Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

Jos pointtisi oli esittää perusteettomia syytteitä provoilusta, niin siinä kyllä onnistuit.
Eli siellä tais mennä verkkarit...? Pahoittelen
Missä näin väitetty toimestani, että palvelussa tulisi olla ainoastaan huippupelejä? Olisihan se todella hienoa jos tälläinen palvelu olisi saatavilla. Totesin ainoastaan että palvelu sisältää ennemminkin keskinkertasuuksia kuin huippupelejä, joka puhtaasti lukuja tarkastellessa pitää paikkaansa. Metacriticin tai vastaavien palveluiden arvosana kun ei taas ota mitään kantaa siihen, kuinka hyvä peli juuri sinulle, vaan antaa osviittaa siitä kuinka tämä vertautuu saman genren peleihin.
Missäs väitin, että olisit väittänyt niin, koska totesin: "Yleisesti ottaen, jos odotusarvo on, että GP olisi täynnä..."? Luetaanko siellä niitä viestejä ajatuksen kera?
Minusta tämä noidan polttaminen roviolla -mentaliteetti on lähinnä hupaisaa, jos et ole massan kanssa samaa mieltä niin palvelun kuin laitteen erinomaisuudesta, niin johan löytyy yhtä sun toista kirjoittajaa kertomaan kuinka tämä onkin sitä parhautta, jota et ole vain tajunnut ymmärtämättä edes mistä alunperin on keskusteltu.
Oletan, että puhut taas yleisellä tasolla? Kuitenkin on pakko sanoa, että en oikein ole varma, mitä tuossa tarkoitat joten jätän kommentoimatta sen enemää. Johtuu varmaan joko allekirjoittaneen huonosta luetun ymmärtämisestä tai välimerkkien (pilkut) puutteesta. Niissä kannattaa olla tarkkana. Luulen kuitenkin ymmärtäväni, mistä tässä ketjussa keskustellaan. Ymmärränkö kaikkia keskustelijoita onkin sitten ihan toinen juttu.

Niin edelleenkin esitin asiasta ainoastaan mielipiteeni, johon nyt viittaat "lopullisena totuutena" sanoja suuhun syöttäen.

Ja edelleenkin ne metacriticin arvosanat ovat heidän näkemys asiasta, vai onko jossain määritelty faktana että keskiverrot pelit menevät tietyn pistemäärän sisään?
Sinähän toit koko tekstin tähän keskusteluun ihan itse perusteeksi sanomisillesi ja nyt kyseenalaistat sen... rrrrright.

Mutta tämä oli tässä minun osaltani, kiitos ja näkemiin.
 
Niin edelleenkin esitin asiasta ainoastaan mielipiteeni, johon nyt viittaat "lopullisena totuutena" sanoja suuhun syöttäen.

Ja edelleenkin ne metacriticin arvosanat ovat heidän näkemys asiasta, vai onko jossain määritelty faktana että keskiverrot pelit menevät tietyn pistemäärän sisään?
Ok, jos pelit ovat keskinkertaisia vain koska "musta tuntuu niin", miksi vedit tuon metacriticin mukaan tähän keskusteluun? Olisi mielenkiintoista tietää myös, miten metacriticin arvosanat ovat heidän näkemys asiasta, koska he eivät itse arvostele pelejä?
 
Eli siellä tais mennä verkkarit...? Pahoittelen

Missäs väitin, että olisit väittänyt niin, koska totesin: "Yleisesti ottaen, jos odotusarvo on, että GP olisi täynnä..."? Luetaanko siellä niitä viestejä ajatuksen kera?

Nyt on kyllä melkoista settiä, kysyn sinulta perusteita provoilusyytöksillesi, mutta et tuon parempaan pystynyt? Ehkä tosiaan kannattaa jättää ne kirjoittelut vähemmälle.

Luetaan toki, ihmettelinkin moisen peppukipuilun syytä, mutta siihen ei selvästikään vastausta olla saamassa.

Sinähän toit koko tekstin tähän keskusteluun ihan itse perusteeksi sanomisillesi ja nyt kyseenalaistat sen... rrrrright.

Mutta tämä oli tässä minun osaltani, kiitos ja näkemiin.

Eli nyt aletaan irroittaa tekstejä asiayhteyksistään oman argumentoinnin tueksi? Tack och adjö.
Ok, jos pelit ovat keskinkertaisia vain koska "musta tuntuu niin", miksi vedit tuon metacriticin mukaan tähän keskusteluun? Olisi mielenkiintoista tietää myös, miten metacriticin arvosanat ovat heidän näkemys asiasta, koska he eivät itse arvostele pelejä?

Jos nyt ei avautunut: Metacritic joutuu tekemään konversion pelijulkaisuiden arvosanoista, jotta nämä istuvat heidän järjestelmäänsä. Näin ollen heidän on pakko ottaa näkemystä asiaan kun arvosanaa ei voida siirtää suoriltaan MC:n pohjadataksi. Taas ollaan näemmä hakeutumassa sen verran ohitse alkuperäisen aiheen, että tämä riittääkin tältä erää.
 
Paljon on kiini siitä miten asiat esittää. Jos esittää asian niin että suurin osa GP peleistä on vaan alaarvoista höttöä, niin sillä saa aika varmasti vasta reaktion aikaiseksi. Mutta jos toteaa että ei nyt ollu tämä kuukausi ittelle kovin kummonen tarjonnaltaan, tai että GP:ssä olevat pelit ei vaan siihen omaan makunystyrään osu, niin se tuskin saa kovin paljon sitä reaktiota aikaan.

Mutta tiiäppä tuota sitten, kukin tyylillään joo. :)
 
Paljon on kiini siitä miten asiat esittää. Jos esittää asian niin että suurin osa GP peleistä on vaan alaarvoista höttöä, niin sillä saa aika varmasti vasta reaktion aikaiseksi. Mutta jos toteaa että ei nyt ollu tämä kuukausi ittelle kovin kummonen tarjonnaltaan, tai että GP:ssä olevat pelit ei vaan siihen omaan makunystyrään osu, niin se tuskin saa kovin paljon sitä reaktiota aikaan.

Mutta tiiäppä tuota sitten, kukin tyylillään joo. :)

Ai nyt keskinkertaiset pelit ovatkin jo jonkun mielestä ala-arvoista höttöä? :D Ilmankos tämä foorumin ikiliikkuja jaksaa pyöriä päivästä toiseen kun toisen sanomisia väännellään mielinmäärin, niin johan siitä joku onnistuu mielensä pahoittamaan.
 
Ai nyt keskinkertaiset pelit ovatkin jo jonkun mielestä ala-arvoista höttöä? :D Ilmankos tämä foorumin ikiliikkuja jaksaa pyöriä päivästä toiseen kun toisen sanomisia väännellään mielinmäärin, niin johan siitä joku onnistuu mielensä pahoittamaan.
Enhän mä sanonu että noin sanoit. Käytin vähän kärjistettyä esimerkkiä. :D
Kukas on foorumin ikiliikkuja? Menny ihan ohitte.
 
Tämä sivusto/foorumi on enemmistöltään playstation pelaajien temmellyskenttä. Tämän huomaa ihan uutisoinnista ja muusta. Livegamers joskus muinoin oli sit taas boxi painoitteinen ja eikä siellä taas oikein hyväksytty playstatioinia. Konsolifin on oikeestaan enää ainut varteenotteva konsoleihin keskittyvä sivusto.

Offtopic niin vaikka itse olen nykyään PlayStation 5 ja Nintendo Switch omistaja niin koitan jakaa kaikki mielenkiintoiset ja uutiset/huhut valmistajasta riippumatta. Kaikkien etu että tuodaan koko kansalle tuoreimmat uutiset luettavaksi ja itseä varsinkin tulevaisuudessa boksia hankkivana niin kaikki on plussaa.
 
Ehkä osaa kirjoittajia ärsyttää pienen suurlähettiläs ryhmän jatkuva gloory, gloory julistus ilman pienintäkään negatiivista kritiikkiä mihinkään asiaan kunhan Xbox...
Missä kohtaa täällä ei ole muka myönnetty Game Passin "vikoja"? Sieltä ei kaikki löydä pelattavaa, jollekin ei sovi ns. vuokrapelaaminen, pelejä poistuu tasaisin väliajoin, jne. Nämä on kaikki mainittu kyllä täällä.

Minulle ja monille muille nämä eivät kuitenkaan ole ongelmia tai vikoja. Luulin että en ikinä tilaisi mitään vuokrapalveluita pelien suhteen mutta toisin kävi. Monta varmasti muutoin ohi mennyttä helmeä olen löytänyt sekä kymmeniä pelejä pelannut siihen nähden halvalla kuukausimaksulla. Olen säästänyt sillä että en ole ostanut pelejä, joita en olisikaan halunnut ostaa ja toisaalta olen saanut joillekin peleille varmistuksen, että tämän minä haluan myös ostaa omakseni.

Jokunen peli on mennyt ohi kun en ole niitä "ehtinyt" pelata ennen niiden poistumista mutta tajusin että en selvästikään ollut edes kiinnostunut kun aina joku muu peli meni edelle. Vähän sama kuin kaapissa vuosia lojuneet "joskus sitten"-pelit. En varmaan ikinä pelaa niitäkään kun aina on jotain mikä oikeasti kiinnostaa.

Tässä nyt kävin ne selvimmät kritiikin aiheet läpi selittäen miksi ne eivät minulle ole ongelmia millään lailla.

Huvittavinta on että kukaan ei kutsuisi ketään "Netflix-suurlähettilääksi" tai "HBO Nordic -suurlähettilääksi" vain siksi että kehuu kyseistä suoratoistopalvelua mutta Game Passin kohdalla tällainen ajatuspieru on ihan ok. Siitä huolimatta että täällä kukaan ei ole edes kritiikittä palvelua kehunut. Ja vaikka olisikin, niin eikö olisi aika väsyttävää jos joka kerta pitäisi kehujen ohessa myös mainita kritiikit ja miksi niitä ei koe ongelmiksi? Vaikeaksi menisi keskustelu. Tai entistä vaikeammaksi, sillä jauhetaanhan täällä nytkin. Tällä kertaa jättäydyin itse pois viimeaikaisesta väännöstä.
 
Ehkä osaa kirjoittajia ärsyttää pienen suurlähettiläs ryhmän jatkuva gloory, gloory julistus ilman pienintäkään negatiivista kritiikkiä mihinkään asiaan kunhan Xbox...

No jos näin on, niin se pahaolo pitää purkautua ketjuihin, joihin sen voi purkaa, eikä suistaa näitä asiaan keskittyviä ketjuja ohi aiheen. Liian monta kertaa keskustelu ajautunut väärille raiteille, kun on tultu kertomaan, että toisten mielipiteet ovat vääriä.

**

Ja tästä tulikin mieleen, että onko Astria Ascendingin julkaisusta kuulunut mitään tarkennuksia? Taitaa ainakin suoraan Game Passiin olla tulossa.
 
Tämä sivusto/foorumi on enemmistöltään playstation pelaajien temmellyskenttä. Tämän huomaa ihan uutisoinnista ja muusta. Livegamers joskus muinoin oli sit taas boxi painoitteinen ja eikä siellä taas oikein hyväksytty playstatioinia. Konsolifin on oikeestaan enää ainut varteenotteva konsoleihin keskittyvä sivusto.
Mielestäni koetetaan kyllä joka alustan (paitsi Ouyan) uutisia kyllä pistää kirjoittaen. :)

Mutta jos aiheesta toteaapi, että omasta mielestä Game Pass on ihan parhautta, vaikka parina viimeisenä kuukautena ei just omaan makuun ole mitään täydellisesti sopivaa tullutkaan tarjolle. Eikä hirveästi haittaa, on Passissa kuitenkin sen verran monta peliä odottamassa pelaamistaan, kun niille aikaa vain löytäisi. Yakuza 4 nyt ihan ensimmäisenä odottaa jatkamistaan, mutta on siellä kaikkea muutakin aina Full Throttlesta Quantum Breakiin venailemassa.
 
Jos on pakko trollata Game passista, sille voisi perustaa ihan oman trolliketjun, vaikka Game pass -kritiikki ja haistattelut. Voisi olla fiksumpaa. Montaa Game passista ja peleistä kiinnostunutta voi harmittaa lukea näitä monen sivun vuodatuksia aina asiallisen sisällön välissä.
Aamen.

Oli mennyt ohi, että Game Passiin tuli tänään The Catch - kalastuspeli. Ilmeisesti ihan laadukas ja tuoreehko (2020) tekele genren ystäville. Aikanaan tuli Fishing Sim Worldia passista kokeiltua ja se oli ihan hauska peli. Tämä vissiin samaa, mutta paremmin.
 
Joko tää vääntäminen loppuis täältä. Nää asiat ei yhtään auta järkevää keskustelua:
  • Vastakkainasettelu: Puhutaan playstation/xbox -pelaajista, leireistä, kuplista, vihaajista yms. Vastakkainasettelu tappaa keskustelun, niin älä mene sille tielle (kurkkaa esim. jenkkien politiikan puolelle). Tällä tiellä voi vaan kuulla egojen kolinan ja huutelua leiristä toiseen. Ei auta yhtään keskustelua. Jos sua harmittaa, mee kävelylle.
  • Yleistäminen: Jos yleistät, niin todennäköisesti se otetaan vastaan ns. yleisenä faktana, jolloin ihmisellä tarve todistaa se vääräksi. Jos haluat ilmaista mielipiteen, ole eksplisiittinen. Vastuu on sekä kirjoittajalla että lukijalla.
  • Mielipiteiden ottaminen vastaan: Jos mielipide sotii omaa kokemusta vastaan, ennenku kierrokset nousee 9000:een, niin harjoita ymmärrystä. Kysymykset on hyviä. Miksihän toinen kokee niin?
  • Henkilökohtaisuudet: Huoh.
Mut joo itse asiaan. Nyt keväällä ollu Game Pass:ssa vähän hiljaisempaa omaan makuun. Ei oo mikään viime aikojen lisäys innostanu, niin Gears 5 tuli tahkottua läpi vihdoin. Se enää uponnut niin hyvin ku sarjan eka kolme osaa 10 vuotta sitten. Ammuskelu alkoi hieman tuntua toistuvalta ja puuduttavalta loppua kohden, ja purjehärvelillä liikuskelu/tutkiskelu ei tuntunu pelimekaniikan näkökulmasta mitenkään hyvältä lisäykseltä. Mut oli monia hyviä hetkiä. Muutamia erittäin hyviä kohtauksia ja taisteluita, ja hahmot/juoni kantoi ihan hyvin loppuun. 7/10

Seuraavaksi kiikarissa The Ascent, jota pitää vielä hetki odotella. Odotuslistalla tälle vuodelle Flight Simulator ja Halo tietty. Ja kuhan kaveri ostais Xboxin, niin vois hieman co-op -nostalgiaa harrastaa Halojen parissa :)
 
Viimeksi muokattu:
Gears 5 tuli tahkottua läpi vihdoin. Se enää uponnut niin hyvin ku sarjan eka kolme osaa 10 vuotta sitten. Ammuskelu alkoi hieman tuntua toistuvalta ja puuduttavalta loppua kohden, ja purjehärvelillä liikuskelu/tutkiskelu ei tuntunu pelimekaniikan näkökulmasta mitenkään hyvältä lisäykseltä. Mut oli monia hyviä hetkiä. Muutamia erittäin hyviä kohtauksia ja taisteluita, ja hahmot/juoni kantoi ihan hyvin loppuun. 7/10

Seuraavaksi kiikarissa The Ascent, jota pitää vielä hetki odotella. Odotuslistalla tälle vuodelle Flight Simulator ja Halo tietty. Ja kuhan kaveri ostais Xboxin, niin vois hieman co-op -nostalgiaa harrastaa Halojen parissa :)
Suosittelen lisäämään kiikariin/backlogiin/pelaukseen Gears 5 lisäri Hivebustersin. On hiton nätti, rytmitykseltään jopa parempi kuin Gears 5, sopivan lyhyt välipala ja ainakin Game Pass Ultimaten jäsenille kuuluu samaan rahaan.
 
Suosittelen lisäämään kiikariin/backlogiin/pelaukseen Gears 5 lisäri Hivebustersin. On hiton nätti, rytmitykseltään jopa parempi kuin Gears 5, sopivan lyhyt välipala ja ainakin Game Pass Ultimaten jäsenille kuuluu samaan rahaan.
Meinasin skippailla sen, mut hitto, tuolla kuvauksella otetaan se työn alle :) Kiitti!
 
Viimeksi muokattu:
Pleikkamies ollu vuodesta 1997 ja nyt hommasin ps5:n kaveriks XSX + gamepass ni on kyllä pirun hyvä setti. Älytön määrä pelattavaa varsinki ku eläny pleikkarikuplassa tähän asti. Ei mulla muuta.
Näin se itsellänikin oli pitkään. Pelkästään pleikkarit oli ykkösestä kolmoseen asti. Vasta Anttilan konkurssin myötä tulleesta poistomyynnistä ostin Xbonen, kun 150:llä eurolla sai ja kieltämättä aina välillä olivat Boxilla houkutelleet Halot, Gearsit ja Forzat.

Muuten olin jälkeenpäin ajatellen hämmentävänkin Xbox-vastainen ja todellakin elin juuri mainitsemassasi pleikkarikuplassa. Oli aika mahtavaa huomata kuinka väärässä olin Xboxin suhteen ja nykyään olenkin vannoutunut kaikkien tärkeimpien konsoleiden omistaja - ainakin niin kauan kuin säilyttävät nykyisen kaltaiset asemansa pelimarkkinoilla.

Hämmentävän tiukasti jotkut ovat poteroissaan näissä konsolikuvioissa. Tuntuu, että jos ei haluta satsata usempaan konsoliin, niin sitten sitä omaa konsolia täytyy erityisesti silloin kehua ja puolustaa veren maku suussa. Useamman konsolin omistajana on kyllä mukavampi ja rennompi olo näissä pelikuvioissa. Ainakin itse koen selkeästi näin.
 
Hämmentävän tiukasti jotkut ovat poteroissaan näissä konsolikuvioissa. Tuntuu, että jos ei haluta satsata usempaan konsoliin, niin sitten sitä omaa konsolia täytyy erityisesti silloin kehua ja puolustaa veren maku suussa. Useamman konsolin omistajana on kyllä mukavampi ja rennompi olo näissä pelikuvioissa. Ainakin itse koen selkeästi näin.

Kieltämättä on ollut mielenkiintoista seurata reaktioita omiin näkemyksiini asiasta useamman laitteen omistajana. Ilmeisesti näille yhden laitteen omistajille onkin ollut selvästi vaikeampaa ottaa neutraalimpaa näkemystä asioista vastaan, kun on jotain mihin voi verrata tiettyä ominaisuutta käytännössä. Monesti on käynyt niin että foorumilla hehkutettu toiminnallisuus ei ole ollutkaan enää hehkutettu gamechanger todellisuudessa.
 
Näinhän se menee. Kyllä konsolisodan suurimmat häviäjät ovat ne, jotka jääräpäisesti fanittavat vain sitä yhtä merkkiä, eivätkä edes periaatteesta suostu koskemaan siihen kilpailevaan merkkiin.
Iso Aamen....tätä yrittänyt tolkottaa jo kauan aikaa että paljon helpompaa kun molemmat konsolit löytyy.

Sitten ajattelun siltäkin kannalta, että noi lisämuistit on ihan törkeän hintaisia niin kun kaksi konsolia löytyy niin voi pelejäkin vähän ajatella mitä ostaa kummallekin ettei heti sisäiset kovot täyty peleistä.

Edit... Vähän ohi aiheesta mutta millaisella kokoonpanolla porukka vetää täällä lisätilan suhteen?

Itsellä ps5 ja 4 teran ulkoinen ja boxilla mennään +9 teralla joita voi vaihdella one x n kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom