Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

Mietin vain kuinkakohan PC-pelaajat ottavat pelin vastaan, kun tämä ei todellakaan ole mikään "istu lähellä monitoria koko aika valmiustilassa odottaen milloin alkaa action"-tyylinen peli. DS toimii mielestäni parhaiten mukavasti sohvalla makoillen isolta ruudulta pelattuna.
 
Mietin vain kuinkakohan PC-pelaajat ottavat pelin vastaan, kun tämä ei todellakaan ole mikään "istu lähellä monitoria koko aika valmiustilassa odottaen milloin alkaa action"-tyylinen peli. DS toimii mielestäni parhaiten mukavasti sohvalla makoillen isolta ruudulta pelattuna.

Ohjain käteen, PC tuoli makuu asentoon ja nauttii kävelyretkestä.
 
Mietin vain kuinkakohan PC-pelaajat ottavat pelin vastaan, kun tämä ei todellakaan ole mikään "istu lähellä monitoria koko aika valmiustilassa odottaen milloin alkaa action"-tyylinen peli. DS toimii mielestäni parhaiten mukavasti sohvalla makoillen isolta ruudulta pelattuna.
Joo, PCn huono puoli on se, että keskusyksikkö ja PIENI näyttö on liimattu toimistopöytään. Yhtään HDMi-liitäntää ei löydy, eikä bluetoothia myöskään. Pädiä ei vaan saa kiinni koneeseen.

Kerran istahdin sohvalle, ja PC sanoi "syntax error." Ei ole sohvan kanssa yhteensopiva tämä laite nimeltä PC!

Varmaan tää peli on kiva sohvalta, pädillä, 4k raytracing 60 fps. Pc:llä.
 
Joo, PCn huono puoli on se, että keskusyksikkö ja PIENI näyttö on liimattu toimistopöytään. Yhtään HDMi-liitäntää ei löydy, eikä bluetoothia myöskään. Pädiä ei vaan saa kiinni koneeseen.

Kerran istahdin sohvalle, ja PC sanoi "syntax error." Ei ole sohvan kanssa yhteensopiva tämä laite nimeltä PC!

Varmaan tää peli on kiva sohvalta, pädillä, 4k raytracing 60 fps. Pc:llä.

Ei ole ray tracingiä, olisi kestänyt liian kauan saada se valmiiksi.



PC version arvostelut.

 
Viimeksi muokattu:
Huikeaa kuinka paljon DLSS 2.0 on parantanut sen laatua, tarjoaa paremman kuvanlaadun kuin 4K+TAA paljon isommalla frameratella.

Lyhyt video joka menee suoraan asiaan, näyttää miten paljon framerate parantuu 2060 kortilla 4K resoluutiolla ja kuinka se parantaa kuvanlaatua.

 
Viimeksi muokattu:
Modaajien tärkein tehtävä heti pelin saatuaan tietenkin oli selvittää onko Norman Reeduksella oikeasti käärme kädessä kun käy virtsaamassa

 
Tämä peli tulee myymään näitä ultra wide-näyttöjä. Saa nähdä löytyykö tuki myös PS5:sta.

Ec9-jEJU4AYpvXv
 
Nyt on n.25h PC versiota takana ja täytyy sanoa että se toimii loistavasti. Paljon miellyttävempi pelata nyt kun framet on korkeat ja kuvanlaatu tarkka.

Otin muutaman kuvan Half-Life tavaroista, laitan ne ja vähän selityksiä miten ne saa ja muuta spoilereiden taakse.

Eli peliin on lisätty uusia sähköposteja joissa annetaan vihje mihin suuntaan täytyy lähteä, tämän jälkeen etsit sillä pingi laitteella Companion Cuben maastosta ja palautat sen kuten normaalin lähetyksen ja saat siitä palkinnoksi Half-Life aiheisen tavaran. Ihan hauskasti tehty ettei vaan anneta niitä ja täytyy vähän nähdä vaivaa niiden eteen. Lasit ja tuo Valve on ihan vain ulkonäköä muuttavia juttuja, mutta gravity hanskat toimivat itseasiassa ihan samanlailla kuin Half-Life: Alyxissä eli voit napata tavaroita kauempaa kuin normaalisti. Tämän takia en suosittele niitä ensimmäiselle läpimeno kerralle mutta voihan niitä kokeilla, ne saa laittaa käteen ja ottaa pois milloin haluaa. Myöskin auton sain mutta eipä tullut rakennettua sitä ainakaan vielä, se myös on parempi kuin alkuperäiset autot, kestää enemmän ja siinä on virtaa enemmän.

1595949952936.png
1595949979427.png
1595949993149.png
 
Kaikista osuvista ennakoinneistaan huolimatta, Hideo Kojima ilmoittaa ettei ole profeetta.

Seuraa aikaa monista eri välineistä, matkustaa ympäri maailmaa tapaapassa ihmisiä. Näiden havaintojen tuomista signaaleista rakentaa pelikonsepteja, jotka tuntuvat tieteistarinoilta, mutta voivat olla nopeasti osa uutta todellisuutta.

 
Viimeksi muokattu:
Tuli tämä mestariteos ostettua tänään kun maksoi cittarissa 29e.
Kahdeksan tuntia pelattu ja tarina oli jopa alussa jo ihan kiinnostava, mutta siinä ne hyvät asiat melkein olikin.
No on ne kävely kohdat myös ihan tunnelmallisia missä alkaa joku biisi soimaan.

Olen nyt pelannut sinne satamaan asti ja niitä muutamaa avainhenkilöä lukuunottamatta kaikki on vaan jotain hologrammeja.
Tuolla satamassa pitäisi olla yli 51.000 asukasta, mutta paikka on täysin autio ja tukikohdan sisusta on täysin identtinen kaikkien muiden kanssa ja siellä on taas se yksi ainoa hologrammi kun suoritat fedex tehtäviä.

BT kohtaukset ei nosta jännitettä tai tunnelmaa vaan niiden ainoa tehtävä on hidastaa pelaajan etenemistä entisestään.
Joku ihme bugikin tuli vastaan kun piti käydä pöllimässä joku asiakirja mule leiristä.
Hiivein pitkän ruohikon läpi, avasin säiliön ja otin kamat ja kun käännyin ympäri niin koko pitkä ruohikko oli kadonnut.

Edelleen olen myös sitä mieltä, että Sam näyttää ihan helvetin naurettavalta kun sillä on laatikoita kädet ja jalat täynnä.
Mulle tulee siitä aina mieleen joku kakara joka on tunkenut kätensä ja jalkansa pahvilaatikoista läpi ja nyt kuvittelee olevansa joku robotti.

Mikäs olikaan se chapter jossa tämä kuulemma muuttuu suorastaan loistavaksi? Chapter 3 vai?
Oikeasti odotan, että mitä mullistavaa silloin tapahtuu sillä nyt tämä todellakin on ihan pelkkä fedex simulaattori ja tehtävät on samaa tasoa jonkun fallout 4:n radient questien kanssa.
Toisaalta niissäkin on enemmän vaihtelua ja kävely mukavampaa kun hahmon tasapaino ei meinaa kokoajan pettää.
 
Tuli tämä mestariteos ostettua tänään kun maksoi cittarissa 29e.
Kahdeksan tuntia pelattu ja tarina oli jopa alussa jo ihan kiinnostava, mutta siinä ne hyvät asiat melkein olikin.
No on ne kävely kohdat myös ihan tunnelmallisia missä alkaa joku biisi soimaan.

Olen nyt pelannut sinne satamaan asti ja niitä muutamaa avainhenkilöä lukuunottamatta kaikki on vaan jotain hologrammeja.
Tuolla satamassa pitäisi olla yli 51.000 asukasta, mutta paikka on täysin autio ja tukikohdan sisusta on täysin identtinen kaikkien muiden kanssa ja siellä on taas se yksi ainoa hologrammi kun suoritat fedex tehtäviä.

BT kohtaukset ei nosta jännitettä tai tunnelmaa vaan niiden ainoa tehtävä on hidastaa pelaajan etenemistä entisestään.
Joku ihme bugikin tuli vastaan kun piti käydä pöllimässä joku asiakirja mule leiristä.
Hiivein pitkän ruohikon läpi, avasin säiliön ja otin kamat ja kun käännyin ympäri niin koko pitkä ruohikko oli kadonnut.

Edelleen olen myös sitä mieltä, että Sam näyttää ihan helvetin naurettavalta kun sillä on laatikoita kädet ja jalat täynnä.
Mulle tulee siitä aina mieleen joku kakara joka on tunkenut kätensä ja jalkansa pahvilaatikoista läpi ja nyt kuvittelee olevansa joku robotti.

Mikäs olikaan se chapter jossa tämä kuulemma muuttuu suorastaan loistavaksi? Chapter 3 vai?
Oikeasti odotan, että mitä mullistavaa silloin tapahtuu sillä nyt tämä todellakin on ihan pelkkä fedex simulaattori ja tehtävät on samaa tasoa jonkun fallout 4:n radient questien kanssa.
Toisaalta niissäkin on enemmän vaihtelua ja kävely mukavampaa kun hahmon tasapaino ei meinaa kokoajan pettää.
Charter 3 omasta mielestä piristää vähän peliä mutta mulla meni varmaan 40h ennen kuin imaisi kunnolla mukaan. Tuo vaatii aikaa ja lopussa jo toivoin ettei peli vielä päättyisi vaikka "alkuun" olikin pakkopullaa
 
Mikäs olikaan se chapter jossa tämä kuulemma muuttuu suorastaan loistavaksi? Chapter 3 vai?

Vauhtiin päästään tosiaan tuossa vaiheessa. Peli muuttuu monipuolisemmaksi.

Itsellä tämä toimi erittäin hyvin. Rauhallinen ja omaan tahtiin sai edetä pahimpina kevään lockdownin aikaan. Viikkoihin ei ollut asiaa ulos ja tässä kuplassa ei ollut kiire mihinkään.

Jonkinlainen piilossa oleva kunnianhimoinen suorittaja tuossa nousi esille. Oli itsellekin yllätys. Peli ei ole kaikille, mutta täällä nousi sukupolven parhaimpiin pelattuihin kokemuksiin.
 
Linkkiä PC-version arvioon (spoiler: edelleen hieno peli):

Olipas hyvä arvostelu ja näköjään pelin PC-versio saanut ulkomailla aika paljon Masterpiece-mainintaa. Ehkä jopa hivenen yllättävää, vaikka omastakin mielestäni voi pelin yhdistää tuollaisen maininnan. Varsin ainutlaatuinen kokemus.

Itse palasin tähän aivan liian pitkän tauon jälkeen (6kk), mutta nyt taitaa iskeä jopa vielä kovemmin mitä aikaisemmin. 15h mennyt kahtena päivänä ja pikku hiljaa alkaa se tarinakin lähestyä päätöstä. 75h nyt takana ja 8 chapteri menossa, alkanut tarinakin kiinnostaa vaan entistä enemmän. Ja Kojima teki musta Low Roarin kuuntelijan, hyviä niiden albumit.

Toki näin fiilispelaajana on se pitkäkin tauko parempi kuin väkisin pelata, mutta välillä pitäisi paremmin käskyttää itsensä kesken olevien pelien pariin.
 
Oli kyllä valitettava ilmiö aikanaan tuo kuinka moni täälläkin tämän risti eräänlaiseksi epäpeliksi arvosteluiden perusteella vaikka mielestäni tässä pelissä oli enemmän sielua ja yritystä tehdä jotain uutta kuin monessa muussa nykypäivän "pam pam pam ja vruum vruum vruum"-pelissä. Mutta niinhän se monessa kulttiklassikossakin menee yleensä, että alkuun iso yleisö ei ymmärrä ja teos haukutaan, mutta ajan myötä peli saa paremman maineen ja peliä osataan arvostaa enemmän.

Tämä peli jos jokin on sitä kulttikamaa.
 
Oli kyllä valitettava ilmiö aikanaan tuo kuinka moni täälläkin tämän risti eräänlaiseksi epäpeliksi arvosteluiden perusteella vaikka mielestäni tässä pelissä oli enemmän sielua ja yritystä tehdä jotain uutta kuin monessa muussa nykypäivän "pam pam pam ja vruum vruum vruum"-pelissä. Mutta niinhän se monessa kulttiklassikossakin menee yleensä, että alkuun iso yleisö ei ymmärrä ja teos haukutaan, mutta ajan myötä peli saa paremman maineen ja peliä osataan arvostaa enemmän.

Tämä peli jos jokin on sitä kulttikamaa.
Ei kyllä tule itsellä mitään mieleen mitä tässä olisi uutta tai jota ei olisi ollut jo muissa peleissä jollain lailla mukana
 
Ylös Bottom