Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Noobeinstein

Well-Known Member
elden-ring-1.jpg

Nimi: Elden Ring
Kehittäjä: FromSoftware
Julkaisija: Bandai Namco
Alustat: PC, PS4, Xbox One
Lajityyppi: Toimintaroolipeli
Julkaisu: 2021?
Kotisivut: https://bandainamcoent.asia/game/elden-ring/
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/elden-ring

Elden Ring on legendaarisen pelintekijä Hidetaka Miyazakin ja Game of Thrones-kirjailija George R.R. Martinin yhteisvoimin tehty peli. Miyazaki on luonut päätarinan ja idean pelille ja sen maailmalle, Martin on taas palkattu kirjoittamaan taustat hahmoille ja maailmalle.

Pelistä ei juuri tiedetä mitään tähän mennessä, mutta tämä IGN:n haastattelu Miyazakin kanssa vuodelta 2019 on kenties kattavin infopläjäys mitä peliltä voi odottaa.

Release date traileri


Julkaisutraileri E3 2019

 
Viimeksi muokattu:
Siinä sitä Elden Ringiä sitten olisi vuotaneen videopätkän muodossa. Jeff Grubb kertoo tämän trailerin olevan yli vuoden vanha joten paljon voi olla muuttunut pelissä, kun sitä seuraavan kerran esittelevät virallisesti.

 
On niin suttuisen näköinen ettei kannata hirveästi päätellä mitään. Mutta myös Jason vahvistaa videon aitouden.

 
Tulispa jo! Onko tässä avoimempi maailma kuin firman aiemmissa peleissä? Toivottavasti on konsoleilla väh. 60fps.
 
Tulispa jo! Onko tässä avoimempi maailma kuin firman aiemmissa peleissä? Toivottavasti on konsoleilla väh. 60fps.
Miyazaki on itse maininnut pelin sisältävän FromSoftwaren tyylinäytteen open worldista. Aikaisempien pelien tapaan mitään suuria ja eläviä kaupunkeja ei kannata kumminkaan odottaa. Tuosta aloituspostauksessa olevasta IGN:n haastattelusta saa sellaisen kuvan, että vaikka maailma on nyt suurempi, FromSoftware aikoo edelleenkin panostaa mieleenpainuvaan kenttäsuunnitteluun jossa erilaiset oikoreitit ja vain yhdeltä puolelta avautuvat ovet loistavat edelleen läsnäolollaan.

Valistunut veikkaukseni studion aikaisemmat pelit huomioonottaen on, että PS4/Xbox One on uncapped 60fps pyörien siinä 30-50fps paikkeilla tehomalleilla ja next gen-konsoleilla peli on sitten lisätehojen myötä tasainen 60fps.


EDIT:

Lisää pätkiä löytyy. Hienolta näyttää maisemat ja mikä parasta raskaat ovet ovat edelleen mukana! :D




 
Viimeksi muokattu:
Heittämällä menee odotetuimpien pelien joukkoon. Toivottavasti näemme tästä myös oman version uusille konsoleille.
 
Kyllähän tätä kelpaa pelata rock solid 60fps(jos vaan koodi taipuu). Tarinan osalta toivon "helpompaa" tarinankerrontaa, vaikka eihän näitä tarinan takia pelata. Lisäksi co-op/summon voisi tehdä paluun Sekiron jälkeen.
 
Onhan tämä heittämällä tämän hetken odotetuin peli itselle, vaikka itse pelistä ei juur mitään vielä edes tiedetä. Jonkinlaisen Souls-tyylisen mp:n toivoisin itsekin tekevän paluun.
 
Jo oli aikakin. En oikein mitään muuta peliä odota kuin tätä, vaikka ei tästä tiedetä vielä oikein mitään.
Korona-aikana ei ole oikein löytynyt parempiakaan pelejä :p niin olen pelannut Soulsborne sarjaa + Sekiroa kiitettävästi läpi. Tänään pelasin new game+ Dark Souls 3:lla puoleenväliin, kaikkiaan on aikaa mennyt Dark Souls 3 läpäisy + new game+ puoliväliin 40h joten kyllä tässä oppii koko ajan myös nopeammaksi. Myös Sekiro tuli pyöräytettyä kahdesti läpi, muutoin olen tyytynyt pelaamaan Soulsbornea eri buildeilla, kaikkiaan jo 11 (DeS 1, DS1 2, DS2 3, DS3 3 ja BB 2) läpäisykertaa.

Sarjan on pakko mennä uuteen suuntaan, joten siinä mielessä tietysti toivoisi että tulisi hyvä peli seuraavastakin. Sekiro ja Bloodborne antoivat hyvää esimakua siitä että pelin on parempi olla jotain muuta kuin Dark Souls 4 ja silleenkin saa toimivaa vaikka aina on joku joka ei tykkää.
 
Viimeksi muokattu:
Korona-aikana ei ole oikein löytynyt parempiakaan pelejä :p niin olen pelannut Soulsborne sarjaa + Sekiroa kiitettävästi läpi. Tänään pelasin new game+ Dark Souls 3:lla puoleenväliin, kaikkiaan on aikaa mennyt Dark Souls 3 läpäisy + new game+ puoliväliin 40h joten kyllä tässä oppii koko ajan myös nopeammaksi. Myös Sekiro tuli pyöräytettyä kahdesti läpi, muutoin olen tyytynyt pelaamaan Soulsbornea eri buildeilla, kaikkiaan jo 10 läpäisykertaa.

Sarjan on pakko mennä uuteen suuntaan, joten siinä mielessä tietysti toivoisi että tulisi hyvä peli seuraavastakin. Sekiro ja Bloodborne antoivat hyvää esimakua siitä että pelin on parempi olla jotain muuta kuin Dark Souls 4 ja silleenkin saa toimivaa vaikka aina on joku joka ei tykkää.
Ai että, voisi ehkä kyllä itsekkin pelata kaikki firman pelit taas odotellessa tätä :D Saa helposti pitkäksi aikaa pelattavaa.

Ja kyllä uskon että tämä peli menee aivan uuteen suuntaan. Olihan Sekiroki jo aivan erilainen peli kuin muut. Piti opetella siinä oikeasti pelaamaan :D
 
Ja kyllä uskon että tämä peli menee aivan uuteen suuntaan. Olihan Sekiroki jo aivan erilainen peli kuin muut. Piti opetella siinä oikeasti pelaamaan :D
Kyllä, erityisesti bloodbornessa jo hyppelyyn tottuneelle Sekiron blokkitaktiikka oli melkoinen shokki, mutta oppihan sen, tai no, itse opin sen vasta ihan loppupuolella joten aikaa se otti. Toisella läpäisyllä menikin sitten nopeasti läpi, taisi olla alle 15h kun eka otti 87h.
 
Kyllä, erityisesti bloodbornessa jo hyppelyyn tottuneelle Sekiron blokkitaktiikka oli melkoinen shokki, mutta oppihan sen, tai no, itse opin sen vasta ihan loppupuolella joten aikaa se otti. Toisella läpäisyllä menikin sitten nopeasti läpi, taisi olla alle 15h kun eka otti 87h.
Itsellä myös oli tosi pitkään siinä vaikeuksia. Otti myös ekalla kerralla reilu 80h tuo peli. Isoin kynnys oli se vaan kun ei oikein missään bossissa voinu erityisemmin kikkailla vaan piti opetella vaan pelaamaan :D

Elden Ringin suhteen toivoisin myös vaikeita bossitaisteluita ja eiköhän niitä tule. Mutta en oikein tiedä mitä mieltä olen jos tämä on Open World peli.. Itsellä voi se syödä tosi paljon mielenkiintoa jos pakolla tehdään se hiekkalaatikko, vaikka ei välttämättä peliin se sopisi ollenkaan.
 
Itsellä myös oli tosi pitkään siinä vaikeuksia. Otti myös ekalla kerralla reilu 80h tuo peli. Isoin kynnys oli se vaan kun ei oikein missään bossissa voinu erityisemmin kikkailla vaan piti opetella vaan pelaamaan :D

Elden Ringin suhteen toivoisin myös vaikeita bossitaisteluita ja eiköhän niitä tule. Mutta en oikein tiedä mitä mieltä olen jos tämä on Open World peli.. Itsellä voi se syödä tosi paljon mielenkiintoa jos pakolla tehdään se hiekkalaatikko, vaikka ei välttämättä peliin se sopisi ollenkaan.
Itse en juuri tuota nopeasti toistuvan ja jatkuvan oikein ajoitetun torjunnan pakollisuutta voi sietää. En varmasti ikinä opi sitä hyvin, koska tuollainen äärimmäisen tarkka ja nopea ajoittaminen ei ole koskaan ollut peleissä varsinainen vahvuuteni. Enkä yleensä muutenkaan pidä elämässä saatika viihteessäni kovasta nopeatempoisuudesta, joka vaatii vielä jatkuvaa tarkkuutta, vaan toivon nimenomaan hieman taktisempaa taistelua tällaisiinkin peleihin. Tai ainakin enemmän taisteluvaihtoehtoja peleihin.

Soulseissa tämä vaihtoehtoisuus toimiikin parhaiten, ja Bloodbornessakin sentään jotenkin, vaikkakin se on jo väkisin viety aika kovaan nopeatempoisuuteen ja kilvellä suojaaminen on käytännössä poistettu ja tuollainen reaktiokuvio tuotu pistooliparryn kautta. Tuota pistooliparrya en koskaan oppinut Bloodbornessa käyttämään enkä pitänyt sellaisesta pelaamisesta, mutta sentään kyseisessä pelissä oli mahdollista aika pitkälle korvata se nopealla väistelyllä ja aggressiivisella hyökkäämisellä.

Sekirossa pakotetaan pelaaja pelaamaan käytännössä tietyllä tavalla tai sitten löytämään typeriä juustotustapoja. Itselläni menikin tuohon jälkimmäiseen pelitapaan useissa kohdin, koska tuo Sekiron pakotettu pelitapa ei vain ole minulle mahdollinen sekä kykyjeni, että mielenkiintoni pohjalta. Niohit ovat Sekiron kaltaisia ehkä tavallaan, mutta niissä on pelaajalle annettu paljon enemmän vaihtoehtoja taisteluun ja lisäksi myös mahdollisuus hakea co-oppina apuja, mikäli jokin kohta pelissä tuntuu ylivoimaiselta. Lisäksi myöskin grindaamalla kehittyminen on Niohissa paremmin toteutettu. Juuri noin pitäisi tällaiset kovan vaativuusluokan pelit toteuttaa. Toivottavasti Elden Ringissä palautetaan ainakin co-op-pelaaminen sekä monipuolisempi taistelu.

Korostan, että ihan ok, mikäli Sekiron kaltainen taistelutapa olisi pelissä mahdollinen, mutta toivoisin siis sitä monipuolisuutta kuitenkin taistelutapoihin niin, että halutessaan voisi valita vaikkapa Dark Soulsin lähestymistapoja taistelussa. Miksei myös Bloodbornesta tuttuja mekanismeja. Nämähän voisivat vaihdella myöskin aseiden ja käytössä olevien skillien mukaan enemmän juuri Dark Soulsien tapaan.
 
Viimeksi muokattu:
Soulseissa tämä vaihtoehtoisuus toimiikin parhaiten, ja Bloodbornessakin sentään jotenkin, vaikkakin se on jo väkisin viety aika kovaan nopeatempoisuuteen ja kilvellä suojaaminen on käytännössä poistettu ja tuollainen reaktiokuvio tuotu pistooliparryn kautta. Tuota pistooliparrya en koskaan oppinut Bloodbornessa käyttämään enkä pitänyt sellaisesta pelaamisesta, mutta sentään kyseisessä pelissä oli mahdollista aika pitkälle korvata se nopealla väistelyllä ja aggressiivisella hyökkäämisellä.
Ai niin, unohdin jo koko pistooliparryn kun se tuntui itselle niin randomilta. Olihan se tosiaan vaihtoehtona ja mitä youtube videoita olen katsonut, kyllä silläkin voi pärjätä.

Sekirossa pärjäsi pääosin kunhan oppi liikesarjat ja jonkun väistöliikkeen niihin. Itse en isommin juustotellut, se tuntui liian hitaalta, joten opettelin vaan liikesarjoja ja kuhunkin väistöjä tai satunnaisen blokin. Pari poikkeusta oli, se korkealla katolla ollut pakollinen bossi ja vaihtoehtoinen yhteen loppuun vaadittava boss, father owl. Niitä lukuunottamatta pärjäsin hyvin väistöliikkeillä, mutta noiden kahden bossin kanssa oli pakko opetella nopea blokkaus.

Esim. loppubossissakin minulla meni varmaan 10h ennenkuin tajusin yhden pienen sivuliikeen tehdä bossin liikesarjan lopussa. Sen jälkeen se menikin heti läpi. Omalla tavallaan Sekiro oli hyvin ärsyttävä, mutta toisaalta sen läpäisystä sai silti eniten kiksejä Bloodbornen ohella, etenkin eka Dark Souls ja Demons Souls tuntuvat jo vanhentuneilta. Ehkä osin siksi että vaikka co-op tilan poistaminen tuntui lähes masentavalta alussa, yksin pärjääminen antoi suurta tyydytystä. Soulsborne sarjassa olen surutta tukeutunut muihin pelaajiin, koska pelit sen mahdollistavat.
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, unohdin jo koko pistooliparryn kun se tuntui itselle niin randomilta. Olihan se tosiaan vaihtoehtona ja mitä youtube videoita olen katsonut, kyllä silläkin voi pärjätä.

Sekirossa pärjäsi pääosin kunhan oppi liikesarjat ja jonkun väistöliikkeen niihin. Itse en isommin juustotellut, se tuntui liian hitaalta, joten opettelin vaan liikesarjoja ja kuhunkin väistöjä. Pari poikkeusta oli, se korkealla katolla ollut pakollinen bossi ja vaihtoehtoinen yhteen loppuun vaadittava boss, father owl. Niitä lukuunottamatta pärjäsin hyvin väistöliikkeillä, mutta noiden kahden bossin kanssa oli pakko opetella blokki.

Esim. loppubossissakin minulla meni varmaan 10h ennenkuin tajusin yhden pienen sivuliikeen tehdä bossin liikesarjan lopussa. Sen jälkeen se menikin heti läpi. Omalla tavallaan Sekiro oli hyvin ärsyttävä, mutta toisaalta sen läpäisystä sai silti eniten kiksejä Bloodbornen ohella, etenkin eka Dark Souls ja Demons Souls tuntuvat jo vanhentuneilta. Ehkä osin siksi että vaikka co-op tilan poistaminen tuntui lähes masentavalta alussa, yksin pärjääminen antoi suurta tyydytystä. Soulsborne sarjassa olen surutta tukeutunut muihin pelaajiin, koska pelit sen mahdollistavat.
Monet asiat tässä viestissäsi allekirjoitan itsekin. Mutta itselleni ei anna silti sen suurempia kiksejä vaikean bossin voittaminen yksin tai co-oppina. Pelit eivät ole minulle niinkään sellaista itseni voittamista, vaan enemmänkin sellaista uusien mielenkiintoisten kokemusten ja elämysten löytämistä, sekä aivan parhaimmillaan, kun näitä elämyksiä voidaan jakaa jonkun tutun kaverin kanssa.

Vaikean bossin voittaminen kaverin kanssa on itse asiassa aina hauskempaa kuin yksin vastaavan saavuttaminen. Toki pidän usein haasteellisistakin peleistä, mutta en silti jaksa kovin pitkään päätä seinään hakata. On vain mielekkäämpääkin tekemistä.

Sekiro on jäänyt loppuvaiheisiin kesken itselläni. Kaksi pakollista bossia olisi tietääkseni jäljellä, ja kai kaksi vapaaehtoista vielä, joista ensimmäinen tuntuu aivan liian vaikealta ja pitkältä taistelulta, ja siihen sitten loppui koko kiinnostus edes jatkaa noita pakollisiakaan bosseja.
 
Viimeksi muokattu:
Ei saakeli, en mitään peliä odota niin paljon kuin tätä enkä pidä kovin todennäköisenä että joutuu edes pettymään. Toivottavasti PS5 olis käsissä jo tähän mennessä, mut PC:llä sit tarvittaessa mennään. Mitään en pelistä oikeastaan tiedä (eikä vissiin kukaan muukaan?) mutta aika fiilikset tuli kyllä soulsborne-"veteraanille".
 
Ylös Bottom