Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Aaa siis se vaihtuu automaattisesti 120hz jos peli tukee? Minä kun luulin, että tuo 120hz tila olisi kokoajan käytössä. No ilmankos :D
 
Miten saan 120 Hz:n päälle PS5:lla? Töllönä CX. En löydä mitenkään valikkoa semmoseen :D
Se asetuts on aika erikoisessa paikassa. Mee asetukset—>tallennetut tiedot ja pelien/sovellusten asetukset—> pelien esiasetukset—> suorituskykytila tai resoluutiotila ja siitä suorituskykytila päälle. Peleissä kannattaa vielä zekkaa että on performance mode päällä.
 
Se asetuts on aika erikoisessa paikassa. Mee asetukset—>tallennetut tiedot ja pelien/sovellusten asetukset—> pelien esiasetukset—> suorituskykytila tai resoluutiotila ja siitä suorituskykytila päälle. Peleissä kannattaa vielä zekkaa että on performance mode päällä.
Tuohon PS5:n pelien esiasetustilaan ei kai varsinaisesti tarvitse edes koskea. Ite olen pitänyt sen oletuksella alusta asti, ja siitä huolimatta jokaisesta 120 fps -tilaa tukevasta pelistä sen on saanut valittua. Tilanne tosin taisi ihan PS5:n julkaisussa olla toinen, jolloin jotkin pelit eivät 120 fps -tilaan menneet kuin tuon vipusen kautta. Sittemmin kai kaikki on päivitetty niin, että grafiikkatilan valinta tapahtuu pelin omista asetuksista.
 
Tuohon PS5:n pelien esiasetustilaan ei kai varsinaisesti tarvitse edes koskea. Ite olen pitänyt sen oletuksella alusta asti, ja siitä huolimatta jokaisesta 120 fps -tilaa tukevasta pelistä sen on saanut valittua. Tilanne tosin taisi ihan PS5:n julkaisussa olla toinen, jolloin jotkin pelit eivät 120 fps -tilaan menneet kuin tuon vipusen kautta. Sittemmin kai kaikki on päivitetty niin, että grafiikkatilan valinta tapahtuu pelin omista asetuksista.
Ok joo en ite kokeillu kun tota kautta koska kaikissa ohjeissa sanottiin että suorituskykytila päälle pleikan asetuksista. Tästä videosta näkee kuinka ei alussa esim cod black ops toiminut muuten.

 
Minä en ole koskaan voinut sietää warm2 asetusta. Nyt tosin warm1 tuntui sopivan mainiosti expert dark room asetuksen kanssa kun katsoo telkkaria. PS5 taas menee Game modella ja medium värillä. Sopii omille silmille mainiosti.

Edit: Miksi gamemode lähtee automaattisesti pois päältä ja vaihtuu standardiksi kun yhdistän BT kuulokkeet telkkariin??
 
Miksi gamemode lähtee automaattisesti pois päältä ja vaihtuu standardiksi kun yhdistän BT kuulokkeet telkkariin??
Koska Bluetoothissa on niin paljon viivettä ihan tekniikkansa puolesta, että kuva ja ääni eivät enää olisi synkassa.

Videota katsellessa tuota voidaan kompensoida, mutta pelien interaktiivisuuden kanssa se aiheuttaa ongelmia.
 
Koska Bluetoothissa on niin paljon viivettä ihan tekniikkansa puolesta, että kuva ja ääni eivät enää olisi synkassa.

Videota katsellessa tuota voidaan kompensoida, mutta pelien interaktiivisuuden kanssa se aiheuttaa ongelmia.
Outoa. Koska edellisessä töllössäni Samsung nu8005 pystyy käyttämään bt kuulokkeita game moden kanssa.
 
No tässä oikeastaan kiteytyy se pelko, miksi en ikinä maksaisi sataa euroa näytön kalibroinnista perus elektroniikkaliikkeessä.

On näyttävät myyntipromovideot, jossa telkkarin näyttöön laitetaan joku erillinen lukulaite vartavasten ja samaan aikaan tietokoneen ääressä häärätään kuin Jack Bauer konsanaan purkaessa ydinkärkien koodeja ja sitten todellisuus on se, että asialle laitetaan se vähiten asiantunteva kesähessu, jolla toisen käden etusormi syvällä nenässä ja toisessa kädessä säädin, jolla ihmetellään, että miten se kontrasti muuttuu kun veivataan eri arvoja reunasta reunaan ja paras lopputulos haetaan silmämääräisesti loisteputkilamppujen loistossa.

Toivon toki, että homma ois ammattimaista, koska noi hinnatkin on aika suolaisia.

Kyseisellä firmalla vuosia aiemmin työskennelleenä voin sanoa että vaikka en nykyään siellä ole, kyllä se tehdään ihan kunnolla ja calmanin laitteistoa käyttäen siihen koulutuksen saaneiden henkilöiden toimesta. Tosin nykyään monet uudet tv:t tukee jo calmanin autocalibrointia johon voi lyödä kameran kiinni ja painaa nappia niin se kalibroi kaiken itse. Tarpeellisuus ja hinta sitten taas on aivan eri juttu. Omat telkkarit olen näillä laitteilla tehnyt enkä paljaalla silmällä saa samanlaista kuvaa aikaiseksi, tosin se ero ei mikään suuren suuri ole. C8 siihen aikaan niillä tehtyinä vs. rtingsin arvot hajoitti väritasapainon kun LG:ssä oli kymppipisteen kalibroinnissa vähän alivärien kanssa kikkailua.

Mutta, pääasiassa itse en silti maksaisi.
 
Outoa. Koska edellisessä töllössäni Samsung nu8005 pystyy käyttämään bt kuulokkeita game moden kanssa.
Televisioiden Bluetoothien käyttämistä codeceista tuntuu olevan kovin vaikeaa löytää tietoa. Voi olla, että Samsungin telkkarit tukevat AptX Low Latency -codecia, jolla nimensä mukaisesti on pieni viive verrattuna yleisempiin Bluetooth-codeceihin kuten LG:n käyttämään tavalliseen AptX:ään ja SBC:hen.

Toinen vaihtoehto on, että olet ajatellut huonon huulisynkan olevan pelin ongelma, vaikka todellisuudessa puhe ja suu ovat liikkuneet eri tahtiin tuon Bluetoothin takia. :p

Tai sitten voit vaan olla ihminen, joka ei tuollaisia juttuja edes huomaa. Pelaahan monet käyttämättä Game Modea ja eivät edes tiedosta input ja/tai audio lagin olemassaoloa.
 
Kyseisellä firmalla vuosia aiemmin työskennelleenä voin sanoa että vaikka en nykyään siellä ole, kyllä se tehdään ihan kunnolla ja calmanin laitteistoa käyttäen siihen koulutuksen saaneiden henkilöiden toimesta. Tosin nykyään monet uudet tv:t tukee jo calmanin autocalibrointia johon voi lyödä kameran kiinni ja painaa nappia niin se kalibroi kaiken itse. Tarpeellisuus ja hinta sitten taas on aivan eri juttu. Omat telkkarit olen näillä laitteilla tehnyt enkä paljaalla silmällä saa samanlaista kuvaa aikaiseksi, tosin se ero ei mikään suuren suuri ole. C8 siihen aikaan niillä tehtyinä vs. rtingsin arvot hajoitti väritasapainon kun LG:ssä oli kymppipisteen kalibroinnissa vähän alivärien kanssa kikkailua.

Mutta, pääasiassa itse en silti maksaisi.
No nää oli jokatapauksessa muistaakseni ict-alan opiskelijoita elektroniikka asentajiksi. Laitteet varmaan ihan päteviä ja miksei ne jannutkin kysymys oli missä valaistuksessa kalibroinnit tehtiin ja siellä pisteellä missä itse olin ne tehtiin varaston puolella loistelamppujen alla.
 
No nää oli jokatapauksessa muistaakseni ict-alan opiskelijoita elektroniikka asentajiksi. Laitteet varmaan ihan päteviä ja miksei ne jannutkin kysymys oli missä valaistuksessa kalibroinnit tehtiin ja siellä pisteellä missä itse olin ne tehtiin varaston puolella loistelamppujen alla.
Juu, en sitä kyseenalaista ollenkaan. Nuo tehtiin suhteellisen hämärässä. Käyrissä se eri oli aika pieni tosin eri valaistuksessa jos ei nyt sitä loistsputkea siihen heittänyt loimottamaan. Taitaahan tuota palvelua joku ei elektroniikkaliike myös tarjota kotona tehnynä. Taitaa vaan hinta olla aika moninkertainen. Ja jos oikein haluaa sitä "täydellisenä" miettiä sehän pitäisi myös vuoden välein tehdä uudelleen. Tosin tuskin siinä mitään eroa oikeasti normaalille kuluttajalle olisi.
Mielestäni kannattaa, hyöty voi olla todella oleellinen. Tv-valmistajien esisäädöt voivat olla erittäin kaukana oikeasta, eikä silmämääräisesti pysty säätämään asetuksia sellaiseen iskuun, kuin kalibroinnissa. Joidenkin valmistajien tv:et voivat olla myös erittäin hankalia säätää omatoimisesti. Netistä löytyviä tarkkoja säätöjä ei myöskään kannata kopioida, sillä jokainen paneeli ja tv on oma yksilö.

Tosin kaikkein suurin hyöty tulisi kalibroinnista, mikäli se tehtäisiin esim. kuukauden katsomisen jälkeen.
Aika hyvin opeteltua fraasia kyllä löytyy vaikka ei omakohtaista kokemusta ole aika tutunkuuloinen puhe. :p (älä suutu)

Toisen firman toimintatavoista ei ole kun mutua ja jos ne pitää paikkansa, ymmärrän miksi ne ei puhu siitä kalibrointina vaan "kuvasäätönä"
 
Juu, en sitä kyseenalaista ollenkaan. Nuo tehtiin suhteellisen hämärässä. Käyrissä se eri oli aika pieni tosin eri valaistuksessa jos ei nyt sitä loistsputkea siihen heittänyt loimottamaan. Taitaahan tuota palvelua joku ei elektroniikkaliike myös tarjota kotona tehnynä. Taitaa vaan hinta olla aika moninkertainen. Ja jos oikein haluaa sitä "täydellisenä" miettiä sehän pitäisi myös vuoden välein tehdä uudelleen. Tosin tuskin siinä mitään eroa oikeasti normaalille kuluttajalle olisi.

Aika hyvin opeteltua fraasia kyllä löytyy vaikka ei omakohtaista kokemusta ole aika tutunkuuloinen puhe. :p (älä suutu)

Toisen firman toimintatavoista ei ole kun mutua ja jos ne pitää paikkansa, ymmärrän miksi ne ei puhu siitä kalibrointina vaan "kuvasäätönä"
En suutu. Ihan tavan kuluttaja vain olen.:)

Tuo perustuu ihan vain omiin kokeiluihin omilla telkuilla silmämääräisesti vs valmiiden säätöjen vs kalibroinnin välillä. Näitä olen tehnyt nyt kymmenen viimeisen tv:n kanssa.

Voisi sanoa, että se kikkailu ja ainainen säätäminen häviää, kun tv on kalibroitu. Ja onhan se mukavaa saada omista laitteista kaikki hyöty irti. Itse kokisin kalibroinnista maksamisen ihan järkevänä, kun useimmin ollaan kuitenkin valmiita maksamaan hyvinkin paljon uudesta tv:stä(olettaen tietysti, että kalibrointi tehdään kunnolla).

Powerin kokemuksia olen kuullut ihan ystävältä ja lukenut jo aikaisemmin esim. Hifiharrastat ry:n foorumilta.
 
Perkale kun tekisi mieli päivittää nykyinen 65" LG C9 isommaksi. CX 77" olisi nyt 2999 euroa, mutta samalla mietityttää C1 tai G1, milloin niitä alkaa löytyä tarjouksesta. Vielä jos tuo muutaman satasen tuosta tipahtaisi, mutta ei taida tapahtua vaan varastot myytäneen tyhjiksi tuolla kolmella tonnilla.

Ilmeisesti CX ja C1 väliset erot ovat aika pienet, lähinnä kiinnostelee että olisi hieman futureproofimpi päivitysten yms. suhteen. G1 toisi varmasti kuvanlaatuunki hieman lisää iskevyyttä, mutta vaikka telkkari seinälle meneekin kuten tähän asti, niin hieman kismittää ettei jalustaa ole edes paketissa. Rajaa hieman ostajakuntaa jos ja kun tuota joskus olisi myymässä eteenpäin. :D
 
Ei löytyny soundbar ketjua niin kysytääs täältä. Mikä soundbar olis hyvä niin peliille kuin elokuville? Miettiny tota jbl 9.1 jossa jonkinmoinen dolby atmos jne jne toki ei oo ku yks hdmi paikka mut ehkä sen kans pärjäis ja tästä lähtis vissiin ääntä mukavasti ja basso on jykevimmästä päästä näis. Ja oon lukenu arvosteluja sun muita mut mitä täällä suositeltais? Nyt on siis vanha 5.1 systeemi käytös.
 
Ei löytyny soundbar ketjua niin kysytääs täältä. Mikä soundbar olis hyvä niin peliille kuin elokuville? Miettiny tota jbl 9.1 jossa jonkinmoinen dolby atmos jne jne toki ei oo ku yks hdmi paikka mut ehkä sen kans pärjäis ja tästä lähtis vissiin ääntä mukavasti ja basso on jykevimmästä päästä näis. Ja oon lukenu arvosteluja sun muita mut mitä täällä suositeltais? Nyt on siis vanha 5.1 systeemi käytös.
Vastaava Samsungin 7.1 Sounbar Atmoksella rokkaa täällä ja voin lämpimästi suositella. Emäntäkin tykkää kun on vähempi johtoa ja vempelettä.
 
Perkale kun tekisi mieli päivittää nykyinen 65" LG C9 isommaksi. CX 77" olisi nyt 2999 euroa, mutta samalla mietityttää C1 tai G1, milloin niitä alkaa löytyä tarjouksesta. Vielä jos tuo muutaman satasen tuosta tipahtaisi, mutta ei taida tapahtua vaan varastot myytäneen tyhjiksi tuolla kolmella tonnilla.

Ilmeisesti CX ja C1 väliset erot ovat aika pienet, lähinnä kiinnostelee että olisi hieman futureproofimpi päivitysten yms. suhteen. G1 toisi varmasti kuvanlaatuunki hieman lisää iskevyyttä, mutta vaikka telkkari seinälle meneekin kuten tähän asti, niin hieman kismittää ettei jalustaa ole edes paketissa. Rajaa hieman ostajakuntaa jos ja kun tuota joskus olisi myymässä eteenpäin. :D
Tein saman päivityksen ja päivitys kyllä kannatti!:) C1 ei ole 1300 lisäeuron arvoinen ja G1 lisäpanostus 2000€ riippuu lompakon paksuudesta. Jos rahaa ei tarvitsisi miettiä niin Sonyn 83” A90J tulisi omalle seinälle.
 

Liitetiedostot

  • 70ABECB4-E917-4BA3-B76B-E7F3850C382F.png
    70ABECB4-E917-4BA3-B76B-E7F3850C382F.png
    3,6 MB · Lukukerrat: 50
Ylös Bottom