Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

720p resoluutio johtuu ihan vain akun kapasiteetista, ei se nytkään kauhean kauan jaksa joten sen nostaminen 1080p ei paljon auta asiaa.
 
Ja samaan pakettiin uudelleen suunnitellut Joyconit tai osaltani tämä kortti on nähty jo ennen julkaisua.
 
Saas nähdä milloin virallinen julkistus tulossa. Olisiko kesällä e3:sen korvilla jossain Directissä? 720p resoluutio herran vuonna 2021 on kyllä mielenkiintoinen valinta, mutta ymmärrettävä sinänsä kun kyseessä vain uusi revisio ja Nintendo ei tunnetusti laitteitaan tappiolla halua myydä. OLED paneeliin siirtyminen ja melkeen tuuman lisäys näyttöön (bezelit toivottavasti katoavat jos laite pysyy muuten suht samassa koossa) mukavia parannuksia. Mielenkiinnolla myös odotellen miten hinnoittelu tulee menemään tämän kanssa. Jos tosiaan 4k masiina tulossa se meinaa tod näk jonkinlaista DLSS toteutusta ja kokonaan uutta piiriä NVIDIA:lta. Oma veikkaus on että hinnoittelu tulee asettumaan PS5 ja SeriesX luokkaan eli reiluun 500€:n. Tällöin myös vanhempaa Switchiä voitaisiin myydä nykyiseen hintaan tai pienellä 50€ hinnan pudotuksella.
Pienellä ruudulla tuo 720p riittää vallan mainiosti, eikä minusta kannata edes tulevaisuudessa tuhlata kannettavan muodon pelaamiseen resursseja yli 1080p resoluutioon. Itse veikkaan, että pieni parannus on tulossa itse konsolin tegra piiriin ja tehodockilla nostetaan grafiikka 4K tasolle. Joku nvidia pohjainen grafiikkakortti asennettu dockin sisälle. DLSS 2.0 tekniikan uskon tulevan vasta Switchin seuraajaan. Sen ansiosta saadaankin seuraavassa konsolissa säästettyä resoluutio resursseja johonkin muuhun kuin resoluutioon, ja pelejen ei tarvitse olla gigabiteiltään 4K vaatimuksen suuria, joka luonnollisesti säästää tilaa ja nopeuttaa huomattavasti latausaikoja uuden tekniikan ansiosta.
 
Jos Switch ”2” päätyy samaan teholuokkaan Series S:n kanssa, niin mielenkiintoista seurata yleiskeskustelu onko uusi Switch parasta ikinä, mutta Series S sitten pelisuunnittelua rajoittava kukkanen.

Minulle ihan sama, uudelleen suunnitellut, kestävämmät Joy-conit, kiitos. Turha varmaan kuitenkaan odottaa, koska on kätevämpää myydä uudet parin sadan pelitunnin jälkeen.
 
Jos Switch ”2” päätyy samaan teholuokkaan Series S:n kanssa, niin mielenkiintoista seurata yleiskeskustelu onko uusi Switch parasta ikinä, mutta Series S sitten pelisuunnittelua rajoittava kukkanen.

Minulle ihan sama, uudelleen suunnitellut, kestävämmät Joy-conit, kiitos. Turha varmaan kuitenkaan odottaa, koska on kätevämpää myydä uudet parin sadan pelitunnin jälkeen.
Switch saa kannettavuuden vuoksi (mielestäni syystä) paljon enemmän anteeksi tehojen yms. puolella olevia puutteittaan. Jos Series S:kin olisi Switchin kaltainen hybridikonsoli niin aivan taatusti se saisi ihan yhtälailla anteeksi näitä puutteitaan.

Kyllähän nuo puutteet molemmilla varmasti aiheuttaa pelisuunnitteluun rajoitetteita ja uusien pelien kanssa joudutaan tekemään paljon myönnytyksiä, jotta ne saadaan toimimaan myös sillä pienempitehoisella laitteella. Mutta koska näiden myönnytysten vuoksi Switchillä voi pelata pelejä myös liikkeellä ollessaan, niin ne on ainakin mulle todellakin sen arvoisia.

Siitä olen samaa mieltä, että joy-conit saisi olla kestävämmät. Vaikka pelaan tv:n kanssa aina pro controllerilla, niin silti jo toiset joy-conit alkaa olemaan kohta finito pelkästä käsikonsolipelaamisista.
 
Tämän talon tyttäret pitää Jou-coneja oletusohjaimina kun vääntävät menemään Raymania tai Super Marioita. Sopivat kuulemma paremmin käteen kuin Pro Controlleri joka on jäänyt sitten isin ohjaimeksi.

Joten niitä on nyt kolmas pari menossa...
 
Tämän talon tyttäret pitää Jou-coneja oletusohjaimina kun vääntävät menemään Raymania tai Super Marioita. Sopivat kuulemma paremmin käteen kuin Pro Controlleri joka on jäänyt sitten isin ohjaimeksi.

Joten niitä on nyt kolmas pari menossa...

En tiedä onko mulla sitten hentoset pikku tytön kätöset, mutta mulla ei useista sadoista tunneista tatteja vääntämällä (monster hunter rise) ym muut pelit ole saaneet joy coneja driftaa (koputtaa puuta). Mutta joo, erittäin yleinen ongelma ja uudet parannetut joy conit ei olisi pahitteeksi.
 
En ole käynyt nyt Gonintendo sivulla niin usein kuin kymmenen vuotta sitten, mutta ihmettelen kun sivun omistaja on ollut kohta kaksi kuukautta kateissa eikä sivu päivity. Kommenttipalsta on täynnä hämmentynyttä väkeä.
 
Kokemuksia!! Ja ne ovat positiiviset ja positiiviset ja vielä kerran positiiviset! Varsinkin konsolin monipuolisuus että miten näppärät kontrollit on vaihtaa ja kuinka sulavasti se muuttuu käsikonsoliksi. Pelaaminen on ollut myös hauskaa Mario Kartissa ja muissa sekä käyttis on hyvin yksinkertainen, ainoa miinus on Suomenkielen puuttuminen ja sekin vain siksi koska poika ei Englantia osaa. Jälleen kerran haukun itseäni "onneksi olit Miika aikoinasi aivan väärässä tämän laitteen suhteen"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kokemuksia!! Ja ne ovat positiiviset ja positiiviset ja vielä kerran positiiviset! Varsinkin konsolin monipuolisuus että miten näppärät kontrollit on vaihtaa ja kuinka sulavasti se muuttuu käsikonsoliksi. Pelaaminen on ollut myös hauskaa Mario Kartissa ja muissa sekä käyttis on hyvin yksinkertainen, ainoa miinus on Suomenkielen puuttuminen ja sekin vain siksi koska poika ei sitä osaa. Jälleen kerran haukun itseäni "onneksi olit Miika aikoinasi aivan väärässä tämän laitteen suhteen"
Juurikin nuo hybridi ominaisuudet tässä jaksaa ilahduttaa kerta toisensa jälkeen. Nappaat vaan laitteen irti telakasta ja pelit jatkuu siitä suoraan. On myös kannettavaksi laitteeksi tarpeeksi iso näyttö ja kun on vielä täysiveriset ohjaimet näytön molemmin puolin, niin ai että.

Konsoli on myös lyhyisiin pelisessioihin aivan omaa luokkaansa, kun siinä on Nintendon kannettavista laitteista tuttu "painat virtanappia, niin konsoli menee lepotilaan, mutta peli jää taustalle auki" -toiminto.

Oikeastaan ainoa selkeä miinus on akun kesto. Minulla on siis sitä ensimmäistä mallia oleva laite ja tässä ei ole kyllä mikään kovin häävi akun kesto. Toki riippuu mitä peliä pelaa, mutta silti.
 
Poikasi ei osaa suomea?

Eiku siis Englantia hän ei osaa :D kirjoitettu taas yhdellä silmällä tuo viesti, en ainakaan itse ole konsolia saanu Suomeksi niin välillä pitää tulkkina olla.
Juurikin nuo hybridi ominaisuudet tässä jaksaa ilahduttaa kerta toisensa jälkeen. Nappaat vaan laitteen irti telakasta ja pelit jatkuu siitä suoraan. On myös kannettavaksi laitteeksi tarpeeksi iso näyttö ja kun on vielä täysiveriset ohjaimet näytön molemmin puolin, niin ai että.

Konsoli on myös lyhyisiin pelisessioihin aivan omaa luokkaansa, kun siinä on Nintendon kannettavista laitteista tuttu "painat virtanappia, niin konsoli menee lepotilaan, mutta peli jää taustalle auki" -toiminto.

Oikeastaan ainoa selkeä miinus on akun kesto. Minulla on siis sitä ensimmäistä mallia oleva laite ja tässä ei ole kyllä mikään kovin häävi akun kesto. Toki riippuu mitä peliä pelaa, mutta silti.

Itsellä on tosiaan tuo V2 konsoli mutta en ole ns käsikonsolin akkua vielä pahemmin testaillut, pitää josakin välissä se pirun Resident Evil 4-5 hommata niin ajattelin niitä iltaisin pelata tolla muodolla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Gonintendo sivun omistaja on tullut takaisin ja kirjoitti pitkän selostuksen, jossa kertoo hyvin suurpiirteisesti mitä on tapahtunut. Tuo kuvaus kuulostaa siltä kuin mies olisi muilutettu avaruusaluksella Returnal pelin Atropos planeetalle missä on joutunut virumaan viimeiset kaksi kuukautta.
 
Juurikin nuo hybridi ominaisuudet tässä jaksaa ilahduttaa kerta toisensa jälkeen. Nappaat vaan laitteen irti telakasta ja pelit jatkuu siitä suoraan. On myös kannettavaksi laitteeksi tarpeeksi iso näyttö ja kun on vielä täysiveriset ohjaimet näytön molemmin puolin, niin ai että.

Konsoli on myös lyhyisiin pelisessioihin aivan omaa luokkaansa, kun siinä on Nintendon kannettavista laitteista tuttu "painat virtanappia, niin konsoli menee lepotilaan, mutta peli jää taustalle auki" -toiminto.

Oikeastaan ainoa selkeä miinus on akun kesto. Minulla on siis sitä ensimmäistä mallia oleva laite ja tässä ei ole kyllä mikään kovin häävi akun kesto. Toki riippuu mitä peliä pelaa, mutta silti.

Joo kyl meitsiki on ihan rakastunut switchiin siitä asti ku se on taloon tullut, aluks viel lite versio kun ajattelin et. "no tämä on vaa tämmönen et ku käy paskalla laite". Väärässä olin, oli pakko vaihtaa "viralliseen" versioon, jotenkin se monipuolisuus muuttaa konsoliks ja siitä kannettavaksi.

Jotenkin vaan ihan eri fiilis näis nintendo peleis, mitää graafista "woah" hetkiä tältä ikinä saannut enkä hakenut, toki nättejähän nämä BOTW ja MHR sekä muutamat ovat, ei mitään GOW tasoa mut silti. Sekä tämä trophyttomuus, tiedän niistä ei tarvitse välittää mutta niistä silti välittää ku ne pompsaa ruutuun. On nintendolla jotenkin niin vapauttavaa pelata ns. "oldschool" tyyliin.

Kaikki indie pelit nykyään hommaan tai pyrin hommaa switchille, jotenkin niihn se on varsinkin erinomainen laite. Pienet pelit, pelaa vaikka kesäillat partsil oluen kanssa tai mökin laiturilla. Kyllä kelpaa!
 
Jotenkin vaan ihan eri fiilis näis nintendo peleis, mitää graafista "woah" hetkiä tältä ikinä saannut enkä hakenut, toki nättejähän nämä BOTW ja MHR sekä muutamat ovat, ei mitään GOW tasoa mut silti. Sekä tämä trophyttomuus, tiedän niistä ei tarvitse välittää mutta niistä silti välittää ku ne pompsaa ruutuun. On nintendolla jotenkin niin vapauttavaa pelata ns. "oldschool" tyyliin.

Suosittelen laittamaan trophy/achievement-ilmoitukset pois päältä muillakin laitteilla, itselläni ainakin paransi pelaamista huomattavasti. Enää ei tarvitse OCD:n perusteella lähteä peleissä keräilemään tuhatta nenäkarvaa. Sitten sitä keskittyy vain siihen, mitä pelillä on oikeasti tarjottavana.
 
Ylös Bottom