Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 6

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 3274

Guest
144817.jpg


Nimi: Far Cry 6
Kehittäjä: Ubisoft Toronto
Julkaisija: Ubisoft
Alustat: Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5, PC, Stadia
Lajityyppi: Toiminta
Julkaisu: 7.10.2021
Kotisivut: https://www.ubisoft.com/en-gb/game/far-cry/far-cry-6

Tervetuloa Yaraan – trooppiseen paratiisiin, jossa aika on pysähtynyt. Yaran diktaattori Anton Castillo on päättänyt palauttaa valtionsa entiseen loistoonsa keinoja kaihtamatta yhdessä poikansa Diegon kanssa, joka seuraa hänen verisissä jalanjäljissään. Heidän armoton sortonsa on sytyttänyt vallankumouksen.

Taistele Antonin joukkoja vastaan kaikkien aikojen suurimmassa Far Cry -maailmassa viidakoissa, rannoilla ja Yaran pääkaupungissa Esperanzassa.

Hyödynnä itse kyhättyjä aseita, ajoneuvoja ja Amigoja – uusia eläinkumppaneita – ja polta tyrannihallinto maan tasalle. (lähde Playstation.com)





Ajattelin tällekin heittää ketjun, kun nyt saatiin julkaisupäiväkin selville ja kyllähän tämä vähän kiinnostaa, mutta ostopäätöstä en vielä osaa tehdä :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ei voi olla totta, juuri 1min sun jälkeen tein ketjun, mä etsin ja etsin tätä ketjua ettei varmastikkaan ole tehtynä täällä mutta myöhästyin, laitan modeille tietoa että poistavat minun ketjun.

"syntynyt hitaaksi"
 
Ei voi olla totta, juuri 1min sun jälkeen tein ketjun, mä etsin ja etsin tätä ketjua ettei varmastikkaan ole tehtynä täällä mutta myöhästyin, laitan modeille tietoa että poistavat minun ketjun.

"syntynyt hitaaksi"
No perkule, minä kanssa tarkistin, että ketjua ei löydy ja aloin tekemään :D
 
Jos aiemmat osat kiinnostaa niin nelonen ja vitonen on PS Storessa aika hulppeassa alennuksessa. Nelosen saa kuudella eurolla ja vitosenkin alta 10€.

Tässä on yksi sellainen pelisarja, jota tulee aina alelaareista kerättyä. Eipä tässäkään osassa lähdetä pyörää keksimään uudelleen, tuttua Far Cryta. Ei herättänyt sen kummempia intohimoja ostaa heti julkaisussa eli alelaarista tämäkin sitten.
 
Eipä tässäkään osassa lähdetä pyörää keksimään uudelleen,
Ja kun pelintekijä uskaltaa tehdä sen että lähdettään keksimään pyörää uudelleen:
Resident Evilin ja Assasins Creed uudet julkaisut:

Fanit: "miksi lähdette muuttaa sarjaa!!"" ja uliseet monta vuotta kuinka sitä samaa ja tuttua ollut tiedossa.

Toki Ressa 4 ja Origins nytten erosivat aikasemmista aika paljonkin mutta myynti laskee ja pakko keksiä jotain uutta.
Jos nytten katsoo uusien resident evilien/Assasins creed pelien myyntejä niin ehkä se oli hyvä vain mutta voiko taas first person shootteria lähtee muuttamaan enää kovin paljonkaan ellei pelisarjaa muuteta vaikka 3rd personaksi kuten Uncharderit, MGSV tai muut.

Far cry osakkeet taitavat olla aika korkealla vielä, pääpeleistä ellein väärin tiedä niin vitonen taisi myydä eniten vs 3/4? Joku voi varmaan kaivaa todisteet tuostakin mutta kun tämäkin pelisarja kohtaa sen pohjan niin uskoisin että silloin ehkä suunnitellaan jotain uusia juttuja ja nytten vain toistaiseksi tuodaan kaikkea mahdollisimman paljon mutta itse epäilen vain että onko liian paljon ettei vain menisi assasins creedin suuntaan ettet jaksa edes pelata peliä läpi.

Oli peli 20h pitkä tai 100h pitkä mutta jos se jaksaa imee sen koko matkansa niin silloin ei ole sillä hintalapulla väliä.

Hintalappu on niin peligenrestä kiinni, jossain witcherissä vielä ymmärtääkin että laadukasta tarinaa ja tehtäviä on useamman kymmenen tunnin edestä mutta far cry:ssa pitää pelata kaikki tehtävät ja peli kestää 5-60h niin johan oksenan mutta sellainen laadukas kiva ja nautittava pelattavuus ja noin 20h kestoa "I like it" ja ite tykkään että pääsen pelin läpi koska minua jää kummittelemaan ajatus jos en ole pelanut jotain peliä läpi tarinan puolesta.

Mutta koska vitosta tullut tänä vuonna pelattua niin minulla ei ole kyllä sen osalta ostohousuja jalassa ihan heti ellei jotain super hienoa tule.
Tähän kun on tultu kun on nähty vaikka minkälaista hypetystä parin kymmenen vuoden peliurani varrelta niin sitä entistä vähemän koko aika hypettyä enää mistään ellei ne näytä jotain ihan täysin erilaista mitä ei olla ennen peli genressä nähty.

Siellä on nähty niin montaa liian laadukasta peliä ja kaikki nämä ovat nostaneet sitä rimaa niin korkealle että nykyisin vain tämä hypeen hyppääminen mukaan on niin vaikeata, minulla ei ole mitää vastaan 8/10 pelejä ostan niitä ja pelaan niitä mutta tarvittaisin vain se joku tekijä ison budjetin kanssa joka uskaltaisi tehdä sellaista mitä ei olla ennen nähty//en sitä tiedä voiko sellaista enää edes tehdä mutta kuitenkin.
(sori kun selitän vaikeasti mutta anyway)
 
Pelin saari on isompi, kuin mikään kartta mitä ovat koskaan tehneet ja ainakin lupaavat, että siellä olisi myös tehtävää, ettei ole tyhjää täynnä.

The island itself is bigger than any map that we’ve ever done before, which in itself doesn’t mean much because if it’s empty then it’s meaningless. That’s why it was important to us to make sure that you have plenty of content and the right content too. So different types of activities of missions, and sometimes mini-games even, like you saw in the video. You can play Dominos in the guerrilla camps, for example.

PS5 ja Series X tämä on 4K/60fps.

“One detail I can add about the new generation is that it allowed us to run the game at 60 FPS and in 4K, which is really cool. I test it on kits at the company and I can definitely see that as a great thing on the new generation, but that doesn’t mean that the previous generation is abandoned in any way. We’re really, really cautious about that, so we’ll show more detail and more info very soon.”

 
Far Cry 5 ei maistunut oikein minulle, mutta tätä odotan innolla, sillä muista Far Cry -sarjan peleistä olen pitänyt. :) Ai, että tuo traileri näyttää upealta!
 
Tämä vaikuttaa erittäin lupaavalta, ei ehkä paluu juurille, mutta enemmän sinne FC3 & 4 suuntaan. Perus moderni Far Cry, mutta mielenkiintoisessa ympäristössä. Aika paljon tavaraa pelimaailmassa, läheltä peli näyttää hyvältä, mutta kauempaa perus Ubin pelimoottorien tyyliin aika karulta.

Tärkeintä vaikuttaisi olevan se, että peli on taas suunnattu enemmän yksinpeliä ja kampanjaa silmälläpitäen, eikä niin kuten Far Cry 5, joka oli lähinnä suunnattu ADHD-jonnejejen striimailuun ja random sekoiluun huonolla huumorilla. Omasta mielestäni Far Cry 5 muistutti enemmän jotain generiistä mobiili free to play-peliä.

Pohjat Far Cry 6:lla vaikuttaisi olevan kunnossa, mutta nyt jännätään miten se Ubin toteutus onnistuu kokonaisuutena.
 
4K/60 FPS takaa sen että jos ei mitään fiaskoa tule niin ostoon lähtee heti julkaisussa. Far Cry 5 on oma suosikkini sarjassa mutta tässä on potentiaaliä pistää paljon paremmaksi, se kun ei mikään täydellinen peli ollut mutta sen loistava ympäristö ja hauska tekeminen piti mielenkiinnon yllä.
 
Tuo 4K/60fps on kyllä iso plussa. Näyttäisi olevan aika standardi peleissä, ainakin näin uuden genin alkuun. Pitkästä aikaa kiinnostaa uusi far cry. Kolmosen jälkeen joka oli loistava hommasin nelosen ja femma jäi välistä. Ihan sen takia että peleissä on liikaa ollut toistoa. Valtaa se alue ja tee tämä 20kertaa. Kiipeä tuonne torniin ja tee tämä 20kertaa, jne. Pelaaminen alkaa menee työksi. Pienellä varauksella tämän kanssa juuri sen toiston takia.
 
Oli kyllä aivan loistava traileri pitkästä aikaa. Nosti odotusta itsellä. En kuitenkaan uskalla ennakkovarata, mutta pidetään tämäkin peli mielessä.
 
Tärkeä tieto itselleni on se, että kutosessakin on edelleen vitosen ja New Dawnin tapaan mahdollisuus pelata kampanja läpi kahden pelaajan co-oppina. Tärkeä tieto, joka käytännössä takaa itselleni sen, että peli menee day one hankinnaksi, vaikken aivan myyty ollutkaan nyt nähdyn trailerin osalta. Liian levotonta ja aivotonta menoa omaan makuuni, mutta uskon kuitenkin, että tuo on ylipäätään Ubin markkinointiosaston juttu, että peli on noin AD/HD:nä haluttu esitellä. Tuskin ihan sellaista itse pelatessa kuitenkaan on. Ainakaan jatkuvasti.
 
Liian levotonta ja aivotonta menoa omaan makuuni, mutta uskon kuitenkin, että tuo on ylipäätään Ubin markkinointiosaston juttu, että peli on noin AD/HD:nä haluttu esitellä. Tuskin ihan sellaista itse pelatessa kuitenkaan on. Ainakaan jatkuvasti.

No nimenomaan näin, ota tästäkin trailerista taas selvää. "Voit ratsastaa kauniiden maisemien läpi, metsästää syvässä viidakossa...ja sit tässä on tällainen macarena-cd-linko ja joku helvetin jetpack."
Ja joo, ymmärrän että toiset trailerit keskittyy enemmän esittelemään vähän kaikkea mahdollista ja toisilla yritetään sitten välittää enemmän pelin tunnelmaa :p Hyvä biisi trailerissa, ei siinä!
 
Trailerin ja pätkien perusteella päähahmo ainakin voittaa vitosen vastaavan 100-0, joka tosin ei vaadi mitään, kun vitosen hahmo oli täysin mykkä ja mitäänsanomaton.
 
Näyttää kyllä enemmän Just Causen kuin Far Cryn jatko-osalta.
Tämä itseäni juuri huolestuttaa. Kyllä noita Just Causejakin on tullut pelattua, mutta ne ovat kyllä melkoista aivot narikkaan-pelaamista jopa Far Cryihin verrattuna, enkä suoraan sanoen kaipaa Just Causeen uusia jatko-osia, jos pelisarja ei ihan kunnolla muutu jollain tapaa. Ja todellakaan en toivo, että Far Cry olisikin muuttunut Just Causen aivottomaksi kopioksi.

Itselleni Far Cryt ovat olleet sellaista sopivan rentoa mutta ajoittain ihan kovaakin räiskintää sisältäviä kunnon avoimen maailman seikkailuita. Mitään varsinaista hiekkalaatikkoleikkiä kaiken maailman pelleilyn merkeissä en ole niissä aiemmin havainnut, enkä myös sellaista niihin jatkossakaan kaipaa.

No, saas nähdä millainen peli sieltä sitten tulee. Kakkosta lukuunottamatta kaikki Far Cryt ovat kyllä maistuneet itselleni todella hyvin. Nelonen ja vitonen ovat melkeinpä suosikkini, vaikka tosiaan muutkin kakkosta lukuunottamatta ovat olleet varsin mukavaa viihdettä.
 
Ylös Bottom