Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä


Erittäin pahalta näyttää Halon kannalta. 343 Industries täydessä kaaoksessa. Harmi :/


Kyllähän kaikki huhut mitä viime vuosina on kuultu, kielii siitä ettei ole mitenkään helpoin kehitys ollut tällä pelillä. Lead produceria ja creative directoria ulostettu projektin loppupuolella ja mitä ovat ne viime aikojen huhut enginen vaihdoksesta kesken kaiken?

Noissa teksteissäkin mainitun crunchauksen voidaan odottaa vain kiihtyvän mitä lähemmäksi julkistus lähenee ja varmaan lisäpainetta luodaan deveille nyt kansan toimesta jotka odottavat graafisesti paljon parempaa mitä nähtiin demossa.
 
Jos oikein käsitän niin engine vaihdettiin vuosi sitten joka on shokki. Täällä on mainostettu että peliä kehitetty 5 vuotta ja rakennettu oma engine. Haluan kuitenkin muistuttaa että Halo: Infinite ei ole mikään GT7 joka tulee vain yhdelle alustalle, yksi konsoli.

Tuossa demossa oli 100 muutakin asiaa pielessä kuin vain pelin ulkoasu.
 
Tuli pari päivää sitten katsottua se digital foundryn pätkä ja perkeleen hyvältä tämä omaan silmään näytti vaikka katsoin vaan 1080p resolla ja välillä oli videosta johtuvat artifaktit selvästi näkyvillä.
Se, että joku gruntin polvi on hieman valaistu vaikka se seisoo varjossa ei voisi vähempää kiinnostaa.
 
Tuli pari päivää sitten katsottua se digital foundryn pätkä ja perkeleen hyvältä tämä omaan silmään näytti vaikka katsoin vaan 1080p resolla ja välillä oli videosta johtuvat artifaktit selvästi näkyvillä.
Se, että joku gruntin polvi on hieman valaistu vaikka se seisoo varjossa ei voisi vähempää kiinnostaa.

Niin Digital Foundry laittoi kaiken ilta valaistuksen piikkiin.

Tuossa videossa yllä kerrotaan sitten siitä karusta todellisuudesta yhtiön sisällä ja se ei lupaa hyvää Halo-sarjan kannalta. Kuten sanottu useaan kertaan peli demossa oli moni muukin asia sekaisin. Koko maailma näyttää yhtä sekavalta kuin 343 Industriesin nyky meno.
 
Niin Digital Foundry laittoi kaiken ilta valaistuksen piikkiin.

Tuossa videossa yllä kerrotaan sitten siitä karusta todellisuudesta yhtiön sisällä ja se ei lupaa hyvää Halo-sarjan kannalta. Kuten sanottu useaan kertaan peli demossa oli moni muukin asia sekaisin. Koko maailma näyttää yhtä sekavalta kuin 343 Industriesin nyky meno.
Last of us 2 oli myynti menestys vaikka yhtiön sisällä kohuttiin uutisissa. Hui kyllä nyt on kaikki sekaisin kun kaikki dev työskentelee kotona eikä työpaikalla missä on kaikki laitteet viimeisen päälle.
 
Last of us 2 oli myynti menestys vaikka yhtiön sisällä kohuttiin uutisissa. Hui kyllä nyt on kaikki sekaisin kun kaikki dev työskentelee kotona eikä työpaikalla missä on kaikki laitteet viimeisen päälle.
Enemmän tuossa jäi mieleen se toksinen ympäristö joksi tuo yritys on muuttunut. Koodikanta on ilmeisesti aika huonossa jamassa ja työskentely hidasta huonojen toimintapojen vuoksi. Paljon yrityksen ulkopuolisia tekijöitä joilla omat tapansa ja työkalunsa. Kyllähän tuollaiset saattaa vaikeuttaa projektia.
 
Last of us 2 oli myynti menestys vaikka yhtiön sisällä kohuttiin uutisissa. Hui kyllä nyt on kaikki sekaisin kun kaikki dev työskentelee kotona eikä työpaikalla missä on kaikki laitteet viimeisen päälle.

Elikkä käytännössä pelaajilla ei ole mitään hätää, Studion sisällä kaaosta joten sieltä on kaiken järjen mukaan tulossa myynti ja arvostelumenestys. Star-Lord murehtii kyllä aivan turhaan :D
 
Last of us 2 oli myynti menestys vaikka yhtiön sisällä kohuttiin uutisissa. Hui kyllä nyt on kaikki sekaisin kun kaikki dev työskentelee kotona eikä työpaikalla missä on kaikki laitteet viimeisen päälle.

Enemmän tuossa jäi mieleen se toksinen ympäristö joksi tuo yritys on muuttunut. Koodikanta on ilmeisesti aika huonossa jamassa ja työskentely hidasta huonojen toimintapojen vuoksi. Paljon yrityksen ulkopuolisia tekijöitä joilla omat tapansa ja työkalunsa. Kyllähän tuollaiset saattaa vaikeuttaa projektia.

Juurikin, näin hyvä korjaus. Elikkä se on jo suuri juttu jos pelimoottori on jouduttu vaihtamaan.

Toinen on sitten työilmapiiri. Nyt minä en tässä mussuttaisi jos sieltä olisi tullut ulos jotain WAU! tavaraa, mutta jo rengas maailmaa katsomalla huomaa, että kaikki ei ole kunnossa. Nuo pilarit, joita on ihan kaikkialla ovat hirvittävän rumia. Lisäksi pelimaailma on jaettu tällaisiin saariin, joka myös mietityttää. Monta hiekkalaatikkoa vierekkäin.

Mutta juu pointti tuli selväksi. Ei tämä hyvältä näytä :/
 
Toinen on sitten työilmapiiri.
Huono työilmapiiri on huono juttu. Sitä tuskin kukaan kieltää.
Nyt minä en tässä mussuttaisi jos sieltä olisi tullut ulos jotain WAU! tavaraa, mutta jo rengas maailmaa katsomalla huomaa, että kaikki ei ole kunnossa. Nuo pilarit, joita on ihan kaikkialla ovat hirvittävän rumia. Lisäksi pelimaailma on jaettu tällaisiin saariin, joka myös mietityttää. Monta hiekkalaatikkoa vierekkäin.
Pilarit on lähes varmasti suunniteltu nimenomaan noin. Eli pilarin näköisiksi.

Onko kukaan missään ikinä sanonut että peli olisi täysin avoin maailma? Jos on, niin se on mennyt minulta täysin ohi. Itse olen ainakin ollut kokoajan siinä uskossa, että peli on jaettu kenttiin, vaikkakin sitten vähän avoimempiin kenttiin. Eikä tässä varmastikaan ole kyse mistään hiekkalaatikko tyyppisestä pelistä, vaan ihan normaaliin tapaan etenevästä räiskintäpelistä. Ei Master Chief pyöri tuolla renkaalla ja käy hakemassa joltain random hahmoilta sivutehtäviä. Tässä on edelleen tarkasti etenevä juoni, mutta ne tilanteet joita eteen tulee voi hoitaa eri tavoin, kiitos avoimempien kenttien.
 
Kyllähän sitä yhessä vaiheessa markkinoitiin open world Halona mutta kehittäjät myöhemmin korjas et ne on enemmänkin isoita alueita joissa paljon kohteita/tekemistä.

Se että mite se on jaettu sitte on vielä itelle vähä auki. Onko se esim joku chapter-kohtainen jako jossa jokainen chapter sijoittuu tietylle alueelle ja siellä x määrä tehtäviä. Vai onko se Destinyn tyyliin isompi lokaatio jossa voi mennä alueiden välillä vapaasti. En tiedä onko noin tarkkaan vielä kuvattu.
 
Kyllähän sitä yhessä vaiheessa markkinoitiin open world Halona mutta kehittäjät myöhemmin korjas et ne on enemmänkin isoita alueita joissa paljon kohteita/tekemistä.

Se että mite se on jaettu sitte on vielä itelle vähä auki. Onko se esim joku chapter-kohtainen jako jossa jokainen chapter sijoittuu tietylle alueelle ja siellä x määrä tehtäviä. Vai onko se Destinyn tyyliin isompi lokaatio jossa voi mennä alueiden välillä vapaasti. En tiedä onko noin tarkkaan vielä kuvattu.

Miten minulla on ainoastaan muistikuvana, että ei puhuttu open world Halosta vaan suurista kentistä joista tulisi ns. open world fiilis? :oops: En tietenkään ole asian kanssa varma, mutta näin asian muistelen olevan.
 
Kyllähän sitä yhessä vaiheessa markkinoitiin open world Halona mutta kehittäjät myöhemmin korjas et ne on enemmänkin isoita alueita joissa paljon kohteita/tekemistä.

Se että mite se on jaettu sitte on vielä itelle vähä auki. Onko se esim joku chapter-kohtainen jako jossa jokainen chapter sijoittuu tietylle alueelle ja siellä x määrä tehtäviä. Vai onko se Destinyn tyyliin isompi lokaatio jossa voi mennä alueiden välillä vapaasti. En tiedä onko noin tarkkaan vielä kuvattu.
Tällaista markkinointimateriaalia en ole itse nähnyt. Vai korjattiinko se vaan niin nopeasti, että kyseessä ei tosiaan ole yksi iso maailma.

Edelleen uskon ja kuvittelen kaiken nähdyn ja kuullun perusteella, että vaikka tarjoillaan avoimempaa ympäristöä, niin peli etenee suhteellisen suoraviivaisesti. Ehkä joitain asioita alueen sisällä voi tehdä eri järjestyksessä, mutta silti kyseessä on selkeästi kenttä tai chapter, minkä jälkeen juoni jatkuu.
 
Huono työilmapiiri on huono juttu. Sitä tuskin kukaan kieltää.

Pilarit on lähes varmasti suunniteltu nimenomaan noin. Eli pilarin näköisiksi.

Onko kukaan missään ikinä sanonut että peli olisi täysin avoin maailma?

Ensinnäkin on vain hyvä asia jos pelimaailma jaettu hiekkalaatikkoihin valtavan avoimen maailman sijaan. Halo-fanit ymmärtävät mitä haen.

Halo 1 pelissä oli 2 kenttää, joista on otettu valtavasti, kiitos siitä, elikkä "halo" ja "silent kartographer" juuri tuollaista avoimuutta toivon. Sitten nämä rumat pilarit, jotka tekevät pelin maailmasta rauhattoman. Niissä ei ole lainkaan tekstuuria ainakaan vielä. Niitä on kaikkialla ja ne tekevät yleisilmeestä todella sekavan.

Minulle ei tullut sellaista WOW! fiilistä, nyt ollaan rengas planeetalla. Esimerkiksi joku avoin laakso, jonka alemmassa osassa kimmeltää suuri järvi ja yläosassa nousee vuoristo kohti kaunista sinistä taivasta. Molemmin puolin kohoaa avaruuteen Halo rengas. Ja muistatte varmaan ne säteet, se energia joka syöksyy näistä "torneista" kohti taivasta. Näky oli jo 20 vuotta sitten henkeä salpaava.

En ole sanomassa sitä etteikö tässä uudessa sitä olisi, mutta toistaiseksi ilmeisesti valittiin pelin rumin kohta, jossa ei ollut päätä eikä häntää kenttäsuunnittelun osalta ja esiteltiin se. Pelkään pahoin että peli tullaan julkaisemaan keskeneräisenä. Toisaalta tämä pelaajien raivo on saattanut pistää 343 Industriesin kelaamaan asioita uudelta kannalta - tämän hetken taso ei riitä alkuukaan.
 
Onko se esim joku chapter-kohtainen jako jossa jokainen chapter sijoittuu tietylle alueelle ja siellä x määrä tehtäviä. Vai onko se Destinyn tyyliin isompi lokaatio jossa voi mennä alueiden välillä vapaasti. En tiedä onko noin tarkkaan vielä kuvattu.
Tältä se vähän vaikuttaisi tai ainakin, niin minä tämän käsitän.

"What you saw in the demo that we showed, you have this map. There's this huge open section of the ring. As you get to that point in the game, this is several hours into the campaign, then you have the ability to traverse that whole area and explore where you want to go on the ring,"

 
Huono työilmapiiri on huono juttu. Sitä tuskin kukaan kieltää.

Se on huono juttu. suora vertaus vaan last of us 2 mikä siellä on tai oli meno. Varmasti tiedettiin että last of us 2 on menestys ja halo infinite on varmasti myös menestys. Kyllä se sen verran hyvältä peliltä näytti ja halo fanit olivat haltioissaan ja peli paranee tuosta vielä varmasti. Aikaisemmin ollaan nähty esim gears of war kuvaa ja ei näyttänyt niin hyvältä mutta valmiina olikin rdr 2 kanssa tämän sukupolven kauneimpia ja parhaita pelejä.
 
Nyt kun seurannut keskustelua sivusta on pakko sanoa myös oma mieilipide.
En epäile hetkeäkään etteikö sieltä hyvä peli olisi tulossa mutta samalla ymmärrän joidenkin pettymyksen
graafiseen antiin. Melkein uskaltaisin väittää että jokainen odotti enemmän mitä videolla näkyi.
Oma reaktio oli lähinnä hämmennys/ihmettely.
Se että sanotaan, katso se 4K-laadulla niin on paljon nätimpi vain kertoo että hänkin odotti enemmän.
Kyllä sen grafiikan pitää jo näkyä 1080p videolla ilman että resoluutiota pitäisi nostaa. Siksi epäilenkin
vahvasti että kyseessä ei ole läheskään valmis tuote. Siellä on voinut tulla paineita aikarajasta koska peli
pitää saada ulos ja siksi päivityksillä korjataan jälkeenpäin. Vastaan tuli seuraava video


Killzone Shadow Fall oli ps4 julkaisu pelejä 7v sitten (1080p/30fps).
Halo Infinite on Series X:n julkaisupelejä (4K/60fps).
Kuten sanoin aikaisemmin epäilen että Halo tulee varmasti näyttämään vielä paremmalta mitä showssa nähdyssä videossa nähtiin.
Jos PS5 pystyy pyörittämään Killzonea 4K/60fps olisi kiva nähdä uusi vertailu kun Halo on valmis. Vaikka ihan Digital Foundryn toimesta.
Pettymys on varmasti ollut monelle suuri mutta pitää muistaa että kyseessä ei ole valmis tuote, joten älkää vielä repikö pelihousuja.


Taitaa olla kuten sanoit, sillä luin jo jonkin uutisen jossa Infiniten tekijäporukan mukaan, kyseessä oli "vanhalla buildilla" tehty gameplay esitys Microsoftin näytökseen. En kyllä muutoinkaan epäillyt nyt nähdyn olevan täysin valmis tuote. Peli on jo Steamin toivelistalla, tulee siis sinnekin.
 
Halo infiniten kehittäjä Dan Chosich on kertonut, että pelaajien antama palaute otetaan huomioon. Microsoft esitteli hiljan Xbox Games Showcase -tilaisuudessa sitä oikeaa pelattavuutta, joka on aiheuttanut porinaa verkossa.

- "I've been in your shoes. I know what it's like to have expectations built [and] feel let down, I want you to know your voice matters [and] is heard."

- "You're not falling on deaf ears. I always want to live up to the legacy that Bungie pioneered. I personally care a lot about honoring that"


Toistaiseksi ei ole tiedossa, millä tavalla ja missä mitassa palaute aiotaan huomioida, mutta sen toki tulevaisuus näyttää.

Näin kertoo siis Gamereactor ... huom. myös Kontrolleri-podcast haukkuu Halon maan rakoon. Kaikki toivovat kuitenkin että tästä tilanteesta päästäisiin eteenpäin. Halo 5 tarina jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Last of us 2 oli myynti menestys vaikka yhtiön sisällä kohuttiin uutisissa. Hui kyllä nyt on kaikki sekaisin kun kaikki dev työskentelee kotona eikä työpaikalla missä on kaikki laitteet viimeisen päälle.
Vähän eri asia vertailla ND:n crunch-kohua jotta saadaan paras mahdollinen peli ulos ja 343:n ilmeisen huonosti organisoitua toimintaa mikä noista teksteistä käy ilmi.

Aina yhtä luotettava Jason Schreierkin on jo taannoin twiitannut 343:n ongelmista. Ja nyt kun uusin Halokaan ei saanut kovin mairittelevaa vastaanottoa, voidaan mielestäni ihan hyvin spekuloida onko nuo ongelmat jo korjattu 343:n päädyssä.

EDIT: Ja ilmeisesti jatkoa tulossa Schreierilta
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom