Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Aika jännä. Varsinkin kun tuossa lainatussa tekstissä lukee, että peli teki voittoa. Eli ihmiset tykkäsit ja ostivat peliä, mutta arvosanat eivät olleet riittävän korkeita, joten ei jatko-osaa. Kakkososan kehitysaika tuskin myöskään olisi ollenkaan niin pitkä kuin ensimmäisen osan, kun on pohja minkä päälle rakentaa.

Voiko sitten olla että resurssit laitetaan niihin vielä voitollisimpiin peleihin jotka menestyvät kriitikoiden silmissä myös paremmin. Pelaajia tämä ei kyllä palvele.
 
Sony ottanut Game passin tosissaan:

Pakko ottaa, jos palvelu kerää tuohon tahtiin tilaajia. Ja hyvä vaan, että aiheuttaa reaktioita Sonyn päässä. Toivottavasti PS+ ja/tai PS Nowsta kehittyisi kunnon kilpailija Game Passille. Jos sinne tulisi Sonyn omat pelit day one, niin varmasti olisi tilaajia ja paljon.
 
Pakko ottaa, jos palvelu kerää tuohon tahtiin tilaajia. Ja hyvä vaan, että aiheuttaa reaktioita Sonyn päässä. Toivottavasti PS+ ja/tai PS Nowsta kehittyisi kunnon kilpailija Game Passille. Jos sinne tulisi Sonyn omat pelit day one, niin varmasti olisi tilaajia ja paljon.

Ps now on tosiaan pohjalla niin siittä olisi hyvä lähtä kehittämään sitä Game passin kaltaista palvelua, ei tarvi tyhjästä lähtä.
 
sony sais tehä vastaavan, sitten phil ja jim menis oluelle gamepass sonylle ja sen vastaava boksille. loppuis tollanen exclu pelleily
 
Rupeeko kohta porukalla meneen suu suppuu Series S suhteen, on niin loistava gamepass kone et pois alta. No joku tästäkin nyt tulee vie jotain väitteleen
Kunhan tämän tason tuki pelikehittäjien puolelta jatkuu, niin on kyllä hyvä laite hintaisekseen. Itse kääntyisin silti Series X:n suuntaan, jos vain rahatilanne antaa myöten. En pelkästään tehojen takia, mutta myös levyaseman ja isomman sisäisen levytilan vuoksi. Ymmärrän silti Series S:n viehätyksen. Halpa konsoli, joka pyörittää monia pelejä varsin nätisti.
 
Viimeksi muokattu:
Days Gonen ohjaaja Jeff Ross juttelee tekemistään peleistä ja Bloombergin artikkelista David Jaffen kanssa.



 
Days Gonen ohjaaja Jeff Ross juttelee tekemistään peleistä ja Bloombergin artikkelista David Jaffen kanssa.




Laitetaanpa mieluummin tänne alkuperäinen viestini minkä aiemmin PS5-ketjuun laitoin:

Days Gonen ohjaaja on tällä hetkellä David Jaffen haastateltavana ja yllättäen herralla ei ole käytännössä muuta kuin hyvää sanottavaa Sonysta vaikka työskentelee nykyään Netherrealm-studiossa. Sanoi myös lopuksi suoraan Bloombergin artikkelin olen "bullshittiä".

Muutaman pointin poimin:

- Days Gone 2 oli vielä kehityksessä kun hän vuosi sitten lähti yhtiöstä henkilökohtaisista syistä johtuen. Hieman eroaa tämä info Schreierin artikkelista jossa sanottiin, että projekti ei ikinä edennyt ehdotusta pidemmälle ja täten ei annettu edes mahdollisuutta

- Days Gonea työstettiin yli 7 vuotta ja sen budjetti ylitti reippaasti alkuperäisen budjetin. Herra myös tietää määrän mitä peli myi mutta ei pysty sanomaan sitä koska Sony ei ole sitä sanonut julkisesti

- Sanoi että Bend Studio ei ole mikään support studio ND:lle. Sanoi myös että oli vain positiivista että Bend auttoi ND:tä koska studiolla ei ollut käytännössä muutakaan työtä antaa reilulle sadalle työntekijälleen sillä hetkellä

- Mainitsi myös kuinka Sony edelleen ottaa isoja riskejä mutta luonnollisesti haluaa rahoilleen sitten vastinetta. Isoja kehuja sille kuinka Sony luottaa deveihinsä ja uskoo heihin. Sanoi ikävöivänsä tätä aspektia Sonylla työskennellessään

Kyseinen haastattelu löytyy varmasti kohta David Jaffen YouTube-kanavalta. On kesken vielä koko haastattelu. En tosin suosittele katsomaan, koska David Jaffe on aika helvetin surkea haastattelija ja podcast-isäntä. Selvästi oli koko haastattelun tarkoitus kaivaa likaa Sonysta, mutta saikin vain positiivisia vastauksia, heh.
 
Laitetaanpa mieluummin tänne alkuperäinen viestini minkä aiemmin PS5-ketjuun laitoin:

Days Gonen ohjaaja on tällä hetkellä David Jaffen haastateltavana ja yllättäen herralla ei ole käytännössä muuta kuin hyvää sanottavaa Sonysta vaikka työskentelee nykyään Netherrealm-studiossa. Sanoi myös lopuksi suoraan Bloombergin artikkelin olen "bullshittiä".

Muutaman pointin poimin:

- Days Gone 2 oli vielä kehityksessä kun hän vuosi sitten lähti yhtiöstä henkilökohtaisista syistä johtuen. Hieman eroaa tämä info Schreierin artikkelista jossa sanottiin, että projekti ei ikinä edennyt ehdotusta pidemmälle ja täten ei annettu edes mahdollisuutta

- Days Gonea työstettiin yli 7 vuotta ja sen budjetti ylitti reippaasti alkuperäisen budjetin. Herra myös tietää määrän mitä peli myi mutta ei pysty sanomaan sitä koska Sony ei ole sitä sanonut julkisesti

- Sanoi että Bend Studio ei ole mikään support studio ND:lle. Sanoi myös että oli vain positiivista että Bend auttoi ND:tä koska studiolla ei ollut käytännössä muutakaan työtä antaa reilulle sadalle työntekijälleen sillä hetkellä

- Mainitsi myös kuinka Sony edelleen ottaa isoja riskejä mutta luonnollisesti haluaa rahoilleen sitten vastinetta. Isoja kehuja sille kuinka Sony luottaa deveihinsä ja uskoo heihin. Sanoi ikävöivänsä tätä aspektia Sonylla työskennellessään

Kyseinen haastattelu löytyy varmasti kohta David Jaffen YouTube-kanavalta. On kesken vielä koko haastattelu. En tosin suosittele katsomaan, koska David Jaffe on aika helvetin surkea haastattelija ja podcast-isäntä. Selvästi oli koko haastattelun tarkoitus kaivaa likaa Sonysta, mutta saikin vain positiivisia vastauksia, heh.

Täsä sinun viestissä oli kyllä hyviä poimintoja, Playstation 5 ketjussa olikin jo mainittu että peli on tehnyt voittoa mutta siltikään jatkoa ei välttämättä ole tulossa pitkiin aikoihin joka on harmi, vaikka peli on kesken niin kyllä siltä löytyy kynsiä mitä näyttää.
 
Tässä vielä artikkelin muodossa ne podcastin tärkeimmät otannat.


Loppujen lopuksi Ross avaa hyvin mitenkä videopelimaailma toimii. Selitetään muun muassa miksi Sony operoi miten operoi yksinpeliensä kanssa kun sillä ei ole Microsoftin miljardeja tai EA:n kaltaisia tasaisia tulonlähteitä mikromaksuista. Mainitaan myös se, että Days Gone 2 "pitchissä" oli tarkoitus tehdä pelistä coop mikä oli jo alunperin ensimmäiseen peliin suunnitteilla.

Kyllähän pelien peruuntuminen on aina perseestä ja coop-tyylinen Days Gone olisi ollut kieltämättä kova, mutta tavallaan jaksan uskoa, että seuraava projekti mitä Bend tekee, tulee olemaan vieläkin parempi peli kuin Days Gone.
 
Laitetaanpa mieluummin tänne alkuperäinen viestini minkä aiemmin PS5-ketjuun laitoin:

Days Gonen ohjaaja on tällä hetkellä David Jaffen haastateltavana ja yllättäen herralla ei ole käytännössä muuta kuin hyvää sanottavaa Sonysta vaikka työskentelee nykyään Netherrealm-studiossa. Sanoi myös lopuksi suoraan Bloombergin artikkelin olen "bullshittiä".

Ei taida tämäkään tapaus olla mustavalkoinen.

 
Ei taida tämäkään tapaus olla mustavalkoinen.


Siellä on varmasti kaikennäköiset salassapitovelvollisuudet ynnä muut paperit allekirjoitettu. Näinhän se menee melkein missä tahansa työpaikassa. Käytännössä tämä twiitti todistaa sen, että Jasonin artikkelissa on perää. Se onkin sitten hankalampi sanoa kuinka paljon värikynää on käytetty, puolin ja toisin.
 
Selitetään muun muassa miksi Sony operoi miten operoi yksinpeliensä kanssa kun sillä ei ole Microsoftin miljardeja tai EA:n kaltaisia tasaisia tulonlähteitä mikromaksuista.

Saat tässä Sonyn kuulostamaan jostain syystä pieneltä ja sympaattiselta toimijalta suuryritysten varjossa, vaikka kyseessähän on siis konsolimarkkinoiden markkinajohtaja, jonka emoyhtiön vuotuinen liikevaihto on kymmeniä miljardeja. Sony on megayritys talousmaailman huipulta ja SIE on pelialan isoimpia jättiläisiä.

Yritysten tavoite on tehdä mahdollisimman paljon voittoa ja jokainen näistä pyrkii tähän tavoitteeseen parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos Sonyn näkemys on, että enemmän tuottoa tulee tekemällä uusintoja kuin Days Gonen jatko-osa, niin se varmasti perustuu todella vahvaan käsitykseen markkinoista - ja tätä käsitystä on aika vaikeata lähteä kiistämään perustallaajan, kun Sonyn näytöt on aika kiistattomat. Rahaa on tehty.
 
Saat tässä Sonyn kuulostamaan jostain syystä pieneltä ja sympaattiselta toimijalta suuryritysten varjossa, vaikka kyseessähän on siis konsolimarkkinoiden markkinajohtaja, jonka emoyhtiön vuotuinen liikevaihto on kymmeniä miljardeja. Sony on megayritys talousmaailman huipulta ja SIE on pelialan isoimpia jättiläisiä.

Alkuperäisessä viestissä Sonya verrattiin Microsoftiin, jolloin Sony helposti näyttää "pieneltä ja sympaattiselta."

 
Alkuperäisessä viestissä Sonya verrattiin Microsoftiin, jolloin Sony helposti näyttää "pieneltä ja sympaattiselta."

Sitä verrattiin Microsoftiin ja Electronic Artsiin, joista molempien täällä foorumilla olennaiset businessyksiköt ovat pienempiä kuin Sony Interactive Entertainment. Itse asiassa jättikorporaatio Sonyn isoin BU on nimenomaan SIE. Eli siis rahaa pitäisi näistä sillä rikkaimmallakin olla ihan kivasti. Ja siis pointti oli enemmänkin se, että ihan normaalit busineksen lainalaisuudet koskee näitä kaikkia ja siihen tuo toinen kappale oli tarkoitettu.
 
Ei taida tämäkään tapaus olla mustavalkoinen.


Et kai oleta, että kaveri olisi valehdellut sanomisiaan? Kyllä tuon twiitin voi tulkita monella eri tapaa.

Maalaisjärjellä voi mielestä ajatella, että jos taustalla olisi jotain isompaa riitaa niin miksi hän olisi ylipäätään mennyt podcastiin puhumaan hyvää Sonysta jos näin ei kumminkaan ole? Varmasti tiesi mihinkä ryhtyy. Jos hänellä ei ole hyvää sanottavaa Sonysta ja hän tietää ettei hän voi sanoa näitä ääneen, miksi hän hyväksyisi ylipäätään haastattelupyynnön?

Niin moni ihminen on ylistänyt vuosien varrella Sonyn suhtautumista työntekijöihinsä mitä tulee heidän tukemiseen ja uskomisen riskinottojen kanssa, että en epäile itse ainakaan yhtään tuolla olevan taustalla mitään sen isompaa mitä ei missä muussa tahansa yhtiössäkään tapahtuisi säännöllisesti kun pelejä perutaan ja yhtiön omat studiot auttavat toisiaan. Luonnollisesti kun markkinajohtaja on nyt valokeilassa niin kaikki uutisointi ja reagointi on isompaa.
 
Ylös Bottom