Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite



Aika paljon paremmalta jo näyttää, kun video muutetaan SDR:stä HDR:lle. Ei ole ihan niin lattea valaistus ja plasma-granaatit sun muut värikkäät räjähdykset saavat enemmän väriä sekä kirkautta. Alkaa jo löytyä sitä Halo-fiilistä, kun tuohon yhdistetään videon sulavat 60 fps sekä Halojen tuttu, mutta erittäin sulava pelattavuus.

Eiköhän peli tule ihan näyttävä olemaan, mutta tuo Xbox-tilaisuuden Halo-näytös ei kyllä mennyt ihan parhaalla tavalla. Suttuinen 1080p striimi, eikä 4K-traileri oikein vakuuttanut kaikkia vaikka faneille riittikin jo pelkästään uusi Halo-annos.
 
Aika isoja uutisia. En mene takuuseen että pitävät paikkansa. Mutta jos pitävät, niin Halon moninpelin puolella ei ainakaan pitäisi olla pulaa pelaajista. :)

Eikös klobrille tiedot ole yleensä varmoja. Mitä olen ymmärtänyt?
 
Hienoa että moninpeli kunnossa... mutta mutta... tuo tänne postattu HDR-video. Ei hyvää päivää. Katsokaapa nyt tarkasti näitä pilareja? Eihän tuo kuva ole enää edes realistinen.

Myös värit ovat täysin epäluonnolliset. Warthog ilmeisesti kuljettaa yhden purkin jokaista veriryhmää ... elikkä edelleen se säteenseuranta taikka koko tuon valaistus systeemin täydellinen uusiminen on se juttu. Etenkin nuo pilarit näyttävät järkyttäviltä. Haittaa jo pelaamista tuollainen kirkkaus.
 
Hienoa että moninpeli kunnossa... mutta mutta... tuo tänne postattu HDR-video. Ei hyvää päivää. Katsokaapa nyt tarkasti näitä pilareja? Eihän tuo kuva ole enää edes realistinen.

Myös värit ovat täysin epäluonnolliset. Warthog ilmeisesti kuljettaa yhden purkin jokaista veriryhmää ... elikkä edelleen se säteenseuranta taikka koko tuon valaistus systeemin täydellinen uusiminen on se juttu. Etenkin nuo pilarit näyttävät järkyttäviltä. Haittaa jo pelaamista tuollainen kirkkaus.
On sulla kyllä kova ongelma noiden pilarien kanssa. :D
 
On sulla kyllä kova ongelma noiden pilarien kanssa. :D

No jos rehellisesti katsot tuon videon ja kiinnität huomion niihin pilareihin, niin olisi todella kiinnostava tietää mitä itse näet?

Toiseksi värimaailma, onko se sinusta luonnollinen tuossa HDR videossa?
 
No jos rehellisesti katsot tuon videon ja kiinnität huomion niihin pilareihin, niin olisi todella kiinnostava tietää mitä itse näet?

Toiseksi värimaailma, onko se sinusta luonnollinen tuossa HDR videossa?

Minä näen pilarit.

Halon värimaailma on aina ollut "epä"luonnollinen ja täytyy muistaa, että tuo HDR-video on vain keinotekoinen, eli se on tarkoituksella noin epäluonnollinen, kun katsoo sitä SDR-näytöllä.
 
No jos rehellisesti katsot tuon videon ja kiinnität huomion niihin pilareihin, niin olisi todella kiinnostava tietää mitä itse näet?

Toiseksi värimaailma, onko se sinusta luonnollinen tuossa HDR videossa?
Katsoin videon ja kiinnitin huomiota pilareihin. Ne eivät ole videon näteimmät asiat. Pitäisikö tästä vetää nyt jotain johtopäätöksiä koko pelin laadusta vai mitä haet takaa? Katsotko itse mitään muuta kuin pilareita?

Värimaailma on "luonnottoman" värikäs ja ehkä hivenen liian kirkas, mutta kuvittelitko että Halo oli alunperinkään hakemassa fotorealistista väripalettia? Vilkaisepa aikaisempia Halo pelejä. Pelin on tarkoituskin olla värikäs.
 
Hienoa että moninpeli kunnossa... mutta mutta... tuo tänne postattu HDR-video. Ei hyvää päivää. Katsokaapa nyt tarkasti näitä pilareja? Eihän tuo kuva ole enää edes realistinen.

Myös värit ovat täysin epäluonnolliset. Warthog ilmeisesti kuljettaa yhden purkin jokaista veriryhmää ... elikkä edelleen se säteenseuranta taikka koko tuon valaistus systeemin täydellinen uusiminen on se juttu. Etenkin nuo pilarit näyttävät järkyttäviltä. Haittaa jo pelaamista tuollainen kirkkaus.
Siis ei halo(o)päivää! Siis nuo pilarithan ovat nimenomaan tyylilajia, jolla pyritään luomaan omaleimaista Halolle tyypillistä futuristisen maailman kuvaa. Tyylistä et sinä tai ehkä joku muukaan sinänsä pidä, mutta ei sillä ole tekemistä sen kanssa kuinka hyvät tai huonot graafiset ominaisuudet pelissä on. Tyylikysymys on makuasia, josta toki voi olla montaa eri mieltä, mutta absoluuttista ja objektiivista totuutta et saa noihin pilareihin liittyen omasta mielipiteestäsi, vaikka kuinka tunnut yrittävän.

Nyt muuten tuli mieleeni, että taitaa tietyt porukat ihan oikeasti odottaa uudelta konsolisukupolvelta suorastaan fotorealistista gameplay-kuvaa. Sitä ei tietenkään ole tulossa, vaikka jotkut sitä tuntuvat ihan tosissaan odottavan. En kyllä sinänsä ymmärrä sitä miksi PELEILTÄ haluttaisiin edes fotorealismia. Itse ainakin haluan peleissä nimenomaan pelillisyyttä ja hetkeksi pois tästä maailmasta ja tämän maailman tietyistä ankeista lainalaisuuksista. En siis missään tapauksessa edes kaipaa peleiltä fotorealistisuutta, vaan nimenomaan värikkyyttä ja mielikuvituksellisista. Toki urheilupeleissä ja simulaatioissa tietynlainen realistinen grafiikka voi olla hyväksi, mutta en kyllä niihinkään missään tapauksessa kaipaa varsinaista fotorealistisuutta. Sellaisen kaipaaminen peleissä on ainakin itselleni suorastaan mysteeri.
 
Viimeksi muokattu:
No jätetään yksinpeli hetkeksi.

Onko niin että pelatakseen Halo: Inifinite minulla pitää olla Game Pass tilaus? Sitten toinen elikkä minulla OLED TV joka lupaa 120 Hz, niin jos minulla 2.1 HDMI piuha niin saanko 120fps nopeuden 4K:na moninpelissä?
 
No jätetään yksinpeli hetkeksi.

Onko niin että pelatakseen Halo: Inifinite minulla pitää olla Game Pass tilaus? Sitten toinen elikkä minulla OLED TV joka lupaa 120 Hz, niin jos minulla 2.1 HDMI piuha niin saanko 120fps nopeuden 4K:na moninpelissä?
Ostamalla pelin ja testaamalla saat ratkaisun asiassa. Ja ketään ei kiinnosta kyllä miten hienoja laitteita sinulla tai kenelläkään muullakaan on kotona. Niitä on kuule täällä yhdellä jos toisella, mutta juuri kukaan muu ei niitä speksejä heittele jatkuvasti täällä toisten silmille. Alkaa oikeasti pikkuhiljaa ärsyttää tuollainen. Kateellinen en sinänsä mistään ole, kun ei ole tarvis olla. Tuollainen läpinäkyvä tarkoitus vain alkaa ärsyttää pidempään toistuessaan.
 
Ostamalla pelin ja testaamalla saat ratkaisun asiassa. Ja ketään ei kiinnosta kyllä miten hienoja laitteita sinulla tai kenelläkään muullakaan on kotona. Niitä on kuule täällä yhdellä jos toisella, mutta juuri kukaan muu ei niitä speksejä heittele jatkuvasti täällä toisten silmille. Alkaa oikeasti pikkuhiljaa ärsyttää tuollainen. Kateellinen en sinänsä mistään ole, kun ei ole tarvis olla. Tuollainen läpinäkyvä tarkoitus vain alkaa ärsyttää pidempään toistuessaan.

Kysyn sitä että jos henkilöllä X on LG OLED 65C9, niin se lupaa 120 Hz pelaamista, jos on 2.1 HDMI-piuha.

Nyt kysymykseni on että saanko Xbox Series X, Halo: Infinite moninpelissä 120fps nopeuden? 4K:na? (Edes PeeCeet eivät pysty siihen).
 
No jätetään yksinpeli hetkeksi.

Onko niin että pelatakseen Halo: Inifinite minulla pitää olla Game Pass tilaus? Sitten toinen elikkä minulla OLED TV joka lupaa 120 Hz, niin jos minulla 2.1 HDMI piuha niin saanko 120fps nopeuden 4K:na moninpelissä?
Sinulla mitä luultavimmin pitää olla Xbox live gold jäsenyys niinkuin jokaisen Xboxilla pelattavan moninpelin kohdalla. Game Pass tilausta et tarvitse. Tosin tilaamalla Game Pass Ultimaten saat Xbox Live gold jäsenyyden ja Game Passin kautta pelin ilman lisämaksuja. Toki huhuissa on ollut että moninpelaaminen muuttuisi Xboxilla jopa ilmaiseksi. Mutta se on vain huhu tällä hetkellä.

Mitä pelin framerateen tai resoluutioon tulee, niin on täysin mahdotonta sanoa vielä varmaksi millä resoluutiolla ja frameratella peli pyörii. Jos viimeisimpiin uutisiin/huhuihin on uskominen, niin moninpeli pyörähtää 4K@120fps. En tosin tätä usko ennenkuin itse näen.
 
Mitä pelin framerateen tai resoluutioon tulee, niin on täysin mahdotonta sanoa vielä varmaksi millä resoluutiolla ja frameratella peli pyörii. Jos viimeisimpiin uutisiin/huhuihin on uskominen, niin moninpeli pyörähtää 4K@120fps. En tosin tätä usko ennenkuin itse näen.

Se mitä yritän kysyä on se että jos PC:llä on vaikeuksia pyörittää 4K / 60fps, niin miten ihmeessä uusin Xbox voi pyörittää moninpeliä, jossa siis monta pelaajaa, niin 4K / 120fps? Elikkä tätä uutuuskonsolia on kehuttu maailman tehokkaimmaksi konsoliksi, mutta onko se PC sisältä? Mikä se on?

Ja sitten Haloon liittyen, jos tämä on mahdollista niin tarkoittaako se vaan että grafiikka näyttää sitten vuosia vanhalta ja siksi päästään näihin koviin fps lukuihin. Onhan tuo nyt ihan käsittämätön luku... vaikka olisikin vain tavoite. Eikai näitä huvikseen heitellä.
 
Se mitä yritän kysyä on se että jos PC:llä on vaikeuksia pyörittää 4K / 60fps, niin miten ihmeessä uusin Xbox voi pyörittää moninpeliä, jossa siis monta pelaajaa, niin 4K / 120fps? Elikkä tätä uutuuskonsolia on kehuttu maailman tehokkaimmaksi konsoliksi, mutta onko se PC sisältä? Mikä se on?

Ja sitten Haloon liittyen, jos tämä on mahdollista niin tarkoittaako se vaan että grafiikka näyttää sitten vuosia vanhalta ja siksi päästään näihin koviin fps lukuihin. Onhan tuo nyt ihan käsittämätön luku... vaikka olisikin vain tavoite. Eikai näitä huvikseen heitellä.
Tuskin tehokkaalla PC:llä on vaikeuksia pyörittää tätä uutta Haloa 4K@60fps. Nythän demossa peli pyöri 4K@60fps Xbox Series X:ää vastaavalla PC kokoonpanolla. Tehoreserviä siis edelleen on.

Moninpeli ja yksinpeli voivat erota graafisesti ja ruudunpäivitykseltään toisistaan. Näitä on nähty ennenkin, missä yksinpeli pyörii 30fps, mutta moninpeli 60fps.

Xbox Series X kuin myös PS5 pohjaavat molemmat tietokoneista tuttuun arkkitehtuuriin, joten pohjimmiltaan ne ovat molemmat PC:tä. Rankasti kustomoituja PC:tä, mutta PC:tä kuitenkin.

Pyöriikö moninpeli 120fps? Ehkä. Sen näkee kun peli julkaistaan. Näyttääkö grafiikka rujommalta 120 ruudunpäivityksellä kuin 60 ruudun? Luultavasti. Sen näkee kun peli julkaistaan.
 
Ylös Bottom