit täyttyvät, lukuunottamatta haastetta joka tulee vastaan ainoastaan pomotaisteluissa. Tämä päivitys korjaa tilannetta oikeaan suuntaan.

Kuvakaappaus eiliseltä päivältä.

Ed34X_MXsAA_vIQ
 
Tänään ilmeisesti tulossa uusi patch 1.05, joka pitää sisällään uuden "Lethal"- vaikeustason sitä kaipaaville.

New difficulty level: Lethal

  • – Enemy weapons are more deadly, but Jin’s katana is also more deadly
  • – Enemies are more aggressive in combat
  • – Enemies detect you faster
  • – Tighter Parry and Dodge windows
Mukana myös kevyemmän taistelun vaihtoehto, sekä joitakin säätöjä tekstityksiin.


Sisältäisköhän tuo fiksin tuohon hölkkä-bugiin myös.
 
Ylös Bottom