Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Vihdoin tuli Night City koluttua läpi lähes 100%:sti. Muu elämä vähän hidasti pelailua, joten parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Vajaa pari kuukautta tuon parissa meni, toki alkuun tuli pitempi tauko. Muutaman ensimmäisen tunnin pelasin Onella, sitten sain yllättäen ennen vuodenvaihetta XSX:n. Lopetin Onella pelaamisen varsin alussa, kun ei ollut miellyttävä kokemus.

Enää olisi kourallinen Gig-tehtäviä tekemättä, mutta käsittääkseni kaikki pää- ja sivutehtävät on tehty mitä yhdellä läpipeluukerralla voi tehdä. Niiden suhteen ei ollut sen isompia bugeja, mitä nyt yksi sivutehtävä piti ladata alusta. Kaikki pystyi kuitenkin tekemään. Pääjuoni rullasi varsin bugittomasti ja tempaisi vahvasti mukaansa.

Lopulta fiilis jäi hieman ristiriitaiseksi, vaikka vuoden 2020 parhaaksi peliksi tämä omalla kohdallani nousi.

Peli olisi voinut olla vielä niin paljon parempi. Arvosanaksi heittäisin 9/10 XSX:llä pelattuna. Se toisaalta kertoo että yhtään edellisvuoden RE 2:sen kaltaista täyden kympin peliä ei vuonna 2020 omalle kohdalleni sattunut. Tähän on lisättävä, että pidän CDPR:n edellistä peliä Witcher 3:sta edelleen kaikkien aikojen parhaana pelinä.

Peli kesti about 100 tuntia, enkä juuri kokenut tylsiä hetkiä matkalla, vaikka Gig-tehtävät kyllä pitemmän päälle toistavat itseään, mutta tykkään noista Far Cry -pelien outpostien tyhjäämisen tapaan. Sopivan mittaisissa pelikerroissa ei ehtinyt maistumaan puurolta. Yllätyin kuinka hyvin Gigejä pystyi tekemään Splinter Cell -tyyliin, mitä suosin välillä puhtaan räiskinnän sijaan.

Pääjuoni oli hyvää scifiä, mutta aivan liian lyhyt. En saanut useasta eri loppuvaihtoehdosta alkuunkaan parasta, mutta sillä mennään aina mikä tulee. Sivutehtävät olivat Witcher 3:sta tuttua erinomaista tasoa. Kyllä muuten jää valtavasti kokematta, jos tekee vain pienen osan sivutehtävistä ja keskittyy lähinnä pääjuoneen.


En tiedä kuinka moni muu "pääsi" tekemään ristiinaulitsemisen yhdessä sivutehtävässä. Ai saakeli, tuli kyllä ihan puskista. Brutaali sivutehtävä, mutta samalla huvittava. Tämä olisi voinut päättyä jo alkuunsa, jos olisi tehnyt alussa eri valinnan.

Muistatteko Witcher 3:sta tuttua Priscilla songia tai Skelligeen ensimmäistä kertaa saapuessa iskevää eeppistä äänimaailmaa. Sellaisia kylmiä väreitä tuovaa hetkeä en kokenut kertaakaan Cyberpunkin äänimaailman kanssa. Soundtrack oli ihan jees, mutta samanlaista eeppisyyttä ei ollut. Näkemys on tietenkin subjektiivinen. Radiokanavilta löytyi puolestaan joitain loistavia kipaleita, mutta ei kuitenkaan mitään GTA Vice Cityn kaltaista radiofeveria aiheuttanut.

Radiokanavia tuli kuunneltua paljon, kun en hirveästi käyttänyt fast travelia. Pääosin soi rock-kanava, josta eniten iski Never Fade Awayn parempi versio, parempi kuin se julkaisutrailerissa ollut. Pelin ääninäyttely on kiitettävällä tasolla, mikä on itselleni todella tärkeää tämänkaltaisissa peleissä.

Radiokanavista puhuttaessa on myös hyvä mainita, että pelin ajotuntuma on pienen tottuttelun jälkeen varsin hyvä ja eri autot tuntuvat erilaisilta. Arcadea toki, mutta tuskin kukaan simulaatiota odottikaan. Fysiikan lait eivät hirveästi päde autoihin, mutta no big deal omalla kohdallani. Esimerkiksi Clairen Beast tuntuu aina lentävän tien päällä, kun "kutsut" sitä.

Ääninäyttelyn lisäksi kasvoanimaatiot olisi kiva olla paremmalla tolalla kuin surullisen kuuluisan Mass Effect Andromedan julkaisussa. Siinä CDPR osui jälleen maaliin, sillä kasvoanimaatiot olivat tehty pääosin todella hyvin.

Pelattavuus oli sujuvaa, niin räiskinnän, hiippailun kuin lähitaistelun suhteen. Mitä nyt pienet bugit vähän vievät immersiota.

Night Cityyn palataan seuravaan kerran joskus DLC:n tultua. Toivottavasti myös saavat bugeja poistettua ja hiottua peliä, niin peli maistuu vielä suuremmalle pelaajakunnalle. Ymmärrän kyllä miksi monella on tökkinyt pelin pelaaminen.

Night Cityn jälkeen on hyvä jatkaa The Medium loppuun. Sopivaa palauttelua massiivisen pelin jälkeen.

Until we meet again.
 
Tuli äsken haettua collectors edition postista. Mukavan nopeasti tuli sillä tilasin tuon maanantaina verkkiksestä.
Data disc vasta asentumassa joten pelistä en voi sanoa mitään, mutta tuosta paketista voin.

Ekana plussana se pienempi laatikko joka sisältää pelin, artbookin ja ne muut pienemmät kamat on ihan hemmetin hieno ja tyylikäs kaikessa yksinkertaisuudessaan ja tuo tulee laitettua johonkin vaatehuoneen perälle talteen jos joskus olisi hyllyssä tilaa.
Se itse figuuri on myös todella hieno eikä netistä löytyvät kuvat ja videot tee sille oikeutta.
Toki tykkäisin vielä enemmän jos siinä olisi naispuolinen V ja siitä puheenollen oli kiva huomata pelissä olevan kääntökannet joten sen mimmin saa sentään pelin kanteen.

Isona miinuksena pelin mukana tuleva digitaalinen soundtrack vaatii jopa konsoleilla gog tilin luomisen joka suorastaan vituttaa sillä konsolipelaajana koko gog on mulle täysin turha.

Päätin myös olla idiootti ja ottaa riskin aloittamalla pelin huomenna toivoen ettei ainakaan mitään peliä rikkovaa bugia hyppää silmille.
Ainakin tämän videon perusteella tuo näyttää ihan hyvältä ps4 prolla nykyään.

 
Tuli äsken haettua collectors edition postista. Mukavan nopeasti tuli sillä tilasin tuon maanantaina verkkiksestä.
Data disc vasta asentumassa joten pelistä en voi sanoa mitään, mutta tuosta paketista voin.

Ekana plussana se pienempi laatikko joka sisältää pelin, artbookin ja ne muut pienemmät kamat on ihan hemmetin hieno ja tyylikäs kaikessa yksinkertaisuudessaan ja tuo tulee laitettua johonkin vaatehuoneen perälle talteen jos joskus olisi hyllyssä tilaa.
Se itse figuuri on myös todella hieno eikä netistä löytyvät kuvat ja videot tee sille oikeutta.
Toki tykkäisin vielä enemmän jos siinä olisi naispuolinen V ja siitä puheenollen oli kiva huomata pelissä olevan kääntökannet joten sen mimmin saa sentään pelin kanteen.

Isona miinuksena pelin mukana tuleva digitaalinen soundtrack vaatii jopa konsoleilla gog tilin luomisen joka suorastaan vituttaa sillä konsolipelaajana koko gog on mulle täysin turha.

Päätin myös olla idiootti ja ottaa riskin aloittamalla pelin huomenna toivoen ettei ainakaan mitään peliä rikkovaa bugia hyppää silmille.
Ainakin tämän videon perusteella tuo näyttää ihan hyvältä ps4 prolla nykyään.


PC versiossa tuli myös CD versiona soundtrack
 
Ei siinä mennyt kuin yli 9 tuntia kun sain pelin nimen ruutuun ja katsottua vielä sen jälkeen tulevan pitkähkön välivideon.
Pelin mukaan pelannut yli tunnin vähemmän sillä henki lähti aika monta kertaa, koska normaalin tapani vastaisesti aloitin easyn sijasta hardilla ja yritän tehdä hahmosta hieman kovempaa hakkeria joten kaikki pojot on menneet älykkyyteen ja sen alta löytyviin perkeihin.

Ainakin toistaiseksi peli on toiminut ihan ok.
Kerran tuo kaatui neljän tunnin paikkeilla ja siinä alun montaasissa se auto oli sellainen teksturoimaton möhkylä.
Mitään isompaa popuppia ei silmiin iskenyt tai sitten olen vaan jo tottunut siihen hitman 3:n vr moodin ansiosta ja varmasti myös rauhallinen pelityyli vaikuttaa asiaan.

Yksi asia kyllä häiritsi koko päivän ja varmasti häiritsee vielä huomennakin, mutta sen suhteen peli ei voi tehdä mitään sillä kaikkien viime viikkojen aikana pelaamieni vr pelien jälkeen tämän pelaaminen telkkarin ruudulta tuntuu suorastaan väärältä.
 
Pian 30 tuntia täynnä ja varsin bugi vapaasti toiminut vieläkin.
Tänään kämpälle palatessa puuttui tiestä kahdesta kohtaa auton mittainen pala ja kerran minimappiin jäi lukemaan hostile area vaikka en sellaisella enää ollut. Tuo kuitenkin poistui kun latasi tallennuksen.
Enemmän tässä on häirinnyt pienet suunnittelu mokat kuten dialogin skippaus joka tapahtuu samasta napista kuin kyykkyyn meneminen.
Itse kun kuljen aina vihollisalueilla kyykyssä niin sitten tietenkin dialogin alkaessa koitan nousta ylös ja eka rivi dialogia meni sitten siinä.

Muutenkin peli alkanut oikeastaan maistumaan päivä päivältä enemmän kun hahmo alkaa olemaan jo kohtuu hyvässä kunnossa joten aseista ei tarvitse pahemmin välittää jonka seurauksena se jatkuva inventaariossa käyminen on vähentynyt huomattavasti.
Nyt vaan poimin kaiken mukaan ja sitten kun alkaa kantokyky olemaan täynnä niin tsekkaan aseet ja vaatteet läpi just ennen myymistä.
Olen siis kehittänyt hahmoa tämän buildin mukaan ja nyt saanut tämän päivän pelata jo ampumatta laukaustakaan.

 
Enemmän tässä on häirinnyt pienet suunnittelu mokat kuten dialogin skippaus joka tapahtuu samasta napista kuin kyykkyyn meneminen.
Itse kun kuljen aina vihollisalueilla kyykyssä niin sitten tietenkin dialogin alkaessa koitan nousta ylös ja eka rivi dialogia meni sitten siinä.

Tuohon löytyi muistaakseni asetus pelistä. Jonka kuvaus oli myös muistaakseni vähän oudosti muotoiltu, että ainaki itse ymmärsin sen tarkoituksen väärin ja skippailin noita tekstejä sitten koko pelin ajan.

"Go to your settings menu in the Gameplay tab, scroll all the way down and switch "Skipping Dialogues" from "Skip by Line" to "Continuous Skip""
 
Joo, tuo ehottomasti asetuksista päälle, että nappia pohjassa pitämällä vasta skippaa. Voi kyykkäillä rauhassa.
 
Meitsi on nyt viikon verran suurinpirtein hengittänyt cyberpunkia sillä tätä on nyt tullut pelattua yli 50 tuntia ja tubesta tullut katsottua ties kuinka monta videota ja pari kertaa onnistunut myös spoilaamaan itselleni tulevia tapahtumia.
Minkäs teet kun haluan katsella pitkiä videoita ja luotan siihen, että kyllä siellä sitten jonkinlainen spoileri varoitus on ennen tarinasta puhumista.
Silloin kun istun tässä koneella niin mulla on aina soimassa se pelin mukana tullut soundtrack joka tuli ladattua heti seuraavana päivänä vaikka edelleen ärsyttää se turha gog tilin luomispakotus.
Tuli myös yllätyksenä, että se noihin digital goodies extroihin lukeutuva sourcebook on koko cyberpunk 2020 roolipeli kirja joten jos haluaa niin sen voi vaan printata ja pelata kavereiden kanssa kunhan ostaa vaan ne kaksi tarvittavaa noppaa jos oikein muistan.

Syy miksi tätä viestiä aloin kirjoittamaan on kuitenkin ne lukuisat valitusvideot mitä tube suorastaan pursuaa ja kun ne samat asiat kuulee joka videossa ja usein tuntuu olevan vielä se sama matskukin ruudulla niin alkaahan tuo vituttaa.

Esimerkkinä vaikka ne npc hahmot joita seurataan ja sitten nauretaan ja kitistään kun se hahmo lähinnä kävelee korttelin ympäri.
Okei siinä 2018 esittelyssä väitettiin kaikilla olevan rutiinit, mutta kun ottaa huomioon millainen määrä porukkaa night cityssa on niin eihän kukaan tuota nyt sellaisenaan mene uskomaan...eihän?
Mä olen pelannut ihan normaalisti enkä jäänyt mitenkään tuijottamaan noiden elämää niin kertaakaan kukaan ei ole kävellyt esim seinän sisään ja normaalisti kävellessä on mahdoton huomata jos joku vaan kävelee korttelia ympäri.

Mä en edes tietäisi tuollaisesta ns. ongelmasta ellen olisi lukenut ja nähnyt miljoonaa valitusta siitä.
Sama homma on poliisien kanssakin sillä koko tänä aikana olen alle kymmenen kertaa saanut yhden tähden kun pärrä on kirjaimellisesti lähtenyt hieman lapasesta ja joku onneton jäi alle, mutta kuten hyviin tapoihin kuuluu niin jatkoin vaan matkaani.
En ole siis päässyt kokemaan epäreiluja poliiseja jotka vaan teleporttaa suoraan selän taakse.
Tuo on kyllä ihan oikea kritiikin kohde, mutta jos ei harrasta jotain random riehumista niin tuota ei välttämättä koe koskaan.

Jollain tubettajalla oli tuohon kyllä ihan hyvä mielipide.
Tyypin mielestä V on kuin Geralt eli vaikka pelaaja voi vaikuttaa tässä hahmon ulkonäköön niin silti V on valmiiksi kirjoitettu hahmo ja kuten Geralt ei tapa viattomia joka kylässä niin tuollainen ei myöskään kuulu V:n tapaan toimia ja poliisi onkin lähinnä tehty lopettamaan tuo perseily.
Joten tyyppi ehdotti, että miksei sitten otettaisi samantyylinen ratkaisu mitä assassins creed peleissä joissa tulee desync jos tapat siviilejä, muttä tässä V:lle iskisi cyberpsychosis.
Ekasta siviilin taposta tulisi varoitus, toisesta ilmoitus, että psykoosi on lähellä ja jos tappaa vielä kolmannen siihen perään niin sitten game over ruutu jossa vaan lukisi flatlined tekstin tilalla cyberpsychosis.

Myös crafting on kuulemma ihan paska, koska et voi tehdä monta tavaraa kerralla vaan sitä crafting nappia täytyy painaa uudestaan ja uudestaan.
Mulla on jostain syystä sellainen tunne, että tuo häiritsee oikeasti vaan niitä jotka ostaa sadoittain juomatölkkejä, purkaa ne ja rakentaa sadoittain rynkkyjä myyntiä varten.
Jos vaan rakennat parempia varusteita ja modeja välillä niin tuo ei ole mikään ongelma. Kyllähän skyrimissakin on helvetin tylsää tehdä joku 70 sormusta kerralla, mutta siinäkään sitä systeemiä ei ole tehty tuollaista varten.
Se on kyllä perseestä ettei crafting ruutu näytä ammusten määrää niitä tehdessä tai sitten en vaan löytänyt sitä ruudulta.
Muutenhan tuo tuntuu toimivan kuten ne yleensä toimii eli kamat vaatii tietyn määrän komponentteja.
Simppeli se kyllä on, mutta kun videoilla kuulee termejä trash tai completely useless niin mulla loppuu ymmärrys ja jollakin oikeasti se isoin ongelma oli se bulk craftingin puute.

Ajettavuus on kuulemma myös aivan perseestä, mutta mulla ei ole ollut mitään ongelmaa sen kanssa ja voin heti hatusta heittää kolme peliä jossa se on huonompi. Agents of mayhem, crackdown 3 ja saint's row 4 ja noissakin se on ollut ihan ok parin tunnin tottumisen jälkeen.
Jotain kertoo varmaan sekin, että en ole vielä kertaakaan käyttänyt fast travelia.
Toki jos kuuluu niihin joiden peukalo tuntuu toimivan lähinnä on/off tyylillä niin ajaminen varmaan onkin perseestä ja sama koskee myös näppiksellä pelaavia, mutta näppiksellä ajaminen olisi paskaa jopa gta:ssa.
Ainoa ongelma ajaessa on liian lähelle zoomattu minimap jonka takia risteykset hyppää silmille ja jarrutus menee pitkäksi ja sen takia käytänkin 95% ajasta moottoripyörää, koska sen saa varsin näpsäkästi käännettyä ympäri.

Siitäkin olen lukenut valitusta kun pelissä olikin vain yksi asunto vaikka niitäkin piti olla useampia tarjolla.
No onhan niitä nytkin tavallaan useampi sillä mulla on Panamin porukassa oma teltta ja arkku kamoille ja myös Judy antoi vapauden käyttää sen asuntoa.
Eihän ne teknisesti ole omia, mutta se on jo pilkunnussintaa.

Tekoälykin on taisteluissa toiminut kuten vaikka jossain far cry:ssa eli ne osaa käyttää suojaa eikä ainakaan mulla ole jääneet vaan seisoskelemaan aukealle tekemättä mitään kuten ilmeisesti julkaisun aikoihin.
Yksikään quest ei ole vielä bugannut, mutta tänään kyllä tipuin kartasta läpi ja eilen radio päätti lopettaa toimintansa kunnes pelasin jonkun tarinaa sisältävän tehtävän läpi.
Tai kyllä se ilmeisesti siellä taustalla toimi kun uutisten tekstitys tuli ruutuun, mutta mitään ei kuulunut.

Valinnoista ollaan oltu myös montaa mieltä...tai oikeastaan ei, sillä melkein kaikki valittaa ettei niillä ole merkitystä.
Koska mulla on vielä eka läpäisy menossa niin en voi sanoa vaikuttaako mun päätökset johonkin vai ei, mutta sellaisen vaikutelman peli ainakin on antanut.
Esimerkkinä vaikka tehtävä jossa voodoo boys lähettää sut vanhaan ostoskeskukseen:
Siellähän tavataan netwatch agentti joka kertoo, että voodoo boysin antamassa sirussa on virus ja ne tappaa sut kunhan saat hommat hoidettua.
Voit kuitenkin tehdä sen kanssa diilin siitä, että se poistaa sen kunhan päästät sen menemään kaiken sen datan kanssa jota se oli itselleen kerännyt.

Hetkeä myöhemmin mentiin voodoo boys porukan kanssa "nettiin" etsimään Alt Cunningham ja selvisi, että se agentti olikin laittanut oman softansa siihen sirulle joten netwatch koitti myös tunkeutua samaan paikkaan joten Alt "puhdisti" koko paikan eli voodoo boysin tyypit kuoli tuoleihinsa tosimaailman puolella.
Olisiko sama tapahtunut kuitenkin vaikka en olisi tehnyt sitä diiliä? En tiedä enkä voikaan tietää ellen pelaa uudella valinnalla tai ota erikseen selvää, mutta se valinta tuntui merkittävältä ja vaikka uudella kierroksella huomaisi noin käyvän aina niin ei se tätä ekaa läpäisyä mitenkään huonommaksi muuttaisi.

Jos tekniset murheet unohdetaan niin mä en paljoa keksi asioita joihin haluaisin muutoksen.
Isoimpana asiana on fixerit.
Nyt tuntuu tyhmältä kun ne soittaa sulle heti kun menet uudelle alueelle ja olisikin paljon fiksumpaa jos ne ensin käskisi tulemaan juttusille ja vasta sitten alkaisivat tarjoamaan niitä hommia.
Se on kyllä hyvä asia pelin sujuvuuden kannalta, että ne soittaa just sopivasti kun olet jonkun tehtävä paikan lähellä.
Niin ja autojen myynnin voisi laittaa vaikka johonkin nettisaitille. Eihän fixerit nyt mitään hemmetin autokauppiaita ole.
Inventaario kaipaisi myös mahdollisuutta merkitä tavarat junkiksi jotta ne kaikki voisi myydä sitten yhdellä napin painalluksella.
Niin ja ne kamalat 2d pikselimössö autot voisi oikeasti poistaa kokonaan.
Varsinkin aavikolla ajellessa nuo näkyy ihan ilman zoomailuakin ja pitkällä suoralla ajaessa nuo näyttää lähinnä grafiikka bugilta kun horisontissa on tummia läiskiä jotka katoaa.
Toki myös vaatteiden puolelle olisi hyvä saada joku fashion vaihtoehto jolloin voisi käyttää niitä vaatteita mitä haluaa ilman, että ne vaikuttaa statseihin mitenkään.

Hyvää tässä sitten onkin reippaasti enemmän mitä huonoja puolia.
Peli näyttää erittäin hyvältä jopa ps4 pro:lla ainakin silloin kun käy heittämässä kaikki kuvan rumennukset pois päältä eli film grain, motion blur ja chromatic aberration.
Kuva näyttää puhtaalta eikä edes kaukaisissa rakennuksissa näy sahalaitaa.
Yleensä kaikki sanoo tämän näyttävän paljon paremmalta yöllä, mutta mun mielestä night city näyttää paljon hienommalta kirkkaassa auringonvalossa.

Päätarinassa on vielä act 2 menossa ja vaikka sekin on jatkuvasti muuttunut aina vaan paremmaksi niin kaikki tarinalliset sivutehtävät on vähintään yhtä hyviä.
En edes tiedä kuinka monta hahmoa mulla on vielä tapaamatta, mutta parhaimpia ja siisteimpiä hetkiä on ollut:
Sukellus treffit Judyn kanssa.
Ihan helvetin hieno ja tunnelmallinen kohtaus jollaista en odottanut näkeväni.
Samoin virtuaalipoliisi leikit Riverin siskonlasten kanssa oli jotain sellaista mitä en odottanut ja samaa voisi sanoa myös siitä kun Johnnyn piti vaan käydä puhumassa Roguelle joten annoin sille sitten luvan ottaa kroppa hallintaansa ja siitä seurasikin sellaista menoa, että nauraa räkätin jatkuvasti :D
Muutenkin kaikki nuo isommassa roolissa olevat hahmot on olleet erittäin hyviä ja kiinnostavia joten niiden suhteen tässä jatkuu sama witcherista tuttu laatu.

Tekemistä tässä ainakin riittää vaikka ne gig hommat jättäisi kokonaan tekemättä.
Hyvää vaihtelua nuo kyllä on sillä ne kunnon tehtävät on yleensä erittäin dialogi pitoisia ellei vaan valitse aina sitä vaihtoehtoa joka vie hommaa eteenpäin.
Itse yleensä käyn kaikki keskustelut läpi ja muutaman tehtävän jälkeen onkin ihan kiva käydä pyyhkäisemässä muutamat vihollispesäkkeet pois kartalta. Ehkä nuo kaikki tulee lopuksi tehtyä, ehkä ei.
Jos tämä jatkuu saman tasoisena vielä loppuun asti niin kyllä tämä tulee sitten joskus tulevaisuudessa pelattua vielä eri tyylillä uudestaan läpi kunhan se kunnon ps5 päivitys on tullut.
Ainakin vielä tämä on jopa tekniset viat huomioon ottaen ihan heittämällä sellainen 8/10 peli.
 
Kuka maksaisi miljoonan Cyberpunkin lähdekoodeista? Varmaankaan niillä ei voi tehdä mitään laillista, koska kyllähän se näkyisi, että ne on varastettu CDPR:ltä.
 
Panee kyllä ihmettelemään että mikä juuri tässä pelissä saa tälläisen, täysin kohtuuttomaksi paisuvan raivoamisen aikaiseksi. Otetaan esimerkiksi ei niin kaukaisesta menneisyydestä esimerkki oikeasti lähes pelikelvottomasta pökäleestä nimeltä Fallout 76. Ei sitä kukaan tainnut vetää pois myynnistä, ei maksettu rahoja takaisin eikä ainakaan mitään tälläistä kuten nämä viimeisimmät käänteet Cyberpunkin kohdalla. Käsittääkseni studiolla on myös ollut sangen lämpimät välit faniensa kanssa.

Siis miksi? Astuttu jonkun varpaille? Lopullinen kyllästyminen tapaan millä pelifirmat hoitavat bisneksiään?
 
Käsittääkseni tuo hakkerointi ei liity CP77 tuomaan julkaisuuteen vaan ihan tässä viime vuoden aikana muutkin yhtiöt joutuneet niiden uhreiksi.
Capcom taisi olla viime vuoden lopulla(?)

Ei ole CDPR:llä tosiaaan ollut helpot viimeiset pari kuukautta, kun muistaa vielä oikeushaasteet ja Puolan viranomaiset seuraavat.
Mikä ei tapa niin se vahvistaa, toivottovasti myös CDPR tapauksessa.
 
Tänään pamahti tarina läpi ja 63 tuntia oli kellossa.
Ilmeisesti oli jossain vaiheessa vilahtanut jo act 3 teksti ruudulla sillä seuraava päätarina tehtävä heitti point of no return viestin ruudulle.
Otin sen monien mielestä parhaan lopetuksen:
Eli Panam lopetus jossa lähdetään aldecados jengin kanssa johonkin kauas pois.
Aluksi olin kyllä pettynyt kun vaikutti siltä, että peli oli kokonaan unohtanut mun romanssin Judyn kanssa, mutta olihan se siellä leirissä odottamassa.

Tuosta jäi kyllä hemmetin hyvä fiilis, mutta kuten jollain toisellakin täällä niin myös mulla peli kaatui kesken lopputekstien joka hieman latisti tunnelmaa.
Tekemistä olisi vielä vaikka kuinka ja kun nyt viimein voin katsella kritiikki videoita ilman pelkoa spoilereista niin kyllä niissä taas vilahti muutama hahmo joita en ole vielä tavannut kertaakaan.

Kaikenlaisen pikku sälän ilmestyminen asuntoon tehtävien jälkeen on myös kiva pikku yksityiskohta ja bongasin ainakin Panam ja River tehtäviin liittyviä tavaroita ja sen yhden poliitikon julistekin oli ilmestynyt seinälle.
Asunnollehan saa myös kissan joka varmaan on kohtuu yleistä tietoa.
Tuonhan saa kun menee kämpän ovesta pihalle ja lähtee vasemmalle ja kun käytävä kääntyy oikealle niin siinä heti kulman jälkeen on lattialla ruokakuppi johon voi laittaa kissanruokaa jota voi löytää ihan randomisti vaikka tapetulta vihulta.
Sitten menee kämpille nukkumaan ja seuraavana päivänä siellä on mr.nibbles syömässä ja sen voi napata mukaan.
 
En ole tätä kauheasti seurannut, mutta mitä tämä nyt tarkoittaa CDPR tulevaisuutta ajatellen?

Sen tiedän, että ei varmaan kauhean hyvä juttu, mutta mites muuten?
Jos olen oikein ymmärtänyt niin nytten päästään koodiin syvemälle käsiksi kuin perus modityökaluilla joka sallii sitten pelin muokkaamisen isomalla kädellä mutta miten näitä epävirallisia pätsejä jaettaan koska nexuksessa niitä ei varmasti tulla näkemään tai muissa julkisissa modien jako paikoissa.

ja mielestäni tämä jää vain pienen rinkin iloksi modata peliä enemmän kuin CDPR sallii ja eikä käsittääkseni tämän pitäisi vaikuttaa CDPR.hen mitenkään koska ne julkaisevat omat pätsinsä pelille PC:lle ja konsoleille.

Korjaatkoon joku viisaampi jos olen väärässä.

En sitten tiedä miten monipelin laita ja sen mahdollinen hakkerointi jos hakkerit voivat lukea lähdekoodin.
 
Ylös Bottom