Noobeinstein
Well-Known Member
Voi olla, että tästä on pelin sisälläkin maininta, mutta tuli itse juuri huomattua, että pleikalla touchpadia pohjassa painamalla pääsee suoraan mappiin. Varmasti toimii myös PC:llä ja Xboxillakin.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
IGN PC
Avertissement de redirection
www.google.com
IGN PS4, Xbox one
![]()
Cyberpunk 2077 for Xbox One and PlayStation 4 Review - IGN
Please don't play Cyberpunk 2077 on a base Xbox One or PS4. It is a shockingly bad way to experience what is a fantastic RPG on better hardware.www.ign.com
Milloin viimeksi nähty jotain tällaista.
Täälläkin tämän tästä. Kaatuminen ei sinänsä ärsytä, kun tallennukset toimii, mutta eniten kyrsii se kun kontrolli- ja hdr-asetukset nollautuu miltei joka kaatumisen myötä.Itsellä päivityksen jälkeen ps5llä kaatuu ihan sikana, suunnilleen kerran tunnissa
Autosave tallentaa varmaan 5min välein, enkä ole omia tallennuksia tehnyt kuin ihan satunnaisesti. Autosave tekee myös useita kopioita, joten jos teki jossain huonon valinnan, niin voi valkata sieltä sopivan kohdan ja kokeilla uudestaan.
En muista ihan kaikkia säätöjä ulkoa, täytyy tarkistaa myöhemmin.Ootko ottanut kameran liike-heilumiset pois, tai laittanut pienemälle? Täysillä se tekee tarkasta tähtäämisestä hankalaa, kun kursori pomppii usein just pään ohi. Itse laitoin kameran heilumisen vähennetylle, niin on fiilistä liikkumisessa, mutta pystyy tähtäämään paljon tarkemmin, juurikin ilman zoomia.
Täällä pelataan, myös hardilla, tähtäysavut off ja on paljon siistimpää sitten, kun ostaa halutessaanj aseeseen virityspiirin, jolla tähtääminen helpompaa.
Paljon puhetta, paljon jäi pois pelistä.
Joku mainitsi valikoista.. konsoleilla en tykkää tämän tyylisistä hiiri valikoista yhtään.. mitään loogisuutta ei ole liikkumisessa. Noh, näihin oppii, mutta samaa UI-jaskaa kuin No Mans Skyssä..
Täytyy olla konsolikohtainen ongelma. Itselläni ei kohta 60 tunnin pelaamisella ole XSX:llä kaatunut kertaakaan. Ja bugejakin ollut pelituntunteihin nähden varsin vähän.Sama. 1.04 päivytyksen jälkeen vähintään kerran 2h sisällä kaatuu.
Joo, pleikalla pelaavat tästä on tainnut enemmän ilmoittaa. Eniten tuossa ärsyttää että asetukset menee perseelleen joka kerta. Eipä niiden laittaminen kauaa vie, eikä pelin käynnistyskään kauaa kestä, mutta ärsyttäähän se.Täytyy olla konsolikohtainen ongelma. Itselläni ei kohta 60 tunnin pelaamisella ole XSX:llä kaatunut kertaakaan. Ja bugejakin ollut pelituntunteihin nähden varsin vähän.
Ei se varsinaisesti liity yksittäiseen konsoliin, vaan siihen että avoimen maailman pelejä voi pelata niin lukemattomilla eri tavoilla. Ja jotkin valinnat/teot laukaisevat bugien vyöryn, kun taas toiset polut menevät täysin mutkattomasti.Täytyy olla konsolikohtainen ongelma. Itselläni ei kohta 60 tunnin pelaamisella ole XSX:llä kaatunut kertaakaan. Ja bugejakin ollut pelituntunteihin nähden varsin vähän.
Nyt on pakko sanoa, että hemmetin hyvän tekstin kirjoitit ja aika monesta asiasta olen samaa mieltä. Varsinkin tuosta, että kyllä ne tiesivät missä kunnossa tämä on kaikilla alustoilla.Nyt kun on tullut itelläki enemmän pelattua niin vähän lisää kokemuksia Series X versiosta. Viimesin päivitys paransi tuota sumeutta jonkin verran ja siihen päälle, kun otti HDR:n pois päältä ja pari grafiikka asetusta pelin sisältä niin alkaa jo näyttämään ihan hyvältä peliltä. Itse pelattavuus on todella nautittavaa. Ampuminen tuntuu hyvältä eikä kontrolleissa ole isompaa valitettavaa mitä nyt dodge on vähän huono, kun monesti käy niin, että äijä jää lopuksi kyykkyyn väistön jälkeen. Autolla ajaminen on GTAV ohella parasta mitä open world peleissä on tällä hetkellä tarjota. Tähän en toki laske mukaan Forza Horizonin kaltaisia pelkästään autopeleiksi tehtyjä open worldeja. Joku täällä sanoi, että autoilla ajaminen on surkeaa mutta en voisi olla enempää eri mieltä tuosta asiasta. Niissä on painontuntua ja ajomalli on muutenkin enempi realismiin kallellaan vaikkei toki mikään simulaattori olekkaan. Päätehtävät ja isommat sivutehtävät on ollut taattua CDPR laatua, sivutehtävät on usein yksittäisiä pikkutarinoita, jotka on kaikki ollut tähän mennessä todella hyviä ja kiinnostavia. Päätarina nappasi heti alkumetreiltä mukanaan ja on ollut kyllä tähän mennessä todella hyvä.
Mutta sitten niihin huonoihin puoliin. Tuo kaupunki, vaikka toki upean ja omaperäisen näköinen, pitää sisällään todella perinteistä open world tekemistä ja surkeasti toteutettuja systeemeitä. Vaikka pidän kovasti autoilla ajamisesta muuten niin navigointisysteemi on aivan umpisurkeaa minimapin tuijottelua kokoajan. Pelkkä viiva minimapissa jota seurata ja sen lisäksi vielä minimapin zoomaus on aivan liian lähellä mikä aiheuttaa sen, että minimappia saa tuijotella ihan kokoajan, ettei missaa risteystä mistä kääntyä. Tekijät eivät ole vaivautuneet yhtään katsomaan miten muut open world pelit tuon nykyään toteuttaa. Esim Mafiassa tuo on toteutettu niin, että pelin maailmaan on upotettu ikäänkuin liikennemerkkejä risteyksiin, jotka näyttää minne käännytään. Tämä on niin paljon parempi ratkaisu mikä aiheuttaa sen, että ajaessakin voi katsella sitä itse peliä eikä pelkkää minimappia. Tällä tavalla myös oppisi tuntemaan kaupungin paremmin, jolloin siellä olisi helpompi navigoida ihan ilman opasteitakin. Tässä olisi voitu käyttää esim tuota teemaa hyväksi ja sinulla olisi joku navigointi kyky joka näyttää käännökset hudilla suoraan. Lisäksi vaikka autolla ajaminen on kivaa niin moottoripyörät on jälleen kerran huonosti toteutettu. Tästä ei voi tosin yksin CDPR syyttää, kun oikeastaan missään open world pelissä nuita ei aivan kovin hyvin ole saatu toteutettua pois lukien Days Gone missä tuo oli tehty aivan täydellisesti.
Gigit ja tapahtumat kaupungilla ovat todella puuduttavaa perus open world höttöä ja kun on tehnyt yhden niin on nähnyt kaiken niistä. Samaan ongelmaan sortui myös Ghost of Tsushima mikä oli myös tarinaltaan hieno kokemus mutta jossa tuo open world tekeminen oli itsessään surkeasti toteutettu. Missä on kaikki erilaiset dynaamiset tapahtumat ja yllätykset, kun ajelet tuolla kaupungilla tyyliin RDR2 stranger missionit? Joku sanoi täälläkin, että "mitä tältä peliltä on odotettu, jotain GTA:ko?" niin täytyy vaan ihmetellä, että eikö nimenomaan tämmösen RPG:n pitäisi olla sellainen, että se tarjoaa syvällisempää tekemistä tuolla maailmassa, kun jonkun GTA:n. Eli ainakin oma vastaus tuohon on, että en odottanut GTA:t vaan jotain parempaa ja syvempää.
Jotain pienempia murheita on myös tullut vastaan mitkä nyt ei varsinaisesti peli-iloa tuhoa mutta kasaantuessaan alkavat kyllä kasvattaa sitä kuuluisaa K:ta otsaan. Esimerkiksi miksi tehtävän seurantaa ei saa kokonaan pois päältä ollenkaan? Jos vaan haluaa kulkea kaupungilla ja fiilistellä niin kokoajan kartalla kuitenkin näkyy tuo keltainen viiva johonkin seuraavaan tehtävään. Ja aina, kun lopetat jonkin toisen tehtävän niin peli automaattisesti alkaa trackaamaan jotain päätehtävää. Tätä voi kiertää jos sattuu olemaan joku tehtävä vielä listalla missä ei varsinaista tehtäväpaikkaa ole (esim jotkut keräilytehtävät) mutta aika surkea kiertotie sekin. Hudi säädöt on yhtä huonot ja vanhentuneet, kun Witcherissäkin edelleen. Olisi kiva saada suurin osa hudista piiloon sillon, kun ollaan combatin ulkopuolella mutta se ei ole tässä pelissä mahdollista. Lisäksi tekoäly noilla NPC:llä tuolla kaupungilla on jollain alkuperäisen GTA:n tasolla lähes tulkoon. Ajat auton johonkin risteykseen niin kukaan ei osaa kiertää sitä vaan tähän pakkaantuu vaan hirveät ruuhkat. Samoin tuo poliisisysteemi on surkea, ne ei lähde jahtaamaan pelaajaa ollenkaan vaikka mitä tekisit. Lisäksi missä on hahmon kustomointi alun jälkeen? Tai auton kustomointi?
Sitten loppuun vielä noista bugeista. On huvittavaa IMO, että täälläkin moni sanoo kuinka heillä ei ole tullut, kuin muutama pikku bugi vastaan eikä tämä ole mitään sen kummempaa, kuin muissakaan tämän kokoluokan peleissä. Noh, jos vähänkään kattelee eri foorumeita, uutissivustoja ja Twitteriä niin saattaa huomata pientä johdonmukaisuutta. Peli on ihan jäätävän buginen enemmän tai vähemmän joka alustalla. Se että jollakin on käynyt mieletön tuuri tai ei vain yksinkertaisesti huomaa/välitä niistä, ei tarkoita sitä, etteikö peli olisi pahasti rikki. Minusta tuota on ihan turhaa puolustella. Hienoa jos niitä ei itellä ole sattunut kohdalle tai ole huomannut mutta kyllähän niitä vain on. Tässä muutama mitä itellä tuli eilisen pelisession aikana: Järjetön määrä leijuvia esineitä (niin maailmassa, kuin myös välivideoissa). Kutsuin oman autoni tallista ja se spawnasi NPC-auton sisään, joka lensi kaaressa pitkin katuja, tämän jälkeen omassa autossani ei enään mennyt ovi kiinni ollenkaan ja pystyin ajamaan kaikkien NPC autojen läpi ilman minkäänlaista törmäyksen tunnistusta. Pitkä startin painallus ei vienyt enään karttaan. Pistoolin tähtäin ilmestyin vähän väliä uudestaan tähtäimeksi, kun olin laittanut aseen holsteriin pienen pisteen sijasta. Myynnissä oleva auto oli puoliksi maan sisässä. Oman auton ja pelaajan äänet hävisi ja pelkästään kaiut niistä jäi jäljelle. Yhtäkkiä auton nopeus tyssäsi, kun seinään ja meni vain nykien eteenpäin, pakki kyllä toimi. Ja nuo bugit oli sen mitä koin yhden illan aikana.
Huvittaa myös tuo CDPR:n paikkailuviesti Twitterissä. Kaverit tiesi missä jamassa nuo PS4/XONE versiot varsinkin pelistä on mutta julkaisivat ne silti näyttämättä yhtään pelikuvaa etukäteen tai antamatta arvostelijoiden arvostella peliä etukäteen. Hyvä pyydellä anteeksi jälkikäteen asiaa minkä on aivan selvästi, tietoisesti ja tahallaan tehnyt. Nyt he toivovat, että pelaajat, jotka pelin osti vanhalle koneelle eivät jaksa palauttaa tuotetta vaan jäävät odottamaan luvattuja päivityksiä. Sylettää, että tätä sitten vielä ihaillaan, kuinka suoraselkäisiä CDPR kaverit on, kun he tiedottavat asiasta tällä tavalla. Mitenhän olisi mahtanut käydä jos saman tempun olisi tehnyt vaikkapa Ubisoft? Aivan muut sanat olisi jengillä käytössä, kun suoraselkäisyys.
Mutta puuuh, eiköhän tämä vuodatus ollut tässä ja erästä Mandalorian hahmoa lainatakseni: I have spoken.![]()
En tarkoittanut sinänsä yksittäistä konsolia/laitetta, vaan akselilla: PC, PS4, PS4 Pro, PS5, Xbone, Xbone X, XSS ja XSX. Näiden välillä kun tuntuu pelin vakaudessa ja ulkonäössä olevan suuriakin eroja.Ei se varsinaisesti liity yksittäiseen konsoliin, vaan siihen että avoimen maailman pelejä voi pelata niin lukemattomilla eri tavoilla. Ja jotkin valinnat/teot laukaisevat bugien vyöryn, kun taas toiset polut menevät täysin mutkattomasti.
Sanasta sanaan sama tähän. CDPR oli kuitenkin melkoisessa pakkoraossa julkaisun kanssa tässä kohtaa. Syynä tähän ovat uudet konsolit. Niitä myydään sitä tahtia, kuin vaan saadaan myytäväksi tuotettua. Samaa vauhtia porukka siis siirtyy PS4/X1-ajanjaksosta poispäin ja on paljon kiinnostuneempi uusien laitteiden peleistä kuin vanhojen. Potentiaalinen ostajakunta siis käytännössä vähenee koko ajan, kun vähemmän ja vähemmän ollaan kiinnostuneita PS4/X1-aikakauden peleistä. Samaan aikaan uusien laitteiden omistajakunta ei kuitenkaan taida kasvaa sitä tahtia, että prosentuaalinen todennäköinen ostajakunta pysyisi samana. Pakko oli julkaista nyt, kun PS4/X1-sukupolven käyttäjäkunta on vielä isoa.On tämä kuitenkin ihan viihdyttävä peli silloin kun toimii, mutta ei tätä olisi pitänyt tässä kunnossa julkaista ja pelottaa ajatella missä kunnossa tämä oli, kun piti alunperin julkaista.
Sylettää, että tätä sitten vielä ihaillaan, kuinka suoraselkäisiä CDPR kaverit on, kun he tiedottavat asiasta tällä tavalla. Mitenhän olisi mahtanut käydä jos saman tempun olisi tehnyt vaikkapa Ubisoft? Aivan muut sanat olisi jengillä käytössä, kun suoraselkäisyys.
Digital Foundry on saanut tehtyä kaikille alustoille analyysinsa. Tässä hyvä summaus vanhempien konsoleiden osalta.
Tiivistettynä vanhemmat konsolit:
X, paras reso, mutta notkahtelee aika paljon alle 30fps.
Pro, vähän huonompi reso, mutta tasaisempi 30fps, notkahtaa silti välillä.
PS4, matalampi reso, karsittu vähän graffoja edellisistä ja fps seilaa paljon 25-18 välillä
One, matalin reso ja pyörii huonoiten 25-12fps
Huom. Autoillessa fps notkahtelee eniten.