Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 6

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Minusta nuo ennakot taas näyttivät siltä, että peli on suunniteltu näyttämään hauskalta ja hullulta Youtube-videoissa. Voihan siellä olla hyvä pelikin, mutta samanlaiselta sekoilulta tuo vaikuttaa kuin vaikka edellisen osan ennakot. Hölmöilyn saralla pelisarja alkaa olla aika lailla umpikujassa, vähän niin kuin Saint's Row aikoinaan. Onhan ne lemmikit hauskoja, mutta pelkkä puuhamaa ei jaksa enää innostaa.
 
Eiköhän tämänkin kohdalla käy ne perinteiset ubisoftit, eli valmis peli ei näytäkkään enää yhtä hienolta kuin kokeiluversio.
 
Itselläni ei paljoa ole kokemusta Far Cry-pelisarjasta tai Ubisoftin peleistä yleisesti, mutta kovasti paljon samalta näytti mitä edellinenkin peli, joka mulla nyt on kesken. Hienommat grafiikat vaan.
 
Itselläni ei paljoa ole kokemusta Far Cry-pelisarjasta tai Ubisoftin peleistä yleisesti, mutta kovasti paljon samalta näytti mitä edellinenkin peli, joka mulla nyt on kesken. Hienommat grafiikat vaan.
En nyt oikein ymmärrä näitä iänikuisia kommentteja, että näyttää samalta kuin aiemmatkin pelit. Pelissä kuitenkin latino-kulttuurin ympäristö Karibianmeren saarilla, kun taas edellisessä oli pohjois-amerikkalainen ympäristö sille tyypillisellä luonnolla ja arkkitehtuurilla. Molemmissa toki ihmisiä ja eläimiä, mutta nekin ympäristön mukaisesti toteutettuna, ja kuitenkin niin erilaisia kuin loogisesti ajatellen pitäisikin olla ympäristöjensä pohjalta.

Vai miten nyt pitäisi sitten olla erilaista? Vieras planeetta ja alieneita, vai mitähän ihmettä? Itselleni ei kyllä näytä juurikaan samanlaiselta kuin aikaisemmat Far Cry-pelit. Toki jos se sitten tekee aina samanlaiseksi, että on 1st person kuvakulma ja avoimen maailman räiskintäseikkailu, niin sillä logiikalla sitten kyllä suurin osa melkeinpä kaikista peleistä on kovin samanlaisia muiden pelien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Pohjagrafiikat, ympäristö, yleinen meno ja muu yleisesti toi mieleen enemmänkin Far Cry 5-pelin, kuin täysin uuden ja erilaisen pelin. Tämä toki vain tuon striimin pohjalta.
 
En nyt oikein ymmärrä näitä iänikuisia kommentteja, että näyttää samalta kuin aiemmatkin pelit. Pelissä kuitenkin latino-kulttuurin ympäristö Karibian meren saarilla, kun taas edellisessä oli pohjois-amerikkalainen ympäristö sille tyypillisellä luonnolla ja arkkitehtuurilla. Molemmissa toki ihmisiä ja eläimiä, mutta nekin ympäristön mukaisesti toteutettuna, ja kuitenkin niin erilaisia kuin loogisesti ajatellen pitäisikin olla ympäristöjensä pohjalta.

Vai miten nyt pitäisi sitten olla erilaista? Vieras planeetta ja alieneita, vai mitähän ihmettä? Itselleni ei kyllä näytä juurikaan samanlaiselta kuin aikaisemmat Far Cry-pelit. Toki jos se sitten tekee aina samanlaiseksi, että on 1st person kuvakulma ja avoimen maailman räiskintäseikkailu, niin sillä logiikalla sitten kyllä suurin osa melkeinpä kaikista peleistä on kovin samanlaisia muiden pelien kanssa.
Näyttää samalta voi tarkoittaa tässä tapauksessa myös pelimekaniikkoja. Ne ei suuremmin ole muuttuneet Far Cry 3-5 aikana.
 
Näyttää samalta voi tarkoittaa tässä tapauksessa myös pelimekaniikkoja. Ne ei suuremmin ole muuttuneet Far Cry 3-5 aikana.
Eikä tarvitsekaan merkittävästi muuttua, kun on hyvin toimivat pelimekaniikat vuosien varrella hiottu. Toki aina jotain uutta niihinkin on tuotu joka painokseen, mutta ei ole kokonaan lähdetty muuttamaan ja uudistamaan. Eipä sitä tosin ole muidenkaan 1st person shootereiden kohdalla tuon kummemmin pelimekaniikkoja muutettu. Sanoisin, että useimpien kohdalla on vielä vähemmän tehty niihin muutoksia.
Pohjagrafiikat, ympäristö, yleinen meno ja muu yleisesti toi mieleen enemmänkin Far Cry 5-pelin, kuin täysin uuden ja erilaisen pelin. Tämä toki vain tuon striimin pohjalta.
Ööö? Katsottiin sitten kyllä ihan eri pelejä varmaankin. Mielestäni näyttää kyllä hyvin erilaiselta kuin erityisesti juuri FC5. Siinä kun oli juuri pohjois-amerikkalais-tyylinen havumetsäpainotteinen erämaaympäristö, jossa kasvillisuuden ja maaperän värit ja ulkonäkö täysin erityyppistä kuin Karibianmeren ympäristöön palmujen ja Karibianmeren keskelle sijoittuvassa FC6:ssa.

Arkkitehtuuri myös täysin erilaista, kun on tuota Karibianmeren ympäristölle tyypillistä rakennustyyliä, jota jenkeistä voi löytyä lähinnä Lousianan tai Floridan ympäristöistä, ja sellaista ei todellakaan löytynyt FC5:ssä.

Ihmiset myös tehty eri tyylillä, kun ovat suurimmaksi osaksi latinoja, joten ovat varsin erilaisin piirtein toteutettu kuin Far Cry 5:n Yhdysvaltojen pohjoisosien hihhulifriikit. Ja eläimistössäkin on sitten hyvinkin erilaista otantaa nimenomaan FC5:een verrattuna, kun ollaan meripainotteisessa ympäristössä ja toki myöskin paljon etelämmässä.
 
Viimeksi muokattu:
Far Cry on Far Cry. Kolmosesta lähtien se on ollut samaa. Tälle sarjalle voisivat tehdä samanlaisen kasvojenkohotuksen mitä tekivät Assassin's Creedille. Tosin eivät siitäkään kaikki varmasti ole pitäneet ja luultavasti monet pitävät siitäkin että sarja pysyy samana. Johan siitä kertoo sekin kuinka jokin COD, NHL ja muu myy vaikka ovat vuodesta toiseen "sitä samaa".

Onneksi tekevät kuitenkin välissä niitä erikoisempia Far Cry -pelejä. Primal oli ihan parhautta enkä oikeastaan edes tiedä miksi. Samoin Blood Dragon mutta siitä huolimatta se tuntui silti enemmän pääsarjan peleiltä mitä Primal.

Ehkä se avaruus ei olisi edes huono idea, siis ainakin näihin välipeleihin, jos niitä yhtä tekevät.

Tuosta AC-sarjan soft bootista vielä sen verran että vaikka muutos oli mielestäni parempaan niin Valhalla on yhä ostamatta. Se vähän laskee innostusta niitä hankkia kun niille pitää omistaa about puolet elämästä että saa joskus pelattua läpi. Samoin useampi myy "ikuisuuspeli" on kaapissa odottamassa vuoroaan.
 
Eiköhän tuossa edelleen vihut käyttäydy ihan samalla tavalla kun edellisissäkin osissa, tulevat vastaan joko yksittäin tai sitten 3-4 miehen ryhmissä jollain lava-autoilla. Siihen päälle etuvartiot joissa on luultavasti aina sama määrä vihollisia.

Kyllähän tuo hienolta ja erilaiselta näyttää, mutta satavarmasti meininki on muuten sitä samaa. Jotain yllättävää ja ennalta arvaamatonta olisi mukava nähdä vihollisten osalta, eikä aina sitä samaa helppoa lahtaamista.

Eläimet on aina ollut perseestä näissä, niitä on liikaa ja koko ajan kimpussa.
 
Joo näyttää vaan liikaa perus ubisoftilta. Toki ei tälläiset pelit ole huonoja, mutta nopeasti näihin tulee ähky.
 
Ehkä eniten ihmetyttää miten kaikki efektit voi näyttää huonommalta kuin parissa edellisessä versiossa. Luulisi että uusilla konsoleilla olisi saatu vähän enemmän pelistä ulos, menty vain taaksepäin mitä nyt noita videoita katsellut. Tuli ei leviä maastossa, vihollisista ei lennä verta, luotien osumat ja räjähdykset näyttää köyhiltä. Voikohan vieläkään ampua edes puuovesta läpi?

Tulee se fiilis että taas on menty sieltä mistä aita on matalin. Aihepiiri ja ympäristö mahdollistaisi paremmilla fysiikoilla ja efekteillä oikeasti huikean pelin.
 
Ehkä eniten ihmetyttää miten kaikki efektit voi näyttää huonommalta kuin parissa edellisessä versiossa. Luulisi että uusilla konsoleilla olisi saatu vähän enemmän pelistä ulos, menty vain taaksepäin mitä nyt noita videoita katsellut. Tuli ei leviä maastossa, vihollisista ei lennä verta, luotien osumat ja räjähdykset näyttää köyhiltä. Voikohan vieläkään ampua edes puuovesta läpi?

Tulee se fiilis että taas on menty sieltä mistä aita on matalin. Aihepiiri ja ympäristö mahdollistaisi paremmilla fysiikoilla ja efekteillä oikeasti huikean pelin.
Pintapuolisesti Far Cryt ovat parantuneet mutta monta juttua sitten pintapuolisen ulkonäön takia pois heitettään:


Ja enkä usko että konsolien tehoista noi asiat olisivat kiinni koska eivät varmaan PS3/X360 kummoisia laitteita ole nykyajan konsoleihin verrattuna vaan tuo on laiskuus ja eikä ne näytä hienolta youtube videoilla.
 
Samaista aihetta sivuten olen aiemminkin sanonut että ei se realistisuuskaan aina ole hauskaa, joten esimerkiksi tuo että voi ampua seinien läpi on minusta vain ärsyttävä ominaisuus. Ainakin noin tehtynä miten se on FC2:ssa. Ehkä jos seinät ja suojat saisi hajotettua edestä pois, se taas olisi oikeasti hauskaa ja säilyisi silti se suojaominaisuus ainakin niin kauan että sen ampuu pois.

Tuo nurmikon älytön palaminen jo singolla (tms) ampumisesta ottaisi vain päähän kun saisi jatkuvasti juosta metsäpaloja karkuun.

En sinänsä silti puolustele nykypelien yksinkertaistamista mutta halusin vain sanoa että aina se realistisuus ei ole paras vaihtoehto. Mieluusti minä Assassin's Creedien tikkujen poiminnan otan kuin vaikkapa Red Dead Redemption 2:n realistisen hidastelun kaman poiminnan kanssa. Näin esimerkkinä siis.

Kyllähän FC-pelit on menneet todella suoraviivaisiksi teoksiksi mutta sitä ilmeisesti massat haluaa? Tai ehkä eivät halua mutta eivät ainakaan osoita sitä sillä että jättäisivät ostamatta tai antaisivat palautetta. Joku syy kai sillekin oli että AC-pelit muuttui edes hiukan Originsista lähtien. Tosin nyt on menty jo monta peliä sitten sillä kaavalla... Vai muuttiko Valhalla jotain kenties enemmänkin?

No, ehkä tämä valitus tästä on sinänsä turhaa kun ottaa huomioon millaisesta perusvarmasta pelisarjasta on kyse. Ei FC-sarjan kanssa tehdä mitään kauhean erilaista siinä missä COD:kin on aina COD.
 
Samaista aihetta sivuten olen aiemminkin sanonut että ei se realistisuuskaan aina ole hauskaa, joten esimerkiksi tuo että voi ampua seinien läpi on minusta vain ärsyttävä ominaisuus. Ainakin noin tehtynä miten se on FC2:ssa. Ehkä jos seinät ja suojat saisi hajotettua edestä pois, se taas olisi oikeasti hauskaa ja säilyisi silti se suojaominaisuus ainakin niin kauan että sen ampuu pois.
Tuossa videolla otettiin kantaa ohuista peltilevyistä ja lastulevyistä jonka kyllä kiväärin luoti läpäisee mitä ei taas uusimissa tapahdu ja oli tuossa sitten noi puutkin että kun ampuu puuta FC5 ei tapahdu mitään kun kakkosessa taas tuhoutuvat.

Toisin pakko myöntää että jos katsoo kutosen asearseenaalia ja kuinka tiivissä paketissa erilaiset "tuhoutuvat" kohteet olisi niin voisi ehkä sittenkin ehkä last genin konsoleilla oli kova työ taakka mallintaa kaikkien paikkojen/esineiden tuhoutuminen kerrasta kun ampuu raketeilla jotain tiettyä asutusta.

Kun taas kakkosessa ei noita kohteita ole samassa kohtaan niin paljoa mutta tuo vihollisten AI käyttäytyminen kuitenkin on paljon paremman oloista kuin vitosessa, toinen viholinen tulee auttamaan haavoittunutta kaveriaan kun uudemissa kaikki vain painaa pelaajan kimppuun.

Itse kuitenkin arvostan noita pieniä detaljeja mitä kakkonen esitti mitä ei vitosessa ollut.
 
Vaikea noita ominaisuuksien poistoja on varsinaisesti puolustaa, kun pelit on tehty samalla enginellä. Ilmeisesti kuitenkin Ubisoftilla on todettu, ettei hajoava ympäristö tuo sellaista lisäarvoa, joka olisi siihen kuluvan työajan arvoista. Varsinaisesti kakkososankaan fysiikat eivät olleet realistisia, mutta onhan tuollainen paljon eloisampaa ja sitä myötä auttaa eläytymään paremmin pelimaailmaan. Tuliefekteissä on sekin huomioitava, että rutikuiva savanni palaa ihan eri tahtiin kuin Yhdysvaltain pohjoisosien maasto.
 
Far Cry 6 päivittyy ilmaiseksi uuden sukupolven versioon niin Xboxilla kuin PlayStationilla.

Tässä myös yksi asia miksi pidän Ubisoftista. Tämän tyyppistä heidän toimintansa on yleensä ollut, eli pakkorahastusta eivät ole yleensä harrastaneet. Toki sielläkin rahastaa osataan, mutta se tehdään yleensä fiksummalla ja kuluttajaystävällisemmällä tavalla, kuin moni kilpailija tekee. Nytkään ei siis lähdetä näillä eri versioilla sinänsä rahastamaan.
 
Tässä myös yksi asia miksi pidän Ubisoftista. Tämän tyyppistä heidän toimintansa on yleensä ollut, eli pakkorahastusta eivät ole yleensä harrastaneet. Toki sielläkin rahastaa osataan, mutta se tehdään yleensä fiksummalla ja kuluttajaystävällisemmällä tavalla, kuin moni kilpailija tekee. Nytkään ei siis lähdetä näillä eri versioilla sinänsä rahastamaan.
Kyllä, iso hatunnosto, ettei tarvitse maksaa ekstraa eri versioista. Lisäksi peli on se totuttu 70e, eikä 80e. Toivon mukaan myös tallennukset siirtyvät versioiden välillä kaikilla alustoilla. Sitä tämä ilmoitus ei nimittäin paljastanut.

Onhan Ubisoftin peleissä mikromaksuja. Myydään kaikkea krääsää pelin omalla kauppapaikalla, mutta edellinen oma Ubisoft pelikokemus oli silti "täysinäinen". AC Valhalla tarjosi myyntiin kaikennäköistä, mutta mitään ei tarvinnut ostaa tai edes käydä kauppapaikalla. Sitä ei tyrkytetty pelissä oikeastaan ollenkaan. Jos Far Cry 6 hoitaa homman yhtään samaan tapaan, niin siitä plussa.
 
Kyllä, iso hatunnosto, ettei tarvitse maksaa ekstraa eri versioista. Lisäksi peli on se totuttu 70e, eikä 80e. Toivon mukaan myös tallennukset siirtyvät versioiden välillä kaikilla alustoilla. Sitä tämä ilmoitus ei nimittäin paljastanut.

Onhan Ubisoftin peleissä mikromaksuja. Myydään kaikkea krääsää pelin omalla kauppapaikalla, mutta edellinen oma Ubisoft pelikokemus oli silti "täysinäinen". AC Valhalla tarjosi myyntiin kaikennäköistä, mutta mitään ei tarvinnut ostaa tai edes käydä kauppapaikalla. Sitä ei tyrkytetty pelissä oikeastaan ollenkaan. Jos Far Cry 6 hoitaa homman yhtään samaan tapaan, niin siitä plussa.
Eikös jonkin aikaa sitten uutisoitu, että kaikki tulevat Ubisoftin pelit käyttäisivät sitä Ubisoft Connect pilvitallennusta, joka oli AC: Valhallassakin käytössä ja sen kautta sai tallennukset vaikka boksilta pleikalle?

Edit: Ei ollutkaan ihan kaikissa peleissä, mutta tätä sivua ei kyllä olekkaan päivitelty 2020 joulukuun jälkeen.

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom